Ga naar inhoud

Wachtbankje novemer 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Bedankt voor de (voorzichtige) felicitaties. Word er verlegen van :happy:. Ik gun het jullie ook allemaal zo! Hoop dat er op dit bankje nog veel positieve testen bijkomen.

Noes, dat gaat snel! Succes alvast.

Hier ook een felicitatie hoor! Ik zie heeel duidelijk 2 positieve testen! Joeepiee

• Reacties 226
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
En weet je wat ook bizar is? Dat het een tweelingzusje/broertje is van jouw kleine man ;)

Deze volg ik even niet, vertel? Hier gaan we morgen weer testen!! Spannend!

Geplaatst
Deze volg ik even niet, vertel? Hier gaan we morgen weer testen!! Spannend!
Ik heb een zoontje van 15 maanden. Hij is uit de derde verse poging geboren. Maar van die poging hadden we nog 3 cryo's in de vriezer. Die zijn ontdooit en in de embryoscope geweest. Waarna er 1 uitgegroeid is tot een blastocyst (aaa kwaliteit volgens het lab). En die is terug geplaatst. En nu dus zwanger van het embryo wat ontstaan is uit de poging van mijn zoontje. Dus eigenlijk een tweeling :-).
Geplaatst

En toen was het zaterdag en testen ik weer...ik ga er zo een foto van maken zodat jullie kunnen meekijken, ik zie nog steeds een streepje, heel licht maar wel donkerder dan woensdag. Eigenlijk is het mij te licht maar misschien is dat normaal op wd 12.

De vorige keer toen ik een foto wou plaatsen toen kwam ik er niet uit hoe het werkte, kan iemand me stap voor stap zeggen hoe het werkt.

Geplaatst

Gefeliciteerd Twinklestar!!

Emsie, wat spannend zeg! Ik zou zeggen, een streep is een streep en als hij donkerder is dan woensdag is het toch goed? :) Snap je bezorgdheid wel hoor! Zou over twee dagen nog eens testen! Succes!!

Geplaatst
Twinklestar, Ik zeg: gefeliciteerd!! Dat ziet er heel goed uit voor een vroege test!! Nu verder goed warm houden..

Johanneke, voor jouw wordt het ook alweer spannend, nog even volhouden!

Moes, fijn dat je weer door kunt gaan in januari. "Wat vraag jij voor kerst?" "Doet u mij maar een doosje Menopur!" haha, nog even de tijd om te sparen. Toch fijn dat je weer vooruit kunt kijken. Waarom moet het ook allemaal zo belachelijk duur zijn? 20 euro voor een potje gedroogde urine van vrouwen uit de meno-pauze..., idioot!!

Zelf had ik vanmorgen nog geen positieve ovulatie-test, dus gebeld met M.CK en ik kon gelijk komen voor een echo. Ze zagen een mooie follikel van 18mm en dik baarmoeder slijmvlies, dus ik kon nog een paar dagen wachten, maar ik heb gevraagd om pregnyl te spuiten omdat het bij nogal lang kan duren, gelukkig was dat geen probleem. Dus vanavond spuiten, zondag ovulatie, woensdag ontdooien en als alles goed gaat: donderdagmiddag de terugplaatsing!

Liefs,

Noes

Fijn dat je zo snel weer door kan Noes! Heel veel succes!!

Geplaatst

Emsie, een streep komt er niet voor niks! En wd 12 en nog niet ongi....is al een heel eind. Heerlijk vooruitzicht voor je, zeker omdat het streepje gestaag donkerder wordt!

Noes, dat gaat alweer lekker snel! Vanaf halverwege komende week zit je weer op de wachtbank! Spannend ook weer.

Twinkel, gefeliciteerd!! Goed man.

En, ik moet inderdaad voor de Sint maar de letter M vragen hoewel ik ook wel wat kan ophalen hier en daar. Het druppelt gestaag binnen.

Heeft iemand verder nog goeie tips voor de komende poging? Ik hoorde van de arts over DHEA, een hormoon. En wat doet vitamine D?

Predinson hoor ik ook inderdaad, dat kan zei de arts maar voegt niet veel toe in zijn beleving.

Fijn weekend!

Moes

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5492[/ATTACH]

Hierbij de test van vanmorgen op wd12. Op wd14 krijg ik een bloedtest.

wow, emsie jij ook een streep. Lijkt mij duidelijk. Welke test is dit? Succes met de bloedtest maandag! En natuurlijk alvast een voorzichtige felicitatie!

Geplaatst
Emsie, een streep komt er niet voor niks! En wd 12 en nog niet ongi....is al een heel eind. Heerlijk vooruitzicht voor je, zeker omdat het streepje gestaag donkerder wordt!

Noes, dat gaat alweer lekker snel! Vanaf halverwege komende week zit je weer op de wachtbank! Spannend ook weer.

Twinkel, gefeliciteerd!! Goed man.

En, ik moet inderdaad voor de Sint maar de letter M vragen hoewel ik ook wel wat kan ophalen hier en daar. Het druppelt gestaag binnen.

Heeft iemand verder nog goeie tips voor de komende poging? Ik hoorde van de arts over DHEA, een hormoon. En wat doet vitamine D?

Predinson hoor ik ook inderdaad, dat kan zei de arts maar voegt niet veel toe in zijn beleving.

Fijn weekend!

Moes

Dank je wel!

Wat betreft tips. Wat je sowieso kan nemen is 2000 ie vitamine d en 750 Mg omega 3 (visolie). Prednison (5mg) wordt in bijvoorbeeld Amerika standaard voorgeschreven na 2 mislukte ivf/ icsi pogingen. Alleen zijn ze er hier in Nederland gewoon niet bekend mee. DHEA lees ik ook veel positieve verhalen over. Dit duurt alleen wel een tijdje voordat het werkt.

Hier nog een blog over ivf met goede tips: http://ivfmeisje.wordpress.com/tips-vrouw/

Geplaatst

Moes, doe jij het lange protocol? Ik heb ook wel eens gelezen dat bij een lage eicelreserve (daar ga ik dan even vannuit aangezien de arts DHEA adviseert) het korte protocol betere resultaten oplevert (meer folikels).

Geplaatst
wow, emsie jij ook een streep. Lijkt mij duidelijk. Welke test is dit? Succes met de bloedtest maandag! En natuurlijk alvast een voorzichtige felicitatie!

ik heb die van de Action gebruikt

Geplaatst
Moes, doe jij het lange protocol? Ik heb ook wel eens gelezen dat bij een lage eicelreserve (daar ga ik dan even vannuit aangezien de arts DHEA adviseert) het korte protocol betere resultaten oplevert (meer folikels).

Klopt denk ik! Weinig eitjes nog, ben een ouwe bok. Bedankt voor het meedenken Twinkle! Ik ga van de week even bellen met de arts en dan kijken of ik vast met DHEA kan starten. De vitamines doe ik al, maar D kan ik er nog bij doen. Prednison is pas na de TP? Of ook al ervoor? Ik ga dat blog eens lezen.

Het forum is echt fijn, ik vind het prettig dat jullie zo met me meedenken.

Kort protocol doe ik aldoor gelukkig, op de eerste IVF na. Ik heb geen eileiders meer dus voelde de pil zoooo nutteloos. Het is ook meer voor de roostering van het zkh dan voor de patiënt wordt weleens gezegd.

Ik ga me weer verdiepen in mijn mogelijkheden. Mocht er jullie nog iets te binnen schieten...laat het weten!

Liefs, Moes

Geplaatst

Oh wat een gaaf nieuws Emsie en Twinklestar, voorzichtig gefeliciteerd!!

Moes en Lisselotje, tegen januari weer volle moed en er tegenaan!!

Noes, ik geloof dat wij bijna gelijk lopen op een paar dagen na. Wij hebben vandaag onze cryo terug gehad, welkom thuis :)

Iedereen die tegen het testen aanzit, heel veel succes, fingers crossed hier.

Alle meiden/dames veel geluk en geduld!!

Geplaatst

Emsie, die van de action heb ik nog nooit gehad maar is vergelijkbaar met die van het kruidvat geloof ik he? Zo lang je een streep ziet maakt het merk ook niks uit!

Mewe, spannend. Succes in de wachtweken. Hopelijk gaat de tijd snel en komt er bij jou ook een mooie streep.

Geplaatst

Emsie en Twinklestar, dat gaat helemaal de goede kant op!! Morgen een bloedtest?

Mewe, wat fijn je Emmy weer aan boord, thuis waar 'ie hoort! Nu lekker broeden! Als alles meezit heb ik donderdag de terugplaatsing, dus daar zitten maar een paar daagjes tussen.

Moes, ik ben ook van alles aan het uitzoeken over de medicijnen. Ze schrijven het alleen niet voor bij mijn ziekenhuis en ik denk niet dat mijn huisarts zomaar prednison gaat voorschrijven als ik er om vraag.. Ik heb ook het boek van Alan e. Beer besteld, ben benieuwd!

Is er nog iemand die (kinder)aspirine slikt?

liefs,

Noes

Geplaatst

Noes, die aspirine(100) heb ik de laatste keer geslikt op voorstel van de arts. Nou, je ziet het geweeeeeldig resultaat! Maar toch zou ik het weer doen denk ik.

En laten we elkaar op de hoogte houden van de ontwikkelingen rondom voeding en supplementen. In Duitsland zijn ze er wel van volgens mij dus dan ga je de goede kant op.

En in DD heb je denk ik de letter G ook weer nodig of denk je dat ze van de Sint alleen M voorschrijven?

Ik had het idee dat Prednison nog wel zou kunnen bij mijn arts, maar heb jij ooit pipelle gedaan? En die DHEA waar ik over schreef?

Als je je boek hebt kunnen we een keer een middagje bomen over de wonderen der voeding...wat een gedoe. En je moet overal zelf achteraan.

Tot schrijfs!

Moes

Geplaatst

Hoi Noes,

Ja hier prednison, ascal (kinderasperine) en fraxiparine bij de laatste poging. Allemaal voorgeschreven vanwege stollingsafwijkingen. Ascal en fraxi vanwege een verhoogde Factor VIII en prednison vanwege antifosforlipiden. En hier ook nog geen resultaat, maar ja, er is nu ook een slechte embryokwaliteit vastgesteld bij ons.

Ik weet niet of bloedstolling enz. al eens bij jou getest zijn, bij mij is dat gedaan in NL (min of meer toevallig omdat ik met een wetenschappelijk onderzoek meedeed) en in Gent. Overigens schrijft mijn hematoloog in NL (in midden van het land) al bovenstaande voor. Maar ja, ik weet niet hoe graag je direct zo snel mogelijk wilt beginnen (of heb je nu eerst nog een cryo, ik kan niet ver genoeg teruglezen), of toch eerst meer wilt laten testen. Want als je snel wilt beginnen, denk ik niet dat je nog ergens voor die tijd alles kunt laten prikken. Maar ik denk dat het wel de moeite waard is om eerst een en ander uit te sluiten. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Als je zelf asperine gaat gebruiken, echt niet meer dan 100mg nemen (meer is niet goed voor je emmie en de innesteling), en pas starten de dag na de punctie. Anders heb je kans op bloedingen bij de punctie.

Maar in het Alan Beer topic is echt heel veel te lezen. Maar waarschijnlijk ben je al bekend met dat topic.

Geplaatst

Okaasan, Wat een tegenslag om ineens te horen dat de eicellen/embryo's niet goed zijn! Wel goed van je dat je het nog een keer probeert. Ik hoop het echt voor je, er is altijd een kans.

Ik ben nooit verder onderzocht dan de standaard hormoonwaardes tijdens de cyclus en de AMH waarde. Ik weet niet eens mijn eigen bloedgroep! Het zaad van mijn vriend is goed en voor zover ze hebben getest, is er bij ook niets gevonden.

Omdat ik nu al 40 ben, mocht ik gelijk door voor IVF. Dus begin dit jaar begonnen en zie zo mijn handtekening.... De tijd gaat snel en ik heb niet zoveel meer. Nu idd gelukkig nog een cryo die, als ie goed ontdooit, donderdag de terugplaatsing.

Begin januari heb ik een intake gesprek in Dusseldorf, maar nu twijfel ik nog of ik in de tussentijd nog 1 ICSI behandeling in het M.CK zal doen (die gaat dan al over 2 weken beginnen) of ik die tijd zal besteden om alvast bloedonderzoeken te laten doen, zodat Dusseldorf snel kan beginnen.

Het liefst zou ik komende week al met de prednison 5mg beginnen, ik heb er een hoop over gelezen en dit is echt een lage en ongevaarlijke dosering. Maar hoe kom ik binnen 3 dagen aan Prednison??? Waarschijnlijk gaat dat dus niet lukken. Ik denk niet dat mijn huisarts "zomaar" prednison gaat voorschrijven en in Leiderdorp doen ze al moeilijk over extra Utro bollen!

Genoeg leesvoer nog voor ons Moes! Wel heel fijn al die ervaringen hier op het forum, het is ook zo specifiek!

Liefs,

Noes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden