Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca succes vandaag met tp.,

Eslief succes met punctie

Remmir ook succes met uitgangsecho

Moes de doosjes branden inderdaad erg, maar wil echt tot morgen wachten dan zit ik op wd 5. Vannacht had ik met plassen een beetje lichtroze afscheiding maar dat is nu weer weg. Was wel even schrikken midden in de nacht dus eerste uur daarna niet geslapen.

Vandaag de uitdeel cupcakejes voorin dochter haar klas maken.. Daar ben ik wel even zoet mee aangezien het er 32 moeten zijn. En dan ook nog even een cake voor de meesters en juffen bakken... Dus mijn dag komt wel om.. Hihihi

Kadootjes hebben wij binnen.. Dus zondag jan het feest beginnen... Hihi

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lisselotje? Ga jij op wachtdag 5 al testen brrr jij durft. Hoop dat dan de pregnyl er al uit is! Ik zou t op wachtdag 5 iig nog niet duren omdat t dan echt nog te vroeg is volgens mij nesteld t embryo zich pas rond dag 4 of 5 in!

Maar kan me voorstellen dat de testen in je handen branden! Hier nog ook een kast vol ;-)

Geplaatst

Dag dames,

Soms is het zo moeilijk om alles bij te houden wat hier wordt geschreven. Aangezien ik fulltime werk heb ik het gevoel dat ik achter de feiten aan ren.

@goofy, sterkte, je moet er samen in staan anders wordt het erg zwaar. Xxx

@lisselotje, succes met wachten wachten wachten...... Op je mooie positieve test!

@sjoke, dinsdag een tp! Hopen dat alles goed gaat!

@eslief succes morgen

@kim blauwe plekken tijdens het spuiten kan komen dat je de naald met een te grote snelheid in j buik zet, en probeer als je hem heb ingespoten rustig draaiend eruit te halen. Ik ben zelf diabetesverpleegkundige. En je ziet vaak dat dit blauwe plekken veroorzaakt! Succes

@remmir succe morgen op na goede uitslagen dan dat jullie snel kunnen beginnen

Alles overige dames ook heel veel

Succes

Ik heb niet zoveel te melden,

Gr Emm

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dank je meiden!

Eslief, goodluck vandaag! Duimen draaien! Op naar een voor ons beide mooi resultaat! Denk aan je en ben benieuwd hoe de punctie is gegaan straks! Ben je erg zenuwachtig?

Liefs

Geplaatst

Eslief, succes vandaag!!

Lisselotje, Maak je jezelf niet onnodig gek door al zo vroeg te testen? Spannend hoor! De wachtweken blijven killing.

Goofy, jemig, ik weet niet goed wat te zeggen. Heel veel sterkte en ook met je man. Hopelijk kom je snel vertellen dat jullie voor jullie cryo gaan.

Remmir, succes vandaag!

Sjoke, spannend! Hopelijk een mooie tp dinsdag.

Hier nog steeds wachten op menstruatie. Deca kan dat uitstellen en dat is dus gebeurd. Hopelijk komt het snel zodat we een echo kunnen inplannen.

Geplaatst

Mrs de vries, ja dat vraag ik me dus ook af hoe je mij kan vergeten ;-)

Nee ik vermoed dat we binnen 2 weken een brief krijgen althans de vorige keer wel! Hopelijk komt je menstruatie snel om de hoek kijken mag je dan gelijk met de andere spuiten beginnen? Spannend!

Geplaatst

Ik weet het niet Bianca, ik denk het wel eigenlijk. ik ga er vanuit (ai, aannames!) dat de andere meds er vanaf dan bij gaan komen en vervolgens de FM metings. Uitgangsecho wordt gepland zodra menstruatie er is. Echo is dan op dag 3-5.

Geplaatst

Nou meide de punctie was nief best.. ik had zoveel pijn dat ze me volledig weg hebben gebracht.. het was niet vol te houden:( ik heb nog lang geslapen tot ze het kwame vertelle ... was ik zo blij met 5 eiblaasjes... is er maar 1 rijp... het sperma was voldoende.. nu heel hard duimen dat dit eitje goed zijn best gaat.. maar ik heb deze poging voor mijn gevoel al afhesloten.. zelfbeacherming ofzo.. ik heb ook nu nog vreselijke pijn

Geplaatst

Eslief jeetje wat heftig zeg!!! Hopelijk herstel je snel meid, rustig aan doen!!

Ik hoop voor jullie dat dit een gouden eitje gaat worden!!

Geplaatst

Yeah! Mrs de vries! Eindelijk is je menstruatie door gekomen! Dus over drie dagen een echo onee maandag maar wanneer mag je dan de hormonen erbij gaan spuiten? En dan de Hormonen erbij. Ga weer duimen voor je!

Eslief,Ik had je al gesproken.Wat onwijs waardeloos is dit zeg ik baal enorm met je mee! Hoe kan dat nou L Doen ze icsi of ivf bij die ene eicel? We gaan gewoon enorm hopen op een wonder!

Maar ik snap je teleurtelling en je gevoel!

Nanny,dank je wel! Hoe is het met jou?

Hier vandaag een mooie embryo terug geplaatst gekregen een 12 cellige! Het was een klasse 1 top embryootje.

Dus ik ben benieuwd! De vorige keer was het een 8 cellige en hier raakte ik toen zwanger van.

Nu schiet bij mij gelijk de stress toe dat iemand pas zei dat een 8 cellige het beste was op dag 3 en dat een embryo die op dag 3 al meer cellen heeft niet goed is! Muts ben ik!

Verder had ik nog 3x 10 cellig 1x6 cellen en 1x 4 cellen. Ze vermoeden dat ze er sowieso wel 2 in kunnen vriezen maar weten dit nog niet zeker. Dat horen we over een week of drie! I

Geplaatst

Eslief; wat rot dat het zo afschuwelijk was. ik duim voor je!!

Bianca; dat klinkt super, straal hem maar in;-))

mrs de vries: hoera ook van start

remmir; hoe was je gesprek?

groetjes aan iedereen!!!

Geplaatst

@emmiline, dank je wel voor de tips wat betreft het spuiten.

@eslief, wat heftig zeg dat het zo veel pijn deed. En dan daarna nog de teleurstelling van maar 1 eicel. Hopelijk is het een gouden ei.

@bianca, goed hoor nu lekker broeden en vooral wachten......

@mrs de Vries, eindelijk gaan menstrueren en nu weer in de race.

Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden voor morgen. Mag gelukkig meteen om 9.00 uur. En vanavond genoeg afleiding door een volleybalwedstrijd. met onze kat ging het gisteren weer minder dan dinsdag. vandaag is mij man weer naar de dierenarts geweest. Longfoto en bloed was goed, maar hij had veel bultjes en zweertjes in zijn mond en neus, waarschijnlijk door niesziekte. Daardoor heeft hij waarschijnlijk pijn en wil hij niet eten. We hebben nu dus nog pijnstillers gekregen en neusdruppels. Nou net neusdruppels geprobeerd, maar echt dat lukt bijna niet. Vraag me af hoe ze dat bedacht hebben.

Geplaatst

Hoi Kim

Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor morgen ochtend! Ik ben benieuwd!

Wat fijn dat je al om 9.00uur mag. Dat scheelt een lange dag wachten!

Wat balen en wat sneu voor de kat. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan.Succes met de neusdruppels. De pilletjes zijn altijd al een drama laat staan neus druppels!

Geplaatst

@ Eslief.. Jeeh meid wat shit dat het zo'n pijn deed! Dit moet toch een mooi goud eitje zijn!! Duimen draaien!!

@ Bianca.. Ik heb vaak genoeg gelezen dat ze zwanger zijn geworden van een 12cellige embryo's!! Dus lekker broeden!! Nog 2 cryo's zou wel erg mooi zijn!

@ Noes.. Hoe was het gesprek met dokter S.choltes??? Heb je er een goed gevoel bij?

@Mrs de Vries. Fijn je mag starten!!! Je was al begonnen met de deca begrijp ik?

@Sjoke.. Mijn duimen draaien voor een mooie terugplaatsing!

@ liselotje spannend dat je morgen gaat testen. Licht roze met afvegen klinkt goed!! vooral dan want dat kan innesteling betekenen. Duimen draaien, maar is morgen nog niet te vroeg?.. Je kan een streepje van de pregnyll nog verwachten.. Hopelijk begin jij bij ons met een groene bank!!

@ Goofy nog een dikke digitale knuffel voor jou!

@ Moes.. Hoe gaat het met jou? Verneem je nog wat? Dr S.choltes vertelde mij vandaag dat mensen in Amerika dit bij de vleet bestellen omdat ze er meer energie door krijgen en beter in hun vel. Hij zei.. Als je er 3 zou slikken stuiter je.. Soort van doping.. Ik vertelde hem dat het skien met mij zo goed ging.. Hij moest er wel om lachen.

Wij vandaag een gesprek gehad.. Uitgangsecho was op zich goed..Rechts zagen ze de eierstok wel.. links konden ze niet vinden. Die is altijd dwars, maar moest me geen zorgen maken. Ik ga s'morgens 150eh puregon spuiten en in de avond 300eh menopure.. hij was niet bang op overstimulatie bij mij..haha en synerella of zoiets s'morgens en s'avonds. Dat is dat nieuw voor mij! Ik ga de eerste FM bij ons in Hengelo doen en de rest in DD.

Nu is er nog een probleem met mijn medicijnen! Het zou via vital nogwat lopen.. Want als je bij Menzis zit brengen ze je de medicijnen. Erg mooi. Word ik vanmiddag gebeld dat ze moest kijken of dat nog kan want volgens haar deden ze niet meer met Menzis.. Prima maar hoe moet ik het dan regelen. Tja dat wist ze ook niet. En ik heb het vanaf woensdag (mocht menstruatie dan beginnen) al hebben.. Ze hebben nog niet weer gebeld dus ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Want bij je eigen apotheek wordt ook lastig zeiden ze..Nou ja we wachten af.. maar vind het wel spannend..

hij heeft op het blaadje ivf aangestreept terwijl wij dachten dat het icsi sowieso zou zijn. Nu heeft de assistente ook icsi aangekruist gelukkig! En wordt er dan bekeken hoe en wat. Maar wat ook voor ons nieuw is is dat we de Embryoscoop gaan doen. Dus pas na 5 dagen terugplaatsen. De kans dat ze het niet over leven kan aanwezig zijn, maar dan had het in de baarmoeder ook niet gedaan. Hij vertelde dat de veel embryo's moeite krijgen na dag 3.. Tot die tijd gaat het wel.. Maar als je een blasto of morula( ofzoiets) hebt dan hebben ze de innestelingsrand er al omheen en is de kans nog weer groter en kans op miskraam nog kleiner. Klinkt goed.. Maar kans dat we geen terugplaatsing hebben zit er dus ook in… Pfff nog maar niet aan denken.,

Sorry beetje lang verhaal, maar heb het nog kunnen vertellen dus zit er vol van!

Fijne avond

Geplaatst

Wauw wat fijn. Het was dus een heel goed gesprek. Met een beetje mazzel kun je a.s woensdag al starten? Hopelijk kom je er met de medicatie uit.Kun je niks in t buitenland krijgen dan? Snap niet dat ze dat niet standaard doen helemaal nu de regels hier veranderd zijn.

Ik snap je angst met een dag 5 emmie. maar wat je zegt dan is t wel een Toppertje al zeggen sommige artsen ook weer dat je t embryo zo snel mogelijk terug moet plaatsen omdat dat t beste is kortom alles is overal anders. Heb jij snel overstimulatie dan? Gelukkig hebben ze icsi aangestreept!

Zei okaasan dat dat t embryo op dag 3 8 cellen moest zijn? Was daar zo niet blij mee dat ik dat had gelezen. Ben dasr erg onzeker van geworden aangezien die van mij uitgerekend nu 12 cellen had. Normaal dacht ik altijd hoe meer hoe beter als er maar geen fragmentatie aanwezig is. De moed is me daardoor wel een beetje in de schoenen gezakt. Heb dr minder hoop door gekregen. Ach we hebbem net een taartje gegeten om iig de tp te vieren

Geplaatst

Mijn arts zei dat er vaak embryo's moeite hebben om verder dan dag drie of die 8cellig te komen. Die van jou is al 12! Dus een teken dat die goed verder deelt! Ik snap ook jouw onzekerheid als je zoiets leest. Maar elke arts is wat je zegt weer anders! hij deelt verder en dat is goed! Ik vind de embryoscoop ook best eng maar ook benieuwd hoe goed mijn emmy's zijn.. Want die delen soms niet goed. Ik ben zwanger geworden van een 12 cellig op dag 4 en die liep achter zeiden ze. de rest kwam niet verder dan 4 tot 6 cellig op dag 4 ..

Nu de lange wachtweken succes!

Kim jij ook succes morgen!

Geplaatst

zo blijf ik ook maar denken hoor! Ach we zien t wel. Ben er van overtuigd dat ik 1 vd 3 pogingen zwanger ga worden alleen geen idee wanneer ik hoop natuurlijk nu. Dus dat blijft me overeind houden.

Ik snap dat je t eng vind want je wilt t liefste een tp. Mr die arts zal wel weten waar hij t over heeft toch! Spannend dat je ook bijna kan beginnen. Hebben ze de bloed uitslagen al? Je kreeg toch een verjongings kuur zoals jullie dat noemde ;-)

Geplaatst

Hallo daar!

@Bianca, super dat het een mooie tp geworden is! onwerkelijk dat je nu weer aan het broeden gaat. Neem er nog een sapje op!

@Remmir, ging de reis goed? Zijn de smalle deuren je ook opgevallen? Alles is smal daar. Ik krijg zo'n zelfde gesprek daar over twee weken, ook echo, bloed en kijken hoe of wat qua medicatie enzo. Jij gaat dus ook voor 450 per dag. We gaan lekker gelijk op, ook qua baard enzo. Ik krijg niet altijd veel energie geloof ik van de pillen (of zou ik normaal gesproken gewoon nóg duffer door het leven gaan...). Ik hoop wel dat ze wat doen zeg.....geen baard, geen zware stem en dan ook geen adhd! Uitzonderlijk geval. Wanneer krijg je de uitslag van het bloed? En ligt het daar nog aan of je kunt starten of nog een maand verder moet slikken? Wat een gedoe met de medicijnen! Kun je het daar niet in de apotheek halen? En waarom krijg je deze? Bij mij stelde hij menopur en gonal voor. Ik denk dat ik ook de embyoscope voorgesteld krijg.

Goh, spannend weer.

@Kim, hoe gaat het poezekind? En de stokjes van het baasje? Succes morgen!

@Eslief, hoe gaat het vandaag met jou? Veel geslapen? Hopelijk niet aan het piekeren? Wat is dit traject toch grillig. Hadden we toch niet verwacht, een goeie. Maar aan de andere kant heeft deze misschien echt goed kunnen rijpen. Wanneer hoor je wat?

@Noes, hoe was je uitslag??? Baardgroeiers al onderweg in de post??

@Lisselot, morgen testen......spannend!!!!! Ik duim weer verder voor je!

@Mrs. de Vries, hoiiii, gezellig dat je er ook bij bent!

@de rest, ik ga afsluiten en wens jullie een hele lekkere nacht met de regen lekker tikkend tegen de ruit!

Liefs,

Moes

Geplaatst

Bloed uitslagen krijg ik pas over een week ofzo. Maar zodra ik mijn menstruatie krijg start ik.. Normaal 26 dagen dus dat betekend woensdag, maar met de DHE.A duurde het langer dus kan ook vrijdag of zaterdag worden.. We zullen zien! Mijn leeftijd schat ik nu toch wel 5 jaar jonger ;-)

Geplaatst

@ Moes Ik heb geen zware stem of baard ;-) Wel veel meer energie. Hij ratelt wel aan 1 stuk door hoor.. Bedenk echt wat je hem wilt vragen. Voor je het weet ben je er alweer weg haha.. Ja mega smalle deuren! Wij zitten elke keer voor het aquarium leuk die visjes haha..Wij hoeven nu geen deca te doen.. yes! Rotspuiten.. nu een neusspray synarela om de stimulatie niet te veel tegen te zitten! Gonal heb ik nooit gebruikt. Alleen puregon en reageer er goed op.. behalve menopure daar reageerde ik slecht op.. dus best spannend straks!

Uitslagen komen pas binnen als ik al gestart ben. Dus wacht wel af!

Medicijnen uit nederland omdat ik nog een poging vergoed krijg van Menzis.

En wat betreft energie.. denk dat je anders aan een winterslaap had gedaan ;-) Dus doen ze het goed bij je!!

Ps vraag je huisarts of je de bloedtest van vlak voor de punctie bij hem kan doen. Je man moet dat ook doen en dat scheelt je 2x 83,- euro's!! Mijn huisarts wil dat doen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden