Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@wen: helemaal mee eens. Ik moet alleen met bewijsvoering komen. En inderdaad Beanie op internet staan allerlei theorien. Dat is juist zo lastig. Elk kind en ouder is natuurlijk anders.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Wen ons wijs veel sterkte tijdens deze moeilijke periode.. en gefeliciteerd met je moeder..

Ja sorry Wen van mijn neuzelproblemen! Moet gewoon ff mijn ei kwijt, terwijl jij serieuze issues hebt.

Geplaatst

Nog een vraagje..als ze naar de creche/opvang gaat slaapt ze slecht. Thuis stort ze dan in. Maar dan valt ze savonds weer heel laat in slaap (23h of nog later). Zouden jullie haar dan na 1,5h oid wakker maken? Misschien is het ook uittesten hoor....

Geplaatst

Breek ff in:

Tiktak, ik heb de puckababy slaapzak nu gekocht met 20 % korting stickers.(alle slaapzakken zijn nu 20% goedkoper bij de prenatal :) Die stickers liggen in de winkel, maar je kan ook online bestellen.

ik heb de 4 seizoenen gekocht, die is onwijs duur! maar ik had nog voor 50 euro bonnen liggen + de 20 euro korting, dus voor 30 euro nu gekocht.

Ik meende tot de 24 ste augustus geldig, maar dat weet ik niet zeker.

succes!

@beanie: gewoon een goedkope dunne bij de hema gekocht, werkt goed. Ik hoop dat de puckababy tijdens de prenatal mazzeldagen met korting te verkrijgen zijn...?!
Geplaatst (aangepast)

@dieke: owwww...ga ff kijken. Tnx voor de tip!! Ik zie €100 staan. Is daar al de korting vanaf? Normaal €120?

aangepast door tiktak
-
Geplaatst

Nee normaal zijn ze 99,95 dus daar moet de 20 % nog vanaf....., is nog steeds een heel bedrag! maar wel een hele fijne slaapzak.

Mijn kleine man ligt er nu al in, hij is nu bijna 4 maanden, maar al 8 kilo, dus kan best :)!

Geplaatst
@beanie: gewoon een goedkope dunne bij de hema gekocht, werkt goed. Ik hoop dat de puckababy tijdens de prenatal mazzeldagen met korting te verkrijgen zijn...?!

Normaal zijn ze idd 100 euro. Op MP staan ze ook wel regelmatig te koop... En anders: P.uckababy op FB liken. Ze hebben regelmatig acties van een aantal uur dat je 10-25% korting krijgt. Of idd de acties bij P.renatal in de gaten houden, ik geloof dat de kortingen dan ook voor deze slaapzakken gelden!

Heb je voor Uks op het KDV ook een slaapzakje? Wij hebben daar een slaapzakje liggen en geven zijn 2 favoriete knuffels mee, dezelfde 2 als thuis in zijn bedje liggen. Gewoon beetje zelfde stramien. Slapen is wisselend daar.... Soms slaapt hij weinig. Als hij dan in slaap valt als hij thuis komt laat ik hem meestal wel even slapen. Maar dan gewoon op schoot of zo, dan slaapt hij meestal niet zo heel lang. Is idd wel lastig hoor hoe je daar mee moet omgaan. Hij (zij in jouw geval) moet natuurlijk ook nog eten, je weet zeker dat ze de nacht niet doorkomen als je het overslaat.

Geplaatst

En ik ben ook helemaal fan van de P.uckababy slaapzakken! Is een investering, wij hebben er twee en sinds Q 5,5 maand oud is ligt hij er in (daarvoor in de newborn versie). Bevalt echt super goed! Ik heb ook dekentjes van P.uckababy en zo'n GoGo k.idz, helemaal leuk! Misschien niet zo nodig maar MP is mijn beste vriend voor dat soort dingen!

Geplaatst

Schoot mij ineens te binnen dat mn zoontje ( achteraf gezien) even kort huilen nodig had om alle prikkels van de dag te verwerken. Toen de " in slaap huil periode " over was, ging hij op een ritmische wijze met zn hoofdje tegen zijn ledikantje bonzen. Dat was ( ook weer achteraf gezien) zijn manier om tot rust te komem. Nu is hij bijna 6 jaar en hij blijkt hsp ( hoog sensitief) te zijn, hetgeen inhoudt dat hij prikkels van buitenaf moeilijker kan filteren. Nu vallen er bij ons puzzelstukjes op zn plaats over zijn gedrag als baby, waaronder het slechte slapen.

Moest er gewoon even aan denken en vroeg mij af of julloe dochtertje " makkelijker / rustiger " is als de dag weinkg of veel minder prikkels heeft gegeven. Ons zoontje was ( en is nu nog) erg gebaat bij uitleg en voorspelbaarheid. Dat geeft hem een veilig gevoel.

Dank jullie voor de felicitaties. Vandaag met gemengde gevoelsns de verjaardag van mn moeder gevierd. Gelijk oom maar een beetje de verjaardag van mn zoontje. Je weet immers niet wanneer het met haar is afgelopen. Op deze manier toch nog samen herinneringen gemaakt. Mijn moeder en zoontje hebben samen de verjaardagstaart uitgeblazen. Ga ik nooit meer vergeten.

Geplaatst

Aaah wat mooi dat ze samen de kaarsjes hebben uitgeblazen...

en erg begrijpelijk dat je gemengde gevoelens heb.. maar elk mooi moment

is mee genomen.. geniet van elkaar nu het nog kan..

Geplaatst

Nu wil hij 1ste x 5 min laten huilen, 2 min aaien maar niet eruit tillen, 4x 10 min laten huilen (met tussendoor 2 mun aaien) en dan 15 min. laten huilen. Aaahhhhh ik wil van due 15 min af....maar daar wil hij niet aan meewerken.

Geplaatst

Tiktak wat fijn hoop dat ze het vast houd... mijn jongste was ook een slechte slaper..

ik heb toen van het cb een soort van schema gehad.

-eerste week 5 min laten huilen en dan er naar toe.

alles donker houden niet uit bed halen en geen water geven.en iets zeggen van slaap maar liefje..

-2e week 10 min laten halen en dan alleen zeggen slaap maar..

3e week alleen kijken niks zeggen en niks doen...

Geplaatst (aangepast)

@wen: ik krijg de opmerking vd creche dat ze de borstvoeding niet meer zo graag drinkt. Ze drinkt ook weinig diksap. Weet jij waar dat aan kan liggen?

Zou het met de tandjes te maken hebben? Ze eet ook slecht...

aangepast door tiktak
-
Geplaatst

@wen wat vreselijk naar dat je schoonmoeder hersenbloeding gehad heeft. Hopelijk komt ze er nog goed uit! Jullie blijft niets bespaard he, heel veel sterkte en kracht toegewenst! X@tiktak, ik las het artikel waar je vriend zich aan vasthoudt, maar daar staat ook in dat je het 3 dagen moet proberen. En die zijn bij jullie toch al lang om! Hopelijk werkt de 5 min methode. Wij proberen ook van alles om de meiden te laten slapen, ernaast liggen, als ze huilen max. 10 min wat ik ook al lang vind, tenzij het paniek huilen is dan ga ik meteen. Vaak voel ik wel aan of het wel of niet gaat werken. We hebben bij J ook door de babyfoon gepraat en gezongen dat hielp ook een tijdje. Het zijn fases waar je mee moet dealen en in de ene fase werkt een methode in een andere fases weer een andere. Ik denk ook zoals de anderen zeggen dat de spanning tussen jou en je vriend er ook mee te maken heeft, kleintjes zijn erg sfeer gevoelig en hebben meer door dan je denkt hoe klein ze ook zijn.Wat betreft bv, K wilde op gegeven moment ook niet meer aan de borst, toen begon het afbouwen wat ze zelf gedaan heeft, ik deed bv naar behoefte. Ik ben toen begonnen haar te wennen aan gewone koemelk. Eerst hapjes van mijn opgeklopte melk in mijn koffie en daarna steeds meer. Heeft wel even geduurd maar mu drinkt ze zonder moeite 2 bekers melk en toetje.Qua eten misschien wil ze op een andere manier eten of ander eten? Ze is opweg dreumes te worden dan kan het allemaal ineens veranderen. Met K heb ik gehad dat ze ineens niet wilde eten, bleek dat ze liever stukjes wilde ipv gepureerd. Het is uitzoeken en uitproberen van wat ze wil. Misschien kan ze iets pakken of aanwijzen van wat er op jou bord ligt?Tja jammer van de negatieve test, maar moest later wel om mezelf lachen. Ik voelde van alles in mijn buik, dacht misschien is het oprekken van mijn baarmoeder, zat ik in mijn heftige eisprong haha.... Mijn vriendin denkt dat J waterwratjes (fam vd pokken) heeft, ik smeer er nu sudocreme op. Ik ga nog bij de apotheek om advies vragen.K is nu 18 mnd over paar dagen is ze net zo oud als J toen ze zelf geboren werd. Zo'n gek idee!

Geplaatst

Jammer van de negatieve test... Voor mij zou het een wonder boven wonder moeten zijn om natuurlijk zwanger te raken, maar als ik veel later ongesteld ben of een rare cyclus heb hoop ik het wel altijd stiekem....

Geplaatst

@mijnbaby ik heb hetzelfde, bij ons zou het ook een super groot wonder zijn. De zaadjes zwemmen langs de eitjes, onverklaarbaar voor de medische wetenschap. Ze zeiden wel dat we er rekening mee moeten houden dat het spontaan toch nog misschien lukt. Verder is er ook niets geks gevonden. Ik weet ook niet hoe mijn lichaam reageert na 2 zwangerschappen.

Geplaatst
Nee normaal zijn ze 99,95 dus daar moet de 20 % nog vanaf....., is nog steeds een heel bedrag! maar wel een hele fijne slaapzak.

Mijn kleine man ligt er nu al in, hij is nu bijna 4 maanden, maar al 8 kilo, dus kan best :)!

Gisteren slaapzak binnen gekregen ;-)

Ik denk nog steeds aardig groot voor mijn meis, terwijl ze al 1 jr is....

Geplaatst
Gisteren slaapzak binnen gekregen ;-)

Ik denk nog steeds aardig groot voor mijn meis, terwijl ze al 1 jr is....

Je kunt hem omslaan aan de onderkant om hem korter te maken!

Geplaatst

Iemand ook tips als die te groot is bij het hoofdje? Wij hebben nog van ons zoontje zo'n duur 4 seizoenenslaapzak. Deze is geschikt vanaf 1 jaar, maar ons meisje is er nog te smalletjes voor. Bij de beentje kan ik hem inderdaad omslaan of "inkorten" middels een elastiek, maar haar hoofdje zakt er nog teveel in.

Roossie, Ons meisje heeft ook wat waterwratjes. Ben benieuwd of sudocreme werkt en wat de apotrheek voor advies geeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden