Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou ja Noes, dat kan toch niet, wat een horken! Daar hoef je dus ook nooit meer heen. Maar waarom kan je inderdaad niet bij je fertiliteitsafdeling blijven? Is toch wel fijner als je naar een bekend zkh, met bekende artsen voor zoiets naars gaat? Of is dat zkh heel ver weg voor jullie? Hè, stom hoor dat dit er dan ook nog bijkomt. Hoe gaat het verder. Zit er al wat voortgang in?

Twinkel, jij ook al een heftig verhaal. Fijn dat het nu een beetje achter de rug is, althans het fysieke gedeelte.

Marga en Jet hoe is het met jullie?

Hier vandaag eerst erg verdrietig, en daarna met man op stap geweest. Gewoon boodschapjes en andere dingen die moesten, dus niet spannends, maar wel erg fijn om samen te zijn. Dus uiteindelijk best een fijne daag samen.

Vandaag gelukkig niet nog een bloeding, we kloppen het even af, maar wel veel bruine smurrie (van de bloeding van gisteren waarschijnlijk). Wel de hele dag een beetje zeurend gevoel in mijn baarmoeder en ik voel me zó niet zwanger meer. Net afgesproken met mijn man dat ik geen test ga doen, we wachten gewoon af tot maandag. Die streepjes zegt niet altijd alles weten we inmiddels, dus daar gaan we niet op varen. Geeft wel rust om dit soort dingen te overleggen samen.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo okaasan. Na al het nieuws hier van de afgelopen dagen ben ik toch wel wat onzeker geworden. Niet persoonlijk bedoeld hoor... Maar vind het best verdrietig en ik merk dat het wat met mij doet.

Afgezien van alle onzekerheid gaat het best wel goed.. Ik groei als kool en heb al een zw-broek aan. Kan mijn eigen broek niet meer aan ondanks dat ik erg veel ben afgevalen de afgelopen maanden.

Ook hier word ik onzeker van.

Wat fijn voor je om samen een dag door te brengen. Hoop dat je maandag een goeie echo hebt, net als Jett.. En dat er niks aan de hand is!

Noes veel sterkte.

l liefs

Geplaatst

Lieve Okaasan, ik had vandaag al paar x gespiekt naar een update van je en ben best wat opgelucht na het lezen hiervan! Blij dat het rode niet doorzet! Klinkt zoooo hetzelfde als bij Levi toen! Ik was ook echt overtuigd dat het toen fout zat. Ik ga heeeel hard verder duimen dat je bloedingen weg blijven en je maandag 1 of 2 hele mooie hartjes mag zien kloppen!!!

Geplaatst

Ohhh Ink je wilt niet weten hoe hard ik dat ook hoop, maar kan het me echt niet voorstellen. Streep van MvM was ook minder dik dan de streep de dagen daarvoor. En ik heb het opgezocht, de MvM testen doen het vanaf 25, zelfde dus als de Action testen. Kruitvat is vanaf 5.

Marga, ik kan het me voorstellen dat het je raakt. Daarom vind ik het ook wel vervelend om allemaal te schrijven. Dat realiseer ik me zeker. Maar jij nu al met je zwangerschapsbroek aan, daarbij moet het gewoon goed zitten! Bovendien, nog meer missers op dit uitgerekend bankje kan gewoon echt niet. Hou vol hoor, en als je het niet meer trekt, gewoon eerder een echo vragen!

Geplaatst

Tjongje wat een vreselijk roerig bankje hier zeg. Met sommige heb ik op het wachtbankje gezeten, en leef met jullie mee. Wat oneerlijk en gemeen. Hopelijk kunnen jullie de moed op den duur weer terug vinden en verder gaan. Heb zelf ook een miskraam gehad en het heeft best veel inpact op me, daarom wil ik jullie oprecht veel sterkte toewensen en luister naar jezelf. Rust nemen om het een plekje te geven is moeilijk maar noodzakelijk. Veel troost toegewenst

Geplaatst

Zoals je zelf al schreef zijn die strepen niet altijd om veel wijzer uit te worden.

Vandaag ook geen bloedverlies meer gehad?

Ik hoop het!

Erg spannend morgen, ik duim flink verder en wacht je nieuws ongeduldig af...

Geplaatst

Dank je voor je lieve woorden Emsie.

Ink., gisteravond laat nog een beetje rood, en daarna vanochtend en de rest van de dag heel veel bruin. Ook een keer met een beetje rood erbij. Maar het wordt ook echt heel veel smurrie met al die bolletjesprut erbij. Bleggh en sorry voor de smeuïge details. Maar het voelt echt of er geen hcg mee te bekennenis in mijn hele lijf, dus ik geloof er echt absoluut niet meer in. We zullen het zien morgen. Als het niet goed is, hoop ik dat ze ons gelijk kunnen vertellen hoe een en ander met een cryo gaat, want dan hoeven we daar niet nog een keer voor op en neer. Ik zal proberen om zo snel mogelijk iets te laten weten aan jullie, maar weet niet of dat al in het zkh lukt, het kan dus zomaar pas 's avonds worden.

Jet veel succes met vroeg opstaan en op tijd in de auto zitten. En een hele mooie echo toegewenst!

Geplaatst

Zolang het tegendeel niet is bewezen morgen hou ik toch echt goede moed voor je, want bruin is immers niet vers ;-)....

Echt meid, hoop het zoooo! Duimen draaien overuren!!!

Geplaatst

Okaasan sterkte mrgn!!!

Hoop zo voor jullie dat het goed is...

Mijn mvm test had ook geen knalstreep hoor en was toen al ruim acht weken...

Noes hoe gaat het? hoop dat jij ondanks deze ellende enigszins kan genieten van komende feestdagen...sterkte!

Geplaatst

Jett, succes met de echo morgen, ik hoop echt voor jou dat je een mooi hartje kan zien knipperen! Het klinkt in ieder geval allemaal goed bij jou, spannend!

Okaasan, pff, wat een spanning ook voor jou, het is echt te hopen dat alles nog goed is, het kan net als bij clickstar. sterkte!!

Met mij gaat het redelijk, ik heb het hele weekend maar gewerkt en nog een verjaardag en borreltje gehad. Morgenochtend heb ik nog een belafspraak met mijn arts, en eventueel zou ik nog een echo kunnen laten doen om te kijken hoe het er nu voor staat. Ik bloed rustig door, niet heel heftig, maar wel met stolsels en rood. Het voelt meer als een heftige ongesteldheid. Het ziekenhuis waar ik loop is kleinschalig en alleen voor IVF, dus voor andere behandelingen (zoals de miskraam-pillen) moet ik weer terug naar een ander ziekenhuis, omdat ze mij niet op kunnen nemen bij complicaties. Morgen nog een dagje werken en dan gelukkig 2 daagjes vrij.

Jett en Marga, hoe gaat het met jullie?

Sterkte allemaal morgen en ik ga de hele nacht duimen voor veel kloppende hartjes!!!

liefs,

Noes

Geplaatst

Lieve Okaasan,

Ik wil je even heel erg veel succes wensen met de echo die je vandaag hebt! Ik zal aan je denken en hoop later op de dag een positief bericht van je te lezen!

Liefs,

Melis

Geplaatst

he noes, ik dacht eens even lezen hoe het hier gaat met de dames, maar wat een rot bericht lees ik over jou. Sterkte hiermee. Wat balen zeg...

Clickstar alweer bijna 26 weken wat gaat dat toch hard. Voel je je nog goed?

Okasaan heel veel sterkte met de echo... En Jett natuurlijk ook.

alle andere zwangere dames lekker genieten van het bijzondere in jullie buiken....

Geplaatst

Jeetjemina Ookasan en Noes :-( wat naar dat bloedverlies ... :-( :-(

ookaasan heel veel sterkte vandaag, ik houd moed voor je hoor meis!!!!

Noes, wat ontzettend klote (sorry heb er geen andere woorden voor) voor je/jullie. Super veel sterkte met dit verlies.

Geplaatst

Inderdaad geen zwangerschap te zien in de baarmoeder. Nu bloed laten prikken om een BBZ uit te sluiten. Daar krijg ik aan het einde van de dag telefoon over.

Maar zoals ik dus al dacht, had dat bloedverlies niet veel goede te betekenen. Helaas.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes, de gedachten aan ons en het meeleven.

Jet had jij wel een goede echo? Dat moet wel. Er kan niet nog meer slecht nieuws bij op dit bankje.

Geplaatst

Okaasan, wat een vreselijk rot nieuws voor jullie. Ik wil je heel veel sterkte wensen. En denk aan die 5 cryo s. Het kan met een cryo kijk maar naar mij. Sterkte

Geplaatst

Tsjeeeemug, wat een vreselijke domper :-( Hopen dat een BBZ je bespaard kan blijven.

Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat jullie snel door mogen voor de cryo!

Geplaatst

Ooh okaasan wat een rot nieuws. Hopelijk dat je geen bbz hebt en dat je snel weer door kunt met je cryos. Neem de tijd om dit een plekje te geven. Het is niet niks. Sterkte voor jullie samen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden