Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden, gezellig druk hier!

Tik tak leuk je hier weer te "zien".

Die van ons weegt nu 6.1 kg. Morgen weer wegen. Het is dus net als die van Beanie een lekker vol mannetje, haha. Wij houden ons qua voeding aan geen enkele regel. Gezien zijn slechte eerste 8 weken, hoeft hij van de kinderarts juist niet te veel aan te komen. Hij drinkt nu steeds beter en geeft ook aan dat hij honger heeft. Sinds een paa dagen geef ik om 0.00 uur de laatste fles. Die gaat er slapend in en dan rond 07.00 de volgende; ook slapend haha. Rond 09.00 maar vaak ook later wordt hij dan soms zelf wakker. Big smile op zijn gezicht en lekker keuvelen. Als hij niet wakker wordt dan maak ik hem wakker want tussen 09-10.00 moet ik hem de bloedverdunner injecteren.

Ik denk dat ik straks bij 4 maanden wel ga starten met groente/fruit. Maar wil dat ook even met onze kinderarts bespreken. Mede ook omdat kindjes die lang aan allerlei slangen hebben gelegen vaak ook moeite hebben met lepel eten. Sowieso komt de logopediste weer langs als we daar mee gaan starten.

Verder slaap Sam overdag meerdere korte slaapjes. Nog gewoon beneden in de box, op de bank of in zijn zitzak. De ene dag duren de slaapjes wat langer dan de andere dag. Maar ik heb niet het idee dat hij slaap te kort komt.

Ergens deze maand gaan wij uit eten met vrienden. Dan gaat hij voor het eerst een paar uur naar mijn beste vriendin. Die heeft zelf ook 3 kindjes, dus dat voelt helemaal vertrouwd. Ben wel benieuwd hoe ik die avond zelf reageer.

Qua huilen, kan ik weinig over zeggen. Hij huilt eigenlijk amper, echt waar. Wat hij wel doet is snachts een paar keer een beetje kort huilen/jammeren. Als ik dan ga kijken slaapt hij maar beweegt wel veel met zijn hoofd of armpjes. Zo gauw ik de speen geef is hij weer stil. Doen jullie kleintjes dat ook?

Nu is hij een beetje verkouden, dus ik geef hem zoutoplossing en hij ligt wat hoger in zijn bedje. Meer kun je niet doen helaas. Maar zolang hij geen koorts heeft en goed drinkt maak ik mij geen zorgen.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kom ook maar weer eens om het hoekje kijken!

Hier zijn we ook aan het klooien met het gewicht van lynn. hopelijk is ze volgende week na 2 maanden wel aangekomen en niet afgevallen.

We lopen nog steeds bij de osteopaat, maar lijken toch een beetje vast te lopen.

Ze lijkt zich niet door te ontwikkelen. draait niet, ligt maar wat te kijken in de box. Als ze langszaam is, is dat helemaal niet erg, maar als er een reden is waardoor er zo weinig gebeurt hopen we die gauw te vinden.

Drinken blijft een ramp, ze krijgt nu pap, fruit, groente, limonade en de fles, maar op een dag komen we niet boven de 500 ml uit. daar zit de fles en en pap bij in.

Hier zijn we een weekend met z'n 2en weg geweest en oma was bij de kids. Heerlijk, nou weet ik dat ze in mega goede handen zijn, dus heb me er geen moment druk om gemaakt. en lynn is voor ons de 2e, dus dat zal het waarschijnlijk iets makkelijker maken.

Sas, wat fijn dat het nu toch allemaal de goede kant op gaat, het is wel een echte bikkel hoor!

Dit weekendje weg stond voor mij in het teken van mijn dochters vereeuwigen op mijn lichaam. van mijn oudste had ik al een tattoo op mijn pols met een bloem en nu dan ook van mijn jongste! En ze staan nu ook samen op mijn rug!

[ATTACH=CONFIG]5510[/ATTACH]

Hier word facebook veel gebruikt, dus als er mensen zijn die bevriend willen worden, stuur maar een pb!!!

Geplaatst

Sas ik herken wat je zegt over jammeren maar dan wel slapend...

Ik geef dan vaak even een speen..

Chris hoop dat ze gewoon wat langzamer is, en dat er niks aan de hand is..

Speciaal dat je voor beiden kids een tatoe heb laten zetten.

Geplaatst

@Sas: fijn dat het zo veel beter gaat met je mannetje!!! Joh wat schrokken we met zijn allen toen we je verhaal lazen.

Hoe gaat het verder? Is je andere mannetje nu meer thuis of is hij nog steeds zo veel weg? Mijn partner maakt ook lange dagen. Vaak 7 uur weg en 21u weer thuis. Heb daardoor overdag zo weinig tijd om wat voor mijzelf te doen. Zoals nu slaapt ukkiepuk dus kan ik even snel achter de pc. Maar met alle dieren hier...

Ik merk dat ik wel wat stress in mijn lichaam heb. Ik wil ukkepuk niet laten huilen, sta dan meteen naast haar box. Maar aangezien ze zo weinig slaapt (denk ik tenminste). valt dat soms niet mee. Ze slaapt nu ongeveer 12 uur per dag. Daarvan is 9 uur 's nachts/'s ochtends. 's Ochtends lig ik dan naast haar omdat ik dan zelf ook wel aardig op ben. En het is zo lekker met zo'n lief ukkiepukkie naast je. Ik geef nog BV. Als ik haar 's nachts hoor krijgt ze ook BV naast mij in bed. En laat haar dan eigenlijk altijd liggen. Manlief is daar niet zo blij mee. Die probeert haar al maanden in haar eigen kamer te praten. Maar dat vind ik zelf vervelend. Ik hoor haar dan zo slecht. Hoe lang hebben de ukkepuks bij jullie op de kamer gelegen?

Geplaatst
Ik doe een soort mix van rapley ala eigen inzicht. Ik durfde niet geheel over te gaan op rapley. Die kokneigingen......brrr. Dan schiet ik direct in de stress.... Ik wilde graag (mentaal) volledig rapley maar in de praktijk vond ik het toch best een beetje eng. Vandaar een soort combi gemaakt..
ik heb me nog niet echt verdiept in rapley maar hoezo niet helemaal over op rapley?

En een babycooker is 'katjing' (duur) toch?

Geplaatst

@crisje: had Lynn vanaf het begin moeite met aankomen? Ik begrijp uit je verhaal dat ze wat apatisch is of? Ze loopt bij de osteopaat? Ook nog ergens anders? Hopelijk krijg je er niet te veel stress door.

Mijn ukkepuk is net 5 kg. Hoort volgens mij ook al de 6 kg aan te tikken. Maakte mij daar eerst heel druk over. Heel vaak wegen. En naar babypoeder grijpen terwijl ik borstvoeding geef. Heb het nu losgelaten. Voordeel is wel dat ik heel lang met haar kleertjes doe. Haha...grapje hoor.

Geplaatst
ik heb me nog niet echt verdiept in rapley maar hoezo niet helemaal over op rapley?

En een babycooker is 'katjing' (duur) toch?

Zo'n ding is idd duur, maar er staan er plenty te koop op MP! Evt. een nieuwe kom er op en klaar!!!

Geplaatst
Ik heb even terug gelezen...

@Wen72: jij geeft nog BV? Mag ik vragen of je ook werkt? Heb wat vraagjes over kolfen (en werken).

Ja, ik geef nog BV en ik werk. Als ik werk dan kolf ik af. Ik maak du gebruik van mijn kolfrecht. Bij mijn zoontje heb ik tot zn eerste verjaardag BV gegeven en dat wil ik nu minimaal ook weer doen. Na de eerste verjaardag zie ik wel of ik ga afbouwen of niet. De wereld gezndheidsorganisatie raadt zelfs aan om tot de tweede verjaardag BV te geven, dus wie weet. Ik ben zelfs even donor geweest, waarbij ik gekolfd heb voor prematuur baby's in het VU.

Dus mocht je vragen hebben, kom maar op.

Mijn zoontje was overigens een fanatieke flesweigeraar dus toen reed ik heen en weer naar de opvang om hem live te voeden. Dat mag feitelijk gezien ook via het kolfrecht. Mijn dochtertje drinkt wel goed uit de fles, dus ik kolf gewoon 2 keer per werkdag.

Geplaatst

Chrisje, wat een coole tattoo! Ik zou ook graag een tattoo willen hebben wat symbool staat voor mijn kinderen. Ik zou er graag een op mn voet willen hebben (heb er al 1 op mn rug). Ben echter nog aan het nadenken over het ontwerp. Die van jou is mooi gezet! De aangebrachte schaduw en mooie scherpe lijnen! Echt gaaf!

Wat jammer dat je lijkt vast te lopen bij de osteo. Hoe oud is ze nu? Kan ze niet gewoon wat langzaam zijn mbt draaien?. ieder kindje heeft immers zijn eigen voorkeur en ontwikkeling. Of moeten er nog verdere onderzoeken plaats vinden?

Wat betreft het drinken, heb ik geen idee wat normaal is. De hoeveelheden dan. Komt door de BV, dan weet je niet hoeveel ze binnen krijgen. Hopelijk is je meisje toch lekker wat aangekomen.

En idd, met een tweede wordt je toch wel wat makkelijker. Dat ondervind ik nu ook met allerlei kleine dingetjes,

Sas, wat fijn dat het zo goed gaat met S.am! Heerlijk mannetje, hoor! Zo te lezen ben je zelf erg relax met hem. Goed om te lezen!. Vaak geven die kleintjes zelf best goed aan wat ze willen en kunnen. Ook met slaapjes en eten/drinken. Zolang ze vrolijk zijn en goed groeien, is er niets aan de hand.

Wij doen nog steeds BV op behoefte waardoor er nog geen ritme zit in haar slaapjes. Soms lang, soms hazeslaapjes. Dat wisselt enorm. Zolang ze vrolijk is en gezond groeit, vind ik het allemaal prima. Zij bepaalt wanneer ze wilt slapen en ik bepaal waar ze gaat slapen. En dat kan dan soms gewoon een kinderwagen oid zijn. Als ik bijvoorbeeld haar grote broer uit school moet halen of zwemles oid, kan het gewoon niet ander. Gelukkig weet ze niet beter en slaapt daardoor overal. Ideaal (voor zolang het duurt).

Hoe is het nu met jou zelf Sas? Een beetje mentaal tot rust aan het komen?

Geplaatst
Breek even in...

Wen, wat prachtig dat je donor bent geweest voor premature baby's. Een onwijs mooi gebaar, diep respect!

Dank je wel! Via een ander forum kwam ik in aanraking met de moedermelkbank (is weer wat anders dan het moedermelknetwerk). Aangezien ik meer kolfde dan dat mijn dochtertje wegdronk en mijn vriezer al helemaal vol zat, besloot ik om dan voor een goede bestemming te gaan kolven. Het zou immers zonde zijn ok het weg te gooien. Na een uitgebreide medische screening werd ik goedgekeurd en heb 3 maanden gekolfd voor het VU. Kleine moeite.

Geplaatst

Mijn dochtertje is vandaag exact 8 maanden. !

8 maanden geleden, begonnen rond deze tijd (rondom 20.30) mijn weeen door te zetten. (ik liep al bijna 24 uur met gebroken vliezen, maar had nog geen weeen). Iets meer als 2 uur later werd ons mooie lieve meisje geboren. Bizar dat de tijd zo snel gaat. Gevoelsmatig lijkt het alsof ik pas geleden ben bevallen, maar het is gewoon al 8 maanden geleden.......(even een emo momentje :) )

Geplaatst

Tiktak, nee, dit is niet sinds de geboorte.

Eigenlijk pas na het laatste bezoek aan het cb, ze woog toen 6820 met 4 maanden.

Nu is ze bijna 6 maanden en zit ze op net 7 kilo.

Maak me er niet al te druk om, we wachten gewoon rustig af, alleen weet ik nu al dat er een hoop geklaag aan gaat komen van het cb volgende week.

Nou ja, ene oor in andere weer uit, ik hoor van iedereen dat die arts altijd wel iets heeft aan te merken.

En dat ze niet draait, kan komen door het enorme overstrekken. de vorige keer stond er veel spanning op het hersenvlies en op de slokdarm, dus kan me voorstellen dat dan iedere beweging er 1 te veel is!

Ach, ze doet het lekker op haar eigen tempo, en trekt zich van niemand wat aan, dat heeft ze van haar moeder;) hihi

Wij hebben Lynn maar een dag of 4 op de kamer gehad, mede ook omdat het op onze kamer een enorme sauna was en haar eigen kamer was lekker koel.

Maar ik kon er heel slecht tegen dat ze bij ons lag, van ieder zuchtje of kreuntje schrok ik wakker.

En ze sliep ook veel beter op haar eigen kamer, zal het gesnurk van haar vader wel minder horen.

Beanie, wij zijn met 4 maanden langzaam begonnen met fruit, toen groente en pap. Mede ook doordat ze de fles zo slecht dronk en last heeft van reflux. ze reageerde er erg goed op.

Ze is gekker op groente dan op fruit, groente zijn hier nog potjes, maar wil snel gaan beginnen aan "met de pot mee eten" . vorige week al een keer geprobeerd, maar ze zat enorm te kokhalzen. Fruit is meestal wel vers, dat vind ze lekkerder als uit een potje. Pap heeft ze weinig problemen mee gehad, maar die kreeg ze dan ook als laatste van de 3. als ik het nu over zou moeten doen, zou ik eerst groente gaan geven.

Laten huilen doen we hier ook niet, hooguit een paar minuitjes, ze huilt heel weinig, dus als ze huilt, is er meestal ook echt wel iets.

Wij hebben sinds kort zo'n geval waar muziek uit komt, maar ook speelt hij net als die ouderwetse tv's een filmpje af, alleen nu op het plafond! als die niet aan is, gaat ze niet slapen.

Geplaatst
Ja, ik geef nog BV en ik werk. Als ik werk dan kolf ik af. Ik maak du gebruik van mijn kolfrecht. Dus mocht je vragen hebben, kom maar op. Dat mag feitelijk gezien ook via het kolfrecht. Mijn dochtertje drinkt wel goed uit de fles, dus ik kolf gewoon 2 keer per werkdag.

Handig!!

Hoeveel kolf je in vredesnaam dat je over hebt? ;-) Heel top dat je dat doneert!

Ik heb in het begin een borstontsteking gehad waardoor ze sowieso al te weinig binnen kreeg. Heb heel lang elke 2 uur (of soms nog wel eerder) BV gegeven. Nu probeer ik om de 3 uur. Ze is heel erg snel uitgekeken op mijn borst en volgens mij drinkt ze per keer heel weinig (ik schat zo in rond de 40 a 50 ml). Dus ben sowieso nogal onzeker erover.

Ff wat voor informatie. Ik heb deze week te horen gekregen dat ik voor mijn werk naar een andere plaats moet. Is enkele reis zo'n 25 minuten verder. Hierdoor heb ik problemen dat ik haar soms denk ik net niet op tijd bij het kdv kan ophalen. Ik heb gewoon nu extra reistijd aan de broek. Ook heb ik een andere manager gekregen. Dus ik heb deze week gevraagd of ik evt eerder weg kan en dan misschien thuis wat werk kan verrichten. Maar ik werk maar 2 dagen!

Nu wil ik graag BV blijven geven. Je hebt geloof ik het recht 25% van je werktijd te kolven? Dat is dus 2 uur. Lijkt me een beetje raar om bij mijn nieuwe manager ook nog eens te gaan zeggen dat ik ga kolven. Ik wil het evt proberen door te zeggen dat ik geen pauze neem en dan in de plaats daarvan wil kolven. Pfffff...

Jij kolft op je werk 2x? Dat is voor jou volgende omdat je denk ik veel geeft of? Als je maar 2x kolft op je werk hou je de productie dan wel voldoende hoog? Ik denk dat als ik dat doe (zo weinig kolven) dat ik mijn productie helemaal weinig wordt. Of zeg ik nu wat geks?

Geplaatst
Tiktak, nee, dit is niet sinds de geboorte.

Eigenlijk pas na het laatste bezoek aan het cb, ze woog toen 6820 met 4 maanden.

Nu is ze bijna 6 maanden en zit ze op net 7 kilo.

Maak me er niet al te druk om, we wachten gewoon rustig af, alleen weet ik nu al dat er een hoop geklaag aan gaat komen van het cb volgende week.

Je geeft toch geen BV maar gewoon de fles? Dan kunnen ze wel klagen bij de CB maar wat moet je dan?! Het is toch geen gans? Je kunt toch moeilijk de foie gras methode gaan toepassen. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Geplaatst

Gaan hier meiden waarvan het de eerste is ook 'door' voor een 2de? Vroeg ik mij af.

Ik zou zo graaaaaag een 2de uk willen. Op de natuurlijke manier gaat niet meer. Enige kans is ECD. Maar mijn partner wil niet meer. Hij zegt dat hij op de natuurlijk manier ook niet eentje meer erbij zou willen. Maar ik denk dat hij voor mij een teleurstelling wil voorkomen. Doet wel zeer, maar ik denk dat ik mij erbij neer moet leggen dat er geen uitbreiding komt. Ik ben ook heeeeeel dankbaar met onze uk. Denk daarom ook juist, zou ik voor een 2de willen gaan. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Geplaatst
Zo'n ding is idd duur, maar er staan er plenty te koop op MP! Evt. een nieuwe kom er op en klaar!!!

Ik zal es ff kijken. Je hebt er zelf nog geen een aangeschaft?

Geplaatst
Handig!!

Hoeveel kolf je in vredesnaam dat je over hebt? ;-) Heel top dat je dat doneert!

Ik heb in het begin een borstontsteking gehad waardoor ze sowieso al te weinig binnen kreeg. Heb heel lang elke 2 uur (of soms nog wel eerder) BV gegeven. Nu probeer ik om de 3 uur. Ze is heel erg snel uitgekeken op mijn borst en volgens mij drinkt ze per keer heel weinig (ik schat zo in rond de 40 a 50 ml). Dus ben sowieso nogal onzeker erover.

Ff wat voor informatie. Ik heb deze week te horen gekregen dat ik voor mijn werk naar een andere plaats moet. Is enkele reis zo'n 25 minuten verder. Hierdoor heb ik problemen dat ik haar soms denk ik net niet op tijd bij het kdv kan ophalen. Ik heb gewoon nu extra reistijd aan de broek. Ook heb ik een andere manager gekregen. Dus ik heb deze week gevraagd of ik evt eerder weg kan en dan misschien thuis wat werk kan verrichten. Maar ik werk maar 2 dagen!

Nu wil ik graag BV blijven geven. Je hebt geloof ik het recht 25% van je werktijd te kolven? Dat is dus 2 uur. Lijkt me een beetje raar om bij mijn nieuwe manager ook nog eens te gaan zeggen dat ik ga kolven. Ik wil het evt proberen door te zeggen dat ik geen pauze neem en dan in de plaats daarvan wil kolven. Pfffff...

Jij kolft op je werk 2x? Dat is voor jou volgende omdat je denk ik veel geeft of? Als je maar 2x kolft op je werk hou je de productie dan wel voldoende hoog? Ik denk dat als ik dat doe (zo weinig kolven) dat ik mijn productie helemaal weinig wordt. Of zeg ik nu wat geks?

Je hebt inderdaad recht op 25% van je werktijd om te kolven. Ik snap je bezwaar als je net ergens nieuw begint, maar aan de andere kant heb je er gewoon recht op! Ik voel mij ook wel eens bezwaard, maar dan denk ik bij mijzelf: er zijn ook zat collega's die roken en tig keer per dag naar buiten gaan voor een sigaretje. Die zijn in totaal nog wel langer weg van het werk dan mij. Daarnaast kan je maar een x tijd volledig geconcentreerd zijn en een hoge productie leveren mbt het werk, dus waarom er niet even tussenuit om te kolven? Dan kan je daarna weer extra fit werken.

Ik kolf overigens dubbel electrisch, dus ik ben hooguit 15 minuutjes tot 20 minuutjes per keer weg om te kolven. Ik heb overigens al zo vroeg mogelijk op mn werk aangegeven dat ik van plan was om BV te geven en dus gebruik te gaan maken van mijn kolfrecht.

Ga je dan geen extra stress krijgen als je in de pauze wil kolven? Je moet toch immers ook zelf (rustig) kunnen eten?

Ik werk overigens (vanwege ouderschapsverlof) momenteel drie dagen in de week.

Ik kolf echt niet zo grote hoeveelheden per keer, hoor. Maar ik kolfde wel meer dan dat mijn dochtertje op de opvang wegdronk. Mijn dochtertje drinkt wel uit het flesje, maar wel minder dan dat ze live drinkt. Hierdoor hield ik melk over. Op de opvangdagen drinkt ze dus wat minder, maar dat haalt ze later bij mij wel in.

Ik heb nooit op de klok gekeken met BV. Als ze dorst heeft dan drinkt ze. De ene keer kan er een half uur tussen zitten en dan weer 3 uur ofzo. Zij heeft wel heel lang in de avonduren willen clusteren. Dan zat ze van circa 19.30 tot 23.00 continue aan de borst. Volgens de site borstvoeding.com heel normaal, dus ik liet het maar zo. Ook snachts komt ze nog voor een slokje melk. Zij is dan half slapend en drinkt dan minimaal 1 borst leeg. Door haar zo vaak mogelijk (als ze wilt) aan te leggen, hou ik mijn productie hoog genoeg. Daarnaast heb ik wel eens een aantal keer bij een soort productiedip door de moeheid of griepje, gaan clusterkolven. Een paar dagen volhouden en de productie was weer hoog.

Nu ze ook fruit etc eet, drinkt zij wel wat minder. Maar na 8 maanden BV is het redelijk stabiel.

Mijn grote vraagbaak cq informatievoorziening is overigens de site: borstvoeding.com. Daar kan je echt alle info vandaan halen.

Geplaatst

Zitten jullie partners eigenlijk op dezelfde lijn?

Mijn partner en ik totaal niet. Wordt ik ook wel gestressed van. Hij vindt dat je alles moet kunnen doen wat je daarvoor ook deed. Bijv. uiteten. Maar dat gaat niet echt lekker omdat ze 's avonds juist huilerig is.

Hij wil haar laten huilen. Ik niet.

Hij wil dat ze op haar eigen kamer ligt. Ik wil op onze kamer. Het liefst nog bij mij in bed.

Hij wil haar uitbesteden (oppas, (schoon)ouders. Ik niet.

Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

@wen: een dubbele electrische kolf? Die heb ik een tijdje gehuurd. Ze vertelden mij toen dat je die nergens kon kopen. Is wel een groot ding toch?

Ik kijk op de klok qua BV omdat ik haar heel vaak probeerde aan te leggen en dan wou ze gewoonweg niet. Ze ging er zelfs bij huilen. Nu denk ik dan ok, ik probeer er 3 uur tussen te laten zitten. Huilt ze dan probeer ik het sowieso. Maar als ze huilt wil ze 90% vd keren ook geen borst. Wil ze bij jou dan altijd de borst? Hoe weer je dat dan? Ik probeer het bij een huilte wel, maar dan wil ze eigenlijk nooit.

Lunch inleveren is meer het voorstel omdat ik het anders helemaal niet durf te vragen. En ik heb een enkele kolf. Ben dan toch al gauw 20 min verder.

Ik kan toch niet EN eerder weg met de kdv ophalen EN een uur per dag gaan kolven. Ze zien mij aankomen. Ik weet ook niet hoe ze daarop reageren (andere manager, ander bedrijf en andere plasts) ook al heb je daar natuurlijk wel recht op.

De site ken ik. Is van Stefan Kleintjes of die is er in iedergeval aan verbonden.

Geplaatst
Ik zal es ff kijken. Je hebt er zelf nog geen een aangeschaft?

Nog niet maar is wel de bedoeling om nog te gaan doen! En ik ben 'fan' van MP, koop eigenlijk best veel via MP!

Geplaatst
Gaan hier meiden waarvan het de eerste is ook 'door' voor een 2de? Vroeg ik mij af.

Ik zou zo graaaaaag een 2de uk willen. Op de natuurlijke manier gaat niet meer. Enige kans is ECD. Maar mijn partner wil niet meer. Hij zegt dat hij op de natuurlijk manier ook niet eentje meer erbij zou willen. Maar ik denk dat hij voor mij een teleurstelling wil voorkomen. Doet wel zeer, maar ik denk dat ik mij erbij neer moet leggen dat er geen uitbreiding komt. Ik ben ook heeeeeel dankbaar met onze uk. Denk daarom ook juist, zou ik voor een 2de willen gaan. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Pff, moeilijk tiktak. Ik snap je punt! Ik kan mij voorstellen dat je nog wel een 2e zou willen. Vervelend als je partner dan niet wilt. Is er nog een kans dat hij daarin zijn mening gaat herzien (in de toekomst?).

Toen het bij ons lang duurde voor een tweede kindje (5 icsipogingen) hebben wij ook serieus nagedacht over ECD en stonden er beide gelukkig open in, net zoals eventuele spermadonor. Uiteindelijk bleek het mbv prednisolon en fraxiparine etc gewoon zelf te lukken. (immuunafwijking en stollingsprobleem). Ik riep overigens al een paar dagen na de geboorte van mijn zoontje dat ik zsm een tweede zou willen. Sterker nog: ik riep dat als zwanger worden wel vanzelfsprekend was geweest, ik minimaal 4 kinderen had gewild. (ik ben zelf enig kind en heb een soort ideaalbeeld van een groot gezin gecreeerd)

Ik zou zelf nog dolgraag door willen gaan voor een 3e kindje. Dat is altijd mijn jeugdwens geweest. Helaas werkt mijn leeftijd niet mee. (41). Mijn man vind zichzelf daarvoor te oud. (wij schelen 10 jaar). Hij zegt dat als hij een paar jaar jonger was geweest, een derde kindje wel een optie zou zijn geweest, maar nu niet meer.

Ik hoop echter dat hij volgend jaar toch nog gaat bijtrekken. (misschien tegen beter weten in). Wij hebben nog 1 cryo en daar gaan wij sowieso nog voor. Daar is hij het mee eens. Ik hoop dus dat tegen die tijd ook geen probleem meer heeft met een eventuele verse poging. Maar mocht het er niet meer van komen, dan blijf ik super gelukkig, hoor!

Aan de andere kant hebben wij 2 gezonde kinderen! Dat is het grootste geluk en geschenk in mijn leven! Ik realiseer mij dat er helaas nog teveel meiden zijn die dit niet of nooit kunnen zeggen dat zij mama zijn. Dan voel ik mij wel eens schuldig dat ik nog een wens voor een derde kindje hebt.

Voorlopig maar bewust genieten van hetgeen wij hebben en dan komt de toekomst vanzelf wel.

Geplaatst
Nog niet maar is wel de bedoeling om nog te gaan doen! En ik ben 'fan' van MP, koop eigenlijk best veel via MP!

Hier ook een MP fan! Ideaal voor baby's en kinderen! Ik ben er regelmatig te vinden.

Geplaatst
@wen: een dubbele electrische kolf? Die heb ik een tijdje gehuurd. Ze vertelden mij toen dat je die nergens kon kopen. Is wel een groot ding toch?

Ik kijk op de klok qua BV omdat ik haar heel vaak probeerde aan te leggen en dan wou ze gewoonweg niet. Ze ging er zelfs bij huilen. Nu denk ik dan ok, ik probeer er 3 uur tussen te laten zitten. Huilt ze dan probeer ik het sowieso. Maar als ze huilt wil ze 90% vd keren ook geen borst. Wil ze bij jou dan altijd de borst? Hoe weer je dat dan? Ik probeer het bij een huilte wel, maar dan wil ze eigenlijk nooit.

Lunch inleveren is meer het voorstel omdat ik het anders helemaal niet durf te vragen. En ik heb een enkele kolf. Ben dan toch al gauw 20 min verder.

Ik kan toch niet EN eerder weg met de kdv ophalen EN een uur per dag gaan kolven. Ze zien mij aankomen. Ik weet ook niet hoe ze daarop reageren (andere manager, ander bedrijf en andere plasts) ook al heb je daar natuurlijk wel recht op.

De site ken ik. Is van Stefan Kleintjes of die is er in iedergeval aan verbonden.

Ik heb de medala freestyle. Een superklein dingetje.

Theoretisch gezien zou je 2 uur per dag hebben om te voeden (ervan uitgaand dat je 8 uur per dag werkt). In overleg met je werkgever zou je het ook zo kunnen verdelen dat je dus wat later begint of eerder weg gaat om te voeden. (dus ook van het kdv halen.....). Als je een half uur eerder weg gaat, heb je nog anderhalf uur om te kolven.

Je kan ook gewoon open en eerlijk zijn tegen je nieuwe manager. Vertellen dat je op de hoogte ben van het kolfrecht, maar dat je, je heel bezwaard voelt vanwege de nieuwe situatie. Kijk zijn reactie anders gewoon af. Je kan er altijd bij vertellen dat BV geven ook zijn voordelen heeft en het is uiteindelijk maar tijdelijk en niet voor de rest van je carierre.

Mijn dochtertje wil overigens altijd wel de borst. Ook soms alleen voor troost of te sabbelen (dan ben ik een levende speen...hihih). Ze begint al bijna te happen voordat ik mijn shirt omhoog heb. Zij is overigens wel heel snel afgeleid, waardoor ik mij wel moet afzonderen wil zij goed drinken. Anders is het een hoognodig slokje en dan is zij weer gericht op haar omgeving ipv het drinken.

En die ene sporadische keer dat ze niet wil, dan laat ik het maar zo.

Heb je anders wel eens contact gehad met een lactatiedeskundige? Zij kunnen misschien wel achterhalen waardoor je dochtertje niet altijd wilt drinken of getroost wil worden middels de borst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden