Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoe gaan de nachten tiktak? en het drinken (bv)?

Redelijk. Ze wordt minder vaak wakker. Mijn vriend heeft haar ledikant uit onze slaapkamer gehaald. Ze moet vannacht dus voor de eerste x (iiieeekkkssss!!!!) op haar eigen kamer. Vind het zo'n verwijdering. Ik heb haar het liefst dicht bij me. Ik vind het ook fijn als ik haar kan horen ademen toen ze op onze kamer lag.

Ik vind het zo gek dat ze de bv niet meer wil bij de opvang. Aan de borst merk ik niet dat ze minder drinkt.

Bij prenatal zeiden ze toen ik vertelde dat de puckababy te groot was bij de armen of ik zelf handig was. Dat ik hem dan wat dichter kon stikken bij de armen. Ten 1ste ben ik dat niet en ten 2de vind ik het balen dat ik met zo'n dure slaapzak ook nog eens zelf moet gaan rommelen.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vind het moeilijk om de bedtiming goed te krijgen. Ik krijg haar pas heel laat in slaap. Het zou zo fijn zijn dat als ik haar naar bed breng ze binnen een kwartier slaapt. Nu geef ik haar de borst in ons bed en wacht net zo lang totdat ze dummelt/in slaap valt en dan leg ik haar over. Maar soms duurt dat heel lang. Mijn vriend vindt deze methode ook niet kunnen. Maar dit levert mij het minste stress op. Niet in relatie tot mijn vriend overigens. Wat een gedoe toch allemaal...pffff.

Geplaatst

@tiktak ik herken je gevoel, voelde voor mij ook niet fijn dat ze uit onze kamer gingen. J sliep met 6 weken al op haar kamer, was toen erg warm vooral met de deur dicht omdat we bang waren dat de poes bij haar in bed zou springen. Achteraf was die angst niet nodig geweest. J vond het prima ik moest erg wennen maar het wende ook wel weer snel en ik sliep ook beter. Naast mij op het nachtkastje staan de babyfoons ik kan alles van ze horen. Wij hebben ook branddeuren boven die laten minder geluid door dan een gewone deur.

K sliep met 3 mnd op haar kamer, toen waren de buikkrampjes eindelijk over.

@wen ik ga dinsdag naar de apotheek denk niet dat het morgen lukt moet de hele dag op 2 kindjes passen, 4 kids in huis dolle boel!!!

Geplaatst
@mijnbaby ik heb hetzelfde, bij ons zou het ook een super groot wonder zijn. De zaadjes zwemmen langs de eitjes, onverklaarbaar voor de medische wetenschap. Ze zeiden wel dat we er rekening mee moeten houden dat het spontaan toch nog misschien lukt. Verder is er ook niets geks gevonden. Ik weet ook niet hoe mijn lichaam reageert na 2 zwangerschappen.

Vreemd. Ze weten volgens mij nog niet alles rond de zwangerschap. Toen ik het losliet was ik ineens zwanger. Bij mij is er wel wat aan de hand. Geen eitjes meer. Maar het is wel heeeel toevallig.

Geplaatst

@tiktak, nee ze weten echt nog niet alles rond zwanger worden en zwangerschap. Het komt ook niet veel voor, daarom wordt er geen verder onderzoek naar gedaan volgens mij. Ook een cryo-poging in natuurlijke cyclus terwijl je bv geeft, vonden ze toch wel gek in het ziekenhuis, komt ook weinig voor en doen er geen onderzoek naar. Ik moest maar zelf beslissen wel of niet door te gaan, zo raar je gaat naar het zkh om advies!

Ja jullie hebben echt een groot wondertje! Had je toch een mooi eitje! Nu echt geen eitjes meer?

Ik vind van alles op internet over waterwratjes, maar ik wil dat er eerst even naar gekeken wordt of het ook echt waterwratjes zijn en welk middel ze adviseren, er wordt zoveel genoemd op internet van eigen urine tot een of anders spray.

Geplaatst
Vreemd. Ze weten volgens mij nog niet alles rond de zwangerschap. Toen ik het losliet was ik ineens zwanger. Bij mij is er wel wat aan de hand. Geen eitjes meer. Maar het is wel heeeel toevallig.

wij zijn de medische molen in belqnd vanwege de zeer slechte zaadkwaliteit van manlief. Die is dermate slecht dat het echt ee wonder zou zijn als er iets op een natuurlijke manier gebeurt. Heeft te maken met een operatie in het verleden.

Wat betreft dat loslaten. Beide keren dat ik zwanger raakte, waren wel de keren dat ik er het minst mee bezig was. Mijn zoontje is ontstaan na de allereerste icsi poging. Ik ging er zonder meer van uit dat je meerdere pogingen nodig zou moeten hebben alvorens zwanger te worden. Ik zag dis eerste poging als een soort generale repetitie. Kijken hoe ik alles zou ervaren, zodat als wij voor het "echie" zouden gaan, ik hier rekening mee kon houden. Tot mn grote verbazing bleek het gelijk raak te zijn. Toen met onze dochter had ik 5 verse icsi pogingen gedaan. Ik was in mijn hoofd al bezig met de voorbereiding voor de 6e icsi poging. Ook de medicijnen waren al bijna ingezameld. Ik had alleen nog een cryo liggen en volgens de Belgische wet moeten eerst alle cryos zijn opgemaakt voordat je met een verse poging mag starten. Ik had weinig vertrouwen in cryos en zag het als een noodzakelijk iets om verder te mogen gaan. En weer tot mijn verbazing zwanger. Dus ergens heb ik ook wel iets met de " loslaat" theorie.

Geplaatst

Bij prenatal zeiden ze toen ik vertelde dat de puckababy te groot was bij de armen of ik zelf handig was. Dat ik hem dan wat dichter kon stikken bij de armen. Ten 1ste ben ik dat niet en ten 2de vind ik het balen dat ik met zo'n dure slaapzak ook nog eens zelf moet gaan rommelen.

Wat typisch dat ze dat zeggen! Q ligt ook weer in zijn slaapzak (het was een tijdje echt te warm voor een slaapzak hier in huis) en ik heb ff gekeken. Ook voor hem zijn de armsgaten nogal groot. Maar eigenlijk maakt dat niet zo veel uit. Wat veel belangrijker is is dat ze niet met haar hoofdje in de slaapzak kan zakken. En de halsopeningen van de p.uckababy slaapzakken zijn niet heel wijd.... Daardoor gaat het echt prima! Ze zouden al gebruikt kunnen worden vanaf 6 maanden en het lijkt me toch niet dat jouw meisje een dunnere nek heeft dan de gemiddelde 6 maanden oude baby! Dus ik zou er lekker niet aan gaan rommelen!

Geplaatst

Wel herkenbaar hoor, dat loslaten... Ik ben 1x spontaan zwanger geweest, helaas geëindigd in een MA. Dat was voor we in de MMM belandden. Als die zwangerschap niet was ontstaan was ik er waarschijnlijk ook nooit aan begonnen! Maar juist daardoor werd de wens veel groter alleen lukte het dus niet meer. Een reden daarvoor is nooit gevonden maar ik vermoed zelf dat de belangrijkste factor de stollingsafwijking is (al zou dat raar zijn, je zou dan verwachten dat ik wel spontaan zwanger zou worden maar dat het vroeg mis zou gaan of zo). Overigens was ik er toen ook totaal niet mee bezig! Bij de eerste IVF had ik hetzelfde idee als Wen, nl dat de eerste keer 'oefenen' zou zijn. Groot was dan ook mijn verbazing dat ik zwanger testte! Helaas ging dat ook mis. Bij de derde poging wist ik dat de kans zo klein was dat het zou lukken (o.a. gezien mijn leeftijd, maar ook het kleine aantal eicellen dat ik per poging had), dat het allemaal een beetje langs me heen ging. Ik was er niet zo mee bezig en had zelfs het idee dat het niet echt om mij ging maar om heel iemand anders. Vandaar dat de verbazing echt enorm was toen ik positief testte op de testdag! Het blijft een wonder...

Maar ja, het is dus niet uitgesloten dat ik spontaan zwanger raak. Al acht ik die kans heel klein, ik ben inmiddels natuurlijk weer wat ouder en denk dat mijn eicelvoorraad niet zal toenemen... (fysiologisch gezien onmogelijk natuurlijk). Ik koester het wonder wat we hebben en geef hem regelmatig een extra knuffel!

Roossie, wel balen toch! En je voelt je dan toch weer zo stom... Maar ja, ik denk altijd maar als ik over tijd ben (en op mijn cyclus is minder een pijl te trekken dan voor mijn zwangerschap) denk ik altijd maar dat ik het wil weten, gezien het feit dat ik dan meteen moet beginnen met a.spirine slikken. Terwijl ik weet dat de kans zo klein is...

Tiktak, hoe is het gegaan vannacht, op haar eigen kamertje? Ik vond het ook moeilijk hoor! Hij was ongeveer 5 maanden toen we zouden gaan 'afbouwen', dus eerst 1 nacht per week op zijn eigen kamertje, toen 2, etc. Maar uiteindelijk is het sneller gegaan want toen hij eenmaal een paar nachten op zijn eigen kamertje had geslapen vonden we dat eigenlijk ook wel prettig. Zo raar kan het dus lopen! Maar nu slaapt hij nog af en toe bij ons en dat vind ik ook wel weer gezellig! (behalve dan als hij 's morgens wakker wordt, dan staat hij met zijn knuffel op mijn benen te meppen of zo).

Zo lief trouwens: hij doet sinds dit weekend klap eens in je handjes en op je boze bolletje! Echt schattig. En als we hiephiephoera roepen dan gooit hij zijn armpjes in de lucht. Heb ik vast met hem geoefend voor zijn verjaardag... Maar het is echt zo aandoenlijk!

Geplaatst
@beanie: heb jij er eigenlijk 2? Gooi je ze ook in de droger?

Ik heb hem nog niet gepast. Ga ik morgen doen.

Ja, ik heb er 2. Rib uit mijn lijf maar zo blij mee! Gelukkig gaan ze nog wel even mee. We stoppen ze niet in de droger, eigenlijk gaan van Q alleen de hoeslakentjes, handdoeken en dat soort spul in de droger. Kleertjes, dekentjes, lakentjes e.d. niet. (we hebben nog 2 dekentjes, soms is de dikke slaapzak te veel maar de dunne te weinig en dan willen we nog een dekentje over hem heen kunnen leggen. Ik heb 2 dekentjes van P.uckababy (ik vind dat teddyfleece zo mooi spul....) met de bijbehorende lakentjes. Daarvoor geldt: lang leve MP!

Geplaatst

Het blijft allemaal heel oneerlijk. Al ben ik zo gezegend met me boys.. is het toch hard dat je het allemaal zelf niet in de handen heb... maarja dank god regelmatig voor mijn wondertjes.. en vraag hem dan om nog een wondertje haha

Geplaatst

@beanie: gepast hoor. Hoofdje gaat wel goed. Echter de armen niet. Die kan ze er zo doorsteken en verdwijnen dan in de slaapzak. Lijkt me niet helemaal de bedoeling....

Ook een 2de bestelde *grin*

Slapen vannacht was minder, tussen 2 en 3 is ze 4x wakker geweest. Toen nog een x om 4 en om 6 uur. Pfffff...

Geplaatst

@mijnbaby hier idem dito, ik prijs me ook zo gelukkig met mijn 2 meiden en ik geniet zo van ze! Dat ik er graag nog eentje bij wil hahahaha.........

@tiktak, dat klinkt als een zware nacht, moeilijk hoor. Hopelijk vannacht een betere nacht!

Hier hebben ze flink geslapen, ze waren dan ook erg moe na een hele dag spelen met vriendinnetje en vriendje erbij. Het leek wel de kindercrèche bij mij hahaha......... maar was erg gezellig met die 4 kleintjes. J. werd om 7.40 uur wakker en Kaylee om 7.00 uur en allebei doorgeslapen! Echt heerlijk! Ik hoop zo dat zulke tijden ook voor jou snel gaan aanbreken tiktak. Als je van die gebroken nachten hebt dan wordt je zo moe en raak je snel geïrriteerd, tenminste dat had ik. Ik lette er wel op dat ik het niet op iemand afreageerde, bleef wel rustig maar je kunt minder hebben.

Geplaatst

Ha meiden.

Sas, tiktak en beanie, alsnog een keer gefeliciteerd met jullie kanjers! Een hoop augustus mama's hier. ;).

Hoe was de eerste verjaardag?

En tiktak, hoe gaan de nachten nu. Doorzetten is nu even belangrijk.

Ja, mijn baby. Mijn zoontje is afgelopen woensdag alweer 6 jaar oud geworden! Gaat zo snel. Maar daar weet je alles van als die van jou binnenkort 5 wordt. Ga je dit jaar al een kinderfeestje geven of stel je het nog een jaartje uit?

Weet niet of wij het daar al over gehad hebben. Mijn hoofd is momenteel een zeef. Sorry.

Geplaatst

@wen: hoe gaat het daar? Trek je het allemaal nog?

De nachten zijn wisselend. Soms 1x wakker soms 5x wakker...maar goed. Ik maak er iets minder problemen van als mijn vriend. Ik vind het wel moeilijk om haar optijd in bed te krijgen. Ze is dan zo klaar wakker.

Bij de creche wil ze niet binnen slapen, alleen buiten. Ook zo gek.

Weet jij dat Wen? Ze wil de bv (uit flesje) niet echt meer. Wel rechtstreeks vd borst. Wordt daar (ook, haha...) beetje onzeker door. Wil eigenlijk nog niet stoppen met bv. Terwijl de rest van mijn omgeving zich daar wel hard voor maakt ;-) Na 1je moet je daar blijkbaar voor 'knokken'.

Geplaatst

Welk flesje gebruik je nu? Misschien wil ze gewoon niet meer uit een flesje drinken. Hebben ze al eens iets van een tuitbeker of rietjesbeker geprobeerd? Of een andere speen? Of slokjes uit een gewone beker. Afgekolfde en opgewarmde melk smaakt ook gewoon anders dan verse bv.

Daarnaast is zij nu ook op een leeftijd dat de bv ook steeds meer bijvoeding wordt ipv de hoofdvoeding.

Mijn dochter drinkt op de opvangdagen geen afgekolfde melk meer, maar gewoon wat water of ( heel soms) diksap. Ik ben met een maand of 13 of 14 gestopt met kolven op het werk. En sindsdien op de opvangdagen ( 3 dagen per week) dus water overdag ipv bv. Als ik thuis kom, haalt ze de " schade" wel weer in. Dochterlief drinkt dus alleen nog maar live bij mij.

En inderdaad. Veel mensen gaan er een beetje van uit dat bv na het 1e jaar not done is. Sommigen vinden het gewoon ronduit niet kunnen. Ik kan alleen maar zeggen, volg je eigen gevoel daar in! Zoveel mensen, zoveel meningen. Hier in het westen is het vaak afwijkend als je na een half jaar of een jaar nog bv geeft, terwijl in andere landen het juist normaal is om dit de eerste paar jaar te doen.

Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Geplaatst

Zelfde flesje als voorheen. Heb andere flesjes/tuitjes geprobeerd, maar dat snapt ze niet. Een gewone beker gaat wel. Moeten ze inderdaad dat maar proberen.

Ik ben bang dat als ze alleen live drinkt het heel hard achteruit gaat met de bv. Dat is nu al niet heel veel.

Geplaatst

Meestal is dat rondom een jaar wel goed afgestemd, hoor. En als je daaraan twijfelt dan kan je altijd wat extra kolven en dat gebruiken voor bijvoorbeeld een BV pannenkoekje of in badwater bij huiduitslag.

Als ik mijn kolfopbrengst nu zou vergelijken met een jaar geleden dan is dat een enorm groot verschil. Maar toen was ze compleet afhankelijk daarvan. En nu krijgt ze ook brood, groente, fruit etc. Ze heeft dus ook minder nodig.

Ik dacht toen ook dat dit erg slecht zou zijn voor de productie, maar een vriendin van mij ( een langvoedster) vertelde mij toen ook dat ze rondom een jaar was gestopt met kolven en dat dit uiteindelijk niet een negatief effect had op de BV vanwege de regulatie.

Op de dagen dat ik vrij ben ( 4 dagen) dan drinkt mijn dochter zeer regelmatig. Maar op werkdagen dan krijgt ze BV als ik naar werk ga en dan pas bij ophalen weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden