Ga naar inhoud

Wie start er ook in juni/juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 636
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties! Vrijdag heb ik weer een echo dus hopelijk is de cyste dan wel in grootte afgenomen! Ik heb twee weken geleden decapeptyl depot gespoten dus ik heb gelukkig nog twee weken om de cyste 'op te ruimen'!Het klinkt stom maar ik heb gewoon zo'n zin om weer te kunnen beginnen. Dan kun je tenminste zelf weer iets doen. Ik merk ook aan jullie dat je tijdens het traject meteen weer in de positieve stand staat. Heerlijk om te lezen! Good luck allemaal meiden!

Geplaatst

Spannend cindy! Hopelijk is heel die cyste niet meer te zien.. de teleurstellingen leg ik altijd snel naast me neer en kijk vooruit.. als je weer bezig gaat zit je weer vol energie..

Geplaatst

Eslief, wat ontzettend lief van je! dank je wel voor je "restanten" en ook nog eens een geluks-kadootje erbij!

Daar wordt je echt blij van! Moes had ze vandaag bij mij in de bus gedaan. En ik zeg altijd: een goed begin is het halve werk!

Dank je wel, Eslieverd!!

Gr

Noes

Geplaatst

Awh graag gedaan noes.. idd een beginnetje gemaakt.:)

@cindy succes morgen!! Hopelijk heb je grote opruiming gehouden

@carrie jij ook veel succes bij je echo! Spannend..

Hier heel humeurig en sjagerijnig.. kan niks hebben.. precies wat ik heb als ik ongesteld moet worden.m maar oficieel pas over een week.. dus mijn lichaam houd me vast voor de gek.. of deze keer ist lief en komy het vroeger

Geplaatst

Ja en Nee... ik krijg eerst minimaal 2 weken een medicijn die de hypofiese uit gaat schakelen.. of hoe je dat ook schrijft;) dan bloedonderzoeken of hij ook is uitgeschakeld en pas als dat zo is mag ik starten met stimuleren.. dus ik start wel met injecties.. dus voor mijn gevoelnstart ik gewoon

Geplaatst

Vandaag weer voor echo geweest. Cyste helaas nog even groot. Dinsdag wordt de cyste weggehaald in Düsseldorf. Dus de 'grote opruiming' gaan we zelf ff een handje helpen. Hopelijk kan ik daarna nog beginnen met stimulatie. Het decapeptyl depot werkt nog tot 22 juni dus heb dan nog 2 weken voordat ik echt van start ' moet''. Het vervelende is dat als dat niet gaat lukken dat ik dan maanden verder ben voordat ik weer opnieuw kan starten. Bij de vorige poging duurde het ruim 3 maanden voordat ik na het depot weer ongi werd. Hoop dus op een goed resultaat dinsdag. Dan kan ik me bij sommigen van jullie aansluiten op het echte wachtbankje! Kan niet wachten haha@eslief: ennnn ben je inmiddels ongesteld geworden? Hoop het voor je... Des te eerder kun je beginnen toch? Bedoel jij met HET medicijn om je hypofyse uit te schaken ook decapeptyl depot?@kim: hoe gaat het??? Al bijna op wd7...!!!@moes: ik kom op 'dd topic' schrijven als ik mag starten! Voor nu vind ik dat nog wat te lastig omdat de meesten daar alweer verder zijn.@ iedereen: super om jullie berichten te lezen. Ik vind dat we allemaal over pak em weg 3 maanden een nieuw topic moeten openen: uitgerekend op....

Geplaatst

Awhh cindy shit zeg.. hoopte voor je dat hij weg zou zijn.. dit is echt niet leuk.. dan maar een handje helpen en dan duimen dat je toch kan starten.. ikzelf doe met een test mee en krijg dus nieuwr medicijnen die niet eerder gebruikt zijn.. je kan het vergelijken met de deca tis alleen wat anders.. ik mag geen uitspraken doen over de medicijnen;)

geen ongesteldheid maar natuurlijk een schimmelinfectie!!! Fijn weer.. heb een paasei gekregen en hopelijk snel van de jeuk af.. gelukkig maakte het niet uit.. omdat ik nog een week voor de ongesteldheid zit..komt waarschijnlijk doot het uitstrijkje.. dus nu de boel daar beneden ff laten luchten voor de ongi.. lol:)

@carrie hoe was jouw echo?

Geplaatst

Hi meiden! Op internet lees ik jouw medicatie bij de uitleg van de test, of klopt dat niet Eslief?? Of zijn dat werkzame stoffen en geen merknaam?

Spannend voor je. Maar wat balen dat je nu een kriebeldoos hebt! Hopelijk snel over. We halen ook alle weerstand weg met al die rommel in ons lijf.

Cindy, bij het dd topic zijn ook Noes en ik....eeuwige blijvers die pas starten in aug. En zo zijn er meer die nog aan het begin zitten joh. Maar geen punt, je moet doen wat goed voelt. Ik ben ook dinsdag in dd. Ik zal voor je duimen. Hoe halen ze de cyste weg?? Tinkerbell is er ook op dinsdag, een wachtkamer vol forummers. Gezellig naar de vissen loeren.

En vandaag gaan we lekker van het mooie weer genieten!!

Liefs Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@cindy Balen van die cyste. Wel fijn dat hij nu vakkundig weggeruimd wordt :-) En ik duim voor je dat je snel daarna kunt starten!

@eslief Traject wat jij doet, is dat qua lengte vergelijkbaar met IVF met lang protocol? Of nog wat langer? Jij doet dan dus met andere medicijnen, maar is het qua lengte vergelijkbaar?

gisteren 1e echo gehad op cd12. Was nog een beetje te vroeg, 1 follikel van 12mm en bms was 5. Woensdag terug voor een nieuwe echo en vanaf zondagavond ovulatietesten doen (is meer voor de zekerheid, niet omdat de arts (of ik) al een positieve test verwacht)

Geplaatst

@cindy, jakkes wat balen zeg. Hoop dat je nog gewoon kunt gaan starten over een paar dagen.

@eslief, ook jakkes een schimmelinfectie. Hopelijk snel weer over.

@moes, jij dus ook weer begonnen?

Hier alles goed, wd 8 vandaag. Vannacht weeïg gevoel en brandend maagzuur. Ach zal wel niks zijn. Het wordt nu wel spannend, broekloeren is begonnen.

Geplaatst

@carrie, kan snel gaan hoor. Ik had ook op donderdag een follikel van maar 11mm en op zondagavond al een positieve ovulatietest. Hoefde toen op maandag niet meer terug voor echo.

Geplaatst

Hi Kim, spannend joh, week 1 is nog te doen maar dan.....broekloeren tot en met!!

Ik ben nog niet begonnen maar ga op eerste gesprek over de medicatie en dan haal ik nieuw potje dhea op plus de synarele spray. En dan red ik het net niet voor mijn vakantie dus kan pas starten eind juli begin aug. Gezellig weer met Noes.....wat een armoe dat we steeds gelijk op gaan, ik hoop voor haar ook eindelijk met succes (samen nog maaaaanden in een uitgerekend topic is dan een leuke afsluiter).

Dus nu gewoon een rustig ritje dd en verder ga ik nog even verder met de acupunctuur. Mijn lijf rustig maken voordat het gif er weer ingaat!

Fijne dag!

Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@moes dat uitgerekende topic moet hem nu gewoon gaan worden voor jullie saampjes!! Wat de medicijnen betrefd.. er zijn verschillende medicijnen en ik word uitgeloot welke ik ga krijgen. Ik weet al welk eerste medicijn ik krijg maar mag geen van de medicijnen met de gyn bespreken.. zodra die op de hoogte is van het medicijn omdat ik me verspreek stopt de test meteen en word ik eruit gegooit.. ik hou dus gewoon overal mijn mond over zodat ik me nergens in kan vespreken:)

@kim wd8 alweer.. spannend meid nu komt het allemaal weer dichtbij.. het was een topper dus het moet gewoon.. wanneer waag je een testje?

@carrie was idd nog niet heel groot maar het kan heel snel gaan.. op naar woensdag. Je kan het traject vergelijken met het lange protocol.. ik zal minimaal 2 weken injecties nemen dat is de periode dat andere de pil slikken..met bloedonderzoek gaan ze dan elke paar dagen iets bekijken.. ik heb alles al 10x gelezen maar denk dat ik het allemaal pas echt goed snap als ik er middenin zit.. het stimuleren gebeurd met een ander medicijn..

Geplaatst

@moes, ok dus nog even rust voor jou. Wel toevallig inderdaad dat Noes en jij altijd gelijk op gaan. En dan nu samen naar een uitgerekend topic, dat moet gewoon.

Ik ga niet heel vroeg testen. Van het zh mag ik officieel pas 15 juni testen, dus 16 dagen na tp. Maar de cryo was bij tp al ongeveer een blasto, dus ik denk dat ik dinsdag of woensdag een testje ga wagen. Gisteren wel al kv testen gehaald.

Geplaatst

Spannend kim! Dan moet je al echt een vette streep hebben;) ik probeer nooit vroeger tr testen.. ik word gek van die tuurstreepjes.. en toch elke keer ga ik weer turen

Geplaatst

@kim spannend hoor!!! Volgende week gaan veel meiden testen. Ben benieuwd!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Vrijdag en maandag een FM meting gehad. Dit was de natuurlijke. Twee mooi gegroeide eitjes. Gisteravond pregnyl moeten spuiten voor de eisprong. Vandaag krijg ik te horen of ik zondag mijn TP krijg. Ik ben zo benieuwd. Ook al begonnen met acupunctuur voor ondersteuning van het innestellen. Bij de verse poging wilde het niet innestellen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden