Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Emm, Bedankt voor je uitleg over de medicatie!

@ Bianca, Knuf schat!

@ N@nny, ook Beterschap voor je zoontje!

Vandaag lekker naar de Efteling geweest. Wat was het koud en nat! En vooral rustig! We mochten zelf blijven zitten in de attracties. Nog nooit meegemaakt. Heerlijk!

Nu lui op de bank en morgen er weer tegenaan!

Wat doen jullie eigenlijk voor werk? Volgens mij zitten er veel in de zorg. Ik ben doktersassistente in een ziekenhuis.

Groetjes!

Geplaatst

Lieve Meiden,

Sorry dat ik niet zo aanwezig ben. Ik doe ook veel dingen voor de stichting lieve-engeltjes en daar stuur ik een mail lijst aan met lotgenoten en daar zit deze dagen heel veel tijd in dus ik verwaarloos jullie een beetje.

Vandaag de echo gehad. En nu had ik er misschien 9 die mee zouden doen voor de punctie.

De grootste was 17 mm en de kleinste 11,5 mm.

Ik heb vrijdag weer een fm. Hopelijk zijn ze dan een stuk groter en groeien die kleintjes dus ook mee.

Die van 16 was 4 mm gegroeit in 3 dagen. Baal enorm dat het er zo weinig zijn. Maar houd voor ogen dat ze in veel ziekenhuizen zeggen dat je er beter minder kan hebben omdat dan de eicel beter is van kwaliteit. Dan wanneer je er meer hebt. Alleen zeggen ze in ons ziekenhuis dat daar de meningen enorm van verschillen.

Weten jullie dat stel ik word vrijdag ingestuurd voor de punctie wanneer de punctie is? Is dat dan 36uur later dus zondag of pas maandag? Ik heb werkelijk geen idee meer!

@Emmiline,Dikke knuffel voor jou!

@Lisselotje, Morgen is het DE dag!! Duimen voor jou op 10 gouden eieren!

@Goof,Knuffel terug en hopelijk heb je een leuke dag gehad in de efteling met je 4 keer de fatamorgana haha.

Misschien dat ze de progynova en de utrogestan wel bij je eigen apotheek geven, Maar bij ons de hormonen iig niet!

@Kim,Onee he jou dochter ook al ziek! Een hoop mensen en kindjes zijn ziek. Jij hebt vrijdag ook een echo he?Hoe gaat het prikken? Een hoop mensen hebben vrijdag een echo geloof ik.

@Eslief,Hoe is het met jou? Gaat het een beetje? Kun je je vast houden aan een klein lichtpuntje?

@Nanny,Ook beterschap voor jou kleine mannetje! Jij bgint pas in maart of april toch?

@Noes,Wat ben jij lekker gezond aan het eten en aan het bewegen petje af! Ik doe het je niet na ik ben echt zooooo lui!! Maar wat je zegt alles voor die top eicellen!

@Moes,wat fijn dat je de echo s in nederland mag doen dat scheelt een hele hoop reistijd!Hoezo moet je kijken of het zinvol is om te starten waar hangt dat van af?

Ojaa Goof ik ben Coos werkeloos ;-)

Geplaatst

IVF & ICSI in januari/februari

thumbup.gifWie is wiethumbup.gif

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, Cryo tp

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF, Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 2e kindje, Cryo tp

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

:goodluck1:Afspraken:goodluck1:

17 januari: Bianca 4e FM

16 januari: Lisselotje punctie

17 januari: Kim 1980 uitgangsecho

17 januari: Eslief 2e FM

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

03 februari: N@nny intake gesprek

gekruiste%20vingers%204.gifTestengekruiste%20vingers%204.gif

17 januari: Emmiline

:love7:Zwanger:love7:

:sad:Niet zwanger:sad:

Geplaatst

@bianca, wat jij doet voor die stichting is ook super goed, dus voel je niet schuldig omdat je hier wat minder schrijft. Fijn dat het nu in ieder geval wat meer follikels zijn die meedoen. Wat betreft de punctie dat verschilt denk ik per ziekenhuis. In ons ziekenhuis doen ze eigenlijk geen puncties op woensdag en zaterdag.mop zaterdag is er helemaal geen spreekuur zelfs dus ook geen echo's.

@ goofy, lekker zeg naar de Efteling. Het weer was inderdaad niet super, maar dus wel lekkere rustig zo. Ik werk als audiologie-assistent bij een audiologisch centrum. Dus ook in de zorg.

@moes, fijn hoor dat je de fm in Nederland mag doen scheelt tijd en ook benzinekosten.

@lisselotje, heel veel succes morgen. Welke pijnstilling krijg je?

Ik heb inderdaad vrijdag de uitgangsecho om 13.00 uur. Prikken gaat nog steeds goed, maar vannacht echt een paar flinke opvliegers gehad. Lag in bed te zweten terwijl ik het dekbed al af had gegooid. Ben blij als de Gonal er straks bij komt dan zijn de bijwerkingen van de deca weer wat minder is mijn ervaring.

Morgen dus een extra dagje vrij, omdat ik ben mijn zieke dochter moet blijven (vind ik stiekem niet zo erg hoor).

Geplaatst

@bianca dat klinkt al een stuk positiever als dat het was.. jippie!!! Nu samen op naar vrijdag naar groeiende eiblaasjes!!

@kim beterschap voor je dochter.. lekker van genieten dat dagje samen;) ik herken de opvliegers word er echt gek van.. nog 2 nachtjes voor de echo

@lisselotje.. succes morgenochtend.. spannend! Hoop dat de punctie meevalt.. zet hem op

Geplaatst

Hoi allemaal,

had even werk met terug lezen,had een paar daagjes gemist.

Heb zelf eigenlijk niets te melden, veel gewerkt nu lekker een paar daagjes vrij.

emmeline: wat ontzettend rot, veel sterkte

bianca: 9... dat begint er al op te lijken, hopelijk komen er nog een paar bij. En belangrijker nog zijn het hele goeie

lisselotje: heel veel succes morgen

kim: beterschap voor je dochtertje

goofy: gelukkig dat het allemaal lekker door loopt voor je gevoel.

Nanny: mooi overzicht.

Noes: ik gebruik ook op advies van een vriendin chiazaad en goijibessen. Als ik het zo op internet zie is het overal goed voor. Laten we hopen dat het voor super eitjes zorgt

Iedereen: succes

groetjes

Geplaatst

@ Lisselotje, succes vandaag! Laat je weten hoe het ging?

@ Bianca, Coos Werkeloos, je doet veel vrijwilligerswerk dus echt werkloos ben je niet ;-). Nog een week, dan zien we elkaar weer! Joepie!!!!

@ Kim, audiologie ass. lijkt me ook erg leuk!

@ Sjoke, geniet van je vrije daagjes!

@ all, fijne dag! Hier is de pret weer voorbij, aan de arbeid!

Hier nog één week de pil en dan begint het! Yoehee!

Dag allemaal! Xx

Geplaatst

Dag dames,

@lisselotje, succes met je punctie vandaag!!!!

@ anderen dames, succes met de echo's

Ik heb vandaag nog eens getest. Weer negatief. Ik ga vanmiddag het ziekenhuis bellen. Wil nu ook dat m'n menstruatie op

Gang komt. Blijkbaar houdt de progynova en de utrogestan alles tegen

Gr Emm

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Lisselotje heel veel succes vandaag!!!

Emmiline vrvelend dat die mutsebollen je ongesteldheid tegenhouden :( Als je dan weet dat het niet gelukt is wil je ook het liefste door...

Bianca ik begin inderdaad in maart / april pas. Duurt nog zo lang maar na zo'n nachtje als vannacht komt mijn gedult weer wat terug. Zoon is niet lekker en wordt meerdere malen per nacht wakker. Met daarnaast nog eem kindje dat om de drie uur voor de borst komt betekend dat geen nachtrust. Je kunt me op vegen nu :sleeping: Nouja, hopelijk wordt het snel weer beter:gekruiste vingers 4

Geplaatst

Lisselotje, hoe is het gegaan?

Emmiline, ben je inmiddels wel gestopt met de bollen? Ik werd eigenlijk altijd precies op de testdatum weer ongesteld, dan was ik wel iets eerder met de utro-bollen gestopt.

Goof, ik werk niet in de zorg (al verzorg ik iedere dag mijn hoogbejaarde paard..) ik ben declarant(=het verzorgen van import, export en doorvoeraangiftes in de logistiek). Nog een weekje en dan mag je alweer beginnen!

Moes, jij dus ook al aan al het gezonde spul! Ik blijf alleen altijd moeite houden met de chocolade! Dan maar een klein stukje bij de koffie...

Bianca en eslief, hoop dat het er goed uitziet morgen!

N@nny, bedankt voor de update!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hier even vanuit de auto.. Later reageer ik langer...

Er zijn 7 follikels aangeprikt en tot mijn grote verbazing 7 eicellen gevonden..

Zaterdagochtend krijgen wij te horen hoeveel er bevrucht zijn!!!

Geplaatst
Hier even vanuit de auto.. Later reageer ik langer...

Er zijn 7 follikels aangeprikt en tot mijn grote verbazing 7 eicellen gevonden..

Zaterdagochtend krijgen wij te horen hoeveel er bevrucht zijn!!!

Fijn! Wat een goed nieuws! Nu je lekker laten verwennen!

Geplaatst

Hoi dames

Hier ben ik weer...

@bianca, er groeien er al meer dan vorige keer, dus misschien groeien er nog een paar kleintjes mee... Wat goed dat jij helpt op lieve-engeltjes. Mijn zusje heeft daar ook een pagina over haar zoontje.. Ik kom daar nog regelmatig...

@noes73,Goofy, n@nny en de rest bedankt voor lieve berichtjes...

Nu op naar de volgende stap goede bevruchtingen... Maar we zijn nu in ieder geval een stap verder dan poging 1.

De punctie was wel pijnlijker dan vorige keer en ze moest ook op mijn buik drukken, want er was er 1 die ze niet aangeprikt kregen... Maar nu valt de pijn wel mee. Heb net even op bed gelegen en lig nu lekker op de bank...

Geplaatst

Lisselotje, wat een goed bericht. Nu inderdaad op naar een aantal mooie bevruchtingen. Fijn dat de pijn nu meevalt, laat je maar lekker verwennen.

Voor mij komt het nu ook in zicht morgen eindelijk de uitgangsecho.

Geplaatst

@lisselotje wouwww 7 van 7 wat fijn!! Dat moet gewoon een mooie bevruchting gaan worden.. wat naar dat ze zo moesten dukken.. ik vind dat zo rot als ze dat bij mij doen.. dan he ik door de gbp ook een flubber buik en voel me dan zo ongemakelijk

@kim morgen de uitgangsecho.. toch wel weer spannend.. nou gaat het weer echt beginnen

@bianca succes morgen! Mag je vroeg? Ik pas half 12

Geplaatst

Zoooooo hier weer een dag door gekomen, We hadden vorig jaar een nieuwe keuken geplaatst gekregen in maart en hadden in september noge en kastje besteld. Helaas al 2x de verkeerde geleverd gekregen en vanmorgen om 7.15 stonden ze eindelijk met het juiste kastje voor de deur!Yes dus kon eindelijk in gaan ruimen! Door het vroegen opstaan wat ik niet gewend ben had ik de hele dag koppijn vanmiddag opgehaald door mn schoonmams en daar net gegeten was weer even gezellig. Nu ik alleen op de bank zit gieren de zenuwen weer door mn lichaam. Niks gaat volgens het boekje hoe ziet het er morgen uit, Wil gewoon geen punctie met minder dan 9 follikels. Ik wil ook zo graag een mooi aantal eicellen zo bang op weinige eicellen en op geen bevruchting omdat het zaad de laastet keer wat slechter was. Haha wat een muts ben ik ik haal me steeds nieuwe dingen in mn hoofd! Heerlijk die hormonen! Ik mag morgen om half 11. Ben benieuwd……….

Geplaatst

Emmiline,Wat een verschrikkelijke domper heb je inmiddels het zh gebeld? Wat zeiden ze ik denk dat je de bollen tot aan de test datum moet blijven gebruiken of niet?

Lisselotje,Wat een super nieuws! 7 en in alle 7 een eicel! Ik dacht dat je de vorige keer zei dat je er 10 had en wat kleintjes?? Maar 7 is een super mooie score! Ik ga ook voor 7 mooie eieren ;-)

Valt de pijn nu mee? Viel de punctie erg tegen?? Stom he dat het gewoon per keer veschild de eerste keer geen pijn de tweede keer had ik na de punctie toen ik dr op bed lag verschrikkelijke pijn kreeg toen zelfs een zetpil. En de derde keer was de punctie met 40 follikels echt een Crime!! Dus ben deze keer ook benieuwd!

Kim,Ik ben erg benieuwd hoe het er morgen bij jou uitziet!! Heb jij nooit gekke dingen met een eerste echo gehad zoals een cyste?? Duimen dat je morgen kan starten!Spannend!! Ik had mijn medicatie ook al in december gehaald bij mn eigen apotheek maari k had te weinig helaas.Hoe was je vrije dag is je dochter een beetje opgeknapt?

Stom he dat het in alle zh zo anders is en dat ze bij jullie op wo en za geen puncties doen wel op zondag? Bij ons waren ze dus tussen kerst en oud en nieuw ook gewoon open! Gewoon 7 dagen in de week dat is wel fijn.Minder he die opvliegers! Ik merk dat ik nu ook meer last heb van hoofdpijn.

Eslief,Morgen je 2de fm! Ben je erg nerveus? Of ben je er redelijk rustig onder voor hoever dat kan natuurlijk!

Mijn duimen draaien en ik hoop zo onwijs dat er nog een paar extra zijn gaan groeien! Gelukkig heb je niet aan t einde vd dag de echo! Gaat je man weer mee?

Nanny, Hoe is het met jou zoontje? Kan me voorstellen dat je op dit soort momenten denkt ik ben blij dat ik nog niet zwanger bent of een babytje er bij hebt want dan is het helemaal heftig als er iemand ziek is!

Sjoke,Kan me voorstellen dat je nog niks te melden hebt. Want je bent immers ook nog aan het wachten. Gaat het verder wel goed? Geniet van je vrije dagen!

Goofy,Daar heb jij weer gelijk in. Ik zet me wel in voor mijn medemens :P!Jaaa volgende week woensdag! Niet a.s toch of wel?? Weet t ff niet uit mn hoofd haha.En heb mn agenda niet bij de hand!Nog een weekje en dan mag je eindelijk starten! Hopen op een mooie ontdooide delende eskimo!

Noes,Hoe is het met jou?Ben je het wachten al beu LWat verschrikkelijk he in het topic waar jij in schreef. Er zijn er een hoop bij wie het mis is gegaan. Vandaag weer iemand L Op de 1 of andere manier zit daar een vloek op. 3 jaar geleden was ik ook in augustus uit gerekend en dat ging in Januari ook mis en er waren toen ook een hoop meiden bij wie het helaas mis ging die in de maand augustus uit gerekend waren.

Geplaatst

Voor de echo dames, succes morgen!

Bianca, 22 januari! Dus hang de vlag maar vast uit!

Meiden Fijne avond allemaal!

Ik duim en denk aan jullie! Xx

Geplaatst

haha die hangt al uit hoor!! Wel volgende week woensdag dus! Dan hoop ik niet dat precies dan de tp is! Ik vermoed als ik zover kom tot een punctie die zondag of maandag is en weet dat ze op dag 2 of dag 3 de tp doen. Dus dat zou dan als het even tegen zit woensdag kunnen zijn :( Maar kan dan sowieso wel tot een uur of 1 ofzo!

Dikke knuffel

Geplaatst

Komt goed schatje! Ik ga gewoon mee! Hahahahahaha.

We houden contact! Xx

Geplaatst

Lijkt me leuk! Hahaha! Hebben we wat te vertellen tegen de kids! :-D

We houden contact!

Knuffel en liefs! Xxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden