Ga naar inhoud

Wachtbankje novemer 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mar, balen zeg. In Januari hebben jullie hopelijk meer geluk.

Iggie, gefeliciteerd met je zwangerschap! Op welke dag is jullie blasto terug geplaatst? Ja ik ga uit van 10 dagen. Mocht het dan niet positief zijn dan kan ik op dag 12 nog een keer testen.

• Reacties 226
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

mar wat balen dat het deze poging niet gelukt is.

Ik mag ook eind december beginnen met de deca en begin januari de eerste follikel meting. Dus wij gaan dan een beetje gelijk op.

Noes hopelijk mag je snel weer beginnen voor de cryo.

Hier ook weer aardig wat wachtende dames... Iggie al zwangerschaps klachten?.

Iedereen nog heel veel succes. Ik lees wel mee en reageer af en toe.

Succes allemaal nogmaals.

Geplaatst

Ik mag ook eind december beginnen met de deca en begin januari de eerste follikel meting. Dus wij gaan dan een beetje gelijk op.

We hebben veel gemeen: ik zie dat jullie ook voor een derde gaan, een zoon en een dochter hebben en in december ook starten met jullie 2e ICSI voor een brusje! :) Wij starten waarschijnlijk de 26e dus we gaan straks aardig gelijk op ja! Nu maar hopen dat het lukt! :)

Geplaatst

twinkel, ik had deze keer een TP in natuurlijke cyclus. maar op de TP dag was deze 6 dagen oud. Maar omdat de B al 6 dagen oud was, dacht ik wat sneller te kunnen testen. Maar dat was helaas niet zo. Maar ik denk dat je helemaal niet verkeerd zit om met wd 10 te gaan testen en dan evt met wd 12 over te doen.

Nog twee dagen wachten toch? Spannend. Ik ga voor je duimen

Geplaatst

Wat zuur trouwens dat je de laatste poging geen terugplaatsing heb gehad zeg! :(

Geplaatst

@ Emsie nog even volhouden, ik had ook pijn in de onderrug met dag 7 en wd 8 en 9 werd alleen maar erger, buikpijn, pijn in de rug en een zeer gezellig humeurtje... Ik dacht dat was het dan... Maar er kwam niets en ik had prachtige streepjes op de test!!

@ Mar... dat is echt balen!!

@ Iggie hoe voel jij je? Wanneer heb je de echo? Ik moet de 15de ... erg spannend allemaal!

Geplaatst

Emsie, die klachten komen mij ook bekend voor:-)

Hi Chan, ik mag pas de 21s te, wel gelukkig vroeg op de dag. Ik zie dat jij net in juni bent uitgerekend?

Geplaatst

Noes, hoe is het gegaan vandaag??? Ik hoop supergoed.

Ik zal zo'n beetje gelijk opgaan met Lisselotje vermoed ik. Ik ga donderdag naar de arts om de laatste poging te bespreken en te bekijken wat er anders zou kunnen nog voor de volgende..laatste (zegt de gek).

We nemen nu allebei vitamines en op de verpakking van de man staat "goed voor de vruchtbaarheid" dus dat kan geen kwaad!

En ik ga Ink ontmoeten, ga een liftje bij haar ophalen. Gek idee om een forummer te zien!

Meiden, ik lees álles met jullie mee en kom zo nu en dan weer even langs waaien..

Liefs,

Moes

Geplaatst
Noes, hoe is het gegaan vandaag??? Ik hoop supergoed.Ik zal zo'n beetje gelijk opgaan met Lisselotje vermoed ik. Ik ga donderdag naar de arts om de laatste poging te bespreken en te bekijken wat er anders zou kunnen nog voor de volgende..laatste (zegt de gek).We nemen nu allebei vitamines en op de verpakking van de man staat "goed voor de vruchtbaarheid" dus dat kan geen kwaad!En ik ga Ink ontmoeten, ga een liftje bij haar ophalen. Gek idee om een forummer te zien!Meiden, ik lees álles met jullie mee en kom zo nu en dan weer even langs waaien..Liefs,Moes[/quoteDoe ink maar de groeten van mij!!
Geplaatst

Mar, Balen dat het zo snel weer voorbij is! Wel fijn dat je er iets relaxter in kan staan, met 2 mooie wondertjes thuis!

Emsie, nog even doorbijten!, lage rugpijn hoor je toch vaak bij de zwangeren.... ik ga nog even voor je duimen!

Twinklestar, Wij willen toch binnenkort een intake gesprek in Dusseldorf gaan doen. Ik heb mijn dossier al opgevraagd vandaag bij het M.CK en mijn arts daar vond het ook een prima ziekenhuis... Ik wou eigenlijk nog een ICSI (na de cryo) in Leiderdorp doen, maar denk dat ik dat toch liever in Dusseldorf doe. Misschien dat de verandering van Medicijnen of assisted hatching meer oplevert. Welke medicijnen gebruik jij via Dusseldorf?

Vandaag heb ik dus mijn gesprek gehad in het MCK en de arts gaf aan dat we er toch aan moesten denken om een grens te trekken. Tja, dat zijn we ook wel van plan, maar nog niet helemaal definitief.... Ik begrijp het wel, maar omdat ik er niet al te veel last van heb wil ik nog wel een poging doen. Nu konden wel gelijk door met onze cryo gelukkig, want eigenlijk moet er altijd 1 maand tussen zitten. Ik heb vandaag gelijk een echo gekregen, maar helaas was dat niet helemaal duidelijk of ik al een ovulatie heb gehad, dus ook weer bloed prikken erachter aan.... gelukkig belde ze vanmiddag terug dat mijn progesteronwaarde 0.4 was en ik dus nog geen ovulatie heb gehad. Nu mag ik tot vrijdag weer doortesten en dan weer even bellen voor een echo. We hebben gelijk afgesproken dat als de cryo mislukt, ik direct weer door kan gaan met een nieuwe ICSI poging. Dan moet ik wel voor 3 december ongesteld zijn, anders valt het in de kerst vakantie van het ziekenhuis.... Maar als de intake positief is in Dusseldorf wil ik daar toch liever heen. We hebben dus weer wat om naar uit te kijken.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Lisselotje, ik zal Ink de groetjes doen!!

En Noes, een streep trekken is echt lastiger dan wélke buitenstaander dan ook adviseert. Er spelen ook hormonale factoren een rol. Ik snap jou echt. Een vriendin van mij heeft hetzelfde traject qua zkh gedaan als jij en nu twee kindjes uit Duitsland rondlopen. Zij kon de echo's in NL doen en alleen voor de punctie en tp daar. Ze hebben daar ook IMSI, kijk daar ook eens naar. En wel andere medicatie. Dus vraag dat voordat je straks je lift-ritjes voor nop doet......

Je kunt ook nog van verzekering wisselen en dan naar PNO en de 4de poging vergoed krijgen, je hebt deze toch zelf moeten betalen? Ze doen daar geen selectie qua aanname.

Emsie, zet 'm op! Ik hoor positieve geluiden bij jouw klachten dus daar gaan we dan maar voor!

Tot spreeks!

Moes

Geplaatst

Moes, Dat klinkt goed van je vriendin! Ik ben nu een hoop aan het lezen over Dusseldorf. Denk jij dat als ik nu van zorg verzekering wissel, ik de 4e (dus eigenlijk de 5e) weer vergoed krijg? Het is natuurlijk wel de 4e verzekerde poging, maar geeft het dan niet dat ik er al een tussendoor zelf betaald heb?

Enne, mocht ik ritjes overhouden, dan gaan ze zeker naar jou hoor!! Ik heb nog niet zoveel. Gisteren al een recept meegekregen voor Menopur van de arts, want dat heb ik helemaal nog niet. Maar dat haal ik alleen wanneer het nodig is.

Hebben er nog meiden getest? Sterkte!!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes en anderen ik heb effe een testje gedaan, het is wd 9, met ochtend urine, er is als je goed kijkt een inimini iets te zien, maar denk eerder dit je de controle streep ziet en dus niet van hcg of pregnyl. De pregnyl zou ma vamdaag uit mijn lijf mieten zijn dus daar zou het ook nog van kunnen komen. Of te wel ik kan niks met deze test. Hij geeft me geen hoop maar ben ook niet teleurgesteld, wel weet ik dat andere al positief teste op deze dag, dat is dan weer een minder gunstig teken. De volgende test zal op zaterdag zijn, dan is het ook minder vaag dan vandag, het is dan wd 12, dan zou je toch zeggen dat er een streepje te zien zou moeten zijn mocht het zo wezen! We houden dus nog even hoop, zie ook nog niks wat op ongi lijkt dus......afwachten maar weer.

Geplaatst

Lisselotje dan zal ik jou waarschijnlijk ook op het wachtbankje komen vergezellen. Ik start waarschijnlijk begin januari met de deca en dan half januari eerste FM.

Geplaatst

Emsie, nog geen zorgen hoor, ik heb ook wel eens op wd9 negatief getest en op wd11 was hij pas heel licht positief, het kan nog alle kanten op!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Emsie....ik denk te vroeg. Heb ik ook een keer gehad, zat toen al in zak en as terwijl het toch goed kwam (weliswaar niet langdurig goed maar toch..).

Kim, oja! Jij komt natuurlijk ook nog op een bankje terug! Sorry.... Dan gaan we, als mijn gesprek morgen positief verloopt, elkaar weer treffen tzt.

Noes, ik zou zeggen dat je de vierde verzekerde poging nog kunt benutten maar dat weet ik niet zeker. Ik ben vorig jaar rond deze tijd naar PNO overgegaan en mijn arts heeft een brief gemaakt waarin stond dat het nog zin had om een poging te doen en zo heb ik 'm vergoed gekregen, de vierde. Ik denk dat zij niet kunnen zien hoeveel pogingen je gedaan hebt, alleen die gedeclareerd zijn. Mijn arts werd niet gebeld ofzo door ze. Maar kijk echt even goed op de website van DD en stel mij je vragen als je iets van die vriendin wilt weten. Zelfde woonplaats als ik dus voor jou even ver reizen.

Jullie horen morgen van mij wat de arts zegt. Ik hoop dat ik wat hoor van een meelift ritje, ik heb op Tinkerbell gereageerd. Zou echt super zijn, ik huppelde al bij de gedachte.

Liefs, Moes

Geplaatst
Noes en anderen ik heb effe een testje gedaan, het is wd 9, met ochtend urine, er is als je goed kijkt een inimini iets te zien, maar denk eerder dit je de controle streep ziet en dus niet van hcg of pregnyl. De pregnyl zou ma vamdaag uit mijn lijf mieten zijn dus daar zou het ook nog van kunnen komen. Of te wel ik kan niks met deze test. Hij geeft me geen hoop maar ben ook niet teleurgesteld, wel weet ik dat andere al positief teste op deze dag, dat is dan weer een minder gunstig teken. De volgende test zal op zaterdag zijn, dan is het ook minder vaag dan vandag, het is dan wd 12, dan zou je toch zeggen dat er een streepje te zien zou moeten zijn mocht het zo wezen! We houden dus nog even hoop, zie ook nog niks wat op ongi lijkt dus......afwachten maar weer.

Welke test heb je gebruikt? Die kruitvat testen, 2 voor 5 euro, zijn heel gevoelig. Daar testte ik met m'n tweeling zelfs op wd 9 ook nog maar met een licht streepje positief. Oftewel: het zegt nog niets hoor! Succes nog even!!

Geplaatst

Twinklestar, Wij willen toch binnenkort een intake gesprek in Dusseldorf gaan doen. Ik heb mijn dossier al opgevraagd vandaag bij het M.CK en mijn arts daar vond het ook een prima ziekenhuis... Ik wou eigenlijk nog een ICSI (na de cryo) in Leiderdorp doen, maar denk dat ik dat toch liever in Dusseldorf doe. Misschien dat de verandering van Medicijnen of assisted hatching meer oplevert. Welke medicijnen gebruik jij via Dusseldorf?

Vandaag heb ik dus mijn gesprek gehad in het MCK en de arts gaf aan dat we er toch aan moesten denken om een grens te trekken.

Liefs,

Noes

Hoi Noes,

Ze kunnen daar echt meer en kijken meer per stel wat het beste protocol is. In Nederland gaan ze toch vaak uit van standaard protocollen. Ook hebben ze de embryoscope (waardoor alleen de beste selectie embryo's overblijven), picsi, imsi etc etc.

Daarnaast kun je nog naar dr pfeiffer gaan. Hij heeft een laboratorium in dusseldorf en weet alles van immuunproblemen (waardoor een embryo niet innesteld of maar zeer kort). Sinds kort werken ze niet meer samen maar het laboratorium zit om de hoek. Al kan ik je aanraden hier eventueel nu al heen te gaan zodat je direct kan starten mocht je in dusseldorf icsi gaan doen. Na 5 mislukte terugplaatsingen van 10 embryo's bleek dit voor mij de oplossing (door het slikken van prednison, omega 3 en een hoge dosis vit.d) en ben ik de zesde terugplaatsing zwanger geraakt van ons zoontje.

Weet je ook waarom het tot nu toe niet gelukt is?

Ik gebruikte gonal f, cetrotide en pregnyl. Kort protocol. Maar dat kan dus per persoon verschillen.

ik ben benieuwd wat jullie gaan doen. Bij meer vragen mag je me altijd pb'en.

Geplaatst

Essie, dat is nog wel vroeg tenzij het een blastocyst was dan kan je soms wel wat eerder testen. Ik ga duimen voor een positieve uitslag op zaterdag!

Hier nog geen menstruatie. De test ligt klaar voor morgen. Brrr, best wel eng.

Geplaatst
Essie, dat is nog wel vroeg tenzij het een blastocyst was dan kan je soms wel wat eerder testen. Ik ga duimen voor een positieve uitslag op zaterdag!

Spannend!! Ik hoop dat je morgen een posi test in handen hebt! Succes!!

Geplaatst

Ik duim! Waar ga je mee testen? Ik had deze x die van de Action. Hoorde daar goede verhalen over op het forum.

Ja was wat vroeg idd, maar had er zin in. Zaterdag verder, nu toch twee drukke dagen dus vliegen zo om. Uiteindelijk is de bloedtest van maandag de meest betrouwbare

Geplaatst

Hoi Hoi

Iedereen heel veel succes gewenst het is altijd heel erg spannend. Hoop voor jullie allemaal op een positieve test :D

ik zit vandaag op wd 13 ik heb al 3 testen gedaan 1 op wd7 1 op wd 9 en 1 vanmorgen wd13 alle negatief.

Toch heb ik het gevoel zwanger te zijn pijn in me buik, misselijk met opstaan, moe, en kan om niets boos worden.

Ik durf nu helemaal niet meer met zekerheid te zeggen of ik wel of niet zwanger ben. Bij de eerste poging kreeg ik bij wd 9 me ongi en die heb ik nu nog steeds niet gehad.

Ook had ik bij me eerste terugplaatsing helemaal niet het gevoel wat ik nu wel heb. Ik gebruik 3x per dag 2 utragstan bolletjes (sorry als ik het verkeerd schrijf)

Kan het zijn dat het hcg hormoon nog te laag is ? heb namelijk bij me eerste natuurlijke zwangerschap 10jaar geleden hetzelfde probleem gehad na 8 weken zwangerschap pas positieve test gehad. Weet iemand raad ?

Groetjes Roosje

Geplaatst

Roosje, de enige raad die ik je kan geven is afwachten :( daar heb je waarschijnlijk helemaal niets aan...

Lisselotje, hoe was je vakantie in Turkije, ben je een beetje bijgekomen van alle hormonen en tegenslag? Ik hoop dat je weer nieuwe kracht hebt opgedaan.

Noes, weet jij al meer? lijkt me een enorm rotbericht als je arts vertelt dat je dierbaarste wens los moet gaan laten. Hoop dat DD nieuwe mogelijkheden voor jullie brengt.

Alle testers heel veel geduld, fingers crossed hier voor jullie. Elke positieve test geeft me weer hoop..

Wij krijgen zondag onze cryo teruggeplaatst, daarna hebben we er nog twee in de vriezer en nog 1 poging. Volgend jaar word ik veertig, ik denk dat het bij ons bij drie pogingen blijft.

Zijn er nog meer dames die met een pregnyldip zitten, wat een rotspul is dat zeg! Zitten er nog forumsters in EZ in Tilburg?

Liefs Mewe

Geplaatst

Roosje, Wat een rot situatie zeg, de symtomen kunnen ook door de utro-bollen komen. Maar wie weet, als je het al eerder hebt meegemaakt, kan je lichaam ook langzamer HCG aanmaken. En welke test heb je gebruikt? Dat kan ook nog wel eens uitmaken.

Sterkte meid, eigenlijk is het enige wat je kunt doen is om de dag testen...

Mewe, zondag de terugplaatsing, spannend weer de wachtbank op! Ik hoop dat dit 'm gaat worden. Gelukkig heb je nog meer cryo's, dat geeft toch altijd een beter gevoel. Volgend jaar pas 40? Je bent nog jong!! ;-) Dat zeiden wij ook vorig jaar: we kijken wel of het lukt, max 3keer.... haha, we zijn nog niet van plan om te stoppen. Ik begrijp die arts wel en ik ben er zelf ook wel redelijk nuchter in, maar goed, nu nog even niet!

Twinklestar, heb je al getest? :gekruiste vingers 2

Ik heb net een afspraak gemaakt in Dusseldorf op 7 januari bij Dr H.ubert. Ik vroeg om Dr S.choltes, maar die had pas plek in maart, dat duurde mij iets te lang. Ik zit me nu te bedenken of ik alvast wat voorwerk in december kan doen, misschien wat bloedtesten via de huisarts. Ik ga weer eens even verder snuffelen. Zou dat niet mogelijk zijn om die immuuntesten of stollingsonderzoeken via de huisarts te regelen?

Helaas nog geen positieve ovulatietest gehad, dus morgen weer even het M.ck bellen.

Liefs,

Noes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden