Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Gast AnitaN78
Geplaatst

Heb me net aangemeld voor 'moeders voor moeders'. Hebben jullie dat al gedaan?

Sinds gister is de moeheid ook enorm komen aanwaaien... Pfff... Bijna de hele zondag geslapen. Kan me er wel goed bij neerleggen nu ik weet dat het komt door zwanger zijn, maar toch... Ben zo'n doener en dan amper de puf hebben...

Hoe is het bij jullie?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb me net gisteren aangemeld bij MvM. Bewust even gewacht, vorige x had ik in mijn enthousiasme al gebeld, en toen ging het mis, net nadat ik was begonnen met MvM. Je krijgt sowieso leuke cadeautjes, en ook als het onverhoopt misgaat, krijg je nog iets. Vond ik erg attent van ze, omdat het sowieso heel verdrietig is. Verder voel ik me goed, maar heel erg moe. Lijkt me een goed teken.

Geplaatst

Hallo,

net eerste echo gehad!! alles was ok, ik zag het hartje al kloppen en de datums kloppen exact, tzou voor 10 maart moeten zijn!

gezien mijn achtergrond, mag ik 30 juli opnieuw op controle om mij gerust te stellen...maar eigenlijk zei ze dat ik maar op 12w zou moeten gaan...

heb ook al afspraak voor nekplooimeting gekregen...daar had ze het de andere keer nog niet over! tziet er goed uit...nu blijven zitten hoor kleine meid (ik denk

dat het een meisje word hihi)...

moeders voor moeders wat is dat, ik ken dat niet??

Gast AnitaN78
Geplaatst

Oh ponytje, wat fijn!!

Het gaat vast goed deze keer, daar gaan we maar gewoon vanuit!

Dan lopen we heel gelijk aan elkaar dus!

Moeders voor moeders verzamelt urine van de zwangere vrouw om het hcg hormoon te sparen voor nieuwe medicatie voor wanna be zwangeren. Kijk maar eens op hun website!

Krijg ik morgen ook weer een hcg test. Fijn, weer even bewijs.

Alhoewel de nog steeds enorme zere borsten, moeheid en net ineens neigen tot spugen ook al genoeg bewijs voor nu is ;-)

Gast AnitaN78
Geplaatst

Yes!!!

MvM is net geweest en al bij eerste urine drup een vet positieve test... Moest er alweer van huilen... Haha...

Vind het zo ongelofelijk dat het echt echt is!

Mooi baby capeje voor de beeb gekregen en enorme flessen te vullen tot aan 23/9....Pffff.... Dat klinkt nog ver weg!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hebben de dames de hitte overleefd?

Pfff... Naast de toch al moeheid 30+ wegkauwen viel hier niet mee!

Op wat gammelheid in de ochtend en moeheid na gaat het hier prima.

Nog 1 weekje en dan echo. Waaaahhhh... Spannend!

Geplaatst

Het is wel een rustig forum he... Waar blijven al die andere zwangeren?

Hier gaat alles goed. Vorige week nog even een CB test gedaan, en die gaf 3+ aan, dus dat klopte precies (even voor mijn eigen gemoedsrust), morgenavond komt MvM (heb me al 1.5 week geleden aangemeld, maar dat duurde deze keer erg lang!).

Dat wachten op die echo duurt ook lang he.. tel de dagen ook af. Naast moeheid en af en toe een vlaag van misselijkheid is het hier nog goed te behappen.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Heul rustig ... Hopelijk gaat het met de anderen goed ...

Ik heb trouwens van die enorm zere borsten die in de avond echt gemeen kunnen steken. Herkenbaar?

Even heel blont ;-) Wat is een CB test?

Het blijft nog zo onwerkelijk/ ongrijpbaar. Kijk erg uit naar de echo, want dan heb ik tenminste visueel bewijs dat Pixel er echt echt is. Nog 6 daagjes wachten...

Geplaatst

CB staat voor clearblue test, zon digitale. Heb zelf nog geen last van mijn borsten, wel heel moe en af en toe vlagen van misselijkheid. Van mij mag het ook heel snel een week verder zijn! Tel de dagen af.. :-)

Geplaatst

Poehhhh jullie ook allemaal in de zenuwen dus, maar dan voor de echo. Ik hoop echt met alles wat ik heb, dat ik me bij jullie aan mag sluiten. Ik heb wel al positief getest, maar na 5 vroege miskramen heb ik er weinig vertrouwen. Morgen weer een bloedtest en als die goed is; maart/april: here I come!

Hopelijk tot morgen en sterkte met wachten op alle echo's.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Okaasan: superspannend!!

5 vroege... Pfff.... Heavy!

Het duimen gaat non stop door!

Gast AnitaN78
Geplaatst

@Leeuw heeft morgen haar echo! Ook spannend!!

Geplaatst

Okaasan, toi toi toi!!!!! Ik hoop zo voor je dat deze blijft zitten!!!!

Ik heb morgen inderdaad de echo, dan exact 7 wkn. Voel me behoorlijk zwanger: misselijk hele dag door grote borsten, gevoelige tepels....vandaag ook gestart met moeders voor moeders. Teststreep kwam zelfs voor de controlestreep, hopelijk zit alles goed daarbinnen.

Laat jullie weten!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Dat had ik ook met de teststrip bij MvM. Geweldig hè?!

Op naar morgen en dan nog maar 5 dagen wachten.... Ieieie

Geplaatst

Okaasan, pleaseeeee laat dit een plakker blijven.

leeuw, wat leuk jou weer te treffen hier, zwanger van de tweede? Ik ken je nog van het uitgerekend in mei topic ;)

heette toen sowiebo, wellicht weet je het dan weer.

in ieder geval een voorspoedige zwangerschap en succes morgen.

Geplaatst

Hoi sowiebo ;)

Jaja ik ken je ook nog! Ben zelfs ooit nog op een koude kerstdag bij je langsgereden om wat medicijnen in je brievenbus te gooien hihi.

Jij hebt er inmiddels al 2 toch??

Ja hier is het na veel bloed, zweet en tranen toch nog gelukt. Er was uiteindelijk tese-icsi nodig, we zijn zo dankbaar dat het ons nog/weer gegund is. Morgen eerste echo, heel spannend!

Lief dat je even kwam gluren hier!

Geplaatst

Meiden ik breek even in..

Leeuw dat klinkt goed en veel succes en kijkplezier!! X

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik breek ook even in: leeuw en sowiebo ik ken jullie ook nog uit mei 2011 topic.

wat leuk dat jullie tweede hebben/krijgen

een hele fijne zwangerschap gewenst Leeuw!

ik heb overigens morgen een afspraak met Willemien (van de drieling) en Jeanine uit mei 2011 :-)

Geplaatst

Jaaaaaa! Daar ben ik. Mijn eerste berichtje, met ticker! Want mijn HCG was gestegen naar 436. Hahaha, de verpleegkundige zal wel gedacht hebben aan de telefoon...

Ik hoorde haar zeggen "HCG is vierhonde...." en schreeuwde daar al gelijk iets door heen. Weet al niet eens meer wat. Hahhaa. Toen moest ik nog een keer vragen naar de echte waarde, want ik had het gewoon niet gehoord. Ik ben echt zo blij met deze waarde, zo hoog heb ik nog nooit gehad op 4w4d. Het moet gewoon goed gaan deze keer.

Hebben jullie hier een lijstje? Of is dat er nog niet?

Geplaatst

Omg wow okaasan zit hier met tranen in mijn ogen wat ben ik blij voor je jahoe komt helemaal goed xxx

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Wow! Okaasan, wat een prachtig getal! Ga je nu voor je eigen (on)zekerheid nog een keer laten prikken?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Okaasan, stuiter de stuiter, hieper de hieper, fantastischhhhhhhhhh!

leeuw, oh ja joh, dat was jij hihi.......maar met resultaat ;) bijzonder joh, maar wat fijn dat t nu gelukt is zeg.

pien, wat leuk joh, doe ze allebei de groetjes. Wij hebben inmiddels een dochter ( november 2011) en zoon van precies 4 maanden vandaag :) Soms lopen de dingen ineens wel positief.

Geniet van jullie zwangerschap meiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden