Ga naar inhoud

Wie start er ook in juni/juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 636
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pffff eslief het voelt inderdaad soms alsof je een wandelend dossier bent die ergens op een stapel ligt. Kunnen ze ook niet zeggen wanneer de hoge raad van plan is te bellen?

Geplaatst

Toen ik belde voor de echo werd ik terug gebelt dat ze niet aanwezig waren en het niet door kon gaan..ik zou de volgende maand weer in het weekend vallen en in de zomerstop dus ze wist niet hoe ni verder... ze zouden bericht krijgen dat ik begin van de week terug gebelt wilde worden.. dinsdag belde ik en zou ik terug gebelt worden.. donderdag belde ik en werd er gezegd dat ze toch al gezegd hadden dat ik terug gebelt zou worden.. vrijdag om 4 uur een boze mail gestuurd.. tsja en hoop ik dat ze vandaag wel bellen anders bel ik morgen weer en begin nu aardig geduld te verliezen..

Geplaatst

@moes: ik wordt woensdag om 8 uur gebeld door dr S. Kon niet eerder want ik ben niet de enige. Ik denk dat hij nu TESE gaat adviseren. Maar het probleem is dat mijn mannetje wil stoppen. De teleurstellingen zijn al te vaak en te lang geweest. Het zet een enorme druk op onze relatie en hij is het spuugzat. Voor mij voelt dat alsof ik er alles aan doe en hij niet. Dus dan kom je weer in een verwijtende sfeer die je eigenlijk helemaal niet wilt omdat je elkaar zo nodig hebt. Ik weet dus even niet hoe nu verder.

Geplaatst
Toen ik belde voor de echo werd ik terug gebelt dat ze niet aanwezig waren en het niet door kon gaan..ik zou de volgende maand weer in het weekend vallen en in de zomerstop dus ze wist niet hoe ni verder... ze zouden bericht krijgen dat ik begin van de week terug gebelt wilde worden.. dinsdag belde ik en zou ik terug gebelt worden.. donderdag belde ik en werd er gezegd dat ze toch al gezegd hadden dat ik terug gebelt zou worden.. vrijdag om 4 uur een boze mail gestuurd.. tsja en hoop ik dat ze vandaag wel bellen anders bel ik morgen weer en begin nu aardig geduld te verliezen..
Maar dat houdt dus eigenlijk in dat je er toch nog een beetje rekening mee houdt dat het volgende maand misschien wel door kan gaan. En dat ze je daar dus geen duidelijkheid over kunnen geven. Klopt dat?
Geplaatst

Ik hou er rekening mee dat het niet door kan gaan omdat ze in de zomerstop niks doen en daar val ik midden in.. je mag alleen starten voor 26 juni en dan vanaf 1 augustus weer.. plus dat ik waarschijnlijk weer in het weekend val voor de echo en ze dan weer geen bloedafname kunnen doen.. en zonder dat mag ik nieteens starten..ik verwacht dus dat ik aan de pil moet en zo kan zorgen dat ik niet in het weekend uitkom.. maar goed stiekem hoop ik natuurlijk dat ze een uitzondering maken ofzo.. maar zolang ze niet bellen weet ik niks.. lijkt me toch een kleine moeite

Geplaatst

Dat hoop ik ook. Gek hoor dat ze zelfs voor de bloedafname en een simpele echo niet een andere oplossing kunnen vinden. Kan toch zo in een ander ziekenhuis en dat zij dan alleen maar even telefonisch jouw door hoeven te geven wat de vervolg stappen zijn. Maar ja, dat kan dus niet waarschijnlijk

Geplaatst

De echo is geen probleem het gaat om het bloed.. dat moet opgestuurd worden en daarvoor moeten ze een ijspack hebben zodat het goed blijft.. en int weekend word dat niet gemaakt en kan het niet verstuurd worden ofzo.. tis ook handig als je contactpersoon speciaal voor de studie gewoon contact opneemt!! Wacht vandaag nog even af.. als het pas augustus word wil ik graag nog wat plannen voor de zomer en niet thuiszitten

Geplaatst

@cindy wat lastig dat je mannetje wil stoppe .. mijne heeft dat ook al wel geopperd.. die heeft zoiets van laat die studie nu maar als het zo moet.we gaan gewoon nog onze laatste vergoed poging in en dan ist klaar.. hij vind het niet leuk om te zien vooral de helse pijn bij de punctie de laatste keer omdat dat rotding niet wilde opzuigen.. echter ik ben het snel vergeten en ga weer door.. "valt allemaal best mee zeg ok dan" ik kan dan zo boos worden.. wat zeik je nou zeg jij hoeft alleen dat potje te vullen.. weet wel dat dat niet zo is natuurlijk;)

Geplaatst

Ja precies. Bij ons kon de TESE niet doorgaan omdat hij te hoge bloeddruk had. En dus moesten we toch voor een normale poging gaan. Ik heb dus het gevoel dat we niet een eerlijke kans hebben gehad. Maar hij ziet zo tegen de TESE op (in combinatie met de kleine kans dat het wel goed gaat) dat het er nu op lijkt dat het einde verhaal is. Want ik ga zelf niet meer een normale icsi poging doen. Dat is zinloos na 2x 8 goede eicellen en geen bevruchting.

Hoop zo dat je snel terug gebeld wordt! Laat je het snel weten?

Geplaatst

Ik heb trouwens nog erg veel last van de punctie. Dit was nu de 5de punctie maar als ik het vergelijk met de andere keren dan is dit echt de pijnlijkste keer, de vorige keren voelde het de eerste dag wat pijnlijk en de dag daarop volgend alleen een beetje beurs. Ik ging ook altijd gewoon weer aan het werk. Maar nu doet plassen echt zeer en loop ik echt voorovergebogen om maar geen druk op de onderbuik te hebben. Heb jij daar ook last van gehad en dat dit na een paar dagen gewoon weer over ging?

Geplaatst

Ja tese is lastig snap ik wel:( hoop dat jullie er samen uitkomen en hij toch door wil.. lastig.. ik laat het weten als ik wat weet:)

Geplaatst

Ik heb juist altijd te weinig eitjes:) meer als 5 nooit gehad.. de laatste keer kregen ze er 1 niet oogezogen daar heb ik een paar dagen goed last van gehad.. doe maar rustig aan hoop dat je geen overstimulatie krijgt goes drinken

Geplaatst
Ik heb juist altijd te weinig eitjes:) meer als 5 nooit gehad.. de laatste keer kregen ze er 1 niet oogezogen daar heb ik een paar dagen goed last van gehad.. doe maar rustig aan hoop dat je geen overstimulatie krijgt goes drinken
Nou dan moeten we maar een paar eitjes tegen een paar zaadjes ruilen! Haha! Thanx
Geplaatst

Meiden heel veel sterkte met al deze teleurstellingen. Ik leef met jullie mee. Dikke knuffel

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Cindy wat een vreselijk verhaal. Je klachten klinken als lichte overstimulatie, had ik ook maar na het (gedwo gen) stoppen met de medicatie trok het weer weg. Hou het goed in de gaten! Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat jij en je man er uitkomen.

Mirella wat jammer meid, succes met het rotgevoel dat het weer niet gelukt is, gelukkig heb je nog een tp in het vooruitzicht!

Eslief succes in de 'gehaktmolen' hoop dat je snel gebeld wordt

Liefs voor jullie allemaal

Geplaatst

Hè wat een rotverhalen allemaal over zh die niet meedenken en ook erg vervelend als je niet op één lijn zit met je partner.

Hier dan weer wat positiefs. Mijn eisprong is dus inderdaad al geweest, want er waren geen grote follikels meer te zien en het baarmoederslijmvlies was mooi dik. Vrijdag dus tp

Geplaatst

Cindy; wij zitten in zelfde situatie ook Tese. Wij hebben nu net eerste icsi gehad. Nu terugplaatsing cryo hiervan. De klachten die jij beschrijft had ik ook na mijn punctie. Ik heb 2 weken niet kunnen/mogen werken.

Hebben jullie nog wel rietjes in de vriezer? Wij nu nog voor 1 poging, al moet het wel allemaal goed ontdooien. ..

Mijn man vond de tese ook wel heel heftig! Heeft er lang last van gehad.

Eslief; wat een gezeur met dat ziekenhuis. .. vervelend!

Kim; succes!

Hier gaat oké. Weinig kwaaltjes soms voel ik van alles en soms niets.

Geplaatst

Mirella, wat onwijs balen. Even een vraagje, als je een cryo terug geplaatst krijgt gebruik jij dan de utrogestan.

Jou verhaal lijkt erg op.die van mij.

Ik mocht van het ziekenhuis in Gouda nooit utrogestan gebruiken bij een cryo volgens hun niet nodig.

Maar ja ook ik werd op dag 7 ongesteld en op deze manier krijgt t embryootje echt geen kans.

Daarna overgestapt naar voorburg waar ik de utrogestan dus wel moest gaan gebruiken bij een cryo en toen raakte ik zwanger.

Sommige vrouwen maken ook gewoon te weinig progesteron aan.

Succes meid!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gast AnitaN78
Geplaatst

Bij een terugplaatsing van een cryo in het UMCG adviseren zij zelfs 3 mnd utrogestan te gebruiken. Wat verschillend gaan ziekenhuizen hier toch mee om...

Hier verder ook weinig klachten. Ik blijf wel erg moe en heb soms korte heftige steken in de liezen/ onderbuik. Herkenbaar Summerbeach? Mijn man zegt dat Pixel de kamer aan het inrichten is ;-)

Spannend is dit wachten toch weer!

Geplaatst

Mijn menstruatie wilt nu niet doorbreken en ben heel erg beroerd. Je zal bijna zeggen dat het vals alarm was. Maar ik denk niet dat het innesteling bloed is.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

En nee ik hoefde geen utrogestan te gebruiken. Van beide ziekenhuizen niet. Juist als ok utrogestan bruik gaat het mis. Het leek vaak dat mijn lichaam het ook niet opnam. De slijmvlies zag er perfect uit.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Mirella,

Vreemd! Want vaak hoor je dat t met een cryo heel veel verschil kan maken!

Zowel leiderdorp als Voorburg stonden hier helemaal achter.

Je leest t ook veel hier op t forum!

Dit heeft namelijk ook niks met je slijmvlies te maken.

Ik zou het als ik jou was toch nog een keer in de groep gooien.

In t buitenland word t ook standaard gegeven na een cryo tp!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gast AnitaN78
Geplaatst

Vandaag de eerste goede dag in weken! Voelt fijn! Minder moeheid en minder stressgevoel.

Maar heb sinds een kwartier ineens een krampgevoel in de onderbuik alsof ik ongesteld wordt. Dat zal toch niet na 4 dagen... Of... Ach, zal wel niets zijn...

Sjonge wat spannend weer...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden