Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@wen @beanie: toen ik haar gisteren in haar ledikant legde was het meteen huilen. Ledikant mocht gelukkig wel bij ons op de kamer. Tot 3h mee bezig geweest. Soms sliep ze. Maar v 3-6h heeft ze daar geslapen. Mijn vriend was gelukkig heel lief voor haar. Is er een paar x uit geweest om haar te wiegen. Maar we zijn er nog lang niet. Maar wel heel blij dat ledikant op onze slpkm staat en dat hij iets v begrip toont. Pffff....aankomende nacht nieuwe poging. Wel vermoeiend en tikkie traumatisch voor mij omdat ze niet meer naast me slaapt. Nog te emo attached aan haar, denk ik.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toch volhouden, hoe moeilijk ook... Jullie komen er wel, zeker als je vriend je ook steunt!

Als ze zo'n groot hoofdje heeft, dan zou die slaapzak echt geen probleem mogen zijn... Kijk ff op de website van P.uckababy, daar kun je ook vragen stellen!

Moet geloof ik ff gaan ingrijpen, de boekenkast wordt leeggehaald en niet door mij... Manlief is niet thuis, dus hij is ook niet verantwoordelijk. Wie dan wel? Geen idee.... Hij heeft vanmiddag lang geslapen en toen ik hem ophaalde aan het begin van de avond (na hele dag gewerkt te hebben) viel hij ook weer in slaap in de auto. Hij heft de afgelopen dagen heel veel ontdekt: naar voren kruipen (langzaam, gaat nog niet echt soepel maar het lukt af en toe wel!), zitten als wij hem op zijn billen zetten (ik bedoel dus los zitten) en gisteren had manlief hem in zijn bedje op zijn beentjes gezet en toen bleef hij staan! Het gaat zo snel....

Geplaatst
Hoop op een goeie nacht voor jullie! Tiktak..

Ze slaspt nog niet. Zo maar eens proberen. Ik hoop het ook. Maak me alweer druk...

Bedankt!!

Geplaatst

Soms is het zo lastig... Hier ook hoor! Was niet moe te krijgen maar ligt nu wel te slapen in zijn bedje. We hebben net een ruime week achter de rug dat hij nergens anders wilde slapen dan in de buggy, die dan bij ons op de slaapkamer stond. Nu ligt hij iig weer in zijn bedje... Wat we nu doen: laatste voeding op z'n kamertje met het slaapzakje al aan. Na het flesje in bed en dan lees ik nog wat voor. Daarvan wordt hij iig rustig en hij weet dat ik er ben. Hoop dat we zo weer uit de 's nachts een draakje- overdag een engeltje fase komen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Vannacht vaak wakker geweest. Ook lang. Tussen 1 en 2 staant in het ledikant. Weer om 330 en om 6. Pfffff...

Het is wel doodvermoeiend.

Geplaatst

Dooorzetten meis! Hoe moeilijk het ook is! De gewoonte moet doorbroken worden en dat kan zomaar wel eens een paar weken duren. Hoe vervelend het ook klinkt. Uiteraard hoop ik voor je dat zij zich er met een paar nachten bij neer gaat leggen. Het komt uiteindelijk goed! Echt waar!

Geplaatst

Het wordt vast beter... Is een fase....

Wij zijn op advies van de HA ook begonnen met de 10- minuten regel toepassen. Q wilde al 1,5 week niet in zijn bedje slapen, alleen in de buggy. Voor nu ff lastig want hij is een doorzetter maar ja, opvoeden begint hier en onze nachtrust begon er ook zwaar onder te leiden... Ik voel met je mee! Ben iig blij voor je dat ze het niet de hele nacht volhoudt!

Geplaatst

@beanie: vd HA? Laat je hem 10 min huilen? Ik denk dat je mij dan aant infuus kunt leggen. Gaat wel beter dan? Apart dat hij wel in de buggy wil. Kun je dat verklaren? Ik zou hem er gewoon lekker in laten liggen als hij daar goed slaapt. Maar ja, ik ben watje...

Geplaatst

Misschien kies ik ook wel voor de makkelijke weg hoor. Maar ik denk 'als hij het eerst wel wil en nu niet, zal het wel een fase zijn'.

Geplaatst

Helaas werd het van kwaad tot erger, we moesten echt actie ondernemen. CB had ook geadviseerd om in eerste instantie mee te gaan maar zondagnacht ging hij ook in de wagen volledig over de pis. Het idiote was dat hij vrijdag bij mijn zus logeerde en toen heeft hij zich als een engeltje gedragen. Vermoedelijk is hij dus toch wat grenzen aan het opzoeken. Vandaar mijn opmerking opvoeden begint hier. In ons geval werkte de 'softe' aanpak averechts... Temperamentje hè!

Geplaatst

Blik op oneindig en verstand op nul.... We moeten echt doorzetten, das duidelijk. Moeilijk dat het is... Als hij bij me zit dan knuffel ik hem maar extra, omdat ik er moeite mee heb om zo 'hard' tegen hem te zijn. Maar hebben we een andere keuze? Nee dus...

Geplaatst
@beanie: het ene huiltje is ook het andere niet. Huilt hij een beetje 'relaxed'??

Nou nee... Hij gaat echt volledig over de pis. En laat zich niet troosten. Werd alleen stil in de wagen, maar zelfs dat zondag op maandagnacht niet. Hij werd alleen stil als we filmpjes met hem gingen kijken op de iPad (Bumba vindt hij leuk...). Maar ja, zo ga je ongewenst gedrag belonen dus dat was ook de oplossing niet. Vandaar toch gisteren begonnen met de 10-minuten regel (nadat ik eerste met hem naar de HA ben geweest om uit te sluiten dat er niet een medische oorzaak was voor zijn huilen). Gistermiddag heeft hij het 45 minuten volgehouden. Hij zweette zich rot en zat helemaal onder het snot. Ik heb hem tussendoor wel een keer wat thee gegeven, hij was gewoon schor van het brullen en het lijkt me dat het dan niet echt fijn meer kan voelen in je keel. Gisteravond duurde het ongeveer 20 minuten. We hebben hem zijn gewone ritueel geboden maar hij ging toch weer huilen/brullen. Hij werd alleen stil met voorlezen maar zodra manlief daarmee stopte was het weer 'alarm aan'. Vanmorgen kwam hij om 5.30 uur ongeveer (maar hij had wel vanaf 23 uur geslapen, aan een stuk door), ik heb hem wat water gegeven en daarna begon hij weer te mekkeren. Weer een minuut of 20 volgehouden en toen viel hij weer in slaap. Hij vindt zichzelf op die momenten overigens wel heel erg zielig... Het klinkt zo hard, en dat voelt het ook, maar waarschijnlijk is het deze investering wel waard. Iig voor onze nachtrust en ons humeur, wat beneden pijl was na ongeveer anderhalve week met op z'n best halve nachten!

Geplaatst

@beanie: ik vind het toch zo raar, in eens. Slaapt hij overdag veel? Misschien dan niet moe genoeg? Klinkt echt niet fijn. Ik heb met je te doen. Ik snap ook niet dat ze het huilen zo lang vol kunnen houden. Goed dat je hebt laten checken of alles goed is. Wat zegt je gevoel dan hoe je ermee om moet gaan? Zou ik eerder naar luisteren dan HA of CB.

Geplaatst

Voor mijn gevoel moeten we het doorbreken door hem te laten zien dat we er zijn maar dat hij niet altijd zijn zin kan krijgen. Wat ik al eerder zei: hij heeft nogal een temperament... Waarschijnlijk moeten we redelijk duidelijk zijn naar hem toe. Structuur bieden. En soms zal dat niet leuk zijn, voor zowel Q als ons. Verder is hij hartstikke lief hoor!

Hij slaapt overdag steeds vaker maar 1x, lijkt niet heel veel behoefte aan slaap te hebben. Is dan 's avonds wel vreselijk moe en misschien daarom ook wel huilerig. Maar ja, als hij niet wil slapen overdag, dan wil hij niet slapen. Vaak leggen wij hem wel 2x in bed, het is prima als hij gaat spelen in zijn bedje maar niet huilen. Nu lijkt het erop dat hij het huilen gebruikt als 'wapen' om zijn zin te krijgen: uit bed gehaald te worden.

Geplaatst

@beanie: wat een gedoe toch allemaal met dat slapen, niet dan? Pffff.... Zouden die uks je op zo'n leeftijd al uit testen??? Vind ik wel knap.

Geplaatst

Ja, ik denk dat het wel kan. Hij heeft dingen ontzettend snel door en dit dus ook. Hij wil niet in bed liggen dus gaat huilen. Want dan hoopt hij dat hij er weer uitgehaald wordt!

Geplaatst

Als je de 2 uur brullen van vannacht niet meerekent... We moeten dit volhouden maar het valt niet mee!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst
Als je de 2 uur brullen van vannacht niet meerekent... We moeten dit volhouden maar het valt niet mee!

Tjeeeeee.....arme jij!!! 2h??? Hij is wel een volhoudertje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden