Ga naar inhoud

Wie start er ook in juni/juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Thanx dames!Ik weet ook wel dat het bij iedereen en bij elke zwangerschap weer anders is, maar ja die krampen van gisteren waren echt niet hoopvol. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik pas op dag 14 getest volgens mij en die was toen echt duidelijk.
Ja dat bedoelde ik ook Kim. Mijn zus testte bij de eerste zwangerschap precies op de datum positief en bij de tweede pas 4 dagen over de nod dus het blijft zo onzeker als wat! Maar aan de andere kant dus ook nog absoluut wel hoopvol!!! Heb je de pol gezien? Daar zie je het ook!
  • Reacties 636
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah bah Kim... niet leuk!!! Veel sterkte!!!

@cindy: wat goed dat de cyste weg is en dat je bent gestart!! Op naar een boel mooie follikels!!

@cindy en moes: jeetje wat reis zo naar Dusseldorf. Helemaal met het noodweer van de afgelopen dagen. Maar het is voor een goed doel...

@eslief, nog gen ongi? Stom hè, als je niet wil dat hij komt, verrast ie je en als je erop zit te wachten, duurt het lang!

@mirella, zondag tp? Spannend!!

Ik ben vanochtend opnieuw voor een echo geweest. Follikel is nu 20 mm en bms 9 mm. Dus ze melden me vandaag aan in Utrecht en ik word vandaag gebeld door Utrecht om door te geven hoe laat ik vanavond pregnyl moet spuiten. Terugplaatsing is dan waarschijnlijk op dinsdag.

Geplaatst

@kim ahh meisie nee toch:( weet dat je je er een beetje op had voorbereid door afgelopen dagen.. ik had zo gehoopt dat hij was blijven plakken.. tukzooi!!! Sterkte!! Dikke knuffel

@carrie jeeej hij is netjes gaan groeien!! Nu op naar de tp :) spannend weer.. hier nog geen ongi verwacht hem vrijdag:)

Geplaatst

@ Carrie ah wat goed! Op naar dinsdag :)

@ Eslief hopelijk komt je ongi snel (gek he hoe de ene heel hard zit te hopen dat ie vooral niet komt en de ander niet kan wachten tot ie WEL komt...)

Geplaatst

@dhana ja bizar he.. nu hoop ik dat hij snel komt en 28 dagen terug zat ik nog vol hoop dat hij niet zou komen.. blijf me steeds verbazen hoe wij vrouwen zo makelijk de knop weer omzetten.. wanneer mag jij gaan testen? Je bent ook al een eind op weg toch? Probeer alles bij te houden van iedereen maar mijn hoofd is een zeef

Geplaatst

@ Eslief, ja we gaan van links naar rechts! En het is ook logisch dat je het niet bijhoudt!! Je bent niet de enige :)

Zoveel dames hier... Ik zit vandaag op wachtdag 12 en het is nog rustig. Ik voel me prima!

Heb ook echt het gevoel dat ik zwanger ben al slaat dat nergens op want ik kan het nergens aan toewijzen en ik zou niet weten hoe het voelt om zwanger te zijn, maar ik denk het gewoon!!

Ik vlieg morgen naar Milaan en test pas zondagavond als we terug zijn. We willen het weekend niet beinvloeden door de uitslag.

Ben wel echt blij dat we weggaan want mijn concentratieniveau op het werk is nu echt nihil...

Geplaatst

Hallo dames, ook ik wil graag meeschrijven. Ik zat eigenlijk in het mei topic. Maar ik zie dat mijn collega`s ook hier zitten ;)

Ik ben 29, er zijn geen wezenlijke problemen bij ons geconstateerd. Ik heb vorige week woensdag een terugplaatsing gehad in dd van een blasto en een morula (mijn eerste IVF/Icsi poging) Ze waren bevrucht met A kwaliteit zaad. Nu dus afwachten. Ik mag net als Dhana zondag testen.

Ik weet op dit moment niet meer wat ik allemaal voel en of het goed is of niet. Vaak vraag ik me af of ik voel wat ik voel omdat ik wil dat ik iets voel of omdat het gewoon zo is (snappie) of ben ik misselijk omdat ik dat wil zijn of ben ik nu echt misselijk? Ik word hartstikke gek van mezelf.

@Kim ik zag dat het echt foute boel was vanochtend? zwaar kl*te! Gaat een beetje meid?

Geplaatst

@dhana je gevoel zegt ook wel iets hoor!!! Mensen die dat vaak zo voelen zijn ook zwanger..!! En dat is een mooi uitgangspunt.. lekker samen genieten en zondag op vaderdag een testje wagen!! Dat zou wel een heel mooi eerste vaderdagskado zijn!!

@10eke spannend voor jouw..hellemaal herkenbaar dat gevoel hoor.. je denkt iets te voelen maar wil niet teveel hopen.. lijkt je buik dikker.. of verbeeld je dat.. misselijk van geurtjea achnee ik stel me gewoon aan het stinkt... bahhh herkenbaat!!! Zet hem op

Geplaatst

Ja 10eke! Daar is ze toch :p

Wat is een morula?

Eslief, weet je dat ik daar nog niet eens bij had stil gestaan?? Dat zou een fantastisch vaderdagcadeau zijn!!! Krijg spontaan een brok in mijn keel... Yayyy hormonen!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hahaha hormonen he!!! Moet hem gewoon worden he;)word ook wel tijd voor een positieve test.. wat een ellende de laatste tijd.. tijd voor wat groene maanden

Geplaatst

Ja, vind ik ook!! RICAN mocht vandaag testen... Nog niks van haar gelezen.. Spannend wel hoor!

Tineke en ik beiden zondag testen. Verder weet ik even niet wie er ook dicht tegenaanzit.

Dus er komen er een paar aan. Tijd voor positieve testen. Ik ben vrijwilliger 1 :)

Geplaatst

@carrie, dan was het mooi gegroeid. Maar had je dan nog geen positieve ovulatietest gehad met een follikel van 20mm?

@eslief, ja gek hè hoe snel we de knop weer omzetten. Hoop dat je ongi snel komt.

@dhana, jij moet gewoon voor positief nieuws gaan zorgen. En het zou een super vaderdagcadeau zijn.

@10eke, heel herkenbaar jou gevoel, voel ik nou iets of niet. Knap dat je het nog volhoud om niet te testen.

Tja hier nog steeds hetzelfde, nog geen bloed, maar voel wel steeds krampen. Heb natuurlijk altijd nog een heel klein beetje hoop, omdat ik nog geen bloedverlies heb. Ga wel vanmiddag stoppen met de utro, want dat deed ik op eigen initiatief en heb nu het idee dat die de boel tegen houden. Maar ik ga pas weer testen op zaterdag dat is een dag voor de datum die het zh meegaf. Dus ik ben me er wel op aan het voorbereiden dat het mis is, maar echt eraan toegeven kan ik nog niet, omdat ik nog niet ongi ben. Heb wel daarstraks met mijn dochtertje een lekkere cake gebakken, toch al een beetje het verdriet wegeten.

Geplaatst

@ Kim, jammie cake!!!!

Als ik jou was zou ik nog even doorgaan met de bolletjes tot zaterdag en dan testen. Heb je dan nog steeds omowit dan ook pas stoppen...

Uiteraard aan jou de keuze..

Geplaatst

@kim lekker cake!.. ik herken je gevoel van de bollen.. het rommelt van binnen.. de testen zijn wit en ergens weet je wel dat het niet goed zit maar er blijft wat hoop.. ik ben beiden keren gestopt met de bollen toen de testen wit waren omdat ik het ergens wel wist...plus dat als ik positief teste ik toch moest stoppen..het was gewoon alsof heel mijn lichaam prostesteerde en ik me daardoor lamlendig voelde.. de volgende kwam het altijd los.. je moet hierin je gevoel volgen. Ik kan het te makelijk naast me neerleggen en weer vooruit kijken.. ik weet dat het ergens ooit gaat gebeuren dat ik toch de teleurstellingen zal moeten gaan verwerken..

Geplaatst

ow sorry ik ben een leek he!! Ik bedoel het niet verkeerd. Ik moet echt nog sowieso tot 7 weken de utrogestan gebruiken als de test positief is. Heb begrepen dat dit niet overal is.

Geplaatst

@Dhana je hoeft je echt niet te verontschuldigen. Zoals je al schrijft heeft elk zh zijn eigen protocol.

Als ik een verse tp heb moet ik het ook tot een week of zeven gebruiken volgens mij. Maar ja nu heb ik het op eigen houtje gedaan en maak ik dus van mezelf ook progesteron aan, omdat het een natuurlijke cyclus was. Dus ik ga stoppen met de bollen en dan zien we wel weer verder.

Geplaatst

ah zo... Oke nou dan lekker stoppen hoor. Dan ben ik heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Ook naar de test zaterdag.

Hebben gewoon wifi int hotel dus ik zal checken :)

Geplaatst

Owhhh was ook niet aanvallend hoor!!!! Was ook niet op jouw reactie gericht;) het is meer vertellen hoe het bij mij was..Idd alle ziekenhuizen hebben een ander iets.. bij ons is het idd zo dat je meteen stopt na een positieve test.. ik heb inmiddels al wat doosjes in huis wand ben zelf van mening dat langer nemen beter is gezien verhalen van anderen..ik voel gewoon dat het niet goed zit.... maar je moet doen waar je je goed bij voelt..wd12 en een witte test is niet heel goed:( tis een slopend proces en het gaat bij iedereen anders:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden