Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tiktak normaal ga ik naast haar liggen, handje vasthouden totdat ze slaapt. Ze heeft een hele tijd bij me gehangen, mocht zelfs niet naar de wc zat ze bij me opschoot. Ik denk dat ze het voorlopig toch nodig heeft er naast te gaan liggen, dat moet dan maar, hoort erbij............

@mijnbaby, ik was flink ongi, nu oud bloed zou het kunnen zwanger zijn?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@roossie: merkt ze het dan niet als je weggaat? Dan is ze toch meteen weer wakker of?

Zwanger? Joh ren ff naar de winkel voor een test!!!

Geplaatst

@tiktak, als K. goed in slaap gevallen is, merkt ze niet dat ik weg ga. Soms denk ik dat ze al flink slaapt, dan probeer ik weg te gaan, maar begint ze te huilen. Uiteindelijk lukt het altijd om weg te gaan. Nu vanavond viel ze al snel in slaap, ik trouwens ook naast haar hahahaha......effe powernappie.

Ik ben een zeikerd durf niet zomaar een testje te gaan doen, zo'n negatieve uitslag voelt dan als zo'n diepe teleurstelling.

Manlief was vanavond in strijd met J. ze riep en huilde ben niet moe ben niet moe! Even op de gang gestaan, toen weer naar boven naar bed. Door de babyfoon gepraat, uiteindelijk vroeg ze om een beetje water, we zeiden nee je hebt dorst door het huilen en anders plas je in bed. Toen was het ineens stil.

Nu maar weer wat proberen te werken.

Geplaatst

@roossie: tja....test is wel spannend!! Ben heeeeel benieuwd....

Ik doe ook vaak een powernap (geen nappie meer te noemen haha).

Wat doe je voor werk eigenlijk?

Geplaatst

@tiktak, een powernap zit er bij mij meestal niet in, gisteren toevallig wel een uur kunnen slapen, maar dat is uitzonderlijk.

Ik ben webdesigner, ik doe dat in de avonduren en soms een beetje overdag als K slaapt.

K wil niet slapen, ik ga maar eens naar boven.

Geplaatst

@roossie: leuk werk! Wel lastig als de kleine thuis is. Is het nog gelukt met slapen? Hier ook weer onrustig nachtje. Denk door de tandjes. Bij de opvang heeft ze ook slecht geslapen.

Geplaatst

@tiktak, manlief heeft ook K streng toegesproken en toen ineens was het stil. Ik zei ook tegen hem het is voor haar anders als jij het zegt dan dat ik het zeg. Vandaag was J half 7 wakker en K kwartier later, gelukkig niet zo vroeg. Vanochtend J geprezen dat ze zelf was gaan slapen!!!

Vandaag op de Weegschaal gestaan, ben nu al 2 kg kwijt!!! Was maandag begonnen, in het begin gaat het hard en dan wordt het steeds moeilijker.

Geplaatst

Wow, wat goed!! Ik moet zelf ook nog zo'n 8 kilo kwijt. En een strakkere buik ( blijven hopen....) ipv een soort halfbakken zwanger buikje. Pff.

Wat heb je gedaan dat er al zo snel wat af is?

Ik ben al zeker 9 weken bezig met een hardloopprogramma ( evy vlaanderen sportland) en snoep al veel minder. Pas 3.5 kilo kwijt in al die tijd.

Merk wel dat het moeizamer gaat nu ik wat ouder ben. Na mn eerste zwangerschap ging dit veel sneller. En doe toch hetzelfde.

Dus tips zijn welkom!

Geplaatst

@wen ik doe het Sonja Bakker dieet. Ik heb het al eerder gedaan voordat we met behandelingen bezig waren, was toen ook ruim 10kg kwijt, manlief 20kg helaas zit het er allemaal weer aan.Wat goed dat je aan het hardlopen bent, ik wil dat ook gaan doen, maar eerst moet ik van mijn hielspoor af. Mijn sport is nu fietsen met 2 meiden erop. :-)

Geplaatst

@tiktak nee ik heb niet getest, twijfel om het te gaan doen.

J heeft volgens mij de waterpokken, ik zag kleine blaasjes onder haar arm. Kraambezoek van morgen maar uitstellen...

Geplaatst

Wen wat knap dat je hardloopt wil het ook zo graag doen.

maar heb helemaal geen goeie conditie.. ik benijd mensen wel hoor die het kunnen doen...

Geplaatst

@mijnbaby nee ze heeft er geen last van, het zijn ook nog maar een paar blaasjes bij haar oksel. K zal het dan ook krijgen, hebben we het maar gehad. J slaapt smiddags wel vaker, anders haast nooit. Wachten maar af nemen in ieder geval geen risico met de baby bij wie we op bezoek zouden gaan.

Geplaatst

@tiktak, J ligt rond 20.00 uur in bed, rond 20.30 uur slaapt ze echt, meestal is ze rond half 7/ 7 uur wakker.

K. gaat gelijk met J. naar bed, als we een goede nacht hebben dan zijn ze ongeveer tegelijk wakker, anders veel vroeger of midden in de nacht. Zij slaapt smiddags om 1 uur ongeveer 1,5 uur.

Ik heb geen idee hoe dat met waterpokken zit, ik zag de blaasjes in haar oksels en gisteren zag ik het ook op haar buik. Ben er niet zeker van of het waterpokken zijn. Morgen gaat ze bij een vriendinnetje spelen, moeder van vriendinnetje is juf misschien herkent zij het wel.

Vandaag toch maar zwangerschapstest gekocht...............................misschien morgenochtend testen hahaha..........

Geplaatst

@roossie: klingt niet vervelend, behalve dat midden in de nacht dan.

Je maakt het wel spannend met die test zeg! Pffff

Ik ga afspraak in dd afzeggen. Heeft geen zin. Vanavond weer met partner over gehad. Hij wil niet voor een 2de...echt zoooo..

Geplaatst

@tiktak, wat moeilijk voor je om het af te zeggen, zooo balen voor je! Je hebt wel gelijk als hij echt niet wil dan houdt het op, hoe rot dat ook is.Ja slaaptijden zijn hier op zich goed, hebben ook fases gehad dat J pas om 21.30 sliep. En met ruim 1 jaar ging het middagslaapje heel moeizaam, kreeg haar alleen voor de tv in slaap, daarna in de kinderwagen moest ik rond bepaalde tijd met haar gaan lopen, rond 2 jaar was dat ook over. Ben blij dat K wel smiddags slaapt.

Geplaatst

Jammer Roossie, het zou zo leuk geweest zijn! Hoe is het met de waterpokken? Ik had begrepen dat waterpokken beginnen op het rompje (meestal) en zich dan verder uitbreiden. Normaal gesproken zijn ze vooral aanwezig onder de luier, in de haartjes, op en in de oortjes.... Als het zich niet snel uitbreidt dan zijn het waarschijnlijk geen waterpokken (maar er zijn ook nog andere kinderziektes waarbij kindjes vlekjes krijgen, die kunnen het natuurlijk ook nog zijn).

Tiktak, wat balen en wat moeilijk dat je die afspraak af moet gaan zeggen. Maar ja, wat Roossie ook al zegt, je kunt het toch echt alleen samen doen. Het blijft moeilijk en dat zal het ook nog wel even blijven. Bij mij is dat gevoel ook nog niet weg! Maar manlief is onverbiddelijk. Ik begin er maar niet meer over. Vandaag zag ik drie hele verse kindjes (vandaag geboren) en dan kan ik toch echt wel weer even jaloers zijn! Dat wil ik ook nog wel een keer!

Wen, hoe is het bij jou? Hoe is het met je moeder? Heb jij inmiddels al wat rust gevonden? Ik moest vandaag heel erg aan je denken, was in het stadje achter de duinen...

Mijnbaby, spannend dat jullie een knoop gaan doorhakken! Hoe gaat het met de verkoop van het huis? Ben je nog bij de gyn geweest met die rare menstruaties?

Sas, hoe is het met de kleine S.am? Ben je zijn verjaardag al aan het voorbereiden? Ik zag zo'n lief filmpje voorbij komen op FB.... En hij klapt in zijn handjes! Dat doet Q echt nog niet!

Als ik het zo lees doet Q het inmiddels eigenlijk wel al heel goed 's nachts! We hebben toch echt wel wat bereikt met hem toch laten huilen... Hij lijkt nu steeds beter te snappen dat hij moet slapen en dat dat ook veilig is. We doen nu 's avonds de deur van zijn kamertje dicht, die gaat 's nachts open als wij in bed liggen. Als het erg lawaaiig is bij de buren dan zetten we hem bij ons op de kamer (maar ja, als hij dan wakker wordt vindt hij dat hij meteen een fles moet en dan gaat hij met zijn knuffel mama op de benen meppen, net zo lang tot zij ook wakker is...). Hij wordt 's nachts wel eens wakker maar we hebben gemerkt dat we beter even kunnen wachten met naar hem toe gaan, daarvan wordt hij juist onrustiger. Als hij na een minuut of 3 nog huilt dan gaan we er wel heen maar in praktijk slaapt hij vaak al binnen die tijd. Dus de nachten gaan goed! Overdag blijft lastiger, maar lijkt ook wel iets beter te gaan. Soms huilt hij nog wel even maar als hij maar iig 1x per dag een flinke ruk (2 uur of zo) slaapt dan vinden we het goed. Soms slaapt hij nog 2x maar vaak ook maar 1x. Zolang hij vrolijk is... Als hij maar 1x slaapt dan gaat hij 's avonds vroeger naar bed (rond 7 uur).

Met de 'gewone' melk gaat het goed, hij vindt het erg lekker! Hij eet sowieso als een bootwerker, dus dat gaat echt goed. Nu nog gaan groeien!!! Wel weer een prutoogje en hij had behoorlijke luieruitslag, wat een schimmel blijkt te zijn. Het werd niet beter met zink/pananol zalf (uit Oostenrijk, is volgens mij combinatie van zink en bepanthen) maar nu smeren we d.actarin en wordt het snel minder. Verder heb ik vanavond maar eens 2 luiers over elkaar heen aangetrokken in de hoop dat hij morgenochtend niet weer doorweekt is... Het lijkt er op dat hij zoveel plast (hij drinkt ook echt veel) dat zijn luier het gewoon niet aan kan. Wellicht dat dit de oplossing is! Grotere luier hielp iig niet.

Morgen naar de KNO-arts en aansluitend naar de kinderarts, dit noemen ze de 'snotterpoli'. Klinkt wel gezellig toch? Helaas moet ik werken dus papa gaat met hem. Ben benieuwd... Hij is al 2,5 week niet verkouden (wat hij al sinds november was, het mag een wonder heten!) maar we wilden toch de afspraak laten doorgaan.

Geplaatst (aangepast)

@roossie: balen zeg!!!!!! Wat moeilijk weer. Ik heb nog steeds gesprekken met mijn vriend. Hij zegt steeds dat we het nu al niet kunnen bolwerken met waar we wonen (qua werk), dat klinieken zinloos zijn omdat ze ons opgegeven hebben etc Als ik er aan denk dat het bij deze blijft breekt me letterlijk het zweet uit. Kan er niet mee omgaan.

aangepast door tiktak
-
Geplaatst

@beanie: gewone melk? Bedoel je koemelk? Ga je naar de kno omdat hij zo lang verkouden is?

Waarom doe je de deur vd kamer dicht en snachts open?

Geplaatst

Beanie, wat fijn dat de nachten nu beter lijken te gaan met Q. Goed dat jullie hebben volgehouden. S.am slaapt eigenlijk als een os nachts. Gaat er rond 20.00 in na lekker spetteren onder de douche. Speentje erin, 2 korte krijsjes en weg is ie. Dan rond 22.30 nog een fles, vaak slapend soms is hij vlak ervoor wakker. En dan meestal alle nachten in 1 ruk door. Nu de afgelopen 2weken sliep meneer uit tot 09.00,maar dat was omdat ik niet werkte. Overdag slaapt hij nog een slaap van ongeveer 1,5 tot 2 uur en dan vaak smiddags nog 1 uurtje. Zijn we op pad zoals een dagje dierentuin of sprookjeswonderland dan slaapt hij amper, veel te bang van alles te missen.

Ja hij klapt in zijn handjes en doet ze op zijn hoofd, gaat dansen (zittend) als er muziek op gezet wordt en als ik zeg we gaan naar bed en tandenpoetsen dan stopt hij zijn vinger in zijn mond en maakt poetsbewegingen. Echt te bizar, haha. Een speeltelefoon doet hij naar zijn oor als we een tring geluid maken.

Ik gebruik voor de nacht de pampers baby dry. De luier is dan wel helemaal vol maar niet doorgelekt.

Voorbereiding voor zijn verjaardag lopen. Er wordt een taart gemaakt voor hem door de vrouw van een neef van papa. En de rest regel ik volgende week.

En jullie?

Roossie, toch wel jammer geen positieve test.

Tiktak, wat een moeilijke situatie is het toch. Maar ja je kunt het niet alleen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden