Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb donderdag aanstaande de afspraak. Spannend..

ik was dit keer veel langer.. ik kan er ook nog steeds niet aan wennen na al die jaren mensturen haha

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank jullie wel, lieve meiden!

En Gabrie....wat onwijs lief en leuk om iets van je te lezen. Ik denk met regelmaat aan je. Hopelijk gaat alles goed met je!

Hier even een korte update. Mijn moeder is stabiel, maar wel slecht stabiel. Ze heeft ernstige hartfalen en nierfalen. Daarnaast zit ze al sinds vrijdag in een delirium en hierdoor erg verward. Verder wil haar insuline gehalte (ze is al jaren diabetici patient) ,maar niet stabiel blijven. De afgelopen weken heeft zij bijna dagelijks een hypo te pakken gehad. Nu in het ziekenhuis wordt dit de gehele dag in de gaten gehouden..

Er lopen nu nog wat onderzoeken om te bekijken of haar hart een eventuele nierdialyse zou aankunnen. Daar horen wij het resultaat nog van. Door al het medicijngebruik icm haar slechte nieren is zij zichzelf langzaam aan het vergiftigen. Aangezien zij nu enigzins stabiel is, zal zij waarschijnlijk volgende week worden overgeplaatst naar een verzorgingstehuis danwel verpleegtehuis.

Het is momenteel onverantwoord om haar in haar eigen (aanleun) huisje te laten zitten. Ze kan ook haast niet lopen en staat wankel op haar benen. Mogelijk tgv haar hart die niet genoeg meer kan rond pompen. Verder baart de verwardheid zorgen. Er is al voorzichtig gesproken over palliatieve zorg, maar dat is ook een beetje afhankelijk van wel of geen nierdialyse. Verder kunnen ze (n dat begrijp ik) geen uitspraken doen hoe het verder gaat verlopen en aan welke termijnen wij moeten denken. Dat kan snel zijn, maar ook nog best een tijd duren. Al met al nu wel iets meer rust doordat zij enigzins stabiel is.

Hoe is het verder met jullie allemaal? ik ben even het overzicht kwijt.

Geplaatst

Lieve Wen, wat een moeilijke tijd... En vooral wat een onzekerheid. Ik denk aan je!

Zag op FB dat jullie gezinsuitbreiding hebben? Wat een schatje zeg... Dat leidt denk ik ook wel de aandacht een beetje af.

Wanneer verwacht je de cryo TP?

Geplaatst

Hier net wat pittige dagen, mannetje eerst ontzettend verkouden, stem kwijt, koorts. Vervolgens vanaf zondag niks meer binnen kunnen houden, echt zo zielig! En nog steeds koorts. Wat waren we blij dat hij wel ORS dronk, zodat hij niet uitdroogde. Gisteren was hij nog een hoopje ellende en zijn we met hem naar de HA geweest. We moesten het nog max tot morgen aankijken, maar gelukkig sliep hij gisteren verder veel en knapte in de loop van de dag wat op. Vanmorgen zelfs weer wat melk gedronken (en dat bleef er in), dus ik heb hem vanmorgen wel naar het KDV gebracht. Geeft ook afleiding en hij voelde zich echt duidelijk een stuk beter, geen koorts meer en wilde weer spelen. Even afwachten hoe het vandaag gaat! Geeft mama de gelegenheid om weer eens de was te doen (schone rompers? Bestaan die???) en het huis een beetje te poetsen.

Wel goed nieuws: maandag kwam er een telefoontje van de garage dat onze auto daar was afgeleverd (een week eerder dan we hadden verwacht!). En nog beter: de reparatie viel ons 1000% mee kwa kosten, zo blij mee! Gisteravond de auto al weer opgehaald. Dus we zijn weer mobiel! (en dan niet alleen met mijn kleine autootje).

Geplaatst

Ahhh. Arm guppie! Zo sneu als die kleintejs ziek zijn. Gelukkig gaat het dus al iets beter vandaag. Hopelijk heeft dit zich vandaag doorgezet en is hij binnen enkele dagen weer het ventje.Beterdachpa voor hem!

Al een beetje weer gewend zo na de vakantie?

En wat fijn dat het allemaal mee viel met de auto. Die kosten voor reperaties kunnen soms echt enorm hoog zijn. Pff.

Geplaatst

@ Wen, meis wat een nare situatie met je moeder. Er komt dan wel veel op je af aan zorgen en regelwerk.

@ Beanie, ik had al iets over jullie auto op FB zien voorbij komen,wat een gedoe. Maar fijn dat de auto al eerder terug is.

Ook hier weer een heel ziek jochie gehad gedurende een hele week. Hele hoge koorts,niks willen,veel huilen. KA gebeld gezien zijn voorgeschiedenis en omdat hij net een paar dagen koortsvrij was van de vorige ziekperiode. KA vond het wel weer snel dat hij koorts had maar niet ongebruikelijk. Paracetamol geven en letten op drinken en zijn ademhaling. Paar slapeloze nachten en 1 nacht ook nog na gebeld te hebben met de KA naar de eerste hulp geweest. S.am was aan een stuk door aan het huilen, zeg maar krijsen en had ook al de hele dag niet geslapen. Wat denk je...eenmaal in de auto sliep hij...Op de eerste hulp helemaal nagekeken door de KA. Luchtweginfectie en oververmoeid door niet slapen. KA vroeg of we het aandurfde hem mee naar huis te nemen. Natuurlijk. In de auto weer in slaap maar eenmaal thuis weer krijsen. Uiteindelijk viel hij in slaap. Weliswaar kort maar goed. Uiteindelijk nog een paar dagen koorts gehad en heel veel hoesten. Sinds maandag is hij bijna helemaal beter en ook weer sinds gisteren naar de gastmama. Ik hoop dat we het nu even gehad hebben.

Helaas ligt nu het 2de dochtertje (3jaar) van mijn vriendin in het ziekenhuis. Ook waterpokken die naar binnen is gegaan. In tegenstelling tot haar zusje zit het bij haar in de lies. Zij is ook veel zieker en hogere koorts. Vandaag even langs geweest bij haar in ziekenhuis. De jongste van 2 heeft nu ook de waterpokken, hopelijk slaat het bij haar niet naar binnen.... Wij houden S.am voorlopig even uit hun buurt!

Geplaatst

Sas en beanie, hoe is het met jullie kanjers? Zijn ze beide helemaal opgeknapt?

tiktak, hoe is het? Ik mis je al een tijdje hier.

En de andere dames, mjjn baby en roossie?

Geplaatst

Wen, hoe is het met je moeder?

Sas, knapt S.am al verder op?

Hier gaat het op en af. Het lijkt er op dat hij het rota-virus te pakken heeft, dat kan zomaar even duren. Woensdag koortsvrij, donderdag weer koorts en ellendig. Gisteren weer wat beter. Vandaag prima, alleen vanavond voelde hij weer warm aan (geen temp gemeten). Lastig, we kunnen er niks mee helaas. Overigens was zijn verkoudheid over maar sinds gisteren is hij wéér verkouden. Dat houdt kennelijk nooit op!

Slapen blijft ook steeds maar een dingetje. We moeten echt ons best doen om hem 's avonds in slaap te krijgen. We hebben een ritueel waar we ons strak aan houden maar niks lijkt te helpen. Alleen naast hem gaan zitten tot hij slaapt, wat ons soms wel 1,5 uur kost. Dat breekt op, zeker na afgelopen week met alle gebroken nachten... Maandag CB, dan toch maar eens overleggen. We moeten dit zien te doorbreken, Q moet echt gaan leren zelf in slaap te vallen!

Geplaatst

Dat snap ik, dat dit je opbreekt.! En de gebroken nachten en de uren naast een bedje zitten, waardoor je zelf ook weinig momenten voor jezelf hebt om op te laden.

Q kon voorheen toch wel zelfstandig in slaap vallen? Anders zou het dus nu kunnen komen omdat hij niet helemaal lekker is en hierdoor de geborgenheid en veiligheid bij jullie extra opzoekt. Maar voorlopig zit je er wel mee. Zou het helpen als hij tijdelijk bij jullie op de kamer zou slapen? Dat hij jullie aanwezigheid merkt en dan rustiger slaapt ofzo? Ik gok ook maar wat, hoor. Ik weet namelijk van F dat zij juist extra ons nodig heeft indien zij niet lekker is en dan ook snachts veel vaker komt en onrustiger slaapt. Dan is gewoon tegen mij aan liggen voldoende.

Hier inmiddels begonnen met clexane ter voorbereiding op onze cryo. Bah, was even vergeten hoe vervelende prik dit was. De eerste blauwe plek is meteen een feit.

Geplaatst

@wen gaat het nu met je moeder? Fijn dat je behandeling begonnen, wel vervelend zo'n nare prik.

@mijnbaby hoe was het bij de ha?

@Sas hoe gaat het met S?

@beanie wat vervelend dat hij steeds ziek is! Ik ken het dat de kleintjes niet gelijk gaan slapen. Wij hebben een matrasje van het campingbedje naast het bed van de meiden gelegd met een hoofdkussen. We gaan allebei naast een van de kinderen liggen, handje vasthouden totdat ze slapen. Eerst deden we dat ook zittend, maar dat hielden we ook niet vol, liggend is beter te doen en je kan zelf ook nog een tukkie doen. We hebben ook fases gehad dat het niet hoefde, maar nu dus weer wel. Verder slapen ze wel door, K is soms snachts wakker dan neem ik haar wel bij ons op bed ze wil dan vaak toch even de borst.

K zit niet meer aan de borst, alleen snachts soms even, overdag drinkt ze 2 bekers volle melk.

J is zindelijk! Ook snachts hoeft ze geen luier meer om, ben erg trots op haar!

Morgen mag J voor het eerst gaan trakteren op de Psz, ze wordt 29 juli 3 jaar. Ze vindt het erg spannend! Morgen vroeg de traktatie in elkaar zetten. Het is met fruit en ijsbekertje dat kan dus beter even van tevoren gemaakt worden.

Verder heb ik nog steeds last van hielspoor aan mijn linkervoet en ook nog een likdoorn en droge huid bij mijn hiel. Mijn rechtervoet is ok. Links is gevoels kant zou ik iets verwaarlozen???

Geplaatst

Wen, morgen spannende dag toch? Ik duim heel hard voor je!

Roossie, wat zul je trots zijn op je meisjes! Zo leuk he, als ze weer een nieuwe mijlpaal bereiken!

Sas, hoe is het met S.am?

Hier gaat het nog steeds op en af. Gisteren weer koorts, veel geslapen. Vannacht wel min of meer doorgeslapen! Wel weer trots hoor! We hadden het bedje op onze kamer gezet en dat geeft hem dan toch wat rust als hij niet lekker is. Gisteren bij het CB geweest voor extra controle, hij was nu wel wat aangekomen (nu 9,4 kg en ongeveer 75 cm lang). Kreeg het advies om de laatste fles groter te gaan maken, omdat hij waarschijnlijk toch echt aan het compenseren is van het ziek zijn. Dit leek gisteren te helpen, ook vandaag ging hij meteen na die fles slapen. Vwb het slapen, we hebben iig vrijdag een afspraak bij de pedagoog van het CB. Hoop dat hij/zij nog wat goede adviezen en handvaten kan geven. Morgen weer naar de HA, ivm de koorts en aanhoudende verkoudheid. Wij willen een verwijzing voor de KNO-arts, zij willen nu een antibiotica kuur gaan geven. Nou ja, we zien morgen wel. Ook contact gehad met het I.ntegraal M.edisch C.entrum, om evt. met Q naar de osteopaat te gaan. Intake formulier ingevuld en zij denken dat het meer een probleem is voor de m.esoloog. Dus as dinsdag naar de m.esoloog met hem (daar heb ik zelf hele goede ervaringen mee dus ik hoop dat we nu met Q ook een positief resultaat bereiken!). Heb een afspraak gemaakt met een m.esoloog die veel ervaring heeft met kindjes en baby's... Nou ja, we kunnen zo weer vooruit kijken en hopen zo tot een concreet (goed) resultaat te komen! Het lastige is dat hij overdag over het algemeen hartstikke vrolijk is alleen 's nachts wat minder. Zou het nou een sprongetje zijn of toch wat anders?

Geplaatst

Roossie, hoe zijn de traktaties geworden? Kan mij voorstellen dat je trots bent op je meisje! Weer een fase afgesloten. Zij is gewoon zindelijk! Knap, hoor!

Heb je nog wel wat produktie als K alleen zo af en toe snachts aan de borst zit? Ik merk aan mijn productie dat het veel minder is dan een jaar geleden, maar het is immers nu bijvoeding ipv hoofdvoeding. Maar F drinkt nog wel 4 tot 6 keer per 24 uur. (soms ook gewoon maar enkele slokjes en ook nog wel snachts).

Wat vervelend van dat hielspoor. LKinks is idd de gevoelskant. Ik heb thuis een boek van Chriatianne Beerlandt liggen. Zij gaat uit (soms ook wel ver gezocht) van de theorie dat ieder lichamelijk ongemak / ziekte in verband staan met een emotionele blokkade / onbalans. Ik wil anders wel eens zoeken in dat boek.

Beanie, Q arm guppie.Hopelijk zit hij snel weer helemaal lekker in zijn velletje.

Het kan natuurlijk een sprongetje zijn in combinatie met niet geheel lekker zijn.

Onze beide kinderen hebben / hadden dat ook. Zodra de nachten onrustig waren / zijn dan weten wij dat er een verkoudheid, tandjes , sprongetje oid aan komt. Maar jij kent Q het beste, dus jij kan ook het beste beoordelen of hij even een extra steuntje in de rug nodig heeft.

Wij hebben met M hetzelfde gedaan als wat Roossie beschrijft. Er naast gelegen op een matrasje om wat slaap te pakken. Bij hem was het gewoon een fase.

Als F onrustig is dan leggen wij haar bij ons op de kamer. Wij hebben daar nog steeds een 2e ledikantje staan, ookal is die maanden niet meer gebruikt.

Wat doet zo'n mesoloog precies? Is dat enigzins vergelijkbaar met een osteopaat?

Wij hebben supergoede ervaringen met een osteopaat. Zowel voor de kinderen als voor mijzelf.

M was (ten gevolge de zware bevalling) geboren met een hersenschudding en scheve nekwervels. Middels de osteopaat zagen wij hem opknappen en werd hij een stuk rustiger. Ook daarna zijn wij wel eens teruggeweest bij bijvoorbeeld een harde val oid. Even weer alles in balans brengen. Met F zijn wij na haar geboorte ook even langs geweest. Niet vanwege een specifieke oorzaak, maar gewoon even ter beoordeling om te kijken hoe zij de bevalling had "ervaren".

Lieve Beanie, ik hoop iig dat Q snel opknapt! En soms is een antibiotica kuurtje even nodig om dat zetje te geven. (en dan zelf aan de slag met probiotica). Beterschap en sterkte!

Tja, hier morgen een beladen en spannende dag. In de ochtend horen wij of onze enige cryo het ontdooiproces heeft overleefd en of er een terugplaatsing gaat plaats vinden. Gezien de reisafstand naar Gent zijn wij al onderweg als wij gebeld worden of de terugplaatsing al dan niet doorgaat. In het slechtste geval zijn wij dus al een eind op weg en kunnen wij weer omkeren.

Verder krijg ik morgenmiddag een telefoontje uit het ziekenhuis met de definitieve beslissing over het al dan niet nog behandelen van mijn moeder. Zij heeft nierdialyse nodig maar de conditie van haar hart is mogelijk te zwak voor dialyse. Of dat werkelijk zo is, dat horen wij morgen na het laatste onderzoek. Bij wel nierdialyse kunnen ze haar leven nog wat verlengen, Bij geen nierdialyse is de levensverwachting zo'n 3 maanden.

Stress alom als de telefoon gaat.

Geplaatst

@wen heel veel succes morgen! Hopelijk word het een dag met goed nieuws over de cryo en je moeder!

Tot nu toe kwam er nog wel wat uit de borst snachts, maar sinds een paar dagen heeft ze niet aan de borst gezeten.

Wat lief dat je voor me in dat boek wil kijken, ben wel nieuwsgierig! Kijk maar wanneer je tijd hebt hoor!

@beanie het kan een fase zijn, lastig te zeggen. Ik ben ook benieuwd wat een mesoloog doet.

Ik ga nu maar snel slapen morgenochtend weer zwemmen met de meiden.

Geplaatst

Even kort: helaas. Cryo is niet goed ontdooit......

Wij hebben nu net wel besloten om toch een verse poging te gaan doen. Wij kunnen gelijk door als wij willen. Dus aankomende maand gaan wij starten.

Geplaatst

He nee, wat een domper... Wel fijn dat jullie al besloten hadden weer een verse poging te gaan doen! Maar dat maakt het niet minder verdrietig voor dit moment...

Heel veel succes vanmiddag, ik hoop dat dat bericht beter zal zijn dan deze dag begonnen is!

Geplaatst

Wij zijn net terug van de HA. Deze keer een vervangster die wél luisterde en goed gekeken heeft. En jawel: keelontsteking en oorontsteking. Nu dus een antibiotica kuur en een verwijzing naar de KNO-arts...

Over de m.esoloog: valt wel een beetje in dezelfde hoek als de o.steopaat. Zit tussen de reguliere en alternatieve gezondheidszorg in. Ze kijken naar het totale systeem en of daar verstoringen in zitten (wat je dus niet ziek hoeft te maken maar wel klachten kan opleveren) en ondersteunen dit met homeopatische middelen en evt. anti-oxidanten en vitamines. Ze meten dit door acupressuur toe te passen. Wat ze feitelijk doen is de oorzaak van de verstoringen aan proberen te pakken, ipv symptoombestrijding wat de reguliere gezondheidszorg uiteindelijk doet. Beetje zweverig maar voor mij is het een prima aanvulling op de reguliere gezondheidszorg.

Om een voorbeeld voor mezelf te geven: ik heb jaren veel last van eczeem gehad. En dat is nou net iets waar een dermatoloog weinig mee kan. Volgens haar komt het bij volwassenen bijv. bijna nooit voor dat dit een gevolg is van een voedsel-allergie... Uiteindelijk naar de m.esoloog gegaan. En de conclusie: appel-allergie. Ik at toentertijd iets van 3 appels per dag. Mee gestopt en sinds ik geen appels meer eet, vrijwel nooit meer eczeem gehad en als ik het al heb maar een klein beetje dat met insmeren met vaseline al snel weer weg is!

Bij mijn laatste IVF-poging heb ik ondersteuning gehad van de m.esoloog. Ze had alles doorgemeten, en ook de hoge dosering vit D, de omega-3, vit. B6 en B12, calcium etc. meegenomen. Wat bleek: mijn nieren en lever konden dit helemaal niet aan! Dus dan bereik je niet het gewenste doel. Ben toen over gegaan op een lage dosering vit. D, moest p.renafem slikken (daarin zat genoeg van de andere vit. en anti-oxidanten, voor mij iig) en daarnaast dagelijks probiotica.

Wat ik hoop is dat ze nu voor Q hetzelfde kunnen betekenen. Wellicht toch een allergie, zou zomaar kunnen want hij is van 2 kanten erfelijk belast met allergieën. We gaan het zien dinsdag!

Geplaatst

Dank je! Ik zei ook al tegen manlief dat ik hoop dat wij dan vanmiddag positief bericht krijgen. Liever vanmiddag positief bericbt dan positief bericht over die ene cryo ( ookal was dat wel gewenst en gehoopt).

Realistisch gezien zal vanmiddag ook geen positief telefoontje zijn, maar hoop doet leven.

En ja. Gelijk maar de beslissing genomen om door te gaan. Gezien mijn leeftijd hebben wij geen tijd om dit uit te stellen. Wij gaan 1 poging doen. Daarna waarschijnlijk stoppen. ( ligt er aan hoe wij er dan samen in staan).

M wil namelijk dolgraag nog een keer grote broer worden en vraagt met regelmaat of er nog een broertje of zusjs komt. Nou wil het toeval dat zijn 2 beste vriendjes beiden uit een groter gezin van 4 kinderen komen en dat vind hij zo gezellig en leuk. Tja, ik wilde al heel graag door oor een derde kindje maar ma lief was nu ook overstag toen hij de teleurstelling bij mij en M zag na het telefoontje van Gent. ( M weet de link tussen naar belgie rijden en een mogelijkheid voor een broertje of zusje dus die reageerde ook direct teleurgesteld toen wij weer terug reden).

Geplaatst

@wen wat balen van die cryo, wel fijn dat de kogel door de kerk is dat jullie doorgaan voor een verse poging.

Bij mij zit dat er niet meer, vanwege mijn leeftijd wordt dat niet meer vergoed. J wil ook graag een broertje. Wat schattig hoe M reageerde.

Hoe was de uitslag van je moeder?

@Beanie, klinkt helemaal niet zweverig hoor! Altijd goed om verder te kijken dan de reguliere gezondheidszorg. Wat fijn dat jullie ontdekt hebben wat hij mankeert!

Geplaatst

Hi dames,

Hoe is het hier? Overleven jullie de warmte nog een beetje?

Wen, wat een rotnieuws weer. Hebben jullie een plek gevonden?

Sas, heftig weer dat je mannetje vertrokken is. Hoop dat hij snel weer terug is! Zeker voor 22 augustus....

Hoe is het met de andere dames?

Q lijkt nu wel op te knappen van de antibiotica. Gelukkig krijgen we die er vrij makkelijk in! Is een mierzoet heel vies uitziend en ruikend drankje. Ik geef het met een beetje yoghurt. Hij is lekker vrolijk weer en het hoesten wordt minder, de enorme snottebellen ook (hoewel dat laatste waarschijnlijk van het volgende verkoudheidsvirus afkomstig was). Gisteren zijn we voor het eerst met hem naar de dierentuin geweest, we hebben maar meteen een jaarabonnement genomen. Hij sliep in het begin maar toen hij wakker werd vond hij het leuk!

Gisteren gesprek gehad met een pedagoog van het CB over de slaapproblemen. We hebben toch besloten hem te laten huilen (al doet het pijn en vind ik het erg moeilijk...), en dan eerst na 5 minuten weer naar binnen, dan na 6, 7 etc. Tot hij gaat liggen en slapen. Dus ook als hij gaat staan niet ingrijpen. Alle knuffels uit bed gehaald, op de 2 favo's na. Gisteravond hield hij het 3 kwartier vol, vanmorgen 25 minuten, vanavond 20 minuten. Vanmiddag had ik hem in de wagen gelegd want we wilden naar buiten, en toen zat hij 5 minuutjes te babbelen om daarna in slaap te vallen.

Overigens is hij begonnen met schuifelen langs de box! Hij gaat steeds maar staan, ook steeds soepeler en makkelijker. Is wel handig, als hij dorst heeft dan kruipt hij naar waar zijn fles of beker water staat, gaat staan en pakt het gewoon zelf! Net als dat hij duidelijker gaat aangeven dat hij honger heeft.

Geplaatst

@ Beanie, wat fijn dat Q lijkt op te knappen. Niets zo zielig als een ziek kindje. Hopen dat het advies van de pedagoog gaat helpen.

Gaaf dat hij schuifelt langs de box. Hier nog niet hoor. S.am zit en rolt en tijgert maar verder nog niets. Is wel de hele dag aan het kletsen in alle toonaarden en druk aan het gebaren en wijzen. Inderdaad naar zijn drinken en eten, zijn knuffels, naar de lampen en zegt dan kijk( echt eerste keer dachten we dat het toeval was, maar nee hij zegt het echt als hij ergens naar wijst) Van de week zaten we laat buiten nog met hem nadat hij niet meer wilde slapen. Ging de lantaarnpaal in de straat aan...nou dat was feest hoor!

Door de warmte is slapen wel lastiger. Afgelopen nacht iets beter,

Ja, mannetje is weer weg voor werk. Ik heb het er nu wel moeilijk mee. Maar ja, het is zoals het is.

Wen, hoe gaat het met je moeder? Las op fb over verpleeghuis waar ze nu is. Sterkte meis!

Geplaatst

Beanie, Hoe is het met Q? Is hij al helemaal opgeknapt?

En Sas, balen dat manlief weer even weg is. Hopelijk is hij wel op tijd terug voor S zijn eerste verjaardag. De komende maand worden de mannetjes van jullie alweer 1 jaar! Wat is dat jaar dan toch snel gegaan! Hebben jullie al ideeen of plannen hoe het te vieren?

Tiktak, waar ben je?

Roossie, ik zal komend weekend even in het boek kijken voor de hielspoor.

Hoe doen jullie kindjes het met de warmte? Slapen ze een beetje? En overdag?

Hier is het even erg druk. Mijn moeder is naar een hospice overgebracht. Ze zou naar een palliatieve afdeling in het verpleeghuis gaan, maar kreeg de tip om naar een hospice te gaan ipv verpleeghuis. Dat is gelukt. Ik probeer minimaal 1 keer per dag langs te gaan met de kinderen. Ik ben enig kind en wij hebben verder geen familie meer (al mijn omms en tantes zijn ook al overleden) dus er komt verder niemand anders bij haar op bezoek. Ze zit in de ontkenningsfase en wil er niet aan dat zij binnenkort komt te overlijden. Ze geniet wel ontzettend van mijn kinderen. En dat is ook de reden dat ik ze dagelijks mee neem naar het hospice.

Verder is het gevoelsmatig dat ik de hele dag in een spreekwoordelijke "spagaat " sta. Ik wil enerzijds zoveel mogelijk bij mijn moeder zijn, maar anderzijds gaat mijn normale leven ook gewoon door. Mijn kinderen die vakantie hebben en ook ontspanning en leuke dingen willen doen, mijn werk, mijn huishouden etc. Ik kom bijna niet toe aan mijzelf en loop op mijn tenen om alles te kunnen regelen om er zowel voor mijn moeder te zijn als ook voor mijn kinderen. Ik heb gelukkig nu een weekje vrij van het werk, maar overweeg om binnenkort met de bedrijfarts of leidinggevende te gaan praten. Ik heb het gevoel al bezig te zijn met mijn reservers en ben mijzelf compleet voorbij aan het lopen. Ik merk dat ook aan kleine dingetjes. Ben veel moe, duizelig, erg vergeetachtig etc.

Hierdoor ook besloten om de verse icsi poging maar even uit te stellen. Wij zouden eigenlijk gisteren weer gaan beginnen, maar ik denk niet dat dit nu verstandig is. Die 1 of 2 maanden uitstellen kan er ook wel bij (gezien mijn leeftijd).

Nou weer even genoeg ego (en hart gelucht).

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Lieve Wen, je klinkt heel sterk! Maar denk vooral ook aan jezelf, dat is nodig voor zowel je gezin als je moeder! Ik heb het al eerder gezegd, als ik wat voor je kan doen...

Hier is het ff razend druk, veel werk en een mannetje wat nog steeds niet lekker in zijn velletje zit. We zijn er inmiddels achter dat heel veel kindjes dit rond de 11 maanden hebben, dus zou het dan toch een sprongetje zijn? Verder een beetje aan het stoeien met de voeding, dinsdag bij de mesoloog geweest en daar kwam uit dat hij een lactose-intolerantie heeft... Dus nu over aan het gaan op rijstemelk en lactose vrije koemelk (halfvol) om te kijken of dat wat uitmaakt. Het lastige is dat we niet echt weten of we het goed doen dus we gaan proberen een afspraak met een diëtiste te krijgen.

Q is nu bij mijn ouders, ivm veel werken, ik ga er vanavond heen... Hij is er sinds woensdagavond. En ik mis hem! Ben blij als ik hem vanavond weer lekker kan knuffelen!

Geplaatst

@wen heel wijs om nu geen icsi te doen, dat wordt teveel. Je zit in een zware en moeilijke tijd. Het is niet niks je moeder in een hospice. Je wil er voor iedereen zijn waarbij je jezelf wegcijferd dat gebeurd dan heel snel!

Straks als je moeder er niet meer is moet je ook de ruimte hebben voor je grote verdriet en rouwproces.

Ik begrijp dat je vader ook niet meer leeft?

Ik weet wat je doormaakt helaas, mijn moeder is in 2004 overleden. Ik heb 9 mnd voor haar gezorgd. Ik kon dat toen ik was werkloos en had geen gezin. Het was super zwaar maar ik zou het zo weer doen. Ik had wel mijn broer met hem deed ik veel samen. En de thuiszorg die was fantastisch. Mijn moeder had een vriend maar die waren we liever arm dan rijk.

Wat belangrijk is vraag de dingen aan je moeder die je nog graag zou willen weten. Geniet nog van elkaar zoveel mogelijk. Je moeder is denk ik nog in de fase dat ze wil vechten, al zal ze heus wel weten dat het einde nadert. Fijn dat ze van haar kleinkinderen kan genieten, dat had mijn moeder ook. Probeer voor jezelf savonds in bed tot jezelf te komen door je volledig te ontspannen in bed, dat hielp mij wel.

Je werk ernaast lijkt me super zwaar, lijkt me goed om erover te praten.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe! Dikke knuffel! X

Ps. staan de eerste 3 letters van je nickname voor je echte naam? Zoja hebben we hoogstwaarschijnlijk dezelfde naam!

Lief dat je voor me in het boek wil kijken!

Geplaatst

Beanie ik kan me voorstellen dat je de kleine man mist. Onze meiden zijn eigenlijk nog nooit uitlogeren geweest.

Vervelend dat hij nog niet helemaal lekker is, soms best lastig al die fases.

Gisteren ging J met vriendinnetje mee naar de dierentuin, voor mij was dat erg wennen. Kleine meisjes worden groot.

Geplaatst

Lieve Wen,

Wat een moeilijke tijd maak je door. Ik kan mij heel goed je spagaat voorstellen hoor. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk bij je moeder zijn en nog genieten van de tijd die je samen hebt. Het is goed om ook aan jezelf te denken. Net wat Roossie zegt, je hebt straks nog een moeilijke en zware periode voor de boeg.

Goed dat je met leidinggevende gaat praten. Misschien wat minder werken of minder ingewikkelde werkzaamheden waardoor er daar minder verwacht wordt van je. Preventief ook goed om een echte uitval te voorkomen.

Hou je haaks meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden