Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lacta neeeeee niet jij ook al jeetje volgens mij heerst er een vloek in dit topic. Ik wil je heeeel veel sterkte toe wensen en een hele dikke knuffel geven.

liefs Bianca

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marga, Je mag mij wel van het lijstje afhalen hoor. Ik lees niet echt actief meer mee, maar zie natuurlijk af en toe wat langskomen...

Lacta, wat een teleurstelling!! Heel veel sterkte gewenst.

Alle anderen wens ik een voorspoedige zwangerschap,

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ach Lacta, jij ook al. Heel veel sterkte de komende tijd.

Deze nare berichten brengen mij ook weer back to earth. Niets is zeker, ook niet als je een kloppend hartje hebt gezien.

De volgende echo duurt zo lang; 31-1 (10 weken). Ik wil nu alweer zien dat het nog ok is of niet. De onzekerheid is killing...

Geplaatst

Neeeeeeej Lacta jij ook al. Ik wens je heel veel sterkte toe!

En Noes ik zal je van het lijstje halen hoor. Wil je wel heel veel suc6 toewensen in DD. Hopen dat je nu meer geluk hebt!

Ik ben vandaag voor de termijn echo geweest. Het is allemaal goed. We hebben een mooi bewegend mini Margatje gezien met de hik. Best grappig om te zien.

Maar ik vond het ook best moeilijk. Heb de tranen de vrije loop gelaten. Alle emoties van de afgelopen jaren kwam naar boven. We hebben hier zo lang op gewacht en ik durfde nog niet echt te genieten en ook niet te geloven dat ik nu echt zwanger ben. Maar na het zien van deze geweldige echo viel het kwartje pas.

Nu loop ik op een roos wolkje! En ik ben een week vooruit geplaatst dus nu ipv 10,5 weken 11,5 weken zwanger. De moeilijke weken zijn achter de rug en ook de meest vervelende kwalen.

Ik hoop dat jullie zwangerschappen ook zo mogen worden/zijn. En voor de genen waarbij het niet zo is, hoop ik dat je dit in de toekomst wel mee mag maken! Sterkte!!

Geplaatst

Marga13, 28jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 augAndrealina, .. jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 28 aug

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Echo:

Caro- lin - 8-1 3e echo; 6,5 weken (groeiachterstand), 15-1 4e echo

Johanneke - 28 jan 2e echo (vk)

Jett - 22 jan - vk

Marga13 - 19 mrt - vk

Geplaatst

@okaasan, ik heb jou van het lijstje gehaald. hopelijk kom je snel weer op een lijstje

@ noes dat geldt ook voor jou!

en Lacta en Toeki ook jullie heb ik van het lijstje afgehaald. Is toch best confronterend denk ik om je naam steeds op het lijstje te zien staan.

@ Jett, veel plezier bij je echo morgen!

Geplaatst

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 augAndrealina, .. jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Echo:

Caro- lin - 31-1 5e echo (10 weken)

Jett - 22 jan - vk

Marga13 - 19 mrt - vk

o meiden, wat is het lijstje kort geworden helaas.

Ik hoop voor ieder die van het lijstje "is gevallen" dat ze snel op een nieuw lijstje komen!

Geplaatst

Heej meiden, hoe gaat het met jullie?

Wat een tegenvaller weer Lacta. Je hebt al zon lang traject achter de rug! Hoe gaat het nu? Is het bloedverlies al begonnen? (ik vind het moeilijk om ongesteldheid te noemen)

Hier gaat alles goed. Gisteren 2e echo gehad. De beebjes groeien goed en bewegen flink. Morgen 10 weken.

Heel veel sterkte voor jullie meiden! Knuffel

Geplaatst

Lieve dames, ik ga afscheid van jullie nemen....

Dit topic is bedoeld voor al die mama's die in augustus/september mogen bevallen van hun kindje.

Ik wens jullie ál het geluk van de wereld toe en hoop dat jullie van de zomer jullie kindje in jullie armen mogen sluiten.

Ik trek me nu terug en wacht op wat er komen gaat......en durf nog niet echt verder te denken.....want als ik dat doe, dan durf ik op dit moment écht geen volgende poging meer aan (ná mn cryo)....en dan weet ik dat ik definitief kinderloos zal blijven :-(

Jullie allemaal héél veel geluk gewenst!!!

x Lacta

Geplaatst

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Echo:

Jett - 27-1 combitest, 26 febr - vk

Marga13 - 19 mrt - vk

Geplaatst

Lieve Lacta, wil je heel veel sterkte toewensen voor de komende tijd. Probeer het inderdaad maar dag voor dag te nemen en niet te ver vooruit te kijken. xx

Geplaatst

@Andrealine: fijn zeg dat ze het allebei zo goed doen, lijkt me zo bijzonder om twee van die kruimeltjes te zien dobberen?!

@ Marga: zó herkenbaar die ontlading, dat had ik ook toen het eindelijk na 7 jaar zover was bij de eerste. Ineens komt het moment dat je beseft dat het écht bij jou is dat er een kindje groeit, heel heftig vond ik ook. En vanaf nu kun je inderdaad echt meer achteroverleunen en genieten...laat dat tweede trimester maar komen ;-) .

Vanochtend ons leeuwtje ook weer gezien en het was heerlijk actief: het wreef met beide handjes in z'n oogjes en stuiterde echt alle kanten op. Ik blijf een beetje rond die 13e/14e augustus hangen qua uitgerekend zijn, dus het gaat helemaal volgens het lijntje.

Volgende week de combinatietest. We hebben lang getwijfeld of we hem deze keer wel zouden doen: vorige x al een verhoogd risico met veel bezorgdheid voor de rest van de zwangerschap als gevolg. Nu ga ik hem toch weer doen, enerzijds om hopelijk gerustgesteld te worden, anderzijds omdat we dan daarna de NIPT-test mogen doen en dan wordt hij al wel vergoed (als je verhoogd risico hebt). Die uitslag zou dan voor ons alleen betekenen dat we ons kunnen voorbereiden op een kindje met Down als het dat heeft. Het beëindigen van de zwangerschap zouden we écht alleen doen als tijdens de 20wkn echo blijkt dat het kindje enorm heftige afwijkingen zou hebben. Maar al met al heb ik gewoon een heel rustig en goed gevoel over deze zwangerschap en zie ik het allemaal wel goedkomen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil graag even meeschrijven! Ik ga nog even teruglezen.

Ik heb 7 jan. terugplaatsing gehad en ben zwanger. ben nu dus 4 weken en 4 dagen. Als ik zelf kijk, dan 27 sept. uitgerekend. 14 fe. pas eerste echo, dus nog even geduld. Het is mijn tweede kindje. Van de eerste waren we zo zwanger, maar toen we 9 maanden dachten we gaan voor een tweede... werd dat 3,5 jaar later met 2 operaties en 2 ivf pogingen. Ben heel blij, maar vind het nog zo onwerkelijk. Ben ook wel bang dat het misgaat, maar probeer ook maar vooral te genieten.

groeten

Geplaatst

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep

Echo:

Jett - 27-1 combitest, 26 febr - vk

Mama2009 - 14 feb 1e echo

Marga13 - 19 feb controle vk, 19 mrt 20 weken echo

Geplaatst (aangepast)

Mama2009 van harte welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap van je 2e kindje. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

Lacta heel veel sterkte, het was je zo gegund! Ben erg verdrietig als ik dit soort berichten lees. En die heb ik al vaak gelezen op dit bankje helaas! :(

Jett fijn dat jij weer je leeuwtje hebt mogen bewonderen. The king of de Jungle? haha. Geniet er maar lekker van hoor!

Ik ben hier de hele middag al bezig met zwangerschapsdozen aanvragen. Ik ben 8 buisjes bloed armer. En heb inmiddels al kraamzorg geregeld een aangevraagd bij de zorgverzekeraar. Nu maar eerst ff een tukkie doen :P

aangepast door Marga13
aanvulling
Geplaatst

Meiden,

wanneer zijn jullie aangekomen in gewicht?

Op zich ben ik met 9 weken nu, geen kilo's aangekomen. Van 67,5 naar 68,5 maar mijn buik is wel heel dik geworden?? Ik had altijd wel een redelijk platte buik maar dat is nu helemaal bol gaan staan. Zo vervelend. Mijn broeken zitten veel te strak.

Logisch dat je aankomt met zwangerschap maar ik vind het toch nog veel te vroeg op mij nu al opgeblazen te voelen en eruit te zien. Daar is nog tijd genoeg voor...haha

Hoe zit dat bij jullie?

Geplaatst

Hoi caro, ik had met een weekje of 6 al zwangerschapsbroeken aan omdat ik een opgeblazen buik had. vorige week is dat opgeblazen buikje veranderd in een flubje onderbuik. Het heeft vooral te maken met je darmen volgens mij. Die krijgen een nieuw plekje. Ik zou zeggen lekker naar de h&m voor een nieuwe broek! Die zit stukken beter. Ik ben trouwens 2,5 kg aan gekomen in 12 weekjes. Volgens de vk is dit vrij normaal. De een komt meer aan dan de ander. Ik heb zowiezo al een stevig postuur :s hah

Geplaatst

Wow Marga met 6 weken al zwangerschapsbroeken....die heb ik niet eens. Zo lang mogelijk uitstellen hoor!

Wij hebben trouwens een vakantie geboekt; weekje zon vanaf 6 febr.

Ik dacht als 31-1 de echo niet goed is wil ik iets leuks en als de echo wel goed is wil ik ook iets leuks:)

Dan hebben we het in beiden gevallen verdiend!

Geplaatst

Welkom mama2009! En gefeliciteerd

Ik durf nog steeds niet op de weegschaal te staan. Ik hou ook best veel vocht vast en met de hoeveelheid die ik eet en mijn darmen ben ik er een beetje bang voor.

Wel had ik vandaag voor het eerst het idee dat je het door alles heen al een klein beetje gaat zien :-). Maar eerst maar even de echo dinsdag afwachten. Tot die tijd ben ik nog een beetje voorzichtig met genieten. Ik draag overigens ook niet graag broeken. De broeken die ik heb zijn vrij strak en een riem zit ook niet lekker. Gelukkig heb ik nog veel rokjes en leggings..

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Hoi Mama2009 van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en gezellig dat je komt meeschrijven.

Heerlijk Johanneke, dat vermijden van de weegschaal, thuis doe ik het ook. Maar bij ons moet je bij de vk er toch op, dus doe ik mijn lichtste jurkje en legging aan in de hoop dat dat nog iets uitmaakt. Helaas.

Ik ben denk ik ook ongeveer 2,5kg aangekomen in deze 11weken. Maar dat is ook echt vooral met dank aan de traag werkende darmen. Mijn buik is ook echt al dik (was ie ervoor niet), door die darmen die omhoog gegaan zijn en natuurlijk omdat het de 3e zwangerschap is. Het lichaam springt onmiddellijk weer in de broedmodus en in bijbehorende vorm. Ik vind het niet zo'n probleem, zeker nu ik weer een goede echo heb gehad en de eerste 3 maanden bijna voorbij zijn. Sterker nog; heb besloten dat vanaf nu de zwangerschapskleren weer uit de kast mogen en ik ga mijn buik lekker showen. Heb al wat leuke jurkjes en stoere jeans gekocht, dus laat maar komen die buik.

Vind het wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die soms weinig grip heeft op de vraatzucht op dit moment. Gisteren echt zo'n dag gehad dat ik het niet kon houden bij een verantwoorde kiwi of schaaltje kwark. Nee, het was kaashapjes/foccacia/boterhammen met tonijn/ontbijtkoek met veel boter dag. En ja, daarna natuurlijk weer last en nog opgeblazener. Dus vandaag weer met goede moed gezond begonnen, tot nu toe gaat het oké.

Caro, ben jaloers op je vakantie! Goed plan hoor en lekker van de zon gaan genieten. Klinkt erg lekker, zeker gezien het sombere weer van hier.

Geplaatst

haha ik kan het niet laten om elke ochtend op de weegschaal te staan. En het gewicht klopt toch echt niet met de buik die ik zie. Tja darmen en vocht vasthouden...

Ik heb ook weer iets nieuws. Concentratievermogen. Op het werk kan ik soms echt niet volgen/horen wat iemand allemaal verteld. Dat is echt heel vervelend want het is namelijk ook nog info waar ik iets mee moet (evaluatie, advies schrijven en eindverantwoordelijk). Weh dit is erg!!

Wanneer maken jullie het grote nieuws eigenlijk bekent aan de rest van de wereld?

Ook zou ik zo graag weer en kijkje willen hebben naar de kleine uk. Waarom hebben we niet elke weer een groeiecho?

Geplaatst

Haha ik weeg ook best vaak. Met de twee kleine beebjes in mijn buik heb ik al een behoorlijk bolletje gekregen. Maar ik ben heel de dag door zo misselijk dat ik niet veel kan eten. 's Avonds zit ik te kokhalzen boven mijn bord warm eten. Brood krijg ik bijna niet binnen. Ik probeer veel fruit te eten en yoghurt met muesli ipv brood. Maar toch al ruim 3 kg afgevallen. Nu ben ik de slankste niet, dus ik heb wel wat reserves voor de kleintjes.

Ik ga zaterdag ff naar de stad om te kijken naar een zwangerschapsbroek. Mijn gewone broeken kunnen al niet meer dicht helaas.

Ik draag nu het liefst jurkjes en rokjes met legging.

29 jan naar de verloskundige en daarna pas 18 feb weer naar de gyn.

xxxxxxx

Geplaatst

Dames, ik breek even in:) sinds 2008 een kinderwens en 3 ICSI pogingen achter de rug gehad met geen resultaat. We hebben besloten om het los te laten en al sinds 2012 geen behandeling meer gehad. wat gebeurd er? Sta ik vanmorgen met een positieve test in mijn hand!!!! Ik kan het niet geloven gewoon. Echt een wonder..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden