Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijnbaby ja dat is jammer dat hij nog niet loopt. Op het cb zeiden ze hier dat ze met 18 mnd meestal wel lopen. Loopt hij niet achter de loopkar?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn babay, Loopt hij wel aan de hand of achter een loopwagentje? Ik weet van de kinderfysio dat leren / beginnen met lopen tot 18 maanden onder normaal valt. Daarna is er pas sprake van "Laat lopen".

Het zoontje van mijn vriendin liep ook pas wat "later" en als je hem nu ziet.....hij rent iedereen er uit. Ieder zijn eigen ontwikkeling. Hij was in die tijd weer veel sneller met praten.

En mijn zoontje liep al heel lang aan de hand, maar durfde de stap niet te nemen om los te lopen. Heeft maanden geduurd. Hij is overigens nog steeds een behoudend en voorzichtig type, dus pastte toen gewoon bij zijn karakter.

Als je je zorgen maakt, kan je altijd eens een kinderfysio bellen. Voor een intake of advied heb je geen verwijzing nodig.

Geplaatst

Hij loopt langs de bank en tafels ectra, aan de hand ook maar zodra ik 1 hand los laat wil die niet meer..

Hij is klimt en kruipt en is goed beweeglijk.. Alleen los lopen dat nog niet..

Het is lastig omdat hij gefrustreerd raakt als we buiten zijn en even in de wagen moet zitten.

Omdat ik hem simpelweg niet de hele tijd overal op de grond kan zetten of optillen...

Ik ga deze week even langs de inloop bij de cb, kijken wat ze me aanraden. Mijn oudste liep al met 11 maanden...

Echt even wennen dit...

Geplaatst

Hi meiden,

Mijn baby, ik zou mij er niet zo druk om maken hoor. Onze kinderfysio zegt inderdaad ook dat tot 18 maanden echt niet vreemd is en elk kind ontwikkeld zich anders. Als ik Q van Beanie op foto's op fb zie dan kan hij ook al veel meer dan S.am. Maar zolang er steeds progressie in zit maak ik mij geen zorgen. S.am zit nu pas los maar bij omvallen steunt hij nog niet op zijn armen.

Wen, fijn dat je weer in de race bent !!

S.am is vanaf donderdag erg ziek geweest met hoge koorts boven de 40,6. Nu is dat bij die kleintjes wel normaal die hoge koorts maar omdat hij ook met het dochtertje van een vriendin in aanraking is geweest die de waterpokken heeft en nu in het ziekenhuis ligt met een bacterieel infectie in de arm door een naar binnen geslagen pok, en zijn voorgeschiedenis hebben we wel de KA gebeld vrijdag en in het weekend nogmaals. Paracetamol 240 mg 3x daags, goed letten op zijn ademhaling en of hij suf werd. Gelukkig bleef dat allemaal goed. Hij was wel echt ziek, huilerig en hangerig. Zo sneu om hem zo te zien en alleen maar aan mij vastgeplakt willen zitten. Maar goed de koorts is weg. Wel heeft hij rode vlekken sinds zondag, maar alleen op hoofd en borst en ze worden al minder. Waarschijnlijk is het dus de 6de ziekte opgelopen door een ander kindje bij de opvang.

Vandaag heb ik hem thuis gehouden nog, morgen gaat hij weer naar de gastmama.

Ik denk dat we de waterpokken voor nu hebben overgeslagen.....

Geplaatst

Ach, gossie. Arm manneke! Hoe is het nu met S, sas? De zesde ziekte en de waterpokken die heersen momenteel.

Ik wist niet dat de waterpokken naar binnen konden slaan. Brrr.

Ons meisje heeft nu ook de waterpokken , dus maar even goed in de gaten houden alhoewel lijkt dat ze er niet zo heel veel last van heeft. Wat hangerig en enkele pokken op haar armpjes. Verder (nog) niet.

Geplaatst

Wen, het gebeurt echt zelden dat er een infectie aan een arm ontstaat. Volgens de KA pure pech geweest. Wat naar dat jullie kleine meid nu de waterpokken heeft. Zemelen badje en Clin kids werken wel goed tegen de jeuk

Geplaatst

Wen en Sas beterschap met de kinderen! Ik wist ook niet dat de waterpokken naar binnen konden slaan. Hier hebben ze de waterpokken nog niet gehad.

Ik heb sinds dinsdag steeds last van hoofdpijn, was dinsdag ook druk met 2 kids extra over de vloer. Misschien vermoeidheid.

Vandaag alweer 5 jaar getrouwd! :-)

Geplaatst

Wen en Sas, beterschap!

Wij hebben ze een goede maand geleden al gehad... Maar dus voor Q een jaar oud was, dus wellicht zijn we er nog niet vanaf. Overigens heeft hij er niet heel veel last van gehad!

Roossie, gefeliciteerd! Grappig, jij dus de 26e trouwdag... Wij overmorgen, de 28ste! Dan al weer 7 jaar getrouwd. Overigens wel al sinds 1996 bij elkaar....

Vakantie zit er helaas al weer bijna op. Weer heeft niet altijd even erg meegezeten... Heb pas 3x gevlogen nu. Wellicht morgen nog maar we zien wel. Anders misschien nog in het najaar.... Q doet het hartstikke goed maar is extreem hongerig! Na zijn avondeten hebben we hem net een hap 'baby-ijs' gegeven, dat is een groot succes! (Banaan in stukjes ingevroren, dit dan een beetje laten ontdooien en met een schep griekse yoghurt pureren).

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Beanie, klinkt erg lekker dat babyijsje! Wij hebben vanavond ook ijs gegeten K rilde en kneep een beetje met haar oogjes toen ze een hapje nam. Ik lachte en ze moest zelf ook erg lachen. Zo mooi hoe kinderen alles aan het ontdekken zijn.

Vandaag ben ik ook erg trots op J, zonder luier naar de Psz geweest en is droog gebleven! :-) mijn kleine meisje wordt groot!

Geplaatst

Roossie wat schattig hoe vind ze de psz?

Hier nu na 2 weken weer ongesteld... hmmmmm.....

Morgen weer ff ha bellen en een telefonisch afspraak maken.

Btw het is wederom bijna niks...

Geplaatst

@mijnbaby, dat is idd wel vreemd! Goed dat je naar de ha gaat. Ik heb sinds een paar dagen ineens last van bloedneuzen. J vindt het erg leuk op de Psz! Ze heeft maar een paar keer gehuild als ik wegging, dat kwam omdat haar juf ziek is.De kinderen werden vannacht voor de tweedemaal wakker. Zondagnacht was het half 3 eer ze allebei sliepen. Vannacht sliep K wat eerder dan J na een strijd sliep ze om 3 uur in haar eigen bed. Ze riep constant achter elkaar mama mama mama pffff we zijn dus erg moe. Hopelijk gaat het vannacht beter. K lust sinds vorige week melk, begon met opgeklopte melk dat is zoeter. Als ik koffie drink gaf ik haar steeds hapjes om eraan te wennen. Nu heb ik overdag geen voedingen meer. Smorgens soms een beetje voeding. De avondvoeding voer ik maar weer in misschien is ze daarom onrustig terwijl het eerst toch goed ging om met opgewarmde melk te gaan slapen.Leuk he fases.....

Geplaatst

Hoop dat jullie vanacht een betere nacht hebben.... Slapen gaat hier gelukkig stuk beter..

Van 19.00 vaak komt die ergens nog 1 x om de speen en dN slaapt die door tot 7/730.

Ik had een telefoon afspraak met de ha helaas had ik het gesprek gemist. Had aan de dokters assistent aangeven waar over het ging. De ha sprak me voicemail ze wil me toch ff zien..:s

Geplaatst

@mijnbaby balen dat je het gesprek gemist hebt!

Hier ook kleine bloeding en nu niets, de ongi zal wel weer komen.

Ja vannacht hebben de dames goed doorgeslapen, moest ze zelfs gaan wekken om naar zwemles te gaan.

Geplaatst

Gelukkig maar roossie..zwemles? Jullie zijn er vroegbij... Leuk!!

Wat is het stilllll

Tiktak? Wen? Ben? Sas waar zijn jullie :)

Geplaatst

Terug van vakantie... Iets ander einde dan geplanned! Auto hield er mee op toen we net op de terugweg gingen. Gelukkig verzekerd, we zijn afgevoerd met een auto-ambulance en daarna via de verzekering een huurauto gekregen om iig naar huis te kunnen komen. Maar de planning was zaterdag de helft, zondag de andere helft rijden. Helaas hadden we pas 's avonds de huurauto (en dat was al snel overigens!) en toen hebben we besloten nog maar een nacht bij vrienden te blijven, daar, en zondag de hele ruk in een keer te rijden (1100 km). Gelukkig heeft Q het weer onwijs goed gedaan!

Maandag alles afgehandeld, voor zover... (de auto moet nog terug naar NL komen, dat kan nog wel een week gaan duren) En begonnen met de ontplofte bom op te ruimen. Dinsdag weer gaan werken, woensdag opruimdag, en verder vandaag en morgen werken. Dat loopt opeens ook weer! Nu heb ik net een nieuw contract gekregen (vlak voor de vakantie, hoorde dat de BV waar ik onder viel failliet was maar dat er een doorstart werd gemaakt met een nieuwe, kleinere BV en dat ik mee mocht in de doorstart... Super blij mee natuurlijk! En gewoon weer een vast contract gekregen!).

Q heeft (wat Wen al had voorspeld) een snelle ontwikkeling doorgemaakt. Hij kruipt heel snel inmiddels, we zijn begonnen het huis babyproof te maken. Morgen traphekje plaatsen... Verder staat hij als we hem neerzetten en begint hij zichzelf op te drukken om op zijn beentjes te komen te staan. En hij heeft zoveel te vertellen... Hij heeft geleerd hoe hij iedereen om zijn vingertjes kan winden, niet van ons hoor! Maar hij heeft heel goed door dat mensen hem leuk vinden als hij maar lief lacht. Dus dat doet hij veel. Vandaag kwam mijn moeder een dagje oppassen en dan zit hij haar ook volledig in te pakken!

Verder aan het nadenken over Q zijn eerste verjaardag, die komt er aan! Nog een week of 6,7.... We willen hem een Bobby-car gaan geven. Hij heeft er op gezeten in de vakantie, kon nog net niet met zijn voetjes bij de grond maar hij vond het prachtig! Dus dat moet het gaan worden. Wat geven jullie voor eerste verjaardagen?

Die vriend van ons, waar we zaterdagnacht hebben geslapen, die heeft ons geboortekaartje vorig jaar ontworpen (= plaatje bij mijn naam hier op het forum). Hij is cartoon tekenaar, maar kan (uiteraard) ook onwijs goed 'gewoon' tekenen. Maakt hele mooie portretten... We hebben hem gevraagd of hij zolang hij kan en wil ieder jaar een portretje (aan de hand van een foto) van Q wil gaan tekenen. Ben heel benieuwd! De eerste foto is uitgezocht en gaat hij nu voor ons tekenen...

Geplaatst

Even een kort ego bericht. Ben erg weinig hier te vinden omdat het slecht gaat met mijn moeder. Is langzaam aflopend. Bezig en bespreken over palliatieve zorg. Ben momenteel erg druk en super moe door alle stress en emoties.

Probeer later dit weekend wel even uitgebreider op iedereen te reageren. Sorry.

Geplaatst

Lieve Wen,

Dit heeft uiteraard alle prioriteit! Je gaat je toch niet schuldig voelen? Heel veel sterkte met alles, laat je het weten als ik iets voor je kan betekenen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden