Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijne vakantie beanie geniet ervan....

Wen hoop dat die mooi blijft plakken... Spannend tijden voor jullie..

Tiktak jaaaa moeilijk meid.... Wat ga je in dd doen??? Gezien hij niet wil??

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wen begrijp precies wat je zegt... Dat je mensen onzeker zit zitten.. En jullie al 2 wondere hebben, maar goed als je níet in de mmm zat was je ook voor die 3e gegaan zijn..

Ik ben best gestresste tijdens de behandelingen, elke afspraak is spannenD, zijn er genoeg eitjes, zijn ze bevrucht, hebben we cryo's... Dan ben ik soms wel eens jaloers op mama's die de mmm niet nodig hebben :( dan was een 3e er zeker van gekomen...

Geplaatst
Fijne vakantie beanie geniet ervan....

Wen hoop dat die mooi blijft plakken... Spannend tijden voor jullie..

Tiktak jaaaa moeilijk meid.... Wat ga je in dd doen??? Gezien hij niet wil??

Afspraak in dd voor alle zekerheid maar gepland. Is pas eind september. Tot die tijd heb ik om hem over te halen. Zonder hem heeft het inderdaad geen zin.

Geplaatst
Afspraak in dd voor alle zekerheid maar gepland. Is pas eind september. Tot die tijd heb ik om hem over te halen. Zonder hem heeft het inderdaad geen zin.

Oké duidelijk.. Je heb nog even.. Hoop echt dat het je lukt...

Geplaatst
.

Ik ben best gestresste tijdens de behandelingen, elke afspraak is spannenD, zijn er genoeg eitjes, zijn ze bevrucht, hebben we cryo's... Dan ben ik soms wel eens jaloers op mama's die de mmm niet nodig hebben :( dan was een 3e er zeker van gekomen...

Ja, hier ook altijd stress! Het begon nu alweer tijdens de intake en het bloedprikken. Terwijl het nog helemaal niet zeker is of wij uberhaupt wel door gaan voor een verse poging. Maar toch alweer stressen. Hoe zijn de bloedwaarden?, Gaat die ene wel goed ontdooien? etc.

Zonder medische molen was er idd geen twijfel geweest over een derde (en vierde?) kindje en dan was ik hopelijk ook wat jonger geweest toen de eerste kwam. Wij hebben te lang gewacht met de stap naar de medische molen. Eerst ruim 7 jaar zelf bezig geweest in de hoop dat het wel goed zou komen. Daar heb ik nu achteraf best spijt van. Maar ja, dingen kunnen niet worden teruggedraaid.

Toen ik vroeger stellen met kinderen in de wachtkamer zag zitten, was ik altijd wel even jaloers in de trant van: dat wil ik ook zo graag, maar zag het wel altijd als een positief teken. Een betere reclame voor de effectiviteit van de kliniek of ziekenhuis is er niet. Het gaf mij dus altijd vertrouwen dat de kliniek in staat was om wensen werkelijkheid te maken.

Alleen nu voelde ik mij haast asociaal om met 2 kinderen daar te staan. Zo hebberig, weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Terwijl ik zo intens gelukkig ben met mijn gezin! Dat geluk gun je iedereen.

Maar het is zoals je schrijft, mijn baby. Zonder die medische molen was die derde er al zeker geweest.

Geplaatst

Fijn om sommige gedachtens te delen... hoop dat die 3e er voor ons beiden mag komen....

fijn weekend meiden!

Vandaag hele middag @ kinderboerderij geweest/speeltuin

met een vriendin en haar kids.. was heerlijk. ..

Geplaatst

Ik lees af en toe mee. Ik droom ook nog steeds over een derde. Medische molen is voor ons afgesloten, wordt niet meer vergoed ook vanwege mijn leeftijd. Manlief vindt het prima zo, maar mocht er een wonder gebeuren dat ik toch spontaan zwanger raak dan is voor hem het kind welkom. Stiekem ben ik toch met mijn cyclus bezig, ik voel mijn eisprong ook heftig, heb flinke afscheiding dan ook en flink ongi. Daardoor ook het zwanger worden moeilijk los te laten, vooral ook omdat ik er jaren mee bezig ben geweest. Ik slik geen pil ofzo, wie weet zwemmen de zaadjes een keer niet om mijn eitjes heen! Grappige is dat mijn oudste dochter uit haar zelf vandaag zei dat ze geen zusje meer wil maar een broertje haha....

Geplaatst

Roossie wat leuk om wat van je te horen, hoop dat alles goed gaat met je girls...

En wie weet Roos komt de ooievaar toch nog bij je langs... Hope so...

Geplaatst

Hoi mijnbaby, ja gaat goed met de meiden, ze groeien hard! J bijna 3 jaar, K 16 mnd. K loopt en rent al een beetje, mama dus ook haha. Ze doet ook net of ze 3 is, ze wil alles wat J doet ook doen. Zo schattig ook als ze hand in hand lopen.

Vandaag weer ongi geworden, blijft altijd zo'n baalmoment....

Maar als ik dan de verhalen lees van degene die zo graag een 2e kind willen, dan besef ik nog meer dat ik ontzettend bof!

@tiktak, wat naar dat jij en je man niet op 1 lijn zitten, zo moeilijk he. Hoop dat je de kans krijgt om een poging te wagen!

@wen, kan me voorstellen hoe je je voelde toen je met 2 kids in het zkh kwam, maar jullie wens voor een 3e mag er ook echt zijn!

Geplaatst

Hi Roossie, het maakt me heel onrustig en vaak voel ik mij ook ongelukkig. De wens voor een 2de is heel groot. Ik baal daar dan weer van. Ook omdat ik de discussie met mijn partner elke x wil aangaan. Hij wordt daar ook niet echt blijer van. Hij merkt ook dat ik onrustig ben.

Ja dat snap ik dat je dan baalt dat je ongi wordt. Mijn vriend is ook bang dat ik dat ook elke x wordt als we het op de natuurlijke weg proberen. Waarschijnlijk dat hij het daarom ook geen kans wil bieden.

Geplaatst

@tiktak moeilijk hoor! Ik vind een 2e ook erg belangrijk, dan hebben ze altijd elkaar nog! Vooral als jullie er allebei niet meer zijn. Toen mijn ouders overleden, was ik blij met mijn broers en nu nog. Fam. is toch anders dan vrienden. Ik had dit heel sterk, mijn man niet hij wist niet of hij nog wel een verse poging wilde als die ene cryo niet lukte. Gelukkig is die cryo een mooi meisje geworden.

Maar ik snap je drang naar een 2e heel goed!

Geplaatst (aangepast)

Hij begon vanavond zelf over de kinderwens. Hij vindt het raar dat ik ongelukkig ben. Ik zei dat ik niet ongelukkig ben maar dat ik een sterke drang naar een 2de kindje heb. Hij wil alleen maar genieten en niet meer dat traject in. Hoe kun je nu uitleggen dat je wel gelukkig bent maar die drang voelt en daardoor onrustig wordt. Hij heeft het ook elke x er dan over dat we de boerderij moeten verkopen omdat ik dan niet meer kan paardrijden met een 2de erbij. Pffrrrttttt.... Ik vind het zooooo moeilijk. Hij heeft er geen zin (meer) in dat ik ongelukkig ben.

Voel me net een boeman. Moet ik het er dan niet over hebben?

aangepast door tiktak
1
Geplaatst

Pfff. Moeilijk tiktak. Wel apart ( en misschien wel positief) dat hij er vandaag zelf over begon.

Als ik kijk naar mijn eigen man, dan merk ik dat dit soort dingen even tijd nodig heeft om op hem in te werken. Het werkt dan vaak averechts als ik er te vaak over begint. Ik moet hem altijd de tijd gunnen om er over na te denken etc. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw man in elkaar zit.

Begrijp ik er nou een beetje uit dat hij misschien overstag gaat omdat jij ongelukkig ben of vind hij het juist onzin dat je ongelukkig ben?

Ik sluit mij aan bij roossie. Die tweede vond ik ook erg belangrijk. Ik ben zelf enig kind en vond dat altijd verschrikkelijk. Maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden hoor! Ik ken genoeg enig kinderen die het heerlijk vinden dus dat is gewoon persoonlijk.

Maar ik merk nu, nu mijn moeder hulpbehoevend is en ik de mantelzorg voor haar doe, dat dit best wel eens pittig is omdat je de zorg niet kan delen of bespreken met een broer of zus.

Rossie wat leuk om wat van je te lezen! Wees welkom om gezellig mee te schrijven hier.

Jij liep toen toch ook in dusseldorf?

Ik hoop voor je mee op een spontaan derde wonder!

Geplaatst

@wen: ik was vandaag aardig onrustig. Dus hij vroeg wat er aan de hand was. Dus ik zei kinderwens. Ik begon te sniffen.

Vanavond begon hij er zelf over. Meer om aan te geven dat hij het niet ziet zitten. En niet weer x jr ongelukkig wil zijn (met een ongelukkige vriendin). Ik denk dat hij meer op de toer zit dat hij dan wil stoppen met de relatie. Dus niet zo rooskleurig als jij dacht. Helaas....

Geplaatst

Oei... ik had inderdaad even de hoop dat hij mogelijk overstag wilde gaan omdat hij je zo met " je ziel onder je arm ziet lopen".

Maar het blijkt dus bijna het tegenovergestelde te zijn.

Is hij ook helemaal niet bereid om het gesprek met de arts aan te gaan. Gewoon vrijblijvend aan te horen wat de arts voor verwachtingen heeft.

Pfff. Moeilijk als je zo veel van mening en idee verschilt. Sterkte!

Geplaatst
@wen: zwaar, inderdaad als je alleen de zorg hebt. Maar, tenminste 1 lieve dochter dan meerdere die niet lief zijn

Daar heb je helemaal gelijk in! Mij vriendin werkt in de ouderenzorg en als ik soms haar verhalen hoor over kinderen die nooit komen of alles te veel is. Echt niet normaal.

Geplaatst (aangepast)

@wen: hij wil niet voor een 2de gaan heb ik het idee. Temeer omdat hij zegt dat we de boerderij moeten verkopen omdat je 2 kids niet kunt combineren met paardrijden. Het hele 'plaatje' van hem is dan weg. Hij zegt dat je 2 niet zo makkelijl ergens anders kunt 'stallen'. Hij ziet dus alleen problemen en totaal geen voordelen.

aangepast door tiktak
-
Geplaatst

Hoe komt hij er nou bij dat het niet te combineren valt zonder dat hij het zelf daadwerkelijk heeft ervaren?

Is hij nog van dat idee af te brengen? Mijn ervaring is dat een tweede kindje zoveel makkelijker is. De grootste verandering is van geen naar een kind. Maar de verandering van 1 kind naar 2 kinderen is veel minder groot. Het is wat drukker maar daar vind je vaak snel weer je weg in en dan zit je zo weer in je normale gang vanaar zaken.

Geplaatst

@wen: als ik wil rijden heb ik oppas nodig. Hij denkt dat dat niet lukt met 2 kids. Hij vindt ook dat je gelukkig moet zijn met wat wij nu hebben. Hij dacht eindelijk rust en genieten. Maar ik ben heel onrustig. Als hij eenmaal een beslissing heeft genomen is hij er eigenlijk niet vanaf te brengen. Het belachelijke is dat hij 10 jr geleden erover nadacht om bij mij weg te gaan omdat ik toen nog niet 'aan kinderen wou beginnen' (vanwege mijn paard). Het is nu de omgekeerde wereld. Pfffff.

Geplaatst

@tiktak, ik schrok toen ik las dat het misschien anders einde relatie is. Wat moeilijk voor je dat hij niet wil begrijpen hoe belangrijk een 2e kindje voor je is. Ik sluit me bij wen72 aan een 2e is zoveel makkelijker dan de 1e. En de boerderij verkopen, geen paardrijden waarom? Ik kan zelf regelmatig oppas vinden voor beide kinderen. En straks is er eentje naar de Psz of school, dan heb je er nog 1 thuis. Maar goed als hij het totaal niet wil, dan zit jij er maar mooi mee. Zo naar dat hij dit voor jullie zo bepaald.

Sterkte en dikke knuffel! X

Geplaatst

Wen72 nee ik ben nooit in DD geweest, ik was onder behandeling in utreg.

Weet je wat ik zo gek vind, dat mensen gelijk zeggen dat als je 2e kindje er is je gezin compleet is. Ik heb dan steeds zoiets van hallo dat bepalen wijzelf wel! Wanneer een gezin compleet is, is voor iedereen anders.

Geplaatst
Wen72 nee ik ben nooit in DD geweest, ik was onder behandeling in utreg.

Weet je wat ik zo gek vind, dat mensen gelijk zeggen dat als je 2e kindje er is je gezin compleet is. Ik heb dan steeds zoiets van hallo dat bepalen wijzelf wel! Wanneer een gezin compleet is, is voor iedereen anders.

Oeps..dan ben ik even in de war. Dacht even je naam te herkennen van het dusseldorftopic. Maar gezellig dat je zo mee leest en nu ook meeschrijft! Jouw jongste zit een beetje in de leeftijdscategorie van de kleine van mijn baby en mijn eigen dochtertje. Dus voel je welkom om mee te schrijven.

Zo herkenbaar dat iedereen er van uit gaat dat je bij 2 kinderen compleet ben. Ik hoorde niet anders na mijn bevalling. En nog meer omdat wij nu een jongen en een meisje hebben. Zowat iedereen zei: van beide smaken een, ben je gelijk klaar en compleet. Zelfs de gyn van het ziekenhuis waar ik bevallen was, ging er zonder meer van uit dat mijn kinderwens nu wel klaar en compleet zou zijn. Dat bleek uit de zesweekse nacontrole.

Uhhh...mag ik dat zela uitmaken?

Het lijk wel of het de norm is. 2 kinderen en dan het liefst van verschillende geslachten.

Na de komst van de tweede had ik wel een echt gevoel dat ik nu een gezin had. Bij de eerste was dat gevoel van een echt gezin minder. Maar zelf heb ik nooit geroepen dat mijn gezin nu compleet is, terwijl mijn omgeving daar zonder meer van uit gaat.

Geplaatst
@wen: als ik wil rijden heb ik oppas nodig. Hij denkt dat dat niet lukt met 2 kids. Hij vindt ook dat je gelukkig moet zijn met wat wij nu hebben. Hij dacht eindelijk rust en genieten. Maar ik ben heel onrustig. Als hij eenmaal een beslissing heeft genomen is hij er eigenlijk niet vanaf te brengen. Het belachelijke is dat hij 10 jr geleden erover nadacht om bij mij weg te gaan omdat ik toen nog niet 'aan kinderen wou beginnen' (vanwege mijn paard). Het is nu de omgekeerde wereld. Pfffff.

Kan mij zo voorstellen dat je hier verdrietig van bent. Je wens voor een tweede kindje is immers zo intens. Terwijl hij behoorlijk halsstarrig is in zijn beslissing. Heftig!

Ik kan ook alleen maar aangeven dat wij ook nog nooit problemen hebben gehad met het vinden van oppas voor 2 kinderen. En wij kunnen niet op familie terugvallen. Wij zijn totaal afhankelijk van betaalde opvang / oppas. Maar voor een oppas is het vaak geen probleem om een kindje meer erbij te hebben.

En het is wat roossie zegt. Straks gaat er een naar de psz of naar school, spelen bij vriendjes etc. Dan wordt het zoveel makkelijker.

Geplaatst

Wat ik relaxt vind van 2 kinderen is dat ze elkaar bezig houden. J helpt ook graag mee, zij doet bijv de schoenen van K uit.

Wij hebben alleen een schoonzus waar we op terug kunnen vallen die redelijk in de buurt woont, al is dat nog 15 min rijden. Meestal zijn het vrienden die oppassen en soms pas ik dan weer op hun kinderen.

@wen72 ik schreef al een keer eerder mee, maar door drukte van mijn werk (werk in de avonduren) en ook effe geen puf voor een forum niet meer meegeschreven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden