Ga naar inhoud

Wie start er ook in juni/juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat je het begrijpt Eslief! Ben blij dat het in DD onder narcose gebeurt, dat scheelt voor mij echt heel veel stress. Ik hoop ook dat jij dat mee mag in het onderzoek, is toch weer een extra vergoede poging. Scheelt ook stress!

• Reacties 636
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yessss hellemaal door en gwen nieuwe onderzoeken nodig! 28 juli voor bloedonderzoek en echo en dat starten met de studie! Dus nu 2,5 week rust

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Geplaatst

hallo Ik heb 5 juli een cryo terug laten plaatsen in het Vumc. We deden de bevruchting in het Amc maar daar is het jammer genoeg niet gelukt. De 1ste keer deden ze IVF maar dat mocht niet baten dus alle 8 eicellen waren niet bevrucht. Daarna nog 2 pogingen gedaan met icsi en daar kwamen wel mooie bevruchte eicellen uit maar het mocht niet baten. Ik heb het met me verzekering over gehad en die zeiden dat de 1ste keer niet een complete poging was omdat ze niet bevrucht waren en niet terug geplaatst werden. Na veel nadenken en toen zijn we bij de VUMC uitgekomen en daar doen ze het heel anders dan bij het Amc, Zoals nu heb ik een cryo terugplaatsing gehad in me natuurlijke eisprong dus geen ustrugon en geen hormonen. Alleen een prik om me eicellen versneld te rijpen en los te laten. Ik zit nu in me 5 dag en ik had vanmorgen pijn in me buik maar ik las al dat bij veel mensen gebeurd en dag dat niet meer fout betekend maar ik heb wel het gevoel dat ik zo ongesteld kan worden en ga dan ook vaak naar het toilet hebben daar meer mensen last van?

Geplaatst

Ach kaatje de vervelende wachtweken:( heel herkenbaar.. je ongi gevoel zegt hellemaal niks:) we hadden hier afgelopen week iemand die ook de krampen en buikpijn had en een beetje er vanuit ging dat het mis was.. maar na 3 jaar was het eindelijk raak:) knuffel die wachtweken zijn zo rot.. zet hem op

Geplaatst

weet je wat er ook helpt bij de punctie!!! Als ze aan prikken diep uitblazen, dan voel je het een stuk minder. Ik heb punctie's gehad die echt heel veel pijn deden maar de laatste keer vertelde ze me iedere keer toen ze gingen aan prikken dat ik diep moest inademen en als ze aan gaan prikken zeiden ze en uitblazen en toen voelde ik het bijna niet. Maar heel veel sterkte en onthoud goed dat het niet bij iedereen hetzelfde is.

Geplaatst

@eslief, jezus wat een gedoe zeg en wat moet jij snel kunnen omschakelen zeg. Wel heel fijn dat je nu toch mee kunt doen. Dit moet het gewoon worden voor jullie!

@whisful thinking, wat slecht van dat zh in NL zeg. Eerst narcose toezeggen en dan toch weer niet. Zelf zou ik juist liever niet onder narcose willen, maar ben dan ook niet bang voor prikken. Maar ik snap het wel hoor als je echt ergens heel bang voor bent dan kun je dat echt niet van je afzetten.

@kaatje, heel veel succes met wachten en wat Eslief ook al schrijft alles wat je voelt kan positief of negatief zijn.

Geplaatst

Jeetje Eslief, wat een ongelooflijk verhaal! (Weet dat ziekenhuis wel waar ze mee bezig zijn?) klopten de waarden niet dat je nu toch mee mag doen? En is dat niet toch ergens slecht nieuws omdat je eierstokken dan toch slechter zijn? Of begrijp ik er nu helemaal niks meer van?

In ieder geval wel super dat je nu toch een extra poging hebt!!

Geplaatst

Carrie ik ben de eerste die deze studie doet en was vooraf wel geqaarschuwd dat het dus ff aftasten was..maar dit gaat wel erg ver.. mijn waarde was idd niet zo heel goed.. normaal word dat meteen omgerekend door het lab... Maar het lab wat het onderzoek.doet heeft dat niet gedaan.. 6 omgerekend is 0.86 daarbij Val ik dus onder de 1 die als richtlijn is. Dat verklaard ook de weinige eitjes..

Geplaatst

@Kim: inderdaad slecht. Het was niet in ze opgekomen dat ik echt meende dat ik anders niet aan de behandeling zou beginnen, volgens mij. Redenering in dat ziekenhuis is dat je toch geen kant op kan als je een kind wilt, dus ze luisteren echt niet naar je. Je bent er een broedmachine, geen mens.

@Eslief: wat raar. Dus het was een kwestie van een soort rekenfout dat je bijna buiten de boot viel! Klinkt niet alsof dat ziekenhuis echt weet wat ze doen. Aftasten oke, maar dit zijn toch gewoon fouten? En ze bezorgen je op deze manier ook veel stress en dat heb je niet bepaald nodig.... Toch fijn dat je mee mag doen!

Geplaatst

Het is niet het ziekenhuis Waar het aan ligt maar vooral degene die de opdracht voor.de studie doet:) het is gewoon een onderzoekscentrum met mensen die nieteens wisten wat IVF was:) deze.studie word door heel Nederland gedaan en in andere landen ook.. en ik Ben nu toevallig de eerste..Ben nu blij dat ik door Ben en een extra kans krijg met extra onderzoeken. Ik zou na dit alles graag eiceldonatie gaan doen en wellicht dat dit onderzoek daarbij gaat helpen om dat toch mogelijk te maken.. met zo weinig eitjes is het niet heel handig

Geplaatst

Hoihoi, terug van vakantie. Helaas negatief nieuws negatief gestest en uiteindelijk 3 dagen later is menstruatie begonnen. :'(

Baal ontzettend, we waren heel verdrietig, ook omdat nu weer een nieuwe poging ons te wachten staat. Opnieuw spuiten, punctie :'(

Zie er erg tegen op omdat ik vorige keer veel eicellen had (35, met 125 gonalF)

Zie nu dat ik 100 moet spuiten, voor mijn gevoel is dat nog veel. Mja moet maar vertrouwen dat ze het daar weten. Ik had nu laatste keer met echo voor cryo ook gewoon veel klaar liggen.

8 augustus start ik weer met GonalF.

Even ego bericht, zal binnenkort even weer bijlezen.

Geplaatst

@eslief: ik ben ook blij voor je! Een extra vergoede kans is altijd mooi, natuurlijk!

@Summerbeach: echt rot voor je... 35 eicellen lijkt me inderdaad erg veel. Hoeveel cryo's zijn daaruit gekomen? Maar is wel positief dat je gemakkelijk te stimuleren bent, toch? Alvast veel sterkte met de volgende poging!

Geplaatst

@ wishfull thinking, Ik was ook als de dood voor die punctie. Ik had verhalen gelezen van meiden die het vergeleken met stroomstoten, meiden die moesten spugen van de pijn enz enz.

Ik dacht zie je nou dat is een hel en in Duitsland ga je niet voor niets onder narcose! Ik wil niet!

Twee vriendinnen van mij hadden beiden een punctie gehad en die zeiden er niks van gevoeld te hebben en ik dacht ammehoela! De arts zegt ook dat het nu eenmaal pijn doet dus het gaat pijn doen!

Ik wou het liefst ervandoor toen ik in de wachtkamer zat... Kreeg een spuit in mijn bil (ja auwtsj) en dat was het. Ik vond het allemaal prachtig en reuze interessant.

Wat is gevoeld heb? NIKS! Echt helemaal niks! De arts zei steeds als ik ja zeg moet jij hoesten. Zo gezegd zo gedaan. Als ik hoestte, prikte zij en ik voelde dus serieus echt helemaal niks.

Van de medicatie krijg je een droge mond dus na 3 keer hoesten had ik nogal een schrale keel. Dus bij eitje 4 dacht ik ik hoest niet meer zo hard want ik voel toch niks. Toen deed ik dat dus maar een heel klein beetje en toen voelde ik een beetje een branderig gevoel. Als je dus niet hoest en dus ook niet afgeleid bent kan ik me voorstellen dat die soort branderigheid een stuk heftiger is. Bij de volgende punctie zal ik dus meteen vragen of we dit weer zo doen en als die arts niet aan hoesten doet ga ik dat per direct invoeren. Tip voor alle dames hier die dit nog niet eerder zo hebben gedaan. Dus nee, ik zou niet voor een narcose gaan. Het is veel te gaaf om het allemaal te kunnen zien!!

Nu maak ik me dus echt stukken minder druk voor een tweede ronde. Ga er sowieso vanuit dat die 2e ronde er gaat komen, maar nu ik alles een keer heb gehad ben ik er wel wat relaxter in. Het gaat alleen allemaal zooooo langzaam....

Geplaatst

@Dhana: ik ben blij voor je dat het jou zo meevalt. Dat gun ik iedereen! Maar ik ga het dus niet proberen, want dat het jou zo meevalt is natuurlijk geen garantie dat het mij meevalt. En de pijn is niet waar ik bang voor ben. De naald is het probleem.

Geplaatst

tja die naald heb ik dus serieus helemaal niet gezien :S Ik was alleen maar als de dood voor die spuit wat in mijn bil moest!

Heb me ook omgedraaid zodat ik die niet hoefde te zien. De eerste paar keer met zelf spuiten ben ik ook bijna neer gegaan. Mijn lichaam reageert vreemd op het zien van naalden... Dus kan je angst wel ergens begrijpen hoor.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Summerbeach: wat balen zeg... Dat ongesteld worden is toch zo naar moment!

Hopelijk weer snel met goede moed verder in het proces.

Lieve groet

Geplaatst

Awhh summer wat shit.. knuff meis!

De naald is ook best eng en ondanks alles is het niet gevoelloos.. ik denk dat je een goede reden hebt om het niet te doen.. en laten we eerlijk zijn ze hoeven zonder narcose ook geen spin op mijn schoot te zetten;) het is fijn dat je kan uitwijken maar jammer van de wachttijd.. het is zo irritant dat je over je eigen lichaam niet mag beslissen en daardoor gedwongen verder weg moet

Geplaatst

@Eslief: jij begrijpt het helemaal! En de wachttijd nemen we op de koop toe, want we hebben inderdaad geen keus. Wanneer begin jij nou aan die volgende poging? Ik meen eind juli, maar ik weet het niet meer zeker.

Geplaatst

Als ik de keuze had gehad was ik de eerste keer ook onder narcose gegaan... Nu ben ik wel blij dat ik het niet heb gedaan, maar toch.

Het is zoals ik terug lees wel echt een hele vervelende ervaring geworden zo met toestemming en dan weer geen toestemming :(

@ summer beach, mijn excuses want ik heb helemaal niet gereageerd op jouw bericht... Zag dat vd narcose en ben gewoon doorgescrolld...

Mijn excuses... Negatief testen sucks.. Snap dat je enorm opziet tegen poging nummer 2. Wat heb jij veel eitjes zeg!! Ik ben pcos dus veel eiblaasjes en ik mocht maar 75 spuiten. Had 4 eitjes. Ik mag de volgende keer wel wat meer spuiten en dat wil ik zelf ook.

Heel veel sterkte met het verwerken van het rotnieuws en het bij elkaar rapen van nieuwe moed voor een nieuwe poging...

Geplaatst

@summerbeach, hè jakkes zeg en dat tijdens je vakantie. Zeker balen als je niet gaat menstrueren en dan pas later ongi wordt. Maar hopelijk zit je al weer in de flow voor een volgende poging.

Ik ben vanmorgen voor de eerste echo geweest. Het zag er goed uit. Baarmoederslijmvlies was al mooi dik en er zat 1 follikel en die was nu 16mm. Vanaf vanavond beginnen met ovulatietesten en als die positief is het zh bellen. Als ik woensdag nog geen positieve test heb dan weer naar het zh voor de volgende echo. Hoop dat het niet nodig is, vind het altijd zonde van mijn tijd, nl. 2 keer een uur rijden voor 5 minuten een echo.

Geplaatst

Kim je bent weer goed op weg:) spannend

Ik start over precies 2 weken mits alles er goed uitziet en daar ben ik niet meteen gerust op dus we wachten maar af... Ik heb al vaker cystes gehad of dat de eierstokken heel dik waren dus we zullen zien.. mag jij begin augustus voor een afspraak?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden