Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat spannend meiske! Ik ben met onze tweeling met 22 weken opgenomen ivm vroege weeën en baarmoeder mond die wat open stond. Ze zeiden al dat bij een volgende zwangerschap mijn baarmoedermond in de gate wordt gehouden en eventueel ook een cerclage. Ik zie wel hoe het loopt. Als het moet, moet het.

Heb jij ook hetzelfde probleem? Ja ik snap dat je dat dan aan je werkgever moet vertellen.

Hoe zit het met een cerclage? Voel je dat zitten? Doet het pijn? Mag je dan niet meer werken? Als ik uit je verhaal begrijp ga je dan meteen in de ziektewet?

Liefs Celene

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Celene,

wij zijn onze tweeling met 22 weken verloren door een vroeggeboorte en dit ten gevolge van (kwam men bij de zwangerschap van onze dochter achter) een zogenaamde dynamische baarmoederhals, dit houdt in dat die niet enorm kan verkorten met alle gevolgen van dien, maar ook weer langer kan worden!!! en dat is uitzonderlijk.

deze wordt bij voorkeur met 14 weken geplaats omdat dan de kans op complicaties het kleinste is en indien deze geplaatst wordt als er eenmaal een verkorting aan de hand is dan is de kans op succes aanzienlijk kleiner.

Het plaatsen gebeurt onder volledige narcose, naderhand voel je wel dat het anders voelt maar geen pijn, gewoon een ander gevoel waar je volledig aan gewend raakt.

Het verwijderen zal bij de 37 weken gebeuren en dit was erg pijnlijk, (zonder verdoving oid) maar goed, is van korte duur.

na de plaatsing moet je twee weken zeer rustig aan doen.

ik til niets wat zwaarder is dan een kilo, je echt waar! was in de machine doen of zo doe ik zittend, ik sta niet langer dan 5 minuten.

bij Imke heb ik destijds vanaf 22 weken tot 25 weken volledig plat gelegen (mijn bmh was ondanks de cerclage destijds nog maar 0,9cm!)

maar na die 3 weken volledig plat was die weer bijna 4 cm.

vanaf 26 weken toen weer wat meer bewogen en vanaf 30 weken steeds wat meer....

in mijn geval zal ik inderdaad vanaf de plaatsing uitvallen vanwege de zwangerschap.

Geplaatst

Jemig meiske wat een verhaal. Maar wat fantastisch dat het er is!!

Ik heb toen van week 22 tot aan week 32 plat gelegen. Enkel douchen en toiletbezoek. Was geen pretje kan ik je zeggen maar we hebben er alles voor over!

Ik ga het zeker met de gyn bespreken. Hopelijk lag het aan het feit dat het een tweeling was en toch wat meer druk op de baarmoeder zet.

Spannend meid! Op naar een mooie zwangerschap.

Waarom heb jij eigenlijk gekozen voor een echo in DD en niet gewoon in NL?

@ Remmir: ik wens je onwijs veel succes en genot morgen. We horen wel hoe prachtig de echo was!!

Geplaatst

Wat een verhaal meiske! Ik snap dat je straks volledig uitvalt! Maar je hebt er alles voor over! Heb je dan ook vaker echo's en controles?

celene jij ook al een heftig verhaal! Zal ook alles na vragen als ik jou was! Ik eet ook de hele dag door! Maar kleine beetjes. Af en toe ben ik beroerd.. (Denk ik) en dan moet ik wat hebben..

ik ga ook door met de bollen! Superfarct ken ik niet, maar klinkt een stuk beter dan die bollen!

zelf heb ik een gevoel dat als het goed zit het nog weleens een tweeling kan zijn.. Ben alleen maar met Tweelingen bezig.

dank je wel! Zal het zeker morgen laten weten!! Angst voor de echo blijft, maar vooral bij mijn vriend. Hopelijk wordt het een top dag!!

Lfs mij

Geplaatst

Spannend Remmir, heel veel succes!!

naast de suprefact gebruik ik ook bollen hoor ;-)

vanaf 14 weken iedere twee weken een echo + baarmoederhals meting en vanaf 17 weken tm 34 weken iedere week in het zkh proluton laten spuiten, een spuit in de bil met progesteron om de baarmoeder rustig te houden .

Geplaatst

Wow dat meen je niet! Elke week!! Dan zal jouw zwangerschap tot het einde spannend blijven! Hopelijk verloopt alles voorspoedig!! Eerst op na de eerste echo! Voel jij je verder goed? En jullie doen de echo wel in DD?

Geplaatst

Haha Remmir, ieder week spuit is nog het minst spannende hoor!

ik hoop dat het tzt minder spannend wordt na de 30 weken.....

Ik voel me goed, moe en bij vlagen misselijk dus volgens het boekje!onze echo (eerste) inderdaad in DD, jullie ook?

veel kijkplezier vandaag! Hoe laat mag je?

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik werd vanmorgen wakker en mn buik was zo plat als n dubbeltje terwijl die gisteren niet in de houden was. Mn borsten als pijnloze theezakjes 😔

Dus test gedaan. Had mezelf beloofd niet meer te doen. Bah!

y6eqy5ag.jpg

Volgens mij wel oke, toch?!

Meiske heftig dat je oom nog spuiten krijgt in ziekenhuis!

Remmir hoe laat heb je echo?

Xxx

Geplaatst

Duidelijk celene!!

Wij hoeven niet naar DD. We moesten in Nederland de echo laten doen. Dus ga naar mijn vorige fertiliteit!

10.15 u de echo! 😁

Geplaatst

Celene vanavond is je buik vast weer lekker opgezet. En je borsten zien er over een jaar uit als gebruikte theezakjes, dus geniet er nog maar even van ;-)

Geplaatst

syvy2esu.jpg

2kloppende hartjes 😍😍 zo blij!!!

1 lijkt wel iets kleiner, daarom met ongeveer 2 wk echo in ZH. Hopelijk blijven ze het allebei goed doen!!!

Geplaatst

Wow Remmir! Zie ik daar een tweeling? Gefeliciteerd met zo'n mooie echo. (Want ik neem aan dat het er mooi uitzag al je hem zo in dit topic zet.)

Geplaatst

Oh, zie nu je tekst bij de tweede foto, die zag ik eerst niet. Nog even spannend dus. Maar wel twee kloppende hartjes.!Ongelooflijk hoor. Hadden jullie er ook twee terug laten plaatsen?

Geplaatst

wow remmir van harte gefeliciteerd... en nog wel 2 ook.. dus had je gevoel het toch gelijk.... tenminste ik las ergens dat je alleen maar op tweeling gericht dacht toch...

Nu lekker genieten en over 2 weekjes weer spieken... het blijft ook altijd weer bijzonder om te zien..... Echt SUPER GEFELICITEERD!!!!!!

Geplaatst

Remmir waaaw wat fantastisch!! Hele dikke proficiat meid. Ik krijg een flashback naar 2011.

Super super super blij voor je! Krijg er gewoon tranen van.

Geniet van deze heerlijke dag.

Liefs

Geplaatst

Remmir, wat geweldig, toch een tweeling!!! Ziet er echt super uit, ben echt heel blij voor jullie!!! Gefeliciteerd!!!😃😃

Liefs,

Noes

Geplaatst

Wauw!!! Remmir wat super!!! Gefeliciteerd meid, geweldig nieuws.

Liefs Moes

Geplaatst
Remmir waaaw wat fantastisch!! Hele dikke proficiat meid. Ik krijg een flashback naar 2011.

Super super super blij voor je! Krijg er gewoon tranen van.

Geniet van deze heerlijke dag.

Liefs

.

Dank je wel ☺️. Waarschijnlijk zal ik je weleens wat vragen over een tweeling 😊. Nu jij maandag!!!

Geplaatst
Oh, zie nu je tekst bij de tweede foto, die zag ik eerst niet. Nog even spannend dus. Maar wel twee kloppende hartjes.!Ongelooflijk hoor. Hadden jullie er ook twee terug laten plaatsen?

Ja we hebben er 2 terug geplaatst! Het is ook ongelofelijk! 😃

Geplaatst
.

Dank je wel ☺️. Waarschijnlijk zal ik je weleens wat vragen over een tweeling 😊. Nu jij maandag!!!

Je mag me alles vragen! Ik zie die glimlach van oor tot oor dwars door het scherm! Hahaha

Heerlijk meis! Geniet er van saampjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden