Ga naar inhoud

Wie start er ook in juni/juli 2014

Aanbevolen Berichten

Gast AnitaN78
Geplaatst

Spannend allemaal Eslief. Nu maar hopen op meer geluk voor jou!

Hier geen bijzonderheden. Voel me goed, pruts 3x daags met de bolletjes en broedt lekker door... Spannend!

Vast al eens gevraagd door iemand, maar ben nieuwsgierig: waar werken jullie?

• Reacties 636
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Kim ja gaat goed, echt zo fijn even geen hormonen... Vandaag wel eisprong gevoeld en dan denk je zou het lukken zonder ivf? Maar ja eileiders zitten dicht dus tja, hopelijk kan ik het even los laten tot september...

Maar jullie er nog midden in... Lees wel af en toe mee. Succes morgen!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Kim dus... Mijn telefoon vertaald het in Jum... Vaag!

Geplaatst

Ik weet nog niet hoeveel er ontdooit zijn. Ze hebben mijn man gebeld. Kreeg net alleen een berichtje van hem dat het doorgaat.

Nu op naar het zh en met een volle blaas in de wachtkamer.

Geplaatst

Super Kim!!!! Nu weer lekker broeden. Het voelt ook altijd wel gezellig vind ik...de eerste week dan want de tweede vind ik killing

Ik duim!!!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Steken in de liezen, stijf in onderrug, onrustig slapen, zere borsten...

Aaahhhh... De knop is om: zou ik misschien toch...?

Haha... Vreselijk die 2e wachtweek!!!

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben Sofia en ben twee dagen geleden gestart met prikken voor ICSI. Dit wordt mijn eerste poging. Vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen, dat geeft me gelijk een beetje steun :-)

Geplaatst

@anita, spannend zeg. Wanneer mag je officieel testen en ben je van plan om eerder te gaan testen of niet? Nog even op je vraag van het werk. Ik ben audiologie assistent. En wat doe jij?

@sofia, welkom hier. Hoe gaat het met spuiten en welke medicatie gebruik je?

Hier wd2 aangebroken. Gisteren heel veel steken rechts in mijn buik en vannacht gedroomd dat ik was bevallen van een zoon. Zou het een voorteken zijn? Nee ik ben er gewoon veel mee bezig natuurlijk.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Ik mag zaterdag officieel testen, maar misschien doe ik het vrijdag al wel...

Vind het testmoment elke keer weer vreselijk... Zo'n 3 jr geleden was het gewoon spannend en leuk dat moment. Nu, na vele teleurstellingen, vind ik het een vreselijk moment... Wil gewoon geen negatief meer zien... Brrr...

Ben er nu wel rustig onder, maar de hoop is enorm!

Ik werk als psychiatrisch verpleegkundige, deels als zelfstandige en deels bij een huisartsengroep.

Over voortekenen gesproken. Manlief kocht vrijdag een fles cola nadat we de tp hadden gehad. Zie ik zondag 'mama' op de fles staan. Ik zei: wat lief van je! Zegt hij: wist ik niet hoor!

Toeval?! Wel heel leuk in elk geval!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Summerbeach: jouw testdag is toch vrijdag? Wanneer test jij??

Geplaatst
@sofia, welkom hier. Hoe gaat het met spuiten en welke medicatie gebruik je?

Dank je wel. Ik ben gestart met Triptofem en vanaf vandaag in combinatie met Fostimon. Twee spuiten per dag is even wennen :(

Heb jij last gekregen van bijwerkingen, heb jij een idee wanneer ik die kan verwachten? Zaterdag moet ik voor de eerste echo. Als ik het goed begrijp zit jij nu in de eerste Wachtweek? Ik duim voor je!

Geplaatst

@sofia, ik heb nooit zoveel last van bijwerkingen. Ik gebruikte ook andere medicijnen. Het enige waar ik wat last van had waren opvliegers en aan het eind een gevoelige buik. In welk zh loop jij?Ik zit inderdaad in de eerste wachtweek van een cryo tp in de natuurlijke cyclus. Geen hormonen dus voor mij.@anita, die tweede week is zo killing. Knap dat je zo lang kan wachten met testen. Maar ik snap dat negatief testen ook erg vervelend is. Zelf word ik meestal ruim voor de testdatum ongi.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Ik werd de vorige 2 X pas na 2 weken na de Testdatum ongesteld... Wat is 'normaal'... @kim dus voor die tijd al ongesteld. Hoe is dat bij de andere dames?

Hier nog steeds een soort relaxtheid. Wel enorm moe bij vlagen... Even op en neer naar mijn enige cliënt van vandaag en ik kan echt wel slapen! Normaal is mijn dag vol met 9uur werk en niet moe te krijgen. Kan slecht omgaan met momenten waarop ik niet kan doen wat ik in mijn hoofd wel wil... Haha... Loslaten...

Juist de komende 3 weken beredruk ivm vakantie zzp-collega's. Daarna gelukkig vakantie en relaxen.

Hebben jullie plannen?

Geplaatst

Hallo meiden, ik ben nieuw hier. Zit nu ruim een jaar in de mmm, en bezig aan de laatste poging. 4 x tp gehad, 1 x zwanger van een cryo, maar die hield het helaas voor gezien na 6 weken. Een week geleden de ws laatste tp gehad van 2 embryo's, 1 x 8 - cellig en 1 x 5- cellig. Nu heel spannend in 2e ww: ik lijk dingen te voelen maar kan ook door utro komen. Vrijdag bloedtest in ziekenhuis.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden