Ga naar inhoud

Wie start er ook in juni/juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 636
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve allemaal,Graag zou ik me bij jullie aan willen sluiten om zo nu en dan eens te kunnen kletsen over het hele gebeuren in de mmm. Ik lees al 2 jaar mee op diverse forums maar reageer zelf nooit omdat ik nu al aan bijna niets anders kan denken en ik het gevoel heb dat als ik actief deelneem dat dat nog erger wordt.In 2012 zijn we begonnen met het traject. Ik ben van de 3de icsi 6 weken zwanger geweest maar bij de echo bleek er geen leven meer in te zitten. Afgelopen februari zijn we voor poging nummer 4 gedaan. Ik had maarliefst 11 eitjes en was dus helemaal in een jubelstemming. Eindelijk veel eitjes dus hopelijk ook eindelijk een kans op meer terugplaatsingen... Totdat ik de dag na de punctie werd gebeld; alle embryo's waren gestopt met delen...Alle moed zakte ons in de schoenen. Ik ben altijd positief geweest en dacht altijd: nu hebben we een embryo van goede kwaliteit dus nu gaat het lukken. Of: nu ben ik eindelijk zwanger dus nu gaat het helemaal goed komen. En in maart dus heel veel eitjes.Eerlijk gezegd is van alle positieve gedachtes weinig meer over. Ik heb voor onze 5de poging op 21 mei decapeptyl depot gespoten. Op 23 mei voor de uitgangsecho naar dd en daar bleek een cyste in m'n linker eierstok te zitten. Dr Scholtes deed er vrij luchtig over: even een weekje wachten en vrijdag weer een echo maken en als de cyste dan was geslonken kon ik beginnen. Nou vrijdag dus de echo laten maken in Nederland en de cyste is nog even groot.Ik ben er gewoon helemaal door van slag. Het lijkt wel of alles wat tegen kan zitten ons ook gebeurd. Weet het gewoon even niet meer en het voelt alsof ik nooit mamma zal worden.Maar ja ik weet ook dat de hormonen dit gevoel versterken en dat ik nu gewoon ff mezelf niet ben. Ga vandaag maar weer eens veel afleiding zoeken (in een bejaardenhuis denk ik want ik kan geen zwangere vrouw meer zien) hahahaNou ja, hoe dan ook ik wens iedereen uit de grond van m'n hart heel veel geluk met de pogingen. Op naar het vervullen van onze ene wens!Knuffels Cindy

Geplaatst

Welkom Cindy! Wat veel tegenslag, helaas ook herkenbaar.. Kom je ook bij het dd topic schrijven??? Naast de narigheid lachen we ook wat af met elkaar.

Liefs Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hallo,

Ook wij gaan hopelijk deze maand voor een cryo terugplaatsing.

Onze eerste verse terugplaatsing is helaas mislukt.

Ik wacht nu op mijn menstruatie, normaal ben ik best wel onregelmatig. Tussen de 28 en 37.

Nu hoop ik natuurlijk dat het niet al te lang op zich laat wachten.

Heeft bij jullie menstruatie langer geduurd na een mislukte poging?

Geplaatst

Hallo summerbeach! Mijn ervaring is dat dat afhangt van wat je gespoten hebt. Bij gewone decapeptyl injecties werd ik gewoon op tijd weer ongesteld. Maar bij een decapeptyl depot duurde het bij mij 3 maanden. Maar dat is bij iedereen verschillend hoor!Succes met wachten! Knuffel Cindy

Geplaatst

Hi summer!! Ik had 50 dagen terwijl ik de rest van mijn leven netjes 28 gehad had.....

Echt vervelend. Ik heb het op laten wekken bij de acupuncturist. Of het werkte?? Twee dagen later was ik ongesteld.

Cindy, het heet Düsseldorf...het vervolg.

Groetjes!

Moes

Geplaatst

Cindy, het staat onder verzamel-topic "ziekenhuis" en dan kun je door naar het DD topic.

Eslief, hoe staat het met je vorderingen? Ik heb op internet even de studie gelezen, ziet er boeiend uit wel. Fijn om eraan mee te gaan doen. Ik ga in DD ook ernaar vragen want ze doen in verschillende zkh tegelijk door Europa.

Groetjes,

Moes

Geplaatst

@carrie idd heel erg spannend.. word er dan wat in de baarmoedermond geplaatst? Heb zoiets laatst ook gelezen bij iemand.. lijkt me wel heel zwaar en heftig om straks weer zwanger te zijn.. zelf heb ik zwangerschapssuikrr gehad en mag er vanuit gaan dat dat nu weer gebeurd.. ik had het gelijk heftig dus moest spuiten.. ik loop nu al bij een internist om het gelijk aan tr pakken als ik zwanger mocht raken

@flyr zo jij bent ook alweer een jaar bezig.. ook ik werd bij de cryo vrijwel meteen weer ongesteld.. spannende tijd voor jullie.. succes

@cindy een cyste is klote ik schrok daar toen ook erg van.. mijne werd niet groter maar eng was het wel.. bij de volgende behandeling was hij gelukkig gewoon weg.. wat schrikken van zoveel eitjes en geen bevruchting!! Krijg je nu een nieuwe echo of moet je deze poging staken?

@summer voor jouw weer een spannende tijd. . Daar gaan we weer samen;) bij mij bleef mijn ongesteldheid gewoon regelmatig en 27 dagen later kwam het weer door.. vervelend he dat wachten..succes!!! Hoop dat het vroeg is deze keer..

Geplaatst

@moes ik heb jullie pakketje zaterdag op de post gedaan;) hij komt met pakketpost vond ik wat veiliger en handiger;)hier in afwachting over 12 dagen mijn ongi dan zullen we zien wat er gebeurd;) woensdag word ik gebeld over het bloed en een uitstrijkje of dat goed was.. en dan zou ik dus met het testmedicijn gaan starten bij de derde dag van mijn ongi.. het was nog wat vaag allemaal omdat ze zelf nog niet alle papieren binnen hadden en compleet waren.. heb wel besproken dat als er 2 zijn we er ook 2 terug krijgen.. verdubbel u kansen;)

Geplaatst

Super Eslief, bedankt! Zal ik even verzendkosten aan je overmaken?? Wat lastig dat je geen PB kunt versturen, hoe komt dat?

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen met die studie, ik heb er goede hoop bij voor je. Jijzelf?

Voor de rest, tot schrijfs!

Moes

Geplaatst

Nee moes ben je mal;) die verzendkosten zitten wel goed.. ik kan geen pb versturen via mijn mobiel en mijn laptop word gemaakt:) als die heel is dan ben ik er weer.. heb ook een tablet maar kan er nog niet mee omgaan.. moet ik me gewoon even beter in verdiepen;) mobiel is zo makelijk! Ik heb zelf ook hoop maar ook weer niet.. ik vind het ergens ook wat eng omdat er elke keer wel wat mis was al ik zou starten.. ben ook ze zenuwachtig voor het uitstrijkje.. heel stom.. als alles goed is ben ik vast veeeel positiever.. vin het nu een beetje eng

Geplaatst

Ga der wel vanuit maar ergens achter in mijn hoofd zegt een stemmetje dat et vast weer wat mis is.. maar ik merk dat ik tegenwoordig meer aan zelfbeacherming doe en daardoor de klappen van de mislukking veel makelijker kan opvangen..:)

Hoe gaat het met jouw? Weer in de spannende wachtweken!!

Geplaatst

Ik zit inderdaad in de wachtweken. Wd3 vandaag en nog niet veel te merken. Probeer er ook niet te veel mee bezig te zijn. Vanaf komend weekend zal dat wel anders worden. Meestal ging het bij mij rond dag 10-12 mis en nu was de cryo al een blasto dus al verder gedeeld dan de andere keren.

Geplaatst

Owhh dan was het wel een hele goeie!!! Wat is hij het goed gaan doen:) we gaan heel hard duimen.. het word nu toch vervelend al dat negatieve dus zet jij de toon maar voor groen:)

Geplaatst

Ja het was inderdaad een hele goede. Moest wel lachen, want de laborante was heel enthousiast over onze emmie. Hij was zo mooi zei ze en toen vroeg mijn man, welke kleur ogen heeft ie :-)

Ik ga heel hard mijn best doen om voor groen te gaan!

Geplaatst

Hahah leuk:) is ook al een fijn gevoel. Dit moet hem gewoon worden.. mijn dochter heeft blauwe ogen met een bruine vlek erin.. wij zeggen altijd dat ze een veroeste naald hebben gebruikt vandaar de roestplek:) tis een hit wand we horen dit steeds terug bij het ziekenhuis;) een schone naald gebruiken he;)

Geplaatst

O ja dat is ook een goeie. Ik denk ook dat dit hem wordt. Gisternacht gedroomd dat ik een echo had en dat er twee knipperlichtjes te zien waren. Dat zou een eeneiige tweeling betekenen, haha

Geplaatst

Wow, wat veel reacties hier. Lastig om op iedereen nu te reageren.

@Cindy, wat een traject hebben jullie al achter de rug zeg. Wat vervelend dat nu weer een cyste roet in het eten gooit. Wat een pech kan een mens hebben...

@Kim, spannend de wachtweken! Wat een ellende is dat hè?!? Ik duim voor 2 streepjes!l

@Eslief, voor jou ook spannend. Morgen uitslag van het uitstrijkje en definitief bericht of je mee mag doen met de studie? Ik duim ook voor jou!

Vroeggeboorte is bij mij niet veroorzaakt door verkorte baarmoederhals, dus daar hoeven ze niks omheen te plaatsen. Ik had zwangerschapsvergiftiging, kans is 25% dat ik dat een volgende zwangerschap weer krijg. Dat is dan niet te voorkomen of te behandelen (behandeling bestaat eruit dat ze het kindje geboren laten worden en dat is natuurlijk geen goede optie zo vroeg in de zwangerschap)

Geplaatst

Nou die Eslief doet haar naam eer aan!!! Daar wil ik wel elke dag post van krijgen. Ten eerste verpakt als een waar cadeautje en dan bij het openen nog een geweldig lief extraatje!!!! Direct in gebruik!!

Meid wat ben jij een kanjer.

Onwijs liefffffffff!!

Knuffel van Moes

Ik heb Noes geappt en zal haar snel de lift brengen!!

Poeh....daar word je blij van...

Geplaatst

Awhhh moes graag gedaan;) moest het toch een beetje leuk inpakken;) het was niet zoveel maar alles is beter als niks.. een klein kadotjes kon niet missen! Dat moet gewoon veel geluk gaan brengen;)

@carrie poeh wel eng hoor.. vooral dat ze er niks mee kunnen.. lijkt me erg zwaar om mee te maken en dan straks de spanning.. respect voor jullie.. we gaan natuurlijk duimen dat het nu niet gebeurd:)

Over een uurtje krijg ik een belletje.. spannend

Geplaatst

Nou uitstrijkje en alles was natuurlijk hellemaal goed;) dus over zo een 10 dagen zal ik starten.. mits mijn ongi op tijd komt.. dat gaat nu natuurlijk niet gebeuren;)

Geplaatst

Super Eslief, dat het uitstrijkje goed was! Erg benieuwd hoe het zal gaan!

Tja, het is idd erg spannend allemaal. Zo'n extreme vroeggeboorte willen we natuurlijk niet nogmaals meemaken. Maar als het gebeurt, zullen we ons daar ook wel weer doorheen slaan op de een of andere manier. En ik heb altijd nog 75% kans dat ik het niet weer krijg!

A.s. vrijdag de 1e echo (kijken hoe groot follikel is), ook best weer spannend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden