Ga naar inhoud

Wachtbankje novemer 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noes, ik zou zoals okasaan ook al aangeeft die tijd gebruiken om de bloedtesten te doen. En heel even rust is ook beter zowel fysiek als mentaal. Maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd hè.

Verder nu alvast de hoge doseringen vitamine d en visolie (goede pure van de reformzaak e.d) slikken en wellicht DHEA. Dit kun je sowieso allemaal zelf regelen. Daarnaast je bloed laten opsturen/ of langsgaan bij dr Pfeiffer. Hij schrijft ook prednison voor. Al ga je dat voor deze cryo niet meer redden. En anders met de informatie die je op internet gevonden hebt toch proberen je huisarts of gyn over te halen.

Maar wellicht is dit wel de cryo die lekker blijft zitten en is dit allemaal niet meer nodig.

Hier vanmorgen weer een test gedaan en de streep lijkt alweer iets donkerder. Verder nog weinig kwaaltjes dus dat vind ik wel gek. Volgens mij had ik bij mijn zoontje veel meer kwaaltjes maar misschien was dat ook pas later.

Emsie, succes vandaag!

• Reacties 226
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er is geen twijfel meer mogelijk, ben hartstikke zwanger!! De hcg waarde was 322. 6 dec de eerste echo. Ben nu 4 weken en 3 dagen, nu duimen dat alles blijft ontwikkelen en groeien. En we een kloppend hartje zien op 6 dec!

Geplaatst

Johanneke, wat ontzettend balen voor je, het is toch een teleurstelling. Hopen dat je snel weer door kan, sterkte meid!

Emsie, wat een supergoed nieuws voor je, toch een engeltje op je schouder... Geniet ervan!!

Geplaatst

Bedankt! Ben wel super onzeker hoor over het verloop, heb zulke rug krampen, alsof ik elk moment ongesteld moet worden, en na de vorige dooddoener tijdens de echo, wil ik nu wel eerst een hartje zien kloppen voordat ik blij ben. Merk dat ik heel gereseveerd ben en nog niet blij durf te zijn! Ook na de streepjes blijft het spannend.

Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Emsie, gefeliciteerd meid!! Ik snap dat je eerst de volgende hobbel ook wilt nemen, nog even spannend dus! Komt vast goed want je had een mooie HCG.

Twinkle, ook bij jou steeds beter te zien! Fijn zeg. Wanneer moet je officieel testen?

Johanneke......grrrr.....balen. Het blijft een wonder.

Noes, jij ook bijna de cryo, zó spannend! Nog aan het zoeken naar Prednison? En je boek al binnen?

Ik heb die gekke hormonen besteld. DHEA. Ik lees er ook rare dingen over op internet. Dat je huid vet wordt met pukkels...lekker aantrekkelijk. En dat het goed in de gaten gehouden moet worden het gebruik maar op andere websites lees ik weer nul narigheid. Vaag. Ik ga maar eerst de arts nog even bellen.

Heeft iemand er ervaring mee??? Ik lees wel hele goeie ervaringen!! Ook iets voor jou Noes?

Geplaatst

Ha Moes, ik heb ook over DHEA gelezen, en inderdaad wat tegenstrijdige dingen. Maar het zou goed zijn voor de oudere jongeren onder ons... Ik heb nog geen prednison, ik zat te twijfelen om even langs de huisarts te gaan om het te bespreken, maar toch maar niet gedaan. Ik denk niet dat hij dat zomaar in de blind gaat voorschrijven, en ik heb mijn verhaal ook niet helemaal op orde... Ha ha, ik draaide een beetje door, ik wilde al aan bekenden vragen of ze nog iets hebben liggen...

Het boek is ook nog niet binnen. Ik heb wel Omega 3 en vitamine D besteld van S.olgar, dat komt vanmiddag binnen. Gelukkig ben ik een beetje verkouden, en mijn immuunsysteem ook een beetje minder.

Ze gaan de cryo vandaag ontdooien, hopen dat het goed gaat (brrrr...) Morgen iig druk met eerst een cursus, tussendoor de terugplaatsing en 's middags werken!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hee Okaasan, ook weer terug, hoe gaat het met je en wanneer gaan jullie weer verder?

Morgen een terugplaatsing Noes, wat fijn voor je, weer een kans... Hoe sta je erin? Prednison is geen fijn spul Noes, geen huis, tuin en keukenmiddeltje..

Moes, wat is het voor hormoon dat DHEA?

Ik gebruik alleen dagravit en omega3, elke dag een fruitsmoothie met veel vers fruit en soms een handje groente.

Ik heb ooit aan mijn arts gevraagd of en waarom ik niet aan de ascal (aspirine) mocht. Zij vertelde me dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat gebruik van ascal een zwangerschap zou bevorderen, enkel sterke vermoedens. De Nederlandse verzekeringsmaatschappijen ism de inspectie voor gezondheidszorg houden niet van vermoedens enkel van goed onderbouwde onderzoeken. Helaas, in België gaan ze daar een stukje soepeler mee om. Het is niet zo dat mijn arts me daarin niet wilt helpen, zij kan het niet verantwoorden t.o verzekering.

Johanneke, wat verschrikkelijk K** voor je, op naar de volgende ronde of neem je eventjes pauze?

Ik ga weer ff op de bank liggen, ik heb nachtdienst. Dat is de enige dienst waarin ik het mezelf toe sta helemaal niets te doen als behalve te hangen, chillen en slapen...

Liefs Mary

Geplaatst

breekt even in voor moes en noes:

Op het prednisolon topic is ook het eea te vinden over bloedverdunners, intrallipid , DHEA, supplementen en prednison. Ook is er een topic geweest over dhea.

In DD zeggen ze dat je dhea minimaal 6 weken moet slikken. Gent spreekt echter over minimaal 3 maanden omdat je eicel ook die tijd nodig heeft om ververst te worden oid. Vaak wordt wel aangeraden op regelmatig het dhea-s gehalte te laten controleren middels bloed. Op basis daarvan kan je de hoeveelheid mg weer aanpassen (kan ook via huisarts).E

En stoppen met dhea zodra je een terugplaatsing hebt gehad!.(erg belangrijk)

Ik had zelf weinig last van bijwerkingen door de dhea (ik ben ook een oudere jongere).

Breekt weer uit.

Geplaatst

Wen, dank je wel, ik ben al bezig alle topics die erover kan vinden door te lezen...! Heb ook het boek van Alan Beer besteld, dus nog leesvoer genoeg. Ik wil goed voorbereid zijn als ik naar Dusseldorf ga. Twijfel alleen nog of ik nog 1 poging hier zal doen, of december zal aanwenden om alvast bloedonderzoeken te doen. Hmm, eerst maar even afwachten of de cryo goed ontdooid is...

Mary, nog 1 nachtje werken en je zit alweer op WD4!! Ik hoop dat ik morgen ook weer op de wachtbank kan. Ik sta er wel realistisch in: denk niet dat het wat gaat worden, het is de 6e terugplaatsing al en vooralsnog geen resultaat (op de eerste keer na dan). Maargoed, je weet het nooit! Het is iig een kans.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Bedankt Wen voor het inbreken! Kom gerust nog een keer langs met info! Ik ga eens lezen. Vandaag is mijn DHEA gebeuren binnen gekomen met de post. Ik ga eerst echt goed inlezen voordat ik mijn verjongings kuur start...

Hé Noes, morgen is het de dag! Echt fijn voor je, ik duim!!! Die mega hoeveelheden vitamine D moet je ook zorgvuldig mee omgaan hoor Noes. En ik herken je "drive" in het lezen, speuren en over je grens heen gaan (met je prednison fanatisme)....

Mewe, het DHEA is een raar soort verjongings hormoon waar heel Amerika mee dweept. Het schijnt je (oude) eicellen een boost te kunnen geven waardoor er meer opbrengst is bij een punctie. Verder doe ik ook wat jij doet, multivitamine en gezond leven. Maar als de grens van het mogelijke nadert ga je toch weer verleggen...en mijn arts kwam hiermee. Ik weet alleen niet hoeveel enzo, daar ga ik over bellen.

Het gaat best goed op dit bankje, ik lees gezellig verder met jullie!!!

Liefs,

Moes

Geplaatst

Noes hoe is het verlopen? Ben benieuwd of het gelukt is en hoe jij je voelt? Hoeveel cellen etc had de cryo!!

Liefs

Geplaatst

Noes, hopelijk is jullie cryo mooi ontdooit en zit hij nu lekker warm bij jou.

Emsie, hoe gaat het? Heb je al een afspraak staan voor de eerste echo?

Hier gisteren nog een test gedaan van cb. Deze gaf aan zwanger, 2-3 weken. Begin nu toch wel te geloven dat het echt zo is. Morgen maar eens bellen met het ziekenhuis.

Geplaatst

Meiden, jullie duimen en hopen heeft geholpen: De cryo was goed ontdooid en zelfs doorgegroeid naar een klompje cellen!! Niet te geloven!

Dus vanmiddag de terugplaatsing gehad, nu rustig verder broeden..

Liefs,

Noes

Geplaatst

Super Noes!!! Dit MOET 'm worden, ik ga ervoor!

Twinkle, ook lekker nieuws! Gefeliciteerd!

Ik heb ook zin in op een bankje zitten.....en goed nieuws....ik ga vlak voor kerst de hormonen bespreken met de arts, dat duurt mij eigenlijk veeeel te lang, maarja. Kan ik nog doorsparen en medicatie sprokkelen.

Liefs,

Moes

Geplaatst

Yes super Noes! Dat zijn de berichten!

Twinklestar, ik heb 6 dec een echo, ben dan precies 8 weken. Morgen 5 weken, pff duurt lang allemaal zeg, denk je dat het wachten voorbij is begint er een nieuwe spannende tijd! Dat onbezorgde is er voor ons als meiden in deze processen niet bij. Slaap er slecht van, wordt steeds wakker omdat ik moet plassen en dan kan ik niet meer in slaap komen. Vind het echt ook nog zo moeilijk om het te bevatten. Geloof het nog niet zo terwijl mijn (.)(.) goed zeer doen (is al weken zo) en heb zulke gevoelige darmen, verder is mijn smaak wat aan het veranderen, met niks meer van zoetigheid hebben, en was eerder echt wel dol op een koekje, zo grappig wat dit allemaal met je doet. Het bevestigd dan wel weer dat er van alles in je lijf gebeurt. En jij al 'kwaaltjes'?

Moes, afstreep kalander maken, pfff duurt idd nog lang, vooral als je er zo naar uitkijkt. We wachten met je mee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden