Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfoe, ik probeer hier ook een beetje bij te blijven maar dat is toch wel lastig! wel gezellig zo'n grote groep :-)

Wat goed dat je 6 bevruchtingen hebt Bianca! Dat klinkt als kans op slagen!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@bianca, mooie score hoor en nu op naar donderdag en dan maar broeden. Je moet ook echt niet te veel doen hoor en zeker geen dingen gaan tillen 1 dag na de punctie. Ik heb de vorige keer echt drie dagen bijna niks gedaan. Ik had mijn punctie op vrijdag en had dus gelukkig een weekend erachteraan

@pippe, welkom hier. Jij ook het lange protocol zie ik. Ik heb dat ook.

@eslief, wat een super nieuws en wat zit een vrouwenlichaam toch vreemd in elkaar. Op naar donderdag. Wat vervelend dat Bin jouw de echo's al zo pijnlijk zijn, is daar een verklaring voor? Fijn dat ze daar wel rekening meehouden tijdens de punctie.

@sjoke, succes met de echo

@lisselotje, je zit inderdaad op wd3 nu. Ik herken dat heel erg dat je in je hoofd al met vanalles bezig bent alsof je al zwanger bent.

Met onze kat gaat het wel iets beter, maar nog niet super. Volgende week weer naar de dierenarts of eerder als het slechter met hem gaat. Hij eet en drinkt nu gelukkig weer een beetje.

Ik heb op het moment erg veel last van opvliegers en vooral in bed, dat had ik de vorige keren helemaal niet, echt vervelend. En de eerste nauwe plek is een feit. Ik heb vrijdag de eerste fm.

Geplaatst

Leuk he zon grote groep Johanneke! Het is bijna niet te doen. Ik moet echt mijn Laptop op starten om te reageren omdat ik alleen dan kan terug lezen terwijl ik tik. Maarja mn laptop is bijna overleden dus soms duurt t even voor ik antwoord omdat mn laptop dan weer eens niet werkt!

Waar sta jij in je behandeling? Of ben je nu zwanger?

Hoop dat het klinkt als kans op slagen :P!

Kim,Ik heb ook echt niet getild. Braaf van gisteren tot aan vanmiddag 13,00 uur op bed gelegen.R heeft de wasmand vanmorgen boven gezet. En ben op de fiets naar t dorp geweest en heb een paar boodschappen in het karretje gedaan en die over gedaan iin mn fietsmand.maar blijkbaar is dat al teveel, Net was R flink pissig en mag van hem niks anders doen als op bed liggen op de bank zitten filmpjes kijken niet tillen niet fietsen of bukken en geen huis houden doen haha Oja en moet heeeeel veel van hem drinken! Pfff dit alles is moelijk!

Spannend a.s vrijdag! Jij spuit nu toch ook meer? Blauwe plekken oei verkeerd geprikt!

Opvliegers zijn vervelend dus jij ligt de hele nacht met je dekens te wapperen ;-)Arme kat! Wat heeft hij nu precies?Daar word je allemaal niet vrolijk van L

Geplaatst

Ja veel drinken is heel belangrijk, vind ik ook altijd heel moeilijk hoor. Het huishouden niet doen is een stuk makkelijker :-)

ik ik lig inderdaad met de dekens te wapperen ja. Net al weer verkeerd geprikt volgens mij. De goede prikplekken heb ik schijnbaar al gehad.

De dierenarts weet niet precies wat onze kat heeft. Mijn man is vandaag met hem geweest en het kan een luchtweginfectie zijn, een tumor of nog iets anders maar dat was mijn man vergeten. Nu maar afwachten of hij goed opknapt.

Geplaatst

Hi meiden!

@laat ik beginnen met Bianc, wat een goeie opbrengst joh! Zes bevruchtingen! Dat is hopelijk genoeg voor de rest van je leven. Heftig de punctie....ook voorstelbaar na alles wat je hebt meegemaakt. Je MOET echt rustig herstellen zodat je klaar bent voor de tp. Lekker broeden en duimen.

@Noes, ik heb nu ook een brief van de huisarts. Als DD dan weer teruggestuurd heeft dan kan ik alles naar de verzekering sturen. Ik las ook ergens dat je van een NL arts of de huisarts een verwijzing moet hebben, weet nu ook niet waar dat stond maar het zal vast ergens staan omdat we het allebei zeggen. Donderdag hoor jij wat, laat je het weten? Ik vind het toevallig dat we precies hetzelfde traject lopen...al had ik je liever op het andere topic gezien! Wat een triestigheid daar zeg.

@Kim, wat een toestand met de kat. Sneu. Katten zijn zó leuk om je heen. Ik hoop dat hij weer opknapt! En dat je bankrekening niet al te erg aangetast wordt...duur man de dierenarts.

Blauwe plek, heb ik ook geregeld. Het verschilt nogal eens. Soms lijk je wel een dalmatiër terwijl de andere keer er niks ontstaat. Je moet mazzel hebben. Dat branderige herken ik ook.

@Pippe, gezellig! Welkom.

@Eslief, wat een gelukje!!! Ik hoop dat ze ook gevuld zijn deze follikels. Dat zou echt super zijn.

@Emm, je stoomt lekker door zeg! Het gaat alweer snel bij jou. Hopelijk gaat dit hem dan worden!

@Lisselot, lekker de dagen wegkijken! Blue monday heb je overleefd en nu langzaam naar de testdatum.

@Sjoke, succes morgen!

Ik heb verder niks nieuws. Wachten op de post uit DD met handtekening en dat dan weer opsturen naar de verzekering. En verder gewoon de pillen slikken.

Tot spreeks!!!

Moes

Geplaatst

Kim, ik zie je al liggen snachts! Dan zet je de naald er verkeerd in toch? Ik let er ook nooit op ik jas die naald er zo in haha ik drink hooguit altijd drie glazen nu zit ik al op 1.7liter voor mijn doen heeeeel veel.

balen dat je niet weet wat er met de kat aan de hand is arm beestje geweldig als mannen ergens heen gaan die vergeten t altijd haha

Geplaatst

Volgens mij hebben die blauwe plekken niet te maken met hoe je de naald erin zet. Het is meer de vraag of je een bloedvaatje raakt denk ik.

Tja mannen en iets onthouden, geen goede combi. Maar verder is het een schat.

Geplaatst

Iedereen bedankt voor het welkom heten! :laugh:

Jose, wat ga je snel! 30 weken alweer! Hoe gaat het met de zwangerschap? En hoe is het met L?

Bianca, doe je wel rustig aan?

Ik moet nog even bijlezen om te weten in welke fase iedereen zit. :happy:

Voor iedereen op het wachtbankje, op naar groen!

Geplaatst

IVF & ICSI in januari/februari

thumbup.gifWie is wiethumbup.gif

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, ICSI 1, Cryo tp, AZM

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF, Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Mette's mam 37 jaar, 2e kindje, IVF/ICSI 4? Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 39 jaar, 2e kindje, Cryo tp AMC

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

Pippe, 29 jaar, 2e kindje, ICSI.

goodluck1.gifAfsprakengoodluck1.gif

20 januari: Bianca PUNCTIE TIME!

23 januari: Eslief punctie

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

24 januari: Kim 1980 1e FM

30 januari: Mette's mam oriënterend gesprek

03 februari: N@nny intake gesprek

03 februari: Emmiline echo baarmoederslijmvlies

gekruiste%20vingers%204.gifTestengekruiste%20vingers%204.gif

2 februari: Lisselotje

love7.gifZwangerlove7.gif

sad.gifNiet zwangersad.gif

Vlindermama

Emmiline

Geplaatst

hoi dames,

Wat is het hier toch lekker druk met schrijven...

Remmir, Eslief heel veel succes morgen met echo en punctie.

bianca jij succes morgen met de terugplaatsing en dan weer op het bankje...

Ik zit nu op wd4 en het is inderdaad mijn eerste terugplaatsing.

Ik vind het nu al spannender. Doet mij weer aan de tijd denken toen wij zwanger probeerde te worden van mijn zoon. Toen moest slikte ik clomid om een eisprong op te wekken en moest ik rond mijn eisprong naar het ziekenhuis voor een echo en als ik dan een eisprong had dan zei de gyn nu moeten jullie het doen... en daarna was het ook 2 weken wachten voordat wij wisten of het gelukt was. En ook toen kon ik het niet volhouden om twee weken te wachten. Dus begon ik ook altijd eerder met testen. Dus ik denk dat ik dat deze keer ook ga doen... Maar ik probeer het wel zolang mogelijk vol te houden. En toch ga ik straks naar de kv om testen op te halen. Want die heb ik nog niet in huis. En ik moet toch zo het centrum in voor een kado voor mijn dochter.

Kim hopelijk knapt jullie kat snel op...

Geplaatst
IVF & ICSI in januari/februari

thumbup.gifWie is wiethumbup.gif

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, ICSI 1, Cryo tp, AZM

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF, Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Mette's mam 37 jaar, 2e kindje, IVF/ICSI 4? Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 39 jaar, 2e kindje, Cryo tp AMC

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

Pippe, 29 jaar, 2e kindje, ICSI.

goodluck1.gifAfsprakengoodluck1.gif

20 januari: Bianca PUNCTIE TIME!

23 januari: Eslief punctie

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

24 januari: Kim 1980 1e FM

30 januari: Mette's mam oriënterend gesprek

03 februari: N@nny intake gesprek

03 februari: Emmiline echo baarmoederslijmvlies

gekruiste%20vingers%204.gifTestengekruiste%20vingers%204.gif

2 februari: Lisselotje

love7.gifZwangerlove7.gif

sad.gifNiet zwangersad.gif

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Heb even de lijst gekopieerd, het verhaal dat we niet zwanger zijn geweest vond ik erg ongemakkelijk, nu weer bezig met de volgende poging dus moeten we positief blijven denken!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bianca, was gezellig vandaag, superbedankt voor alles! Je bent een topper. Heel veel succes met de tp morgen. Ik denk aan je.

Iedereen heel veel succes met alles!!

Zoals jullie allemaal hebben gezien ben ik minder actief geweest op het forum. Ik heb helaas het vervelende nieuws moeten verwerken dat mijn partner de cryo niet terug wil voorlopig. Hij heeft het uitgesteld. Hij zit al even niet goed in zijn vel en is erg neerslachtig. Ik ben er kapot van. Wacht al twee jaar op een terugplaatsing en telkens gaat het fout.....

Dus voor iedereen heel heel veel succes maar ik stap er even tussenuit. Ik volg jullie nog wel en misschien als mijn hoofd er toe staat reageer ik.

Bedankt voor jullie steun!!!

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

@goofy, wat een domper zeg. Ik weet niet goed wat ik erop moet zeggen, maar ik hoop voor je dat het met je partner weer snel de goede kant op gaat en je dan toch je tp gaat krijgen. Had je het wel al een beetje zien aankomen of kwam het volkomen onverwacht voor je?

@lisselotje, en kv leeg gekocht wat betreft de zwangerschapstesten? Toi toi toi met wachten.

Ik begin mijn eierstokken soms al te voelen, dat is eerder dan de vorige keer. Ik hoop vrijdag dus ook op beter nieuws dan de vorige keer bij de 1e fm. Onze kat blijft erg ziek, hopelijk knapt ie wel nog op.

Geplaatst

Goofy wat een domper..... Hopelijk krijg je aks nog snel je tp.. Maar ik begrijp heel goed dat je dan even afstand doet van alles

Geplaatst

Kim ik heb 2 doosjes van de 2 voor 4,99 gekocht, dus valt nog mee. Maar vind het wel moeilijk hoor...

Ik heb ook zitten Zoeken hoe lang het duurt voordat de pregnyl uit lichaam is en bij de meeste vind ik dat als je 5000 heb gespoten dat het dan 5-7 dagen duurt voordat het uit je lichaam is. Dus dan zou dat nu in ieder geval uit mijn systeem moeten zijn.

Hoe is het met je kat Kim?

Geplaatst

Hier vanmorgen een echo gehad, zag er allemaal goed uit. Follikel was rijp dus gelijk de pregnyl gekregen. Mag dinsdag morgen bellen en als alles goed gaat hoor ik dan hoe laat er een tp is. Ik hoop zo dat het goed gaat.

Lisselot; testen binnen…oei dan wordt het nog moeilijker om te wachten. Ik vond het ook altijd super moeilijk om te wachten. Zodra ik de test in huis was, begon ikJ

Goofy; jeetje wat ongelofelijk rot. Hopelijk gaat het snel beter met je man. Ik denk aan je

Kim; Op naar heel goed nieuws vrijdag, duim voor je

Bianca; succes morgen

Iedereen een fijne avond gewenst

Geplaatst

Wat goed sjoke... Op naar een mooie tp..

Ja ik vind het al heeeeel moeilijk, maar probeer in ieder geval tot vrijdag vol te houden...

Geplaatst

Lieve lieve lieve Goofy,

Ik vond het ook erg gezellig vandaag.

Ik leef zo onwijs met je mee. Maar goed dat weet je wel ik heb het er de hele middag en gisteravond met je overgehad. Ik gun je zoveel! Ik hoop je heel snel met goed nieuws weer op t forum te zien!

Dikke kus en knuffel voor jou!

@Kim,geen idee ik dacht dat je dan verkeer d prikte maar wat je zegt daar zit ook wel iets in! Wat balen dat het met de kat nog steeds niet beter gaat.Duimen op een mooi aantal follikels a.s vrijdag

@Pippe,Ik doe helemaal Zen vanmiddag vrij weinig gedaan net even alleen de woonkamer gestofzuigd wil dat niet doen na de tp! En word helemaal kriegel van het niks doen. Ben je nu al begonnen met prikken of echt pas als je ongesteld word?

@lisselotje,Goed bezig dus je hebt 4 testen gekocht! Ik zou persoonlijk zelf pas op wachtdag 7 testen. Met 5000eh pregnyl kan dat dan is dat er allang uit. Maar je moet wel tegen de teleurstelling kunnen als de test dan negatief is want het kan dan nog alle kanten op gaan!

Killing he die wachtweken. Gelukkig heb ik van het weekend 4 verjaardagen en allemaal plannen dus hoop dat ik de dagen ook wel door kom.

En ben je geslaagd voor het kadootje voor je dochter?

@Emmiline,Succes weer!

@Sjoke,Goed nieuws!Wat fijn dat je gelijk door mag!! Word spannend dus dinsdag! Hoeveel cryootjes heb je?

@Eslief,Heeeel veeeeel succes morgen. Hopelijk valt het enorm mee! Op naar 5 gouden eieren!

Hier gaat alles goed. Vandaag is Goofy langs geweest dus zo hadi k lekker wat afleiding.

Morgen om kwart over 2 moeten we in het ziekenhuis zijn. Voor het eerst ben ik een keer niet zenuwachtig! Heerlijk heb er zin an!

Geplaatst

Bianca heel veel succes morgen! Hoop dat je een topper teruggeplaatst krijgt en Lente over 9 maanden een broertje/zusje heeft!

Goofy, meid wat hoop ik dat je partner snel weer goed in zijn vel zit en jullie dan eindelijk de cryo terug laten plaatsen!!

liefs

Geplaatst

Hoihoi,

@Goof, meid wat balen voor je. Je had je er zó op verheugd. Hoe frustrerend ook...je moet dit met z'n tweetjes aangaan. En bij vrouwen is er ook een hormonaal extraatje volgens mij waar de mannen niet in meegaan. Ik hoop op rust bij je man en dat hij het vertrouwen weer terug vindt.

Sterkte! En klets gerust mee als je wat afleiding zoekt...al kan ik me voorstellen dat het forum je even somber stemt..

@Bianc, succes morgen!! Zet 'm op met je volle blaas.

@Remmir, volgens mij ga jij morgen naar DD? Of is dat volgende week maandag? Ik ben reuze benieuwd.

@Noes, morgen word je gebeld. Laat je het weten???

@Eslief, heeeeeel veel succes morgen!! Ga ervoor en probeer het te ondergaan. Fingers crossed!!

@Kim, succes met de kat! Ik hoop dat hij weer bijtrekt en beter wordt. En lekker laten opkomen die eierstokken, groeien maar! Niet weer een blauwe plek vandaag??

@Lisselot, hoe je het nog?? De testen branden zeker in het doosje? En ook wij tellen met z'n allen af tot jij gaat testen...zooooooo spannend. Ik durf nooit de eerste week.

Ik ga weer ff wat doen, ik spreek jullie morgen wel weer.

Goeienacht allen!!! Ook de rest die ik niet noemde natuurlijk!!!!

Moes

Geplaatst

Lieve Goofy. Wat een mega domper! Ik had het zo gehoopt voor jou! Ik hoop dat jullie hier samen weer goed uitkomen! En je man/vriend het allemaal weer aan kan! Neem je tijd..en klets mee als je weer wilt! Knuffel voor jou!

emmeline.. Ik snap dat je dat doet. Positief weer vooruit!

Moes.. Jaaa morgenvroeg mogen wij! We moeten bloedprikken om te kijken wat en hoe alle waardes zijn en of ze gestegen zijn 😃. Dan hebben we de uitgangsecho.. En daarna bespreken wat ik ga spuiten en hoeveel en hoe en wat! Kortom veel duidelijkheid! Heb er heel veel zin in!

Erg druk deze dagen.. Probeer binnenkort echt even wat langer te reageren!

@ Bianca. Succes morgen en laat je maar weer verwennen! Duimen draaien!

@ noes succes morgen met tel gesprek!

Rest van de dames succes!!

😚

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden