Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He dames... Heb wel meegelezen maar kom vandaag ff uit die modus. Eindelijk een moment om te reageren!

Tiktak, wat een lastige situatie. Maar als hij echt niet wilt dan lijkt me dat pushen ook geen zin heeft, eerder averechts werkt. Niet dat dat de situatie makkelijker maakt... Maar uiteindelijk zul je er bij neer kunnen leggen, gewoon omdat je geen keuze hebt. Overigens wil ik niet zeggen dat dit geen pijn zal doen!

Want ik weet dat de wens voor een tweede groot kan zijn. Hier is die wens er op zich ook wel maar zoals manlief er in staat kan ik ook goed begrijpen. Ga het zeker niet op de spits drijven, al weet ik dat de kans dat manlief op korte termijn bijdraait zeer klein is. Ik dacht vandaag ff dat hij ging zeggen dat... Maar nee hoor! (ging er om dat we er steeds meer achter komen dat Q andere kindjes zo leuk vindt. Goede reden om voor een tweede te gaan lijkt mij...)

Gisteren aan het eind van de middag aangekomen in Oostenrijk. Was een drama reis: heel veel file, lang over gedaan en de airco in de auto deed het ook niet, dus het was ontzettend warm! Q heeft zich fantastisch gehouden, hij had het beide dagen op het eind wel gehad maar hij was steeds doorweekt van het transpireren. Gelukkig hadden we veel water bij ons en drinkt hij dat makkelijk, dus met regelmatig stoppen en vaak drinken geven hebben we het gered. Vandaag de eerste dag dat manlief in de lucht was en wij op de landing zaten. Q heeft lekker liggen spelen op een kleed in de schaduw, en als hij durfde kroop hij het gras in. Hij was gebiologeerd door alles wat uit de lucht kwam (alleen zijn papa presteerde het om de landing niet te halen, dus die heeft hij niet zien landen). Verder heeft hij vanmiddag heerlijk liggen slapen in het tentje van Wen! Ze vonden dat hier een prachtig ding, het lijkt er op dat ik er een kan gaan aanschaffen via MP voor een klein Oostenrijks babytje.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste sprongen al hebben gemaakt! Ga jij zelf ook nog de lucht in?

Wat kanp dat Q zich zo goed heeft gehouden in de auto! Is toch uiteindelijk een stuk fijner dan dat ze het helemaal zat zijn met dito geluiden erbij.

Tja, lijkt mij ook een goed excuus om voor een tweede te gaan als je ziet dat je zoon het zo leuk vind om met andere kinderen te spelen...hihihi. maar ik ben niet geheel onpartijdig. ;).

Roossie, vandaar dat ik je naam herkende. (schaam, schaam). En ik maar denken van een ander topic, maar je had hier al eerder meegeschreven. Lekker bijdehand van mij...not.

Hebben jullie lekkere dagen gehad? Wij zijn hier lekker naar het strand geweest (wonen 400 meter van het strand af, dus wij zitten zowat dagelijks op het strand bij mooi weer). Het was heerlijk. Kinderen genoten volop. (en wij uiteraard ook).

Ons meisje loopt inmiddels alleen nog maar. Kruipen is zo goed als over. Ze heeft het helemaal ontdekt. Ook op het strand, alhoewel dit nogal wiebelig was door de zachte ondergrond. Zo lekker om te zien. Zo'n waggelende dreumes in haar roze badpakje. Enige nadeel is dat wij nog scherper moeten opletten want ze wandelt zo de zee in. Vind ze geweldig!

Geplaatst

Klinkt super Wen! Lekker genoten dus?

Ja, zou voor Q echt wel leuk zijn als er een brusje zou komen. Maar ik weet eigenlijk wel voor 99% zeker dat manlief niet de MMM meer in wil. Ik kan me er bij neerleggen, ook omdat ik het gevoel heb dat het toch nog goed gaat komen... Ik weet niet hoe maar toch. Overigens had ik dat gevoel ook voordat ik de derde IVF poging in ging. Ik werd wakker op een morgen en was er van overtuigd dat ik zwanger was, met dikke 9-maanden buik en al. Dat gevoel ging niet meer weg en is dus uiteindelijk uit gekomen!

Hier is het heerlijk en genieten, vandaag voor het eerst overdag bij het appartement! Het is erg warm maar Q lijkt er weinig last van te hebben. Ik hou hem goed in de schaduw, ondanks dat krijgt hij (eindelijk) wel een beetje een kleurtje (o ja, ik smeer hem ook regelmatig in met factor 50). Overigens lijkt Q wel een beetje bang te zijn voor gras, daarin wil hij niet kruipen. Nu kruipt hij rond op het terras, maar dat is in de schaduw dus beter voor hem.

Vanmorgen heb ik voor het eerst weer op de oefenhelling gestaan, beetje 'gelopen' onder het zeiltje en ook een paar meter los gekomen... Was wel weer spannend, na 2 jaar niet gevlogen te hebben en dat ongeluk 2 jaar geleden, maar het gevoel komt snel terug. Morgen nog zo'n sessie en om eerlijk te zijn verwacht ik dat ik deze of volgende week wel weer de lucht in zal gaan! Manlief hangt nu ergens in de lucht, ik ben met Q naar het appartement gegaan omdat het daar wat koeler is (zeker in het appartement). Het is hier 34 graden of zo!

Even een vraagje: nu het zo warm is drinkt Q echt ongelofelijk veel..... Naast 3 flessen denk ik nog een halve liter water/thee. Kan dat kwaad? Is dat niet slecht voor zijn nieren? Hij heeft goede plasluiers hoor... En transpireert heel makkelijk dus verliest ook veel vocht. Iemand ervaring hier mee?

Geplaatst

Hier ook een zoon die veel drinkt met warm weer. Hij wat 14 maanden oud toen wij in curaçao en bonaire waren. Hij al veel minder maar dronk veel meer. Wij hadden zelfs snachts zijn drinkbeker met water in zijn ledikantje liggen, zodat hij zelf kon drinken. Hij is er niet slecht van geworden. Zolang ze goed plassen, lijkt het mij ook geen probleem. Zeker als hij ook zoveel zweet.

Geplaatst

Enorm transpireren (zeker in de auto), heel druk bezig zijn met bewegen - kruipen gaat steeds sneller, we moeten hem echt in de gaten houden! - en hele natte plasluiers. Overigens eet hij wel goed! En hij is heel erg vrolijk. Beetje bang voor gras om de een of andere reden, maar op een kleedje is hij helemaal het mannetje. Petjes vindt hij niet leuk om op te hebben, alleen een zonnehoedje met strikje onder zijn kin blijft op. En hij drinkt dus echt enorm veel maar zal het dan wel nodig hebben... Zoals het er nu naar uit ziet wordt het iets minder warm. Gelukkig maar, het was vandaag en gisteren wel heel erg!

Nu 2 dagen (ochtenden eigenlijk) op de oefenhelling er op zitten. Morgen weer een sessie... Wellicht morgen ook weer voor het eerst de lucht in (als je die paar metertjes van gisteren niet meetelt). We gaan het zien! Ergens heb ik er wel weer veel zin in, hoewel ik er ook tegen op zie!

Geplaatst

Dames even een ego berichtje help me out....

Ik ben sinds een maand of 3 veel minder bloed tijdens het menstrueren (sorry voor de details)

Voorheen was het veel meer, ik slik geen pil (hoeft niet) dus daar kan niet aan liggen...

Ben dan zo bang dat er wat mis is????

Geplaatst
Dames even een ego berichtje help me out....

Ik ben sinds een maand of 3 veel minder bloed tijdens het menstrueren (sorry voor de details)

Voorheen was het veel meer, ik slik geen pil (hoeft niet) dus daar kan niet aan liggen...

Ben dan zo bang dat er wat mis is????

Ff naar je huisarts met verwijzing naar het zkh gynaecology!! Weet je wat meer. Kan ook niks zijn.

Geplaatst
Ff naar je huisarts met verwijzing naar het zkh gynaecology!! Weet je wat meer. Kan ook niks zijn.

Toevallig moet ik morgen ff de huisarts, zal wel even voorleggen... Wel weird.... Hoop dat het niks is...

Geplaatst

Hey meiden, ik was vandaag naar de ha na lang wachten kwam

de ha en gaf aan dat ze een spoedgeval had. En dat het zeker nog een uur

kon duren voor iedereen aan de beurt was.. ben weg gegaan...

ga volgende nieuwe afspraak maken. Ik ben het wel maar ook niet..

heel weinig met wat ik normaal ben...

Geplaatst
Hey meiden, ik was vandaag naar de ha na lang wachten kwam

de ha en gaf aan dat ze een spoedgeval had. En dat het zeker nog een uur

kon duren voor iedereen aan de beurt was.. ben weg gegaan...

ga volgende nieuwe afspraak maken. Ik ben het wel maar ook niet..

heel weinig met wat ik normaal ben...

Kan mij voorstellen dat je bent weggegaan. pff. dat is best lang wachten!

Had je na je laatste bevalling dit al of is het nu ineens sinds de laatste keer?

Kan je niet spontaan zwanger zijn? Heb je er al een testje tegen aan gegooid?

Geplaatst
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt.. hopelijk is het niks geks.

niemand hier ervaring mee???

Is het nu ineens gekomen? Of al ontstaan na je bevalling?

Mocht het nu ineens zo zijn (en je na de bevalling dit nog niet eerder had gehad) dan zou ik voor de zekerheid er een zwangerschapstest tegen aan gooien. je weet nooit. Kan je dat iig uitsluiten (of niet )

Geplaatst

Ga alleen maar rot voelen van negatieve test.

Ga er niet vanuit we gebruiken geen pil, hoeft niet

ben in al die jaren nooit spontaan zwanger geweest ofzo..

Geplaatst

Is ook elke keer confronterend.... Lijkt me verstandig om naar de HA te gaan en evt. je te laten verwijzen naar een gynaecoloog! Kan misschien ook samenhangen met de keizersnedes?

Overigens is mijn cyclus ook een beetje van de rel. Wel hevige menstruaties sinds de KS, de laatste was eindelijk wat minder. Maar eerst een cyclus van 28 dagen en tegenwoordig 30-32 dagen.... Wat ik daar nou weer van moet denken? Ik weet wel dat het kan na een bevalling, dat je cyclus van de rel raakt (of dat je opeens heel onregelmatig bent ipv regelmatig of omgekeerd).

Geplaatst

En ondertussen kruipt er hier heel hard een mannetje rond... Zo schattig! Hij reageert heel enthousiast op dieren, honden, katten.... En hij kruipt nu helemaal zelfstandig het gras in! Voor het eerst! We genieten er heel erg van zo samen. Ik was donderdag jarig en ik vond het wel heel speciaal om voor het eerst mijn verjaardag met z'n drietjes te vieren! Dat was dus ook de dag dat ik weer voor het eerst heb gevlogen (afgezien van het vliegtuig dan), dat was echt super. Had een vluchtje van een minuut of 5-7 kunnen zijn maar werd een kwartier doordat ik wat thermiek had... Heb er echt van genoten! Vond het wel weer spannend om op de start te staan maar heb eigenlijk geen moment gedacht waar ik mee bezig was (of wat ik daar deed...). Nou ja, de kop is er af en ik verwacht dat ik de komende weken nog wel meer in de lucht te vinden zal zijn!

Geplaatst

Ik heb altijd een lange cyclus van gemid 32 dagen. Denk niet door de ks. Heb een fijne ha denk dat

doorverwijzing niet eens gaat gebeuren. Las op Internet op een medischesite dat het niet erg is...

btw hebben jullie het gehoord dat er in de nabije toekomst eerst een soort van test word gedaan...of je uberhout

unaanmerking komt voor ivf. Om zo kosten te besparen en mensen die er geen baat bij hebben.

Geplaatst
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt.. hopelijk is het niks geks.

niemand hier ervaring mee???

Jawel. Ikke wel...vervroegd in de overgang. Was bij mij minder en minder vaak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden