Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hoi Noah, welkom hier! Succes met jullie traject!

Bianca, heel veel succes morgen met de punctie! Ik lees morgen stiekem op de poli de berichten! Succes meid! Xxx

Hebben jullie allemaal een beetje een fijn weekend gehad? Ik ben uit logeren geweest bij mijn ex schoonzus. Was echt super gezellig! Lekker een high tea gedaan.

Morgen gaat vriendlief de medicatie halen bij de apotheek. Woensdag de laatste pil, hopelijk zondag starten met Progynova.

Vraagje: weten jullie na hoeveel dagen je de eerste echo krijgt? En na hoeveel dagen is dan ongeveer de tp?

Heb er eigenlijk totaal geen weet van.

Fijne avond meiden!

Voor diegene die een echo heeft, succes!

Lisselot blijft lekker broeden! Succes!

Tot schrijfs weer! Xxxx

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Goofy

Zelf start ik morgen weer met de progynova. Ben vandaag weer gaan menstrueren na mijn mislukte tp.na ongeveer 14 dagen na start progynova is de startecho. Dan is na de startecho als het Baarmoederslijmvlies goed is 3 dagen later de tp. De dag na de echo start je met de utrogestan

Gr Emm

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi Emm,

Bedankt voor je reactie. Dat is dan best snel dat er een tp plaats vindt. Had zelf vier weken in mijn hoofd. Wat fijn dit te lezen.

Wat fijn dat bij jou de menstruatie is doorgezet. Je start met progynova op de dag van en goede doorbloeding. Dat kan dus ook 's avonds zijn toch?

Ik moet er twee per dag. En jij?

Succes in ieder geval een Ik hoop echt dat het lukt! Xx

Geplaatst

Hoi Goofy

Ik start morgen met de progynova. 2daags. Mijn bloeding is gelukkig gelukkig doorgebroken!!!

Succes!!

Xx Enm

Geplaatst

Hoi allemaal. We zijn weer heelhuids terug gekomen van een super vakantie!

Zal morgen wat uitgebreider reageren!

@ Bianca succes morgen! Laat je het ons weer weten!? Mijn duimen draaien voor een gevoelloze punctie ( zo min mogelijk dan) en een super opbrengst!

Heerlijk weer eer in ons eigen bedje slapen! Dat is altijd weer zo fijn!

Lfs

Geplaatst

Hoi,

Remmir welkom terug... Leuke vakantie gehad?

Emmiline: wat lekker dat je gelijk door kan gaan..

Goofy: ook alweer bijna in de race...

Bianca: zet hem op vandaag voor jou ook een mooie opbrengst aan gouden eitjes....

Geplaatst

Te snel op knopje gedrukt...

Sjoke hoe is het bij jou?

Noah welkom hier

Noes: wat lekker dat het niet zolang geduurd heeft voordat je menstruatie kwam.

Moes hoe is het bij jou?

Eslief: hopelijk zijn er nog een mooi aantal mee gegroeid.

Kim succes nog met spuiten..

En de dames die ik nu vergeten ben ook succes natuurlijk...

Ik begin nu aan wd 2. Voel nog niet veel behalve als ik teveel gedaan heb, maar dat is logisch nog van de punctie..

Wat ik mij wel afvraag is wanneer zou ik op zijn vroegst kunnen testen?

Geplaatst

@lisselotje

Je moet je afvragen wat je zelf verdragen kunt. Als je tegen de teleurstelling kunt kun je vroeg testen. Als je pregnyl hebt gespoten moet je wel even oppassen op vals pos. Er is ook een forum over gemaakt! Onder wachtbank! Xx emm

Geplaatst

Thnx meiden. Zit nu in de wachtkamer. knallende koppijn en enorm duizelig was om kwart voor drie al wakker :-( net een mega lange file had het Niet meer!

hoeveel pregnyl heb jij gespoten lisselotje?

ik spuit steeds 5000eh en op wachtdag 5 was dit er steeds uit. Twee keer op dag 7 heeel licht positief getest. Beide keren zwanger. Maar wat Emmeline zegt als die niet positief is kan je dan tegeb die teleurstelling?

ik vermoed dat als ik een tp krijg k weer op dag 7 zal gaan testen mits ik helemaal zen ben! Maar dat geloof ik niet haha

Geplaatst

Mag jij meteen een terugplaatsing? Ik mocht geen pregnyl spuiten en moest dus een maand wachten omdat ze bang waren voor een overstimulatie... Maar het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe groot je druiventros is ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Hoi Johanneke,

geen idee. Moet iplv 10.000maar 5000eh pregnyl spuiten omdat dan de kansop overstimulatie kleiner is.

de vorige keer zag t er bij mij veel onrustiger uit en kreeg k drie dagen later een tp. Dus neem aan nu ook weer!

Jij kreeg hem dus pas een cyclus later teruggeplaatst flinke domper os dat dan he. Had je zowel follikels enzo dan?

Geplaatst

@Bianca, Heeeeeeel veel succes vandaag!! Zorg maar dat blue monday helemaal zonnig kleurt!!

@Remmir, welkom terug! Heerlijk zeg zo'n fijne week. Nog maar ff en dan ga jij alweer naar DD.

@Lisselot, doe rustig aan, lekker granaatappelsap drinken en tarwekiemcapsules slikken en broeden maar!

Ik ga mijn post voor DD op de post gooien (zij moeten nog ondertekenen Noes, of regel jij dat anders?). Had eindelijk weer postzegels..

Groetjes, tot spreeks,

Moes

Geplaatst

@noes, dus jij weet donderdag weer ietsje meer. Fijn dat je ongi niet lang op zich heeft laten wachten. Kun je tenminste weer verder.

@goofy, jij ook weer bijna in de race. Voor wat betreft cryo's kan ik je geen antwoord geven.

@emmiline, ook al weer gestart, succes.

@remmir, fijn is dat weer in je eigen bedje slapen.

@lisselotje, succes met wachten.

@bianca, heel veel succes, hopelijk een mooie opbrengst. En laat je straks maar lekker verwennen.

Ik vind de Gonal spuiten deze keer niet zo fijn. Het brand heel erg als ik de vloeistof inspuit en als ik de naald eruit haal bloedt het ook steeds een beetje. Dat had ik de vorige keer maar heel soms. Zo even met onze kat naar de dierenarts. Hij eet en drinkt niet meer, moet steeds niezen en er komt troep uit zijn ogen en neus. Echt heel zielig.

Geplaatst

Wat ik mij wel afvraag is wanneer zou ik op zijn vroegst kunnen testen?

Ik testte voor het eerst op wd 6 positief bij alle zwangerschappen. Wel een echt tuurstreepje. Die van wd 7 was ook erg licht maar zonder turen zichtbaar.

Bianca veel succes vandaag!! Hopelijk straks een mooie opbrengst en daarna lekker thuis laten verwennen!!

Geplaatst

Dag lady's

Vandaag gebeld met zh, 3 feb echo van het Baarmoederslijmvlies . En als dat goed is dezelfde week een tp!

Bianca succes vandaag

Gr emm

Geplaatst
@Moes.. Wat houd dat in post voor DD? Ik heb niets geregeld of gevraagd.. Ben ik iets vergeten?

Hi Remmir, het gaat over de toestemmingsbladen voor de verzekering. Die moeten door DD ondertekend worden. Noes heeft dezelfde verzekering. Vandaar! Ik moest ook een verklaring van de arts inleveren, die heb ik al liggen.

Gauw weer werken...groetjes!!

Geplaatst (aangepast)

I
V
F
&
I
C
S
I
i
n
j
a
n
u
a
r
i
/
f
e
b
r
u
a
r
i

thumbup.gif
W
i
e
i
s
w
i
e
thumbup.gif

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, Cryo tp

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF,
Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 2e kindje, Cryo tp

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

Mette's mam 37 jaar, 2e kindje, IVF/ICSI 4? Leeuwarden/Groningen

:goodluck1:
A
f
s
p
r
a
k
e
n

20 januari: Bianca PUNCTIE TIME!

24 januari: Kim 1980 1e FM

18 januari: Lisselotje TP

21 januari: Eslief 4e FM

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

30 januari: Mette's mam oriënterend gesprek

03 februari: N@nny intake gesprek

gekruiste%20vingers%204.gif
T
e
s
t
e
n

17 januari: Emmiline

2 februari: Lisselotje

:love7:
Z
w
a
n
g
e
r

:sad:
N
i
e
t
z
w
a
n
g
e
r:sad:

aangepast door lisselotje
stond iets dubbel in.
Geplaatst

Nou ben weer terug de kleintjes zijn niet mee gaan doen.. 1 eitje was 20 en de andere 15.. nog 1 dagje spuiten om deze iets groter te krijgen.. morgen om 9 uur weer een echo.. dan donderdag de punctie van 2 eiblaasjes.. had toch gehoopt dat ze mee waren gaan groeien..

@bianca hoe was het?

ik reageer straks ff op iedereen

Geplaatst

ik heb weer even het lijstje opgezocht...

Ik weet niet of alles nog klopt.

Maar heb in ieder geval de testdatum van mij erbij gezet.

Eslief en Bianca hoe is het gegaan bij jullie?

Hier gaat het wel goed. Ik slaap snachts niet zo heel goed, ben erg druk in mijn slaap en niet altijd leuke dromen. Dus vanmorgen de kinderen naar school gebracht en boodschappen gedaan en toen had ik een beetje last van mijn buik. Dat heb ik sinds de punctie als ik iets teveel doe of te zwaar til. en ging dus even liggen. en ja hoor ik val in slaap. Gelukkig wel weer op tijd wakker om de kinderen weer op te halen.

Ik heb nog niet echt veel kwaaltjes van de ustrogan bolletjes gelukkig.

Geplaatst

I
V
F
&
I
C
S
I
i
n
j
a
n
u
a
r
i
/
f
e
b
r
u
a
r
i

thumbup.gif
W
i
e
i
s
w
i
e
thumbup.gif

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, Cryo tp

Catharina zh

A
f
s
p
r
a
k
e
n

03 februari: Emmiline echo baarmoederslijmvlies

T
e
s
t
e
n

Z
w
a
n
g
e
r

N
i
e
t
z
w
a
n
g
e

Vlindermama

Emmiline

Geplaatst

I
V
F
&
I
C
S
I
i
n
j
a
n
u
a
r
i
/
f
e
b
r
u
a
r
i

thumbup.gif
W
i
e
i
s
w
i
e
thumbup.gif

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, ICSI 1, Cryo tp, AZM

Catharina zh

A
f
s
p
r
a
k
e
n

03 februari: Emmiline echo baarmoederslijmvlies

T
e
s
t
e
n

Z
w
a
n
g
e
r

N
i
e
t
z
w
a
n
g
e

Vlindermama

Emmiline

Geplaatst

@eslief, wat balen dat de andere niet mee gegroeid zijn. Maar je laat het dus wel doorgaan met twee eiblaasjes.

@lisselotje, die je wel een beetje rustig aan nog.

Ben met de kat bij de dierenarts geweest en die schrok wel een beetje hoe hij eruit zag. Hij heeft een luchtweginfectiie. Heeft nu antibiotica prik en prednison prik gehad. Morgen wil de dierenarts hem weer zien om te zien of het aanslaat. Zo niet dan volgt nog bloedonderzoek en misschien longfoto's. Onze kat uw al 15 jaar, dus het is ook nog jaar de vraag of hij hier helemaal van gast herstellen.

Geplaatst

Hoi Lady's

Hier even snel een berichtje.

De punctie was hel. Rechter eierstok was goed te doen.

Linker eierstok deed zon zeer op mn buik gedrukt ze zaten om een hoekje. De pijn die ik had deed me denken aan de bevalling. k zag de bevalling van Lente weer helemaal voor me. Het was echt vreselijk!maar goed. Ik had 15 grote en heel wat van 15mm en tig kleintjes ze heeft 35x geprikt ook om te zorgen dat de kans op een cyste dan minimaal was.

resultaat 12 eicellen!, had er meer verwacht omdat ze vaker geprikt had maar mag niet klagen. Morgen hoor ik of er bevruchting is en ofdat alle eicellen rijp waren.t lab had besloten om e r 7 icsi te doen en 5 ivf

mochten er een hoop onrijp zijn word er alleen icsi gedaan. Spannend dus.

vannacht was ik al om 2.45uur wakker. Was op vd zenuwen. Nu barstende koppijn en enorm duizelig dus ik lig de hele dag al op bed. En word goed verzorgd door de allerliefste vriend ever!

Ik reageer later op iedereen zodra ik minder dizzy ben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden