Ga naar inhoud

Wie start er ook in juni/juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 636
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha nee he... Ikzelf heb het vermoede dat dit gewoon bij mij hoort in een normale cyclus.. de keren dat ik niet vooraf de pil gebruikte had ik het... Zelf heb ik dus goeie hoop dat het vrijdag goed is.. zo stel je jezelf steeds bij.. gister maakte ik me nog druk om de studie vandaag heeft dat alweer een plekje gekregen.. 3 maal is scheepsrecht.. wanneer mag jij voor de echo etc kim?

Geplaatst

OK goed te horen dat je er zo positief instaat.

Ik mag maandag voor de eerste echo voor meting follikel en baarmoederslijmvlies.

Geplaatst

We moeten wel positief blijven he;) spannend weer voor jullie.. mag nu wel es gebeuren he! Nog 2 cryos hebben jullie toch?

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Geplaatst

We hebben inderdaad nog twee cryo's ja. Het mag inderdaad wel eens gaan gebeuren ha.voor mijn dochter bij de tweede tp raak. Nu wordt het al de vijfde tp. En we moeten inderdaad positief blijven, maar ik merk dat ik het wel steeds moeilijker vind en na de tp durf ik bijna niet te hopen dat het lukt.

En bij jullie moet het nu ook gewoon gaan lukken!

Geplaatst

Dat herken ik.. de angst slaat behoorlijk toe.. poging 3 de laatste vergoede poging.. een jaar geleden riep ik als het Dan niet gelukt is stoppen we en gaan we afsluiten.. yeah right.. zo werkt dat niet..

Geplaatst

Ik ben nog niet toe aan poging drie, maar ben er wel echt over aan het denken om die poging, als het nodig is, in DD te gaan doen. Mijn man wil echt stoppen na drie pogingen, terwijl ik altijd heb gezegd dat ik best een poging zelf zou willen betalen. Dus dat is ook lastig, vandaar dus wellicht al DD om alles eruit te halen. Maar ik hoop natuurlijk dat het helemaal niet nodig is. Verder lees ik hier ook nog van alles over PNO die vier pogingen vergoed, maar ja hoeveel ben je dan weer meer kwijt aan premie per maand en is het dan nog wel gunstiger.

Geplaatst

Ik Ben er wel aan toe maar zonder cryos gaat het ook hard.. overstappen ga ik ook doen einde van het jaar.. je probeerd hoop te houden maar in je hoofd bereid je je ook voor op het ergste.. ik kan het niet afsluiten dus zou Dan zeker nog een poging zelf betalen en overstappen. Bij ons is dd niet haalbaar of ik moet alles alleen doen

Geplaatst

Ik zou het ook niet kunnen afsluiten, maar ja je moet het wel met z'n tweeën doen. Maar goed dat is bij ons nog iets verder weg dan bij jullie, maar deze keer gaat het gewoon worden bij ons allebei.

Wij wonen in Limburg en DD is dus wel te doen voor ons.

Geplaatst

Wij vrouwen gaan toch maar door en door;) wij wonen in zwolle. hierna zouden wij er 1 zelf betalen en dan overstappen voor nog een vergoede poging.. als.het Dan niet gelukt is stoppen we dan vind mijn man het genoeg. Maar heey dat hebben wij niet nodig dit moet gewoon onze.maand worden! Ik volg je graag verder op een ander forumdeel! Eens zien wat er hier vrijdag te zien.is en hoe het bij jouw maandag gaat

Geplaatst

Het is inderdaad niet alleen emotioneel zwaar, maar ook financieel. Wij zijn ook erg bezig met wat nu de slimste zet is. Wij doen meteen de eerste poging in DD, omdat ik per se de punctie onder narcose wil. Maar dan moeten we ongeveer 1000 euro per poging zelf betalen. We hebben de eerste afspraak in DD pas in augustus. Als we dan nog een paar maanden geduld hebben, kunnen we eerst nog overstappen naar een betere verzekering met een hogere dekking in het buitenland en met een beetje geluk een vierde vergoede poging. Maar aan de andere kant wachten we al sinds maart en willen we eindelijk wel eens beginnen...

Ik vind het moeilijk dat je zelf eigenlijk nergens controle over hebt.

Geplaatst

Je hoofd en hart spreken elkaar Dan tegen:) ik vind het ook lastig dat je zelf buiten spel staat en weinig te zeggen hebt. Spannend voor jullie.. het is idd duur

Geplaatst

Van de ene kant is het heel fijn dat IVF bestaat, maar aan de andere kant is het gewoon een enorm rottraject met heel veel keuzes en onzekerheden.

Zo en nu voetballen kijken!

Geplaatst

Wij zijn erg teleurgesteld. Hebben de afspraak in DD meteen gemaakt toen bleek dat ik de punctie anders niet durfde. Maar toen ik de behandeling in Nederland wilde stopzetten, kregen we daar een gesprek en werd ons een narcose toegezegd. We kregen een paar weken later spuitinstructies en de medicijnen mee en moesten twee dagen hierna alleen nog even naar de gynaecoloog, een formaliteit voor het boeken van de OK. Die deelde ons mee dat er over mij besloten was dat ik toch geen narcose kreeg en dat onze fertiliteitsarts dit ook niet toe had mogen zeggen. Zonder narcose geen punctie, dus we zijn meteen gestopt. Dat was echt een klap, want we hadden die dinsdag kunnen beginnen en dat zonder extra kosten vanwege behandeling in het buitenland.

Gelukkig had ik de afspraak in DD nog niet afgezegd, want daar zit 5 maanden wachttijd op. Ik hoop dat we nog iets kunnen met die medicijnen...

Geplaatst

Maar hoezo narcose?? Ik heb inmiddels al 4 puncties gehad onder roesje maar goed, is voor iedereen vast anders, maar als Dd zegt kies maar dan doe ik weer roesje, geen rommel van algehele narcose voor mij!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dat is inderdaad voor iedereen anders, denk ik. Ik heb moeite met naalden en ben dus echt bang voor die punctie. Gewoon in de huid gaat nog, dus ik kan vitaminespuiten halen en hormonen spuiten, bloedprikken en infuus gaat met veel moeite en die punctie durf ik helemaal niet. Ik baal er ook van. Het zou veel geld schelen als ik niet zo'n mietje was....

Geplaatst

Je hoeft echt niet bang te zijn van de pick up hoor, ik heb er twee achter de rug en eerlijk gezegd, ik voelde daar niets van. Ik was wel vanonder wat verdoofd, maar kon alles gericht meevolgen.

De ganse rompslomp errond is soms meer 'verbazend' dan de pickup zelf. Ik was echt zo onder de indruk van hoe dit kon!! En wat een geluk dat het kan!!

maar begrijp je wel dat je de eerste keer nerveus bent, je weet niet wat op je afkomt en je hoort of leest echte horrorverhalen...hou de moed erin, bij mij liep het goed...heb zelfs achteraf geen pijn gehad!!!

SUCCES

Geplaatst

Dank je, heel lief! Maar ik ben er dus bang voor. En ik weet dat het irrationele angst is, maar ik kan daar niks aan doen. Tegen mij zeggen dat ik niet bang hoef te zijn is hetzelfde als tegen iemand met vliegangst zeggen dat ie niet bang hoeft te zijn. Het helpt niet. Vandaar dus de narcose, dat lost het probleem op. Het is zo al stressvol genoeg.

Geplaatst

Hire even een ego berichtje.. ik doe toch mee aan de studie! Ik blijk toch geschikt.. Ben een beetje overdonderd.. nu over 3 weken voor de echo en Dan starten met medicijnen

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wauw Eslief! Het gaat ook alle kanten op zeg... Kan je het nog volgen?? Mooi uiteindelijk! Eindelijk dan toch echt starten!

Ik zag ook vreselijk op tegen de puncties, maar vond ze echt enorm meevallen. Had nadien iets meer pijn dat verwacht, maar goed te doen.

Geplaatst

Je bloedonderzoek en uitstrijkjes etc mogen niet ouder zijn als een bepaald aantal dagen.. mijn ongesteldheid kwam 1 dag te laat waardoor mijn onderzoeken een dag zijn verlopen.. nu afwachten hoe moeilijk ze gaan doen daar anders moet alles opnieuw..weer het ff niet meer.. tis een extra kans maar in mijn hoofd ist een bende nu.. werd hier net over gebelt.en hoor vanmiddag meer

Geplaatst

Hi eslief! Dat is goed nieuws! Waarom is het in je hoofd een bende? Omdat je steeds heen en weer geslagen wordt of omdat je nu misschien nog heel veel moet regelen met nieuwe onderzoeken? Pfff kan me voorstellen dat je zo nu en dan gek van alles wordt.

Hoe dan ook: aan al jouw berichten de afgelopen maand te lezen ben jij heel goed in staat om wederom op de reset-knop te drukken! Go-for-it!! Heel veel knuffels!

Geplaatst

Tnx cindy:) het Ja dan nee dan ja of toch weer nee...uitstellen..afstellen.. eigen vergoede poging in..echo niet goed... Toch weer studie..oh wacht.weer uitstellen... Pfffff bleghhh... Maar idd ik relativeer het alweer;) maar wil nu wel graag weten waar ik.a

Geplaatst

@Wishful thinking ik snap je angst voor de punctie! Het is ook niet niks! Kunnen ze geen roesje geven? Bij ons krijg je een infuus met slaapmiddel waardoor je bijna hellemaal weg bent.. ik herinner me bijna niks van de punctie en weer.nieteens hoe ik in de uitslaapkamer kom.. ik heb er 3 gehad en vind de pregnyl spuiten nog vervelender..maar als Je angst heb ervoor is het wel lastig.. wat knap dat je dan het spuiten vooraf wel wilt proberen dat lijkt me voor jouw dan ook heel pittig! Voor je het weet is het augustus en heb je je eerste gesprek gehad

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden