Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whaaaaaa!!! Ik heb net mijn hcg waardes terug: 1068!! Wauw!!! En dat voor 4 weken en 3 dgn zwangerschap! We zijn zo ontzettend blij en gelukkig!!!

kim, ja dat zou dan te vroeg zijn voor een echo, wel begrijpelijk. Maar je gaat heerlijk op vakantie! Waar ga je naar toe?

• Reacties 687
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super Hope, wat een ontzettend mooie waarde. Misschien zijn het er wel twee! Ga jij trouwens meedoen met MvM?

Wij gaan naar Oostenrijk, heb er super veel zin in. Voor het eerst met z'n viertjes op vakantie ;-)

Geplaatst

hoi Hope

Ik ben al een tijdje niet actief op het forum maar ik wilde wel reageren.onze waarde was 600 en hebben nu een tweeling rondlopen van drie. Waarde van 1089 is heel goed. Geniet ervan.

gr. remci

Geplaatst

Remci dank je wel! Ben ook heel opgelucht! Ik weet het eigenlijk niet zo goed dus ik gooi maar even een vraag in de groep:

als er 1 cryo terug is geplaatst, 1 morula, kan het dan nog een tweeling worden? Aangezien mijn hcg skyhigh is, en er Tweelingen in de familie zijn.

Kim ik weet het nog niet, moet zo kotsen van die lucht, eigenlijk als ik die flessen al zie. En dan kan ik er niet eens in plassen.

oh wat heeeeerlijk Oostenrijk! Ben er nog nooit geweest maar volgens mij is het schitterend! Geniet! Wij waren dit jaar al vroeg op vakantie gegaan, 27 juni naar Ibiza. Expres vroeg omdat wij in de zomer in alle rust met de cryo tp wilden starten : )

Geplaatst

Dag Hope,

ja, het kan dan nog een tweeling worden. Het embryo kan zich een keertje extra delen en als je een terugplaatsing hebt gehad in je natuurlijke cyclus, dan had je natuurlijk ook nog je eigen ei van de maand...

Succes!

Geplaatst

Hoi Hope,

Een embryo kan zich inderdaad gaan doordelen tot een eeneiige twee, drie of vierling...

Onze zoontjes waren ook ontstaan uit de tp van een embryo.

Maar als het eeneiig is dan staat dat los van erfelijkheid.

Alleen meereiige meerlingen kunnen erfelijk zijn ( igv spontane zwangerschappen dan he.

Maar sowieso is de range van hcg ontzettend uiteenlopend.

Bij onze tweeling had ik op dag 17 na punctie een hcg van 110 en bij mijn huidige zwangerschap een waarde van 220 op dag 16 na punctie.

Kortom; het kan alle kanten op, op Naar de echo en van harte gefeliciteerd !!!

Geplaatst

Ik wil denk ik wel meedoen met MvM. Ik kon die lucht ook niet echt verdragen, maar ik wil het toch gaan doen denk ik. Kan dan wel pas na de vakantie starten, dus ga me nu ook nog niet aanmelden.

Geplaatst

Hi Maaike en Meiske, bedankt voor jullie uitleg!

Meiske als eerst van harte met jou zw! Ik lees veel mee op het forum en ook altijd wat jij schrijft. Als iemand dapper is met een enorme doorzettingsvermogen dan ben jij het wel! Hoe gaat het?

Dus als ik het goed begrijp kan een twee eiige tweeling alleen ontstaan vanuit 2 eitjes, 2 embryo's of cryo's? En eeneiig ontstaat uit 1 embryo of cryo. Ja ik heb ook even de range van de hcg waarden opgezocht en die is idd nogal groot. Ik heb ook absoluut niet het gevoel dat het er 2 zijn. Van mijn zoontjes trouwens, hij was 1 van een tweeling, 2 teruggeplaatst, had ik met 5 wkn en 2 dgn een hcg van 17000. En daarvan is alleen ons zoontje geboren. Vrijdag ga ik weer hcg prikken.

fingers crossed! Maar het zit wel goed.

kim ik ga me denk ik niet aanmelden, alleen het idee al sta ik te spugen, ik vind het zooo erg en egoïstisch maar het lukt echt niet : (

Geplaatst

Hope, klopt helemaal wat betreft die tweelingen. Een eeneiige ontstaat uit 1 embryo en een twee-eiige heb je echt twee eitjes voor nodig.

Voel je absoluut niet schuldig hè als je je niet aanmeldt. Als je daar echt van over je nek gaat is het niet te doen.

Geplaatst

Hoi meiden, ik had besloten vanavond een test te doen...en de test is hartstikke positief :-) vrijdag bloedprikken. Had al de hele tijd t gevoel dat t zo was. Vooral door mn hoge suikers. Ik belde mn moeder net en die had ook al een voorgevoel, ook door mn blik! Nou nu blijft t nog even spannend want er zijn 2 cryo's teruggeplaatst...kan t nog ff niet bevatten eigenlijk

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaa!!! Seef!!!!! Van harte meid! Wanneer mocht je testen? Welke wd zit je nu? Wat grappig dat je dat zei over jouw blik, ik heb precies hetzelfde en mijn moeder had ook een goed voorgevoel : ) Leuk! Schrijven we samen in uitgerekend topic : ))

Dat zijn er 3! Kom op meiden, dit wordt een totaal groen bankje!

Geplaatst

Wow Seef!!! Gefeliciteerd!!!! Mijn god iedereen test hier positief.... ik hoop echt heeeeel hard dat dit zo doorzet... Babyenschede jij test morgen weer he. Waarom sta je niet int lijstje?

Truste allemaal! X

Geplaatst

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Wat is er teruggeplaatst?[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]ICSI cryo ET

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 2 cellige cryo

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hermine

[/TD]

[TD]ICSI 4

[/TD]

[TD]22 Juli 2014

[/TD]

[TD]2 blasto's

[/TD]

[TD]3-8-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef

[/TD]

[TD]ICSI1 (cryo)

[/TD]

[TD]25 Juli 2014

[/TD]

[TD]2 cryo's

[/TD]

[TD]8-8-2014[/TD]

[TD]JA!!

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope

[/TD]

[TD]ivf 3 cryo

[/TD]

[TD]22 juli 2014

[/TD]

[TD]1 morula

[/TD]

[TD]05-08-2014[/TD]

[TD]JA!![/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim

[/TD]

[TD]IVF 2

[/TD]

[TD]23 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 cryo

[/TD]

[TD]01/08 [/TD]

[TD] JA!![/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana

[/TD]

[TD]IVF/ICSI 1

[/TD]

[TD]29 Juli 2014

[/TD]

[TD]1 cryo 5 cellig

[/TD]

[TD]12 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Dank je wel Hope! Dit was wachtdag 10, vrijdag bloedtest in t ziekenhuis dus dat is ook de officiele testdag. Kon niet wachten omdat ik t eigenlijk al wist. Bel morgen ook meteen mn internist om de schildklier medicatie te verhogen want goede schildklierwaarden zijn heel belangrijk in het begin van een zwangerschap. Had vandaag normaal gesproken ongesteld moeten worden. Leuk zeg dat je moeder dat ook had!

Geplaatst

Jeetje mina het is echt groen aan het worden..

Ik ben zo onzeker.. ik test echt pas vrijdag.. al vind ik het moeilijk en word ik helemaal gek..

Ik wil ook zo graag groen maar zoveel groen betekend ook een keer rood hé.. :(

Babyenschede ??

Hermine jij mocht gisteren toch testen?

Geplaatst

Geheel nieuw hier maar al veel meegelezen Kim, Hope en Seef gefeliciteerd!!!!! Wat super geweldig, fijn joehoe!!!!

Wij gaan deze maand voor een cryo terugplaatsing, de enige uit de eerste IVF. Vanwege endometriose de pil geslikt en zondag de laatste genomen. Nu even afwachten wanneer de bloeding komt en dan Progynova. Ik ging er heel relax in maar nu ik alles lees wordt ik zenuwachtig. Hopen op het goed ontdooien van onze diepvriesbeeb, hopen op DE positieve test en dan komt bij mij na 9 miskramen de complete paniek. Aan de ene kant voelt alles goed en aan de andere kant durf ik geen hoop meer te hebben.

Geplaatst

Iedereen die zwanger is van harte gefeliciteerd. Vrijdag hebben we een TP. Wij hopen dat dit echt gaat lukken!!! Hopelijk hebben we de juiste beslissing gemaakt. We gaan er voor. En nee ik heb nog viscapsules enz. Wel een compleet zwangerschapsvitamine van de kruitvat.

Geplaatst

@Hermine: vind het echt heel erg voor jullie dat ie negatief is. Was er al bang voor maar hoopte zo dat de streep donkerder zou worden!!!

Sterkte hè en in september lekker genieten van de vakantie. Daarna kun je er weer positief tegenaan!

Geplaatst

babyenschede = Hermine? sorry maar die had ik even gemist...

Ahh wat balen zeg!!! Dacht dat het positieve door zou zetten.. Dikke knuffel en ga lekker genieten van je vakantie!

Ik voel hier helemaal niks wat zou kunnen duiden op een zwangerschap. Ik slik progynova en gebruik utrogestan en ik voel me dus vanaf de dag dat ik met utrogestan ben begonnen verschrikkelijk :(

Doodmoe, nul energie, nonstop koppijn en af en toe buikpijn en last van mijn onderrug. Ik trek het best slecht eerlijk gezegd. Nu op dit moment zit ik op mijn werk en ik kan eerlijk gezegd wel janken.

Ik wil gewoon naar huis pyjama aan en op de bank liggen... Hebben jullie hier allemaal geen last van??

Geplaatst

Ik heb allerlei klachten vd utrogestan hoor Dhana, zere borsten, moe, buik en rugpijn...dus laat je nt gek maken, en rustig afwachten! Succes iedereen!! Ik ga weer in de verschuil-modus :)

Ik wil eind september afspraak maken in Dd en dan alatste poging bespreken. we willen dan graag lang schema, met fostimon (had ik met zoon ook), en dan wel hoger gedoseerd. Hopelijk gaat hij hierin mee....

Geplaatst

Kop op Dhana!!

Na mijn vorige terugplaatsing had ik precies hetzelfde!!! Trok het ook niet, kon me niet concentreren, voelde me ellendig en kon wel janken!!

Nog even volhouden en het enige dat duidelijkheid kan geven is een test....dus probeer niet te veel te letten op signalen (wel of niet).

Geplaatst
Ik heb allerlei klachten vd utrogestan hoor Dhana, zere borsten, moe, buik en rugpijn...dus laat je nt gek maken, en rustig afwachten! Succes iedereen!! Ik ga weer in de verschuil-modus :)

Ik wil eind september afspraak maken in Dd en dan alatste poging bespreken. we willen dan graag lang schema, met fostimon (had ik met zoon ook), en dan wel hoger gedoseerd. Hopelijk gaat hij hierin mee....

Wat is fostimon...wat doet dat?

Geplaatst

het is niet de onzekerheid of het wel of niet gelukt is hoor, maar ik voel me gewoon ontzettend slecht en dan vooral door de koppijn. Ik heb een kantoorbaan dus zit ook nog de hele dag naar dat scherm te staren. Dat bevordert de boel bepaald niet...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden