Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Jessi, haha, dat lees ik wel vaker op het forum! Hoop dat het toch nog goed gekomen is met het ziekenhuis? Je hebt in ieder geval een mooi aantal follikels, dus het zal allemaal wel goedkomen. En wat is anderhalf uur op een mensenleven??

Noah, succes met je echo vandaag, hoop dat je ook snel de punctie hebt!

Hier zit ik te wachten op een telefoontje uit DD, ben toch wel zenuwachtig...

Liefs,

Noes

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes weer Noessie!!

En Jes, heb ik ook een keer gehad met de pregnyl...wel goed om te overleggen want dan doen ze de punctie wat later.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ben net gebeld: van de 6 eitjes zijn er 2 bevrucht! Niet echt veel, een beetje krapjes, maar het zijn er voor nu gelukkig 2.

Ik kan zaterdag weer even bellen hoe het er mee gaat en maandag is dan om 11 uur de terugplaatsing. Mochten ze het dan niet meer doen, dan bellen ze 's ochtends tussen half 9 en 9 uur op.

Arghhhhhhhhhhhhhh, het blijft toch wel heel spannend zo'n embryoscope!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Pffff goed nieuws Noes!!! Twee kansen!! Toch hoop je diep van binnen altijd op een wonder van alle zes ofzo. Ik ken dat helaas.

Nu huppekee goed delen in de stoof!!

Liefs

Geplaatst

Oh wat fijn noes. En op dag vijf is inderdaad retespannend. Hebben wij in Gent ook en de eerste keer scheet ik echt zeven kleuren. Ik wist, net als jij nu, dat er wel bevruchtingen waren, maar ja wie weet kwam nu ons probleem van telkens geen zwangerschap wel aan het licht. Man, ik stierf echt 1000 doden. Ik leef dus met je mee, voor wat dat waard is.

Doe je nog lekker rustig aan, zo na de punctie?

Fijn trouwens dat je nog een update tussendoor krijgt, adat doen ze niet in Gent.

Geplaatst

Ja, ik ben natuurlijk heel blij met 2 bevruchtingen, maar een beetje reserve zou ook wel eens fijn zijn! Het ligt bij ons meestal aan dat de emmies die niet van hele goede kwaliteit zijn, dus dat maakt het extra spannend. Er is wel een grote kans aanwezig dat ze dag 5 niet redden. Ik heb zelf gevraagd of ik zaterdag niet even kon bellen over hoe ze erbij liggen.. ze zitten niet voor niks in de embryoscope!

Ik moet nu ook gewoon van het positieve uitgaan!

Vandaag heb ik avonddienst, dus wel werken straks, maar nu eerst even naar mijn paard. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig last heb van de punctie, eigenlijk zo goed als geen bloedverlies en het voelt alleen heel in de verte een beetje stijfjes.

Nou, ik ga maar veel afleiding zoeken voor de komende dagen!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Tuurlijk is het spannend! Zeker als je emmies nooit zo goed zijn. Dat leek bij ons ook het geval en toch overleefden ze de vijf dagen.

Maar inderdaad probeer positief te blijven. En dat is moeilijk, zeker met zo'n enorme dosis hormonen in je lijf. Ik heb tot nu toe iedere avond voordat ik positief testte, brullend en met heel veel tranen tegen mijn man geroepen dat het toch weer mislukt zou zijn. Hahaha hoe bedoel je onredelijk en je kunt er geen pijl op trekken. Nu nog niet gedaan, dus ik vrees het ergste ;-). Nee hoor, is wel fijn om de wachtenden eens een beetje relaxten door te maken.

Geplaatst

Noes er is bevruchting! Dat is in ieder geval fijn! ik snap dat wat reserve ook wel heel fijn zou zijn. Dit zijn zulke spannende tijden! Hopelijk delen die 2 goed door! Mijn duimen draaien voor jullie. Goed om wat afleiding te hebben! Succes!

Geplaatst

Noes fijn dat je twee bevruchtingen hebt! Bij de vorige ICSI had ik van de 11 eitjes ook maar twee bevruchtingen, en mijn dochter.is het resultaat daarvan. Spannende dagen weer tot maandag...

Ik heb vanmorgen meteen gebeld en de punctie is 1,5 uur later gepland. Hoeven we ook niet zo extreem vroeg op haha. Nu moeten we om 8.45 u in het zh zijn voor die fijne slaapprik.

Geplaatst

Ik ben al weer klaar. volgens mij zijn er 11 of 12 geoogst. Ik heb er niks van gevoeld, een decapeptyl spuit zetten is pijnlijker. Vriendlief is nu met de koelbox met eitjes onderweg naar Zwolle voor zijn bijdrage. Ik lig op de bijkomkamer en ga even slapen nu.

Geplaatst

Klinkt goed jessi!! Goed gedaan. Nu lekker uitslapen en wachten op je man.

Geplaatst

Dat is een mooie opbrengst Jessi! Nu je laten verwennen! Wat ik fijn vond aan Zwolle is dat je altijd een briefje mee kreeg met aantal gevonden eicellen en hoe de zaadkwaliteit was. In DD geen uitslag over het zaad.

Succes met wachten!

Geplaatst

Mijn vriend heeft dat briefje net gekregen Remmir. 9 goede eicellen en ruim 10 miljoen goede zaadcellen. Hij kreeg de vraag waarom we eigenlijk icsi deden. Goede vraag... Misschien hadden we thuis bewuster en vaker moeten klussen op mijn vruchtbare dagen? Sinds de diagnose slecht en heel weinig zaad drie jaar geleden is de klusfrequentie minimaal, en zijn we nooit meer met de kans op een spontane zwangerschap bezig geweest. En mijn vriend zit voor zijn werk vaak in het buitenland, dat helpt ook niet mee. Raar idee dat het misschien ook zonder MMM had gekund....

Geplaatst

Jessi, wat een mooie opbrengst! En fijn dat je er ook weinig last van hebt, nu lekker rustig aan!

Ze noemen het onverklaarbare subfertiliteit, bij ons ook niets gevonden, het schijnt dan toch sneller te gaan met ivf/icsi. Nu hopen dat er veel bevruchtingen komen!!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

We hebben het briefje nog een keer bekeken en er staat zelfs 10mln per ml. En bij 3,5 ml zijn er dus 35 mln zaadcellen. Wow! Wij hadden geen onverklaarbare subfertiliteit, maar een duidelijke oorzaak: veel te weinig zaadcellen (0,4 mln). We zijn nu wel verbaasd achteraf dat er voor deze nieuwe isci geen nieuw zaadonderzoek is gedaan. De laatste keer was in maart 2011, en dat was dus niet goed. Met de score van vandaag hadden we nu niet eens icsi gekregen denk ik. Omdat we altijd dachten dat het op de natuurlijke manier niet kon hebben we nooit naar mijn vruchtbare dagen gekeken en op die momenten geklust. In ieder geval weten we nu dat we na een hopenlijk 2e zwangerschap toch over anticonceptie na moeten denken haha.

Geplaatst

Jessi, wat een verschil!! Bij ons werd in het begin het zaad onderzocht en toen was het prima, daarna bij het m.ck nog een keer en toen was het 35 miljoen, nooit wat van gehoord dat het slecht was, bij alle pogingen was het goed in orde en laatst bij het gesprek in DD vond hij het zaad maar matig, niet goed, maar prima voor icsi. Toch hoor je wel vaker dat de zaadkwaliteit wisselt. Nu kun je ook fijn aan de gang met de ovulatie testen! Tip: 5 voor 2,50 bij de action! Maar dat ga je gewoon helemaal niet nodig hebben!!! Heb je nog last van de punctie?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hoi remmir.

Heb net de pregnyl gespoten.

Mijn punctie is zondag en we moeten ons al om 7:15 melden.

Dus morgen gaan we al rijden en slapen we weer lekker in een hotelletje.

Nu dat het dichterbij komt..begint de spanning toch wel weer te komen hoor!,in gent gaat het toch anders.en ik krijg nu ook een roesje.ben benieuwd ik laat het maar gewoon over me heen komen.

Heb het nu al 3x gedaan maar het blijft allemaal zoo spannend..en onzeker.

Ik hoop gewoon dat ik deze keer wel cryos heb.al hoop ik dat ze niet nodig zijn!

En hoe gaat het met jou ?

Geplaatst

Ja spannend blijft het! En wennen doet het ook nooit! Groot gelijk dat je hotel pakt! 7.15u dat is mooi op tijd zeg! Wij hebben dat toen ook gedaan erg relaxt! Nu komen de spannende tijden aan! Ik ga voor jullie duimen!!!

Hier alles goed.. Blijft nog erg spannend!

Succes zondag!

Geplaatst

Goede score Jessi! Je hoort het inderdaad weleens vaker! Wij vergeleken de briefjes elke x. Van ons zelf dan heb per ivf behandeling! Morgen telefoon over de bevruchting? Spannend weer! Succes en laat je het ons weten?

Noes jij gaat morgen bellen met DD toch? Ik hoop dat jullie daar 2 toppers hebben! Ik duim ook heel hard voor jou/jullie!

Liefs mij

Geplaatst

Ik ben net gebeld door DD: 1 ligt goed op schema en de ander ziet er niet zo goed uit, het is twijfelachtig of die het gaat redden tot maandag.

pffff, het is wel een erg spannende afvalrace! Maar, mag blij zijn met toch nog een goede...

Noah, heel veel succes morgen, lekker vroeg zeg!!

Jessi, weet je al wat meer over de bevruchtingen?

Liefs,

Noes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden