Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@wen: klinkt wel logisch. Het is wel apart dat je na 1 jr bv toch echt wel wordt geacht te stoppen...pfff...net of je ook weirdo bent ofzo..

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vind het soms ook wel moeilijk, hoor om mij daar niets van aan te trekken. Maar het is voor een goed doel! En ik geniet er zelf nog teveel van. Lekker knus.

En het scheelt wel dat mijn man mij daarin steunt.

Geplaatst

Ik herken dat ook, mensen vragen ook hoe lang ik bv wil geven net of dat altijd echt te plannen is. Mijn streven was altijd in ieder geval het 1e jaar dan kijken hoe het gaat. J was 14 mnd toen ik stopte ze kreeg alleen nog smorgens en savonds, daarna dronk ze karnemelk gewone melk wilde ze niet. Ik moest toen wel stoppen omdat de voeding steeds minder werd door mijn zwangerschap van K. Met K had ik echt zoiets van ik wil haar ook die 14 mnd geven, het werden er 17 ze wilde zelf niet meer aan de borst.Eigen gevoel is net zoals Wen zegt heel belangrijk hierin. Het is iets tussen jou en je kind.Door het cb werd ik trouwens wel altijd geprezen dat ik bv gaf.De productie wordt idd afgestemd naar behoefte. Ik gaf K ook tegen haar eerste verjaardag water en roosvicee. Alle aug mama's gefeliciteerd!Hier is manlief afgelopen woensdag aan zijn meniscus geopereerd. Blijkt dat zijn knieschijf ook beschadigd is waardoor hij niet meer mag voetballen en hardlopen. Hij was grotendeels al gestopt met voetbal, maar toch een domper voor hem.Op J had dit diepe indruk gemaakt, zo schattig hoe ze zich zorgen om haar papa maakte.Het gaat met de dag beter met hem. Morgenavond bruiloft van nichtje van ons, kijken hoe het zal gaan.Ik ben 5kg afgevallen, voel me er goed bij. Broek zit wijder en mijn buik is een stuk minder bol. Nog 5kg te gaan. Het fijne van het lijnen is dat ik nu toch een stuk minder bezig ben met zwanger worden, heb nu even een ander doel.

Geplaatst

He dames,

Alle augustus-mama's: nog gefeliciteerd! Leuke dag(en) gehad?

Wen, hoe is het bij jou? Toch kunnen genieten van de verjaardag van je mannetje?

Roossie, hoe is het met je man? Weer op de been? Auwie.... Isse niet leuk, zo'n verotte knie!

Tiktak, hoe gaat het bij jou? De nachten? Slaapt ze al een beetje? Hoe gaat het op haar kamertje?

Hier een geweldige eerste verjaardag gevierd. Woensdag op het KDV, zaterdag met de familie. Q genoot er van! Sinds vrijdag loopt hij achter een loopwagentje, oudste neefje en nichtje vonden het leuk om met hem te oefenen! Zaterdag hebben we z'n eerste paar schoentjes gekocht, maatje 19. Echte stoere stappertjes.

Verder lijkt ons beleid om hem 's avonds zelf in slaap te laten vallen zijn vruchten nu af te werpen. Hij gaat gewoon zonder morren slapen, ook als wij er niet bij zijn! Hij babbelt nog even met zijn giraffe (met de naam Big), tegenwoordig zijn favoriete knuffel (heeft hij zelf uitgekozen in de winkel van A.rtis). En gaat dan gewoon lekker slapen! Hij haalt tegenwoordig de 12 uur 's nachts, echt geweldig! Verder alleen maar in de blije-ei modus, dus echt genieten.... Tandjes zijn er nog steeds niet, ondanks dat eet hij als een bootwerker! De overschakeling naar 'gewone' halfvolle melk is zonder problemen verlopen, hij vindt het heerlijk. Verder smult hij van kwark, eet hij tussen de middag 2 boterhammen en 's morgens een flinke bak pap. Nu alleen nog leren drinken uit iets anders dan een zuigfles....

Vrijdag krijgt hij zijn BMR. Ik hoop dat hij daar niet al te veel last van gaat krijgen! Dinsdag hebben we weer een afspraak bij de m.esoloog. Ik hoop dat dat meteen ook de laatste keer is. Het lijkt echt zoveel beter met hem te gaan... Volgens ons is hij ook gegroeid. Over 2 weken weer naar het CB (vrijdag is alleen maar even prikken) en dan weten we het!

Geplaatst

@tiktak dvd speler in de auto, boekjes en ander speelgoed, vaker stoppen dan je normaal zou doen en rondje lopen. Met J hebben we 10 uren gereden naar Engeland, ze was 14 mnd ongeveer. Als zij eruit wilde, hadden wij ook behoefte aan pauze.

Hoe gaat het nu met slapen?

@beanie hoe was het bij de m.esoloog? Fijn dat de kleine het zo goed doet !

Hier gaat alles goed. K slaapt eindelijk door, ze slaapt ook minder onrustig. Zo heerlijk! Smiddags is het nu wel moeilijker om haar te laten slapen, soms ga ik dan maar wandelen met haar dan dommelt ze wel in slaap. J kan gelukkig flink lopen. Soms als K weer wakker is gaat K lopen en J in de wagen. De duowagen heb ik een tijd geleden verkocht. Maar het belangrijkste is dat K lekker doorslaapt. K lag gisteren flink te trappen en huilen op de grond heb haar maar even gelaten. Toen haar opgepakt tv aan en speen erin en ze kwam weer bij. Ik noem het altijd een crisis in hun fase. J gisterenavond ook wilde ze perse dat ik naast haar bed lag en niet papa. Wij willen steeds wisselen nu was K aan de beurt. Ze heeft flink staan krijsen en liggen trappen. Manlief zei nou ik ga weg hoor, hij ging de luierzak weggooien en kwam weer terug. Ze was wel blij dat papa weer terug was. Vermoeid viel ze in slaap.

Ben trouwens met J naar de apotheek geweest, het zijn idd waterwratjes. Ze adviseerde er niets aan te doen, als ze open getrapt zijn betadine en pleister erop. Alleen het vocht uit de wratjes is besmettelijk.

Met manlief gaat het goed, hij doet alles weer, hij mag zijn knie alleen nog niet helemaal doorbuigen. Hij gaat 2 keer in de week naar de fysio.

Ik ben zelf druk op zoek naar opdrachten, ik mis mijn baan van 1 keer in de week wel qua inkomen.

Maandag gaan we op vakantie naar de Belgische Ardennen naar Landal Greenparks. We gaan 1,5 week! :-)

Afvallen gaat goed, al is het lastig als we bij iemand eten en er wordt patat en kroketten op tafel gezet. Maar dan hou ik maar een sas-avond haha. Ik ben 6kg afgevallen. Mijn buik is flink geslonken ben daar erg blij mee!

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

@Tiktak, zit ze nog in de maxi cosi? Dan heeft een DVD-speler waarschijnlijk weinig zin. Wat leuk is: een spiegel ophangen waarin ze zichzelf kan zien (en jullie haar van voorin uit ook kunnen zien). Is hier een grote hit! Zo'n dier (hond/lieveheersbeestje etc.) met een bolle spiegel, echt groot succes. Verder wat nieuwe speeltjes kopen en die onderweg geven. Vaak stoppen, verschonen in de auto en dan wat drinken/eten geven. Evt. reis in twee dagen maken? Wat hier hielp als hij ging piepen: CD met kinderliedjes in de CD-speler. Evt. zelf zingen of meezingen. Hij was altijd direct weer stil!

Speeltje ophangen aan de maxi cosi kan ook leuk zijn! Eigenlijk ging het hier best goed... Voordeel was dat hij toen pas net kroop en nog niet steeds wilde kruipen. We gaan nu natuurlijk over 3 weken naar Zuid Afrika, ongeveer 12 uur vliegen naar Johannesburg, ik hoop zo dat dat net zo goed gaat... Gelukkig kunnen we nu met hem lopen als nodig. Hij zal veel op schoot moeten zitten, ik hoop dat dat lukt!

Fijn Roossie, dat het zo goed gaat bij jullie! Nu lekker op vakantie, even genieten van elkaar en de kindjes! Wat mooi kan het leven dan toch zijn...

Wij zijn eergisteren bij de m.esoloog geweest, het gaat heel goed met Q! We hoeven niet meer terug te komen. Vandaag ook bij de diëtiste van het CB geweest en hij eet goed en voldoende. Qua melk gaat het dus heel goed met de 'gewone' halfvolle lactose vrije melk, we mogen wat afbouwen omdat hij niet meer zo heel veel melk binnen hoeft te krijgen. Misschien dat ik een deel ga vervangen voor rijstemelk, sojamelk is nl een volwaardige vervanging van melk dus dat hoeft niet zo. Afgelopen vrijdag heeft Q zijn BMR gehad en tot nu toe hebben we geen reactie gezien. Hij is vrolijk en maakt iedereen aan het lachen! We genieten zo van dit mannetje... Hij is vandaag naar oma, we hebben een zitje voor voorop de fiets voor hem gekocht en het is natuurlijk prachtig weer, kunnen ze lekker gaan fietsen! Ik heb vandaag geen werk, dus een heerlijk dagje thuis aan mijn projectjes werken... Verder namelijk werk genoeg, zit veel in de auto en heb volle dagen. Gelukkig maar, anderzijds is het ook wel druk!

Geplaatst

Wij hadden voor J nog niet zo'n dvd speler die je aan de autostoel hangt. We hadden er wel eentje geleend, die hadden we tussen de voorste autostoelen gezet bovenop een fleecevest zodat hij kon staan, zo kon ze kijken. De oplader hadden we niet meegekregen, dus die was snel leeg hahaha.........toen maar de ipad er tussen gezet ging ook prima. En idd liedjes zingen en wat ik normaal ook vaak doe is mijn iphone liedjes en filmpjes afspelen.

@Beanie, wat fijn dat Q niet meer terug hoeft te komen bij de m.esoloog! K. drinkt hier 2 bekertjes melk en dan nog toetje en kaas meer niet. J. drinkt 1 beker melk en toetje en kaas. Heb wel eens overwogen amandelmelk te maken, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Fijn dat het ook goed gaat met je werk!

Op vrijdagochtend gaan we altijd naar een spelochtend, heb net te horen gekregen dat er 2 mama's zwanger zijn. Eentje zelfs van een derde!!! En dan gaat het bij mij kriebelen ik wil ookkkkkkkk!!!!!!!! Grrrrr wil die kriebels niet meer.... En dan denk ik aan tiktak en ben ik weer bewust dat ik geluk heb om al 2 meiden te hebben. Van de andere mama ben ik erg blij, haar 2e kindje wat ze zo graag wilde!! Hormonen die opspelen zullen we maar zeggen hahaha.......

Geplaatst

Fijn dat het met jullie en de kindjes allemaal goed gaat!

Beanie, Over 3 weken alweer naar Zuid Afrika! Heerlijk vooruitzicht, alhowel altijd ook wel weer een beetje (gezonde) spanning vanwege de voorbereidingen, reizen etc.

En Roossie, alweer 6 kilo kwijt! Ik ben jaloers! Ik kan de drive maar niet vinden om echt te starten met letten op het eten. Het hardlopen gaat gelukkig nog wel steeds door, maar dat heeft niet zo vel nut nadat ik teveel koekjes, taarten en lekkere dingen heb gegeten. Afvallen gaat dan niet......

En ik herken je hormonen jaloezie, hoor. Enerzijds zo gezegend en gelukkig met 2 gezonde kindjes, anderzijds ook enigzins wel gezond jaloers op zwangeren.Met name als ze van een derde kindje zwamger zijn. Ik heb mijn hoop maar gericht op onze poging in het najaar.

Tiktak, ik kan je verder geen tips geven voor het reizen. Alles is zowat al geschreven. Ook een heerlijk vooruitzicht om naar Italie te gaan!

Hier verder weinig nieuws. Gewoon even erg druk met mijn eigen moeder en de naweeen van het overlijden van mijn schoonmoeder. Verder vieren wij volgende week de 6e verjaardag van onze zoon (in augustus was zowat iedereen nog op vakantie, vandaar dat wij het feestje uitgesteld hadden) en heeft zoonlief zijn B zwemdiploma gehaald. Zo trots op hem!

En mijn dochtertje is een lief klein draakje! Verschrikkelijk ondeugend en extreem ondernemend. Te grappig soms! Zij probeert in alles haar grote broer na te doen. Ook gaat ze steeds meer woordjes zeggen. Echt zo enorm genieten!

Geplaatst

@wen gecondoleerd met je schoonmoeder! Sterkte met de rouwverwerking ook voor man en kinderen.

Wat goed diploma B! Kan me voorstellen dat je dan apetrots bent!

Sterkte met je moeder!

Hoe gaat het verder met jezelf?

Geplaatst

Lieve Wen, heel veel sterkte... Ik denk aan je. Zware tijd zo...

Gelukkig dat je ook zo kunt genieten van je kindjes! Zo belangrijk...

Dat van die hormonen herken ik ook wel, maar is denk ik gedeeltelijk ook wel een grapje van de natuur. Pas als je echt definitief hebt besloten dat je gezin compleet is kun je denk ik die knop omzetten. Maar ja, als je zelf nog wel wilt dan steken die hormonen regelmatig de kop op...

Lastig he, die kilo's kwijt raken... Ik merk nu dat ik eindelijk ongeveer mijn lijf van voor mijn zwangerschap terug heb. En langzaam aan ook wat IVF-kilo's begin te verliezen... Nog wel wat te gaan hoor! Eigenlijk doe ik er weinig voor maar doordat ik zo veel moet werken heb ik ook geen tijd om te snaaien! Dus gewoon gezond lunchen en avondeten en als het meezit ontbijten en dat is het. Er blijft momenteel echt geen tijd over om ook nog te sporten, daarbij wil ik ook geen sportschool abonnement nemen voor ik weet waar we nou heen gaan verhuizen. En die beslissing hebben we nog niet genomen.

Idd, over 3 weken zitten we in Zuid Afrika! Zin in! Ben nu nog niet zo bezig met wat we wel en niet moeten meenemen, alleen bezig geweest met uitzoeken of we de wagen wel of niet tot aan de gate mogen meenemen. Inmiddels iig wel een goede hoes aangeschaft voor om de wagen, als hij het ruim in gaat. Verder heb ik op 15 september met Q een afspraak in het L.UMC en dan gaan we kijken of Q toch anti-malaria medicatie kan gebruiken (M.alarone schrijven ze tegenwoordig sowieso vanaf 11 kg voor. Dat redt hij nog niet maar ze gaan kijken of hij het toch kan krijgen). Wel een veilig idee... Ik moet mijn DTP nog halen, die is verlopen (2003 de laatste gehad) en die krijg ik dan ook meteen. Q is op orde qua vaccinaties nu hij zijn BMR gehad heeft.

Geplaatst

@Beannie gaaf hoor naar Zuid Afrika! Wij mochten naar Amerika en Malta de buggy tot de deur van het vliegtuig meenemen. In de slurf was dan een plekje waar je de wagen ingeklapt neer kon zetten.

Ja afvallen is best moeilijk, vooral het starten. Maar nu ik ruim 6kg kwijt ben voel ik me wel lekkerder en fitter. Ik vind het nu ook wel leuk de menu's van Sonja Bakker te volgen. Ik moest wel de knop omzetten, maar als je eenmaal zover bent gaat het goed. Ik sport niet, ik zeg altijd dat de meiden mijn sport zijn haha... Ik beweeg wel veel door het huis en ik wandel en fiets.

Maandag naar de fysio voordat we op vakantie gaan, kijken of ze wat aan mijn hielspoor kan doen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Idd wel erg rustig hier! Hoe is het met iedereen?

Tiktak, hoe gaat het met het slapen bij je meisje? Zit er al vooruitgang in? En een lekkere vakantie gehad?

Roosie, jij ook op vakantie of inmiddels al weer terug? Waar ben je geweest?

Hier druk druk druk, vooral met werk. Heb het gevoel dat ik in 2 dagen weer heel Nederland doorgereden ben. Q gaat prima, hij loopt inmiddels aan 2 handen. Hij staat en is aan het oefenen met los staan. Verder babbelt hij de oren van ons hoofd... Zegt nog niks behalve heel vaak JA! Tja, nu is het nog ja, over een jaartje NEE????? En hij krijgt (eindelijk) tandjes! Wel vier tegelijk. We zijn begonnen met tandjes poetsen en dat gaat ook goed.

2 weken geleden zijn we voor de 11-maanden controle op het CB geweest (ach, beetje laat, maar dat kwam ook doordat we alles door elkaar heen hebben gegooid ivm het naar voren halen van de BMR) en toen was hij 78 cm en 9,9 kg. Net onder de 0-lijn. Ze waren tevreden. Hij eet goed iig. Van de BMR lijkt hij weinig last te hebben gehad, hij is wel een weekend ziek geweest maar hij was toen en verkouden, en had de BMR gehad en kreeg tandjes. Geen goede combi. Was er trouwens niet heel beroerd van.... Vorige week heb ik in zijn bijzijn een DTP-prik gehaald en toen ging hij gewoon lachen! Zo gemeen! Hij huilt toch ook als hij prikjes krijgt? We hebben uiteindelijk toch ook voor hem mallarone voorgeschreven gekregen (de junior-variant).

Morgen vertrekken we (o nee het is inmiddels vandaag geworden....) naar Zuid Afrika! Net klaar met inpakken... Nogal last minute maar wat maakt het uit? Wat een zooi moet je toch meenemen voor zo'n klein mannetje!

Geplaatst

@Beanie goede reis naar Afrika, lekker genieten!

Ik ben vrijdag teruggekomen van 1,5 wk vakantie in de Belgische Ardennen. We hebben het heerlijk gehad en we hadden geluk met het mooie weer. Iedere dag een uitstapje gemaakt en smiddags gezwommen. K is plons kampioen geworden ze is helemaal water vrij geworden. J is glijbaan kampioen zij ging alleen van de hoge glijbaan het water in.

Ben weer druk aan het werk en ook nog ongi. Ik baal toch enorm als ik weer ongi ben grrrr maarja ik geniet van mijn meisjes, ben zo gelukkig met ze! Ik geniet zo van de ouder-kind liefde!

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

hoi meiden. Eindelijk dan een berichtje van mij. Wij hebben een paar bizarre maanden achter de rug. In 1 maand tijd is mijn moeder en ook mijn schoonmoeder overleden. Er is geen oma meer voor onze kindjes. (opa's zijn al overleden).

Met mijn moeder is het uiteindelijk heel onverwachts gegaan .Zij was al terminaal, maar op wonderlijke wijze is zij levend en redelijk gezond de hospice verlaten. Ook de artsen stonden versteld. Die hadden ooit gedacht dat zij nog maar enkele weken te leven had omdat haar nieren en hart te slecht waren. Volgens mijn moeder was er een wonder gebeurd en zij knapte langzaam op in plaats van overlijden. Haar tijd in de hospice zat er op en ook haar terminale status werd door de artsen bijgesteld.

Zij werd vervolgens overgeplaatst naar een revalidatieafdeling in een tehuis. Zij zou daar 3 weken gaan revalideren en dan zou ze terug gaan naar haar eigen huis. De artsen gaven aan dat zij een reeele levensverwachting zou hebben van een half jaartje en misschien nog iets langer. Wij dus helemaal blij en plannen maken voor een allerlaatste sinterklaas en kerst samen.

Helaas gebeurde er in het tehuis een noodlottig ongeval (door een externe factor en verkeerd plaatsingsbeleid....). Mijn moeder brak hierdoor haar heup en kon niet meer geopereerd worden vanwege de slechte conditie van haar hart. Een paar dagen later is zij overleden tgv de gebroken heup. Afgelopen donderdag heeft de uitvaart plaats gevonden. Ik heb dus niet echt bijgelezen en voornamelijk geleefd in een soort roes.Nu gaat het normale leven weer langzaam door en gaat het besef en gemis komen.

Geplaatst

Lieve Wen,

Van FB had ik al begrepen dat je moeder toch nog onverwacht is overleden. Ik wil je vanaf zeer grote afstand een knuffel geven en je veel sterkte wensen.

Liefs!

Geplaatst

Lieve Wen,

Gecondoleerd en een big hug! Wat is het allemaal snel gegaan! En wat een wonderlijk verhaal van je moeder dat ze de hospice kon verlaten, maar wat triest van die breuk.

Geen opa's en oma's meer en jij en je man geen ouders meer. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan in een roes leeft.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst met jullie grote verlies!

Xxx

Geplaatst

Dank jullie wel, lieve meiden!

Ondanks al het verdriet kijken wij terug op een warme en persoonlijke dienst. Wij waren ontroerd door onze zoon die erg actief mee deed tijdens de uitvaart, zoals kist sluiten (samen met mij), voor de stoet uitlopen, de kist de kerk indragen en een gedicht voordragen. Mijn moeder heeft vast en zeker een traantje weggepinkt daarboven.

Maar hoe is het met jullie allemaal?

Geplaatst

Wat fijn dat je zoon zo actief betrokken is en wilde worden! Lijkt me voor hem ook heel goed. Hij zal zeker herinneringen aan oma hebben, dus zeer belangrijk..... Sowieso goed dat je met zo'n goed gevoel terugkijkt op het afscheid. Dan is het een waardig afscheid en dat blijft bij.

Geplaatst

Wij zitten nu dus in ZA. Reis was pittig, vooral doordat tijdens de vlucht Q maar een uurtje heeft geslapen, hij zich verveelde, 2 grote overloop luiers met tandenpoep produceerde, waardoor de schone kleertjes ineens 'op' waren, en als klap op de vuurpijl hij tijdens de landing zichzelf (en mij) volledig onderkotste.... En ja, dan heb je dus niks aan die schone broek en het schone shirt in je handbagage! Gelukkig konden we redelijk snel naar het hotel, nadat we Q wel eerst hadden verkleed (nog een kort broekje en een pyjama truitje schoon in de handbagage) waar ik me ook kon wassen en verkleden. Daar Q lekker opgefrist en daarna meteen op bed gelegd... Vrijdag hadden we nog een korte binnenlandse vlucht en die ging prima.

Maar het is verder totaal anders dan we ons hadden voorgesteld. Mijn vader is inmiddels voor de derde keer sinds hij hier is (een maand ongeveer) opgenomen in een ziekenhuis. Wat er aan de hand is weten we niet, we hopen dat hij nu eindelijk (sinds gisteren) op de goede plek terecht is gekomen zodat we daar achter kunnen komen. Kijken in hoeverre ze hem nog kunnen oplappen.... Iig gaat er veel tijd zitten in enerzijds de verzorging van mijn vader (als hij niet in het ziekenhuis ligt) en anderzijds de verzorging van Q, die toch enigszins van de leg is. Hoe het verder zal gaan, geen flauw idee. Ip zijn wij hier tot vrijdag maar als mijn vader verder achteruit gaat dan denk ik dat mogelijk manlief alleen met Q naar huis zal gaan en dat ik moet blijven. Zus is hier al en dan moet broer ook over komen... We weten het echt niet. Met alle scenario's wordt momenteel rekening gehouden. Het kan echt alle kanten op gaan! Hij gaat er zelf van uit dat hij nu wordt opgelapt zodat hij naar huis kan (onder medische begeleiding) maar dat hij in maart weer hier is, in relatief goede gezondheid. We hopen het van harte!

Ondanks dit ben ik inmiddels ook al 2x in het K.rugerp.ark geweest, zaterdag de hele dag (veel gezien, 2x leeuwen en 2x een neushoorn!) en vanmorgen gewandeld (dichtbij een olifant geweest, heel gaaf!). Overmorgen gaan we met Q het park in, hij vindt in A.rtis de zebra's hilarisch dus hopelijk kunnen we hem die nu in het 'echt' laten zien!

Geplaatst

Poehh, Wen, wat een verhaal over je moeder. Als je het ergens zou lezen zou je het bijna niet geloven. Gecondoleerd met jullie verliezen, wat een heftige tijd zal het zijn voor jullie familie. Veel sterkte voor jullie allemaal.

En bij Beanie ook al zo'n gedoe op het ouders-front. Woont je vader in ZA gedurende een deel van het jaar? Naar hoor om zkh in en uit te gaan zonder te weten wat er is. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.

2015.png

Geplaatst

Lieve wen

Gecondoleerd met het grote verlies van jullie moeder schoonmoeder en oma's voor de kids...

Ik wens jullie tijdens deze periode heel veel sterkte wees lief voor elkaar.. En koester de mooie momenten

Die je had met je moeder/ schoonma..

Dikke hug!!!

Geplaatst

Nog even een klein verslagje vanuit het Zuid Afrikaanse. Mijn vader lijkt iets beter te gaan, we wachten nog op de laatste uitslagen. Gisteren een gesprek gehad (in het Zuid Afrikaans, heel apart) met de behandelend arts. Zoals het er nu naar uit ziet wordt er morgen of vrijdag een beslissing genomen over hoe nu verder. Waarschijnlijk zal het een reis terug naar NL worden. Tot die tijd blijft hij in het ziekenhuis.

Vanmorgen zijn we met Q het K.rugerp.ark in geweest. Was echt tof! Dicht bij olifanten geweest, zebra's, giraffen en impala's van dichtbij gezien. Q vond het allemaal prachtig! We gingen ergens lunchen waar de olifanten omheen liepen, best apart om een schone luier aan te doen terwijl op de achtergrond de olifanten rond lopen!

Inmiddels ligt hij lekker te slapen, ik ben bij de lodge met hem terwijl de rest van de familie nu naar het ziekenhuis is. We proberen er het beste van te maken in de tijd die ons hier nog rest. Op zich is het allemaal gezellig en ontspannen, ik merk dat Q veel vreugde en afleiding geeft. Zijn oma is gek op hem en hij is gek op zijn grootmoeder, dus helemaal goed!

Kindjes zijn hier ontzettend belangrijk en dat merk je werkelijk aan alles. Ze lopen hier weg met Q! Waar we ook zijn met hem, hij krijgt aandacht. Soms ook wel lastig hoor, maar over het algemeen pakt hij het goed op en antwoord met zijn liefste lach. Hij zit regelmatig 'ja' te knikken en zijn timing om ja te zeggen is werkelijk geweldig. Verder merken we dat hij is begonnen met kopiëren, heel schattig. Hij praat nog niet na maar vormt wel woordjes met zijn mond. Zo lief!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden