Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Meiden! Ik ben net terug uit het mooie Limburgse land (zonder internet) Donderdag het gesprek gehad met dr S.choltes. Ik had mijn hele dossier meegenomen en samen met hem doorgenomen. Daaruit bleek dat ik eigenlijk maar 2 goede 8-cellige embryo's heb gehad van de 8 embryo's in 4 ivf/ICSI behandelingen. Daar ligt dus het probleem: redelijk weinig eicellen (wel normaal voor mijn leeftijd) van waarschijnlijk mindere kwaliteit. De keren dat ik goede embryo's had, was ik ook (even) zwanger.

Hij vertelde wel dat embryo's van meer dat 8 cellen na 3 dagen, meestal ook niet goed zijn. Dat heeft het MCK mij nooit verteld. Zij bespraken nooit de kwaliteit/ aantal cellen van de embryo's, ik moest er altijd naar vragen.

Maar goed, het enige wat je kan doen om de kwaliteit van de eicellen te verbeteren, is het befaamde verjongingskuurtje te ondergaan met DHEA. Ze hebben daar gelijk mijn bloed op geprikt en -op mijn aandringen- ook op immuunafwijkingen. Hij dacht dat het daar wel niet aan zou liggen, maar ik wil toch het risico niet nemen: Heb ik straks lekkere jonge eicellen, wordt zwanger en toch nog een immuun probleempje over het hoofd gezien... Voor de zekerheid dus 7 buisjes bloed afgenomen. De 23e belt dr S mij op over de uitslag en of DHEA dus zin heeft. Ben benieuwd...

Verder zijn we nog even DD ingeweest, wat een winkels.... Maar ik moet natuurlijk sparen.... Daarna gezellig 2 nachtjes naar Limburg en daar ben je zo vanuit DD. Het Vijlerbos zijn we ook een keer wezen fietsen en heerlijk gezeten bij het Hijgende Hert, idd erg mooi daar! Gister nog een dagje naar Termae2000 geweest, ook erg lekker!!

Ik ga nu echt naar mijn paardje toe,

Liefs,

Noes

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Noes, welkom terug! Het klinkt als een goed gesprek, je bent serieus bekeken en serieus geadviseerd. Nou, ik ben benieuwd of je Remmir en mij komt vergezellen...rimpelloos, met zware stem, pukkels én rete jonge eitjes! Neehoor, ik merk nog steeds niks. Dus dat kan gerust. Word je op alles geprikt gelijk? Amh, testosteron, DHEA, D3 etc.?

Ik krijg de volgende afspraak weer een bloedmeting op al deze punten. Hoop wel dat het wat doet.

Hoe vond je deze kliniek? Ik vond het van die smalle deuren overal (raar detail). Leuke vissenkom!:laugh:

Groetjes,

Moes

Geplaatst

Oja, ik hoor in NL ook nooit de cellen en kwaliteit. Maar je weet dan ook niet of het goede of mindere kansen heeft. Zó stom vind ik het dat je dat nu dan ineens hoort. Maar waarom waren deze 8 cvellige na dag drie dan niet oké? Wat is daar dan de mindere kant van?

Geplaatst

Hoi Lady’s,

Bedankt voor jullie lieve woorden.

Gisteren gewoon even een dipje nu nergens meer last van!

Ach het hoort erbij!

Vandaag al op twee verjaardagen geweest en vanmorgen vrijwillegerswerk gedaan en straks kunnen we naar verjaardag 4! En we hadden nu 4 verjaardagen afgezegd voor vandaag!

Wel fijn van die drukke dagen dan gaan de dagen vlot voorbij!

Morgen om 11 uur alweer de fm! Spannend duim me suf!

@Goofy,Saaierd! Ga dan wat leuke afspraken plannen voor in je weekend! Als wij een keer niks te doen hebben op een zondag vinden we dat heerlijk. En vooral in de herfst en winter is het dan echt een luierdag met alleen maar heel de dag filmpjes. In het voorjaar en de zomer niet hoor dan hebben we zat te doen. Dus hopla lekker het bos opzoeken morgen ofzo! Onee jij moest sporten hihi.

@Noes,Wat fijn dat alles nu extra gecheckt word. Ik ben ook wel benieuwd wat hun bedoelen dat 8 cellen op dag 3 niet goed is. Want ik ken er veel die met een 8 cellige op dag 3 zwanger zijn geraakt ik zelf ook namelijk. Nu vond ik het heel persoonlijk wel een stelletje prutsers altijd bij MCK.

Maar dat is mijn mening ;-)

DD is leuk he! Vooral met de kerstmarkten enzo. Ik stond er toen ook van te kijken hoe groot het was! En in de uitverkoop erg leuk!Jullie hebben het er dus even goed van genomen. Groot gelijk heb je!! Dus je kan er weer helemaal tegenaan.

Hoelang durt het voor alle uitslagen bekend zijn?E n wanneer zouden jullie dan mogen starten?

@Emmiline,Nee he! Dat kan en mag niet hoor! Het is natuurlijk nog heel vroeg alles kan nog maar kan me voorstellen dat de moed je even flink in de schoenen zakt.

Uit alle kwaaltjes zal je opmaken dat je zwanger bent. Maar nu is de utrogestan zo veradelijk!! Want als je netagief test zit er ook nog geen hcg in je lichaam dus komen de klachten denk ik echt van de utrogestan. Duimen op snel een positieve test!

@Kim,Alvast gefeliciteerd met je man! 40! Op naar de volgende 40 jaren! Word het druk?

@Eslief,hoe is het met jou??

@Lisselotje, heb je al ergens last van of is het nog rustig?

@Moes,Gaat het met jou ook goed? Ook met je verjongings kuurtje :P!

@Remmir,Knuff voor jou!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Goofy, ik moet het weekend werken dus geen tijd om het saai te vinden. Kan me wel voorstellen wat je bedoeld…ik moet wachten tot de 22e eer ik terug moet duurt me nu al te lang ;-p

Noes. Wat fijn dat jullie er lekker op uit zijn getrokken. Hijgend hert...leuk he al die dieren.

Ik lees dat van de embryo’s?!? Ik heb nog nooit een embryo gehad dat meer cellen had als 8 op dag 3, nou weet ik wel dat ook wij maar 2 keer een topper hadden van alle 5 de pogingen. Dus ja misschien klopt dat wel. Maar ik ben toch ook een keer zwanger geraakt, dus het kan wel.

Ik heb ook DHEA gebruikt en ook daarna altijd 8 cellig

Kim, fijn feest morgen!!

Bianca, veel succes morgen met de fm meting

Emmeline, Ik hoop zo dat het gewoon te vroeg is. Duim voor je

Groetjes

Geplaatst

Even voor de duidelijkheid: 8-cellige embryo's zijn juist de beste die je kunt hebben na 3 dagen! Ik had alleen de laatste keer een 10 en een 12 cellige na 3 dagen en ik dacht zelf dat dat nog beter was, maar het schijnen dan ook afwijkende embryo's te kunnen zijn, en dat wist ik nog niet.

Dat er kleine deuren waren is me niet zo opgevallen eigenlijk, wel de vissenkom! Oh, ik hoor net dat het p. wel was opgevallen... Gelukkig genoeg parkeer gelegenheid en het was niet al te druk.

Bianca, fijn om te horen dat het beter met je gaat. Wat kunnen die hormonen toch met je doen he?! Maar goed, het is ook niet niks wat je allemaal meegemaakt hebt. Gelukkig heb je het lekker druk nu. In Dusseldorf was inderdaad nu ook uitverkoop, maar ik heb me ingehouden met alleen een trui en een muts..

Moes, ik ben in ieder geval op DHEA geprikt, en de immuun-dingen, maar eigenlijk weet ik niet op wat nog meer. donderdag de 23e belt hij mij voor de uitslag. En als de DHEA waarde dan niet hoog genoeg was, dan krijg ik het ook thuisgestuurd van zijn apotheek.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes, sorry ik heb het helemaal verkeerd gelezen.

Ik wist ook niet dat het uitmaakte zou ook denken hoe meer cellen hoe beter.

Geplaatst

@Noes73 heel erg bedankt nog voor het filmpje van het breken van de ampullen! was heel fijn om te zien!!

@mirella1983 een beetje laat maar welkom:) ikzelf ben 1 dag eerder begonnen met spuiten en moet dinsdag weer voor een echo dus we lopen gelijk op.

@lisselotje ik lees mooie eitjes voor jouw! nog heel ff doorspuiten ik hoop dat ze ook mee gaan doen

@binaca1 wat veel eitjes!! jeetje! wat een heftig verhaal van L.ente dikke knuffel:(

@sjoke in natuurlijke cyclus dat is fijn.. spannend! bijna is het al zover

@remmir ik heb mijn eerste pen morgen leeg.. ik woon in zwolle dus doe alles in zwolle:) wat fijn dat je weer beter bent

@emm jeetje:( negatief ik hoop dat hij nog positief word.. ik ga zo hard duimen.. knuffel!!

heey meiden, ik heb veel gemist:( ben ff afwezig geweest we hebben een beetje een rotweek achter de rug.. we zullen zeer binnenkort afscheid moeten nemen van een lieve vriend.. dat was nogal schrikken.. maar nu gaat het weer.. ik heb dapper doorgeprikt de hele week maar de emoties werden soms wel teveel.. ik heb het voor nu ff een plaatsje gegeven en we gaan genieten van de tijd die er nog samen is met hem. morgen heb ik mijn eerste gonal pen alweer leeg.. ik voel me verder prima alleen wat prikelbaar en jankerig.. maar goed de situatie helpt niet mee.

Geplaatst

Naam Leeftijd Ziekenhuis Startdatum

Bianca, 29 Jaar, Voorburg, 12 jan tweede fm

Sjokke, 33jaar, Genk

Goofy, 37 jaar, Nijmegen, Ong 26 jan start cryo

Lisselotje, 36 jaar Leeuwarden/Groningen, 13 jan 3e fm

Emmiline, 34 jaar, 3 jan, Terugplaatsing Cryo

Moes, 41 jaar, Dusseldorf, 5 feb uitangsecho

Eslief, 33 jaar, Isala Zwolle, 14jan eerste FM

Remmir, 35 jaar, Dusseldorf, 23 jan echo

Kim1980, 33 jaar, Catharina zh, 17 jan uitgangsecho

Noes73, 40 jaar, MCK/ Dusseldorf, 9 jan intake DD

Geplaatst

Wij hebben de koffers gepakt. De bus ingepakt. Mijn schoonouders komen morgen in ons huis om ook voor de diertjes te zorgen ( konijn in huis en een jong katje) Paard heb ik ergens anders dus wordt goed voor gezorgd!! Door 9 dagen weg te zijn gaat de tijd snel, want een paar dagen later is onze afspraak DD.

Noes fijn dat je gesprek goed ging. Afwachten wat betreft alle waardes. Maar alvast welkom bij de club van DHEA-ers.. Ik zit onder de pukkels.. aiaiaia.. Maar ben wel erg vrolijk en vind dat ik er minstens 10 jaar op vooruit ben gegaan… Ahumm. De dag dat jij wordt gebeld ben ik daar.. Gek idee.

Bianca dikke knuffel terug.. Knap dat je je zelf weer zo snel kunt herpakken.. Ook fijn.. Maakt het allemaal een stuk dragelijker! Succes met je FM morgen

Eslief.. Dan wonen wij redelijk dicht bij elkaar! Succes met spuiten.. En de heftige situatie! Succes de 14 met je FM

Moes.. Nog maar ff doorslikken jij! Die pukkels zijn niet leuk..

Goofy, Kim, Sjokke, Lisselotje, Emmiline, Noah.. En voor wie ik nog ben vergeten! Succes met de wachtweken.. het niets doen.. het spuiten en alles er rond om heen.. Toi toi toi..

Ik weet niet of ik kan reageren, want er is haast geen internet verbinding! Als het lukt zal ik vast nog even om de deur kijken. Te nieuwsgierig hoe het gaat met jullie allemaal!

Liefs mij

Geplaatst

Eslief wat erg om afscheid van iemand te moeten nemen.. Heel veel sterkte...

Remmir heel veel pleIer en lekker genieten...

Noes wat lekker dat je gesprek goed is gegaan...

Emmeline: hoe gaat het met jou? Nog steeds kwaaltjes?

Goofy en moes ook alkes goed bij jullie?

Bianca: ik voel mijn eierstokken op het moment er goed met uitstraling naar mijn onderrug, dus niet altijd een lekker gevoel... Maar morgen weet heen... Dus hoop dan te horen wanneer ik de punctie heb,.

Andere dames die ik vergeten ben natuurlijk ook heel veel succes met alles..

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Lisselotje, Sterkte met de "rammelende" eierstokken, ik hoop een mooie echo morgen.

Geniet van deze zonnige dag dames!

Liefs en remmir, goeie reis!

Geplaatst

Spannend lisselotje! Ik zit nu in de wachtkamer en ben weer eens op vd zenwen! Vind t weer dood eng haha. Ook ik begin t nu wel te voelen aan mn buik!

Geplaatst

Even een berichtje voor Noes, wat klinkt dat goed en gedegen. Eindelijk echt onderzoek. En het klopt hoor, te langzaam groeiende emmies zijn niet goed, maar te snelle ook niet. De prof in het UZ zei letterlijk dat emmies zich de eerste dagen echt volgens het boekje moeten ontwikkelen. Dus daar valt niet te snel ook onder. Ik heb ook meerdere malen meer dan 8celligen gehad in NL. die werden dan omschreven als top emmies. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. De emmies die in het uz te snel gingen in de eerste dagen, waren op dag 5 ook allemaal gestopt of er was iets anders geks mee de vorige ICSI. Geen idee hoe dat deze keer was, maar we gaan morgen voor de evaluatie, dus dan zal ik verslag van het groeitempo doen ik het uzgent topic. Zo ontzettend stom dat er in NL niet of in elk geval niet goed naar de ontwikkeling van de emmies gekeken wordt. En zo zonde van al onze moeite, energie en geld om nog maar niet te spreken over al het onnodige verdriet en de teleurstellingen die dat oplevert. Volgens mij zou op dit punt er al zo veel bezuinigt kunnen worden in de gezondheidszorg. Gewoon iets minder achter de feiten aan lopen en iets meer kijken naar wat er in het buitenland gebeurt. (Zo, mijn zeik-minuten van vandaag zijn ook weer gebruikt ;-)

Fijn dat de arts in DD wel nog mogelijkheden ziet en van alles heeft laten onderzoeken. En nog fijner dat je gewoon al over twee weken uitslag hebt en dan ook nog telefonisch! Super van die meewerkende ziekenhuizen.

Ik hoop niet dat je naast de dhea ook nog prednisolon moet gaan gebruiken, want ik heb inmiddels, echt waar ik maak geen grappen, een snor van de prednisolon. Op mijn kin heb ik nog niet durven kijken. Maar op mijn bovenlip verschijnen echt allemaal donkere haartjes. Grrrr. Dus als je van je dhea een baard krijgt, ben je zo echt compleet.

Op sommige dagen haat ik de MMM nog meer dan op andere dagen.

Geplaatst

Even inbreken hoor.

Ik lees over 8 cellige emmy's die niet goed zouden zijn.

Ik heb bij 2 verse pogingen 3 dagen oude 8 cellige emmy's teruggeplaatst gekregen en de artsen waren daar juist erg enthousiast over!

Deze hebben ook beide tot een zwangerschap geleid.

Bij mijn weten is een 8 cellige dus een toppertje!

Geplaatst

Ja, 8 cellig is ook goed. Veel meer of veel minder op dag 3 is niet goed. Het gaat er juist om dat de embryo's zich heel erg volgens het boekje ontwikkelen en juist niet te langzaam, maar zich zeker ook niet te snel ontwikkelen. Snel lijkt goed, maar is dat toch niet!

Geplaatst

Hoi meiden,

vanmorgen de echo gehad zucht........

waren er eerst om na bij de 60 in totaal te zien en 8 wat grotere waren er nu zeker maar de helft kleintjes en maar 4iets groter. Het is dus een vette teleurstelling.

ik moet nu van 75eh naar de 100eh gaan en woensdag weer een echo ik baal vreselijk hopelijk krijgen de kleintjes nog een boost want hoe vaag t voor jullie velen ook zal klinken bij 4follikels cancelen we deze behandeling. Ik heb er normaal veel en veel meer en weet dat dat kan dus vind het dan ook zonde van mijn poging.

de grootste was nu ook maar 13mm dus echt snel zijn ze ook niet. De vorige keer had ik op dag 15de punctie dat gaat hem nu echt niet worden, dus het blijft hier weer spannend!

Geplaatst

Heey bianca, jeetje ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent! Dat zag ik ook niet aankomen had veel meer verwacht.. ikzelf had er vorige keer maar 5 en vond dat best een teleurstelling.. als wij er minder als 3 hebben dan stoppen we ook.. jeetje ik hoop dat ze nog een boost gaan krijgen

Geplaatst

Hallo allemaal!

@ Remmir, fijne vakantie! Succes in DD!

@ Bianca, zo niet aan zien komen. Snap er niets van! Maar begrijp dat je wil stoppen als er niet meer groeien, maar ik blijf duimen.

@ Lisselotje, succes morgen!

@ Noes, spannend ook bij jou, wachten op de uitslagen. Sterkte daarmee!

@ Eslief, wat een moeilijke periode zeg! Heel veel sterkte!

@ all, fijne avond en succes met het traject en sterkte met alle moeilijke momenten en geniet van de mooie en leuke!

Hier een beetje een but dag. Zit een beetje in een dip. Wil zo graag beginnen maar ben ook weer bang dat er wat fout gaat. Kon je je gedachten maar even met vakantie sturen. Verder blij dat morgen de normale werkweek weer gaat starten. Allemaal leuke dingen tussendoor gepland. Gaat goedkomen dus.

Groetjes van mij en sorry voor mijn klaagzang.

Xx

Geplaatst

@Goof....we zijn er uiteraard voor jouw klaagzang!! Het fijne is juist dat we allemaal zulke but dagen hebben en iedereen helaas ook (te)veel weet van deze niet vanzelfsprekende toestand die IVF en ICSI heet... Dus type het lekker van je af hier. De dagen tikken alweer aardig weg, maandag alweer bijna half januari. Wanneer verwacht je weer te starten?

@Okaasan, wat een heerlijk stukkie tekst van jou! Ik vind het ook zóóó frustrerend dat ze in NL nét doen of ze heel modern zijn en alles precies op de patient afstemmen maar uiteindelijk je overal zelf brutaal moet zijn en je vragen meer uitgelegd krijgt op een forum als dit dan bij welke arts ook.... Ik vind het echt belachelijk en inderdaad zou het zo'n besparing kunnen zijn wanneer ze daar anders mee om zouden gaan!!

Ik moet overal zelf mee komen, niks gaan vanzelf. En het buitenland is toch verder, maar toegeven zal nooit gebeuren.

Maar...een snor dus....dat is mooi balen. Misschien zie ik ook wel van alles over het hoofd, baard en snor.. Slik je deze medicijnen nog steeds?

@Bianc....ik snap je teleurstelling. En als het blijft tegenvallen zou ik ook afbreken. Ik heb toen ik dat aan de hand had wel doorgezet maar achteraf spijt. Ik heb ook een keer tot wel dag 19 gestimuleerd terwijl dat nog nooit was gebeurd. Dat was wél een goeie poging uiteindelijk, 75% bevrucht toen.

Het klonk zó giga qua hoeveelheid bij jou. Doe rustig aan en laat ze lekker groeien.

@Lisselotje, succes morgen!! Ik hoop goed nieuws voor jou.

Tot spreeks allen!

Liefs Moes

Geplaatst

Hoi Moes,

Lief van je! Nog twee weken en dan moet ik ongesteld worden. Dan mag ik starten met de Progynova. Ik ben alleen zo bang dat er weer wat tussen komt. Ik wacht al twee jaar op de cryo. Heb nog nooit een tp gehad, ben zo bang dat het weer mis gaat. Maar goed, de tijd zal het leren en angst is en slechte raadgever.

Gelukkig aankomende twee weken leuke dingen op het programma, dan gaat het wat sneller.

Fijne avond! Xx

Geplaatst

Grr, heb ik net op iedereen gereageerd... is het ineens weg!!

Nog even opnieuw dus:

Bianc, balen dat ze niet door willen groeien, Je bent toch nog maar 7 dagen aan het stimuleren? Ik heb het ook een paar keer gehad dat ze pas op het laatste moment gingen groeien en het stimuleren duurde bij mij van 12 tot 17 dagen.

En je kan tot op het laatste moment nog stoppen voor de punctie toch? Ik hoop het niet voor je!

Goofy, Het is zeker weer spannend, maar het betekend natuurlijk ook weer nieuwe kansen! Sterkte, en inderdaad, lekker veel afleiding zoeken!

Moes, Heb jij al zo'n aanvraagformulier van de verzekering ingevuld? Ik zal het van de week eens gaan doen. Ik heb trouwens nog geen pasje ontvangen, even in de gaten houden.

Okaasan, hoe gaat het met je? Morgen heb je het evaluatie gesprek he? Je mag echt blij zijn dat je nog cryo's hebt. Ik was best tevreden met het M.CK, maar idd altijd volgens de vaste protocollen... En nooit iets over de embryo's vertellen...

Dr s. van DD, verwacht niet dat ik een immuun-probleem heb, dus hopelijk geen snor...hihi. Mooi vooruitzicht trouwens: Snor, baard, pukkels en een lage stem....het is maar goed dat we ICSI doen, want ik word er niet aantrekkelijker op... :-)

Remmir, fijne vakantie, even lekker wat afleiding!

Lisselotje, succes morgen, ik hoop echt dat het goed gaat deze keer!!

N@nny, 8-cellig is ook het beste wat je kan hebben op dag 3, iemand had het alleen niet helemaal goed gelezen en dacht dat ik had geschreven dat 8-cellige niet goed waren, ik bedoelde 10- of 12celligen die afwijkend kunnen zijn, vandaar..

Nou, wie ik nog vergetencben, sterkte en succes!!

Liefs,

Noes

(hoop dat het nu wel goed gaat...)

Geplaatst

@Noes, ik ga nu zo'n formulier van de verzekering in elkaar knutselen en opsturen naar DD ter ondertekening. Ook nog naar de huisarts denk ik voor een verwijzing??

Ik heb ook niks meer gehoord van de verzekering...maar we hebben een nummer toch? En ik kreeg een mail terug dat de 5de poging mogelijk was. Zelfbetaalden tellen niet mee.

De arts dacht bij mij ook niet aan immuun problemen. Ben daar ook niet op getest. Ik slik wel al die vitamines van dat blaadje wat je daar krijgt.

Wanneer staat je vervolgafspraak? Of komt dat na de 23ste omdat je dan mogelijk moet starten met DHEA?

Dan blijft het bij een baard, lage stem en pukkels.....ach inderdaad hoeven we niet meer aantrekkelijk te zijn.....dat scheelt dan weer en kunnen we best een van de vóórdelen noemen van deze MMM.

Misschien ook leuk voor Goof, een keer een voordeel....zet 'm op Goof deze twee weken.

Tot horens!

Moes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden