Ga naar inhoud

Wie start er ook in juni/juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim; wacht je voor terug plaatsing in natuurlijke cyclus? Ik ben nog even het overzicht kwijt ;-)

Babyensc; goede score zo te zien. Succes!

Kun je het nog goed volhouden? Ik vond het met werken wel pittig worden voor punctie.

• Reacties 636
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Summer. Die slapeloosheid heb ik ook bij een aantal pogingen gehad. Bij mij kwam het echt van de deca want zodra ik mocht beginnen met hormoonstimulatie ging het over. Ik heb in die tijd slaappillen gevraagd bij de huisarts. En dat werkte redelijk, dus als het lang duurt is dat misschien een optie?

De rest van je verhaal is super herkenbaar. Bij mij werkt het het beste om de situatie maar even te laten. Misschien is het wel typisch het verschil tussen mannen en vrouwen dat vrouwen het het liefst in een gesprek samen willen verwerken en dat mannen het in hun eentje moeten verwerken.., hoe dan ook deze hele shit vergt veel van een relatie en wij kunnen met recht zeggen dat onze relaties wel tegen een stootje kunnen!!!!

Dikke knuffel Cindy

Geplaatst

@babyenschede, ziet er goed uit. Op naar vrijdag!

@mirella, wat bedoel je precies met ze zitten nu beter in mijn cyclus?

@summerbeach, ik wacht inderdaad op een tp in de natuurlijke cyclus.

Ik ga zo maar weer eens een testje doen.

Geplaatst

Yes een positieve ovulatietest. Morgen bellen en dan krijg ik de afspraak voor de tp. Zal wel dinsdag of woensdag zijn denk ik, meestal een weekje na de positieve test.

Geplaatst

@summerbeach en missmup, sterkte allebei! Bah, wat een rotproces is dit toch. Emotioneel ontzettend zwaar.

@babyenschede, succes vandaag met de punctie! Hopelijk een mooie score!

@kim, fijn een positieve test! Scheelt weer een ritje voor de echo. Succes volgende week!

Geplaatst

Min man zocht gisteren naar een forum voor mannen. Er is er een, met 1 actief topic... Het zou beter zijn als die mannen eens met elkaar gaan praten. Ik kreeg gisteren nog te horen dat ik maar bij 'm weg moest gaan om met iemand anders een kind te maken. Hij is doodsbang dat het niet gaat lukken en dat ik 'm ga haten.

Geplaatst

Missmup: mensen die niet in deze situatie zitten zeggen echt de domste dingen! Mijn man was er eerst ook bang voor... Kan je hem er niet van overtuigen dat je hoe dan ook van hem houdt? Waar is dat mannenforum? Leek het jouw man wat?

Geplaatst

Succes met de punctie babyenschede!

Ik zit nog in ronde 1. We hadden 1 embryo en 1 cryo. Embryo is mislukt en nu gaan we voor de cryo tp. Ik ben nu bezig met progynova en heb maandag de eerste echo. Zou die goed zijn dan hoop ik op een tp voor volgende week vrijdag.

Dan zouden we 8/8 mogen testen. Laat 8 nou net ons getalletje zijn? Maar dan moet alles dus wel goed gaan....

Als het mislukt gaan we naar een ander ziekenhuis. Van NL naar BE en daar ronde 2 opstarten.

Geplaatst

Ja! het duurt me vooral allemaal te lang nu... En ik kan nergens anders aan denken en ben dus nul productief op mijn werk. Tis echt heel erg...

Nou de reden van switchen is met name dat we steeds moeten wachten in Maastricht (AZM/ MUMC) als deze mislukt moet ik wachten tot oktober!

Daarnaast hebben we al een gesprek gehad in Genk (zij werken samen met Brussel) en daar was alles veel persoonlijker. Die arts had gewoon echt alle tijd en legde alles super duidelijk uit.

De regelgeving in Belgie is ook anders. Ze vriezen makkelijker meer in en zetten cryo's per 2 terug. In Nederland mag dat alleen in de laatste ronde of vanaf een bepaalde leeftijd.

2 tegelijk is gewoon dubbel kans. 2 vriendinnen van mij zijn beide in de eerste ronde zwanger geworden van cryo tp waarvan dan 1 vd 2 is blijven zitten.

En laat een tweeling nou net iets zijn wat wij heeeeeel erg leuk zouden vinden :D (dat er hogere kans is op op complicaties ed is ons bekend...)

Dus het gaat er sneller, positiever en de kansen liggen gewoon hoger...

Geplaatst

@Dhana: let wel op met de verzekering! Ik weet je leeftijd niet, maar als je onder de 38 bent wordt de poging alleen vergoed als je bij poging 1 en 2 1 embryo laat terugplaatsen en bij poging 3 mag je er twee. Meer invriezen is inderdaad beter. Is naast de narcose bij de punctie voor mij ook een belangrijke reden om naar DD te gaan.

Geplaatst

als ik de tp van embryo 2 zelf moet betalen geef ik die gewoon niet op aan de verzekering

volgens mij was dat 250 euro. Heb ik er wel voor over hoor. Die narcose hoeft voor mij niet zo. Heb niks gevoeld met de punctie en vond het wel cool om het allemaal te kunnen zien.

Narcose is ook best een aanslag op je lijf he... Al zou ik het bij de tandarts wel serieus overwegen hahaha.

Geplaatst

Wishful thinking: mijn man zei dat. Hij moet er dus over praten...

dhana: waarom moeten jullie wachten tot oktober? Ik moet vanmiddag het ziekenhuis bellen om door te geven dat de tp is mislukt. Misschien toch ook maar eens naar Genk bellen. Heb er sowieso al eens over nagedacht, maar kon eigenlijk nooit een echt goede reden bedenken. Ik vind inderdaad wel dat het lang duurt in Maastricht, maar dat kwam ook doordat ik eerst moest afvallen.

Geplaatst

@missmup, dan begint de eerstvolgende groep met ivf stimulatie voor een punctie. Bij een cryo mag je gewoon door maar ik zei ook van ik heb gewoon nog spuiten liggen hoor ik hoef niet langs te komen, maar blijkbaar gaat dat allemaal niet zo gemakkelijk. De vorige keer hadden we sowieso al een goed gevoel bij Genk, maar omdat zij nog wat onderzoeken wilden doen en wij in Maastricht eigenlijk al alles hadden geregeld zijn we toen niet geswitched, maar aangezien dat nu toch geen vertraging oplevert tov Maastricht willen we gewoon meteen switchen. Daarnaast.. Zou het niet binnen 3 rondes lukken dan kun je in genk een hele nieuwe poging doen voor 1500 euro.

Das een stuk goedkoper dan in NL....

Geplaatst

@Dhana: volgens mij moet je dan de hele poging inclusief medicijnen zelf betalen, niet alleen de tp van de tweede embryo. Maar je kan inderdaad proberen het niet op te geven en hopen dat er geen vragen komen als je inderdaad zwanger bent van een tweeling... Ik zeg ook niet dat jij voor een narcose moet kiezen, ik wou dat ik ook zonder durfde. Ik kies het zelf ook niet, omdat ik zo graag zoveel mogelijk troep in mijn lijf wil. Het gaat gewoon niet anders.

@missmup: sorry, verkeerd begrepen. Dit is echt een aanslag op je relatie... Hoop dat je man snel weer positiever wordt. Dit moet voor jou ook echt erg moeilijk zijn...Ik leef echt met je mee.

Geplaatst

Jammer dat ze mij dat nog niet verteld hebben... Maar goed, ik ging er sowieso al vanuit dat ik moest wachten omdat ik eerst weer moet afvallen. Ik denk dat het ook een telefoontje richting Genk gaat worden, we zijn sowieso niet zo tevreden over Maastricht (met name de communicatie). Eerst maar eens CZ bellen.

Geplaatst

Dat vertellen ze je ook niet... Ik ben gewoon cijfers gaan opvragen van verschillende ziekenhuizen. Maastricht is goed en dichtbij en daar zij we ingerold omdat we daar alle vooronderzoeken hebben gehad. Toen eenmaal duidelijk was dat het ivf werd wilde ik naar het beste ziekenhuis. Nu blijkt daar qua ivf niet heel veel verschil in te zitten. DD bijvoorbeeld is top, maar een koppel met zoals wij langzaam zaad krijgt daar precies dezelfde behandeling als hier. Het is meer met overige complicaties en dergelijke dat ze daar veel verder zijn met bepaalde technieken. Als je die technieken niet nodig hebt dan is het ook niet echt een meerwaarde om daarheen te gaan..

Ik heb mijn verzekering gebeld en papieren gekregen die ik mee moet nemen naar Genk. Zij hebben gewoon een samenwerkingsverband met dit ziekenhuis en dus krijg ik gewoon alles vergoed.

Ik heb met de arts gesproken over dat terugplaatsen van 2 cryo's en toen zei ze dat dat inderdaad kan. Dus ik zou het raar vinden als ze hier moeilijk over gaan doen, maar ik ga het zeker navragen.

Geplaatst

@missmup ik zit ook bij cz. Als je naar belgie wilt krijg je papieren die je daar moet laten invullen

die stuur je op en dan krijg je een bevestiging van vergoeding. Dat wel eerst goed regelen voordat je overstapt. Als de cryo zou mislukken laat ik me gewoon op de wachtlijst zetten in maastricht en kijk ik of ik alles geregeld krijg in belgie.

If not dat kan ik altijd nog gewoon hier doorgaan.

Geplaatst

Dhana, ook ik had begrepen als je 2 cryo s laat terug plaatsen de volledige kosten vd behandeling voor eigen rekening zijn.

Misschien toch wel even fijn om t bij je verzekering na te vragen.

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden