Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 687
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is echt niet grappig, vanmorgen 2 serieuze knaltesten, maar de rest vd dag heb ik nagenoeg nergens last van. En dan schiet de stress en onzekerheid er zo ontzettend in. Door de zwangerschap begin dit jaar, mijn hcg steeg maar heel langzaam en op het eind slecht. Daarna de curettage en eierstok en eileiderontsteking hebben zo gat geslagen in m'n vertrouwen. En het verdriet die we hadden, niet normaal. Nu denk ik de hele tijd: shit ik voel niets, het zou toch niet wéér..?

Geplaatst

Ik heb ook n zwaar gevoel in mijn buik, onderrug pijn, misselijk, bijna kokhalsen, steekjes in mijn borsten en zeer sterke geur. Maar ook dat ongiegevoel en zie mijn testen : )

Geplaatst

Pffff ik voelde me zo onzeker dat ik nog maar een tekstje heb gedaan? De plus kwam al voor de controlestreep! Tis toch weer een soort van bevestiging. Ik ga zo het zh bellen voor mijn 1e echo afspraak brrr, en de huisarts voor een bloedtest, brrrr. Hoop zo dat ik dit kindje niet weer verlies, heb al 5 mk gehad..

Geplaatst

@ Hope kan me je onzekerheid voorstellen... Sterkte met de wachttijd! Maar je bent nu toch echt zwanger hoor!

@ Hermine, nog geen test gedaan?

Geplaatst

@hope, kan me voorstellen dat je onzeker bent als je al 5 mk hebt gehad, maar voor nu ben je gewoon hartstikke zwanger.

@roxanne, dat zware gevoel in mijn buik heb ik soms ook en al je kwaaltjes klinken wel goed. Spannend!

Ik heb vanmorgen ook weer getest en de streep kwam meteen!

[ATTACH=CONFIG]5732[/ATTACH]

De bovenste test is van vrijdag en de onderste van vandaag. Ik ga woensdag het zh bellen voor de eerste echo, maar dat zal waarschijnlijk pas na onze vakantie worden.

Geplaatst

Yes Kim!! Super gefeliciteerd!!! Heb jij kwaaltjes? Ik gisteren weinig, nu ook niet behalve super posi testen

ik ga zo hcg prikken, pffff zenuwachtig voor de uitslag

Geplaatst

Ja vanmiddag rond 15:00 u ongeveer. Bij ons in het umc ook niet maar ik doe het via de huisarts. Vandaag, As don, volgende week ma en volgende week vrij. Na dat weekend heb ik een echo.bik doe dat omdat ik deze zw wil volgen ivm al die mk's

heb jij kwaaltjes? Ik weinig en dat maakt me zo onzeker..

Geplaatst

Zo even het lijstje weer naar voren gehaald.

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Wat is er teruggeplaatst?[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]ICSI cryo ET

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 2 cellige cryo

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hermine

[/TD]

[TD]ICSI 4

[/TD]

[TD]22 Juli 2014

[/TD]

[TD]2 blasto's

[/TD]

[TD]3-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef

[/TD]

[TD]ICSI1 (cryo)

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]2 cryo's

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope

[/TD]

[TD]ivf 3 cryo

[/TD]

[TD]22 juli 2014

[/TD]

[TD]1 morula

[/TD]

[TD]05-08-2014[/TD]

[TD]JA!![/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim

[/TD]

[TD]IVF 2

[/TD]

[TD]23 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 cryo

[/TD]

[TD]01/08 [/TD]

[TD] JA!![/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana

[/TD]

[TD]IVF/ICSI 1

[/TD]

[TD]29 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 cryo 5 cellig

[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ok via de ha dus. Tja onze ha is op vakantie dus dat gaat sowieso niet.

Ik heb weinig kwaaltjes, maar bij mijn dochter heb ik ook niet veel kwaaltjes gehad. Ben nu soms wat weeïg en heb af en toe steken in mijn buik en borsten.

Geplaatst

Ja ik precies hetzelfde als jij, soms wat weeïg, en soms steken in borsten of lage rugpijn.

Geplaatst

Meiden gefeliciteerd!!! Kim wat een knaltest:) wat tof! Eindelijk!!!

Hope het blijft voor jouw eng maar je hebt wel een mooi hoog hcg aan je testen te zien:) vorige keer waren die minder mooi. Ik hoop dat je een heel mooi hcg hebt via je bloed zodat dat je een beetje moed geeft.. lekker genieten meiden!! Een groen bankje dat werd weer tijd!!!

Geplaatst

Jeej...

Babyenschede al weer een test gedaan of nog niet?

Pff hier denk ik elke keer dat de ongesteldheid toch door gaat komen, toen ik gisteren in bed

lag leek het helemaal en zei ook tegen me ma ik heb menstruatieachtig gevoel.. zegt hij

zolang er geen bloed is is het goed.. maar ja maar niet gezegd dat de utro ook mijn menstruatie

tegen kan houden..

Ik weet dat het ook bij een zwangerschap kan horen.. pff nog 4 dagen..

Geplaatst

Gefeliciteerd hope. Wij hebben de knoop doorgehakt. We gaan door met een cryo tp. Ondanks dat er stress aan kan komen. Ik doe het nu niet alleen voor ons maar ook voor me vader. Misschien wordt het de kracht tot een positief resultaat. Pregnyl zaterdag gespoten en vanmiddag een telefoontje van het ziekenhuis.

Geplaatst

Succes Mirella! Op een gezonde zwangerschap!!

Ik zag trouwens laatst bij ons ziekenhuis dat ze bezig zijn met een hippo studie en een studie vitamine K2

Iemand bekend hiermee?

Geplaatst

Eslief dank je wel! Lief van je! Ik moet nu gewoon op m'n lichaam vertrouwen en als ik mijn gevoel volg weet ik dat het goed zit.

mirella zit ie al lekker in je buikkie? Wat goed van jullie! Waarschijnlijk had ik dezelfde beslissing genomen. Mijn hemel wat duim ik hard voor jullie! Slik je al visoliecapsules en prenatal vitamines, en drink je al granaatappelsap? Dat kan helpen!

roxanne&marcel dat ongie gevoel heb ik ook, vandaag nog, dus het zegt niets! Is vrijdag de officiële testdatum of test je al eerder?

babyenschede, Seef en dhana hoe gaat het met jullie?

kim echt shit joh! Vind het ergens ook belachelijk, bij ons zouden ze totaal niet moeilijk doen. Dus dan ben je 8,5 week als je de echo hebt?

hier de kwalen weer volop, misselijk, weeïg, verschrikkelijk moe, chago (ben ik nooit), steken in mijn borsten en baarmoeder, lies, bekken. Lage rugpijn en zeer sterke reuk : )

Geplaatst

Dhana dat was tegelijk, nee ik ken het niet. Ja vitamine k wel, word bijv gebruikt bij mensen met trombose

Geplaatst

@mirella, heel veel succes weer!

@hope, ik weet eigenlijk niet precies hoever ik nu ben, maar ik denk 1 dag minder dan jij. Volgens mij was mijn tp 1 dag later toch. Ik had op 23 juli de tp. Dan zou ik met de echo 8 weken en 3 dagen zijn. Als de echo voor mijn vakantie zou zijn dan was ik 5 weken 6 dagen bij de echo en in het zh zeiden ze dat het dan echt nog te vroeg zou zijn. De kans is dan groot dat je nog geen kloppend hartje ziet en dan maak je je misschien onnodig zorgen. Eigenlijk doen ze de echo rond de 7 weken in ons zh.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden