Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Seef ik had de tp op 22 juli, en op 18 juli had ik mijn eisprong. Ik had nl op 16 juli de pregnyl gezet, en umc Utrecht zegt dat dan ongeveer 40 u later je eitje springt. Mijn cryo was 4 dgn oud. Mijn menstruatie cyclus klopt voor geen meter, ik was nl op 24 juni ongesteld geworden. Daarom reken ik niet elm. Wel shit met die suikerwaardes he? Ga je nog n keer hcg prikken?

De ene dag heb ik veel kwaaltjes zoals misselijk/weeïg gevoel, steken in mijn borsten, baarmoeder, liezen, bekken, pijn in onderrug, duizelig en zweten. Andere dag amper kwaaltjes. Het lijkt net alsof wanneer het hcg is gestegen, om de 2-3 dgn ik me ineens niet lekker voel. Wel ben ik elke dag dood en doodmoe en heb n zeer sterke reuk. Ik moet elke middag echt even slapen

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hope, ik heb 3 dagen later de tp gehad en rekenin precies hetzelfde als jij met pregnyl en eisprong en cryo's van 4 dagen enzo. Nou ja dan scheelt het een paar dagen. Als alles goed gaat (en daar moeten we vanuit gaan) komt ons kindje zoiezo met 38 weken ivm mijn diabetes. Nee eigenlijk heb ik daar helemaal niet over nagedacht om nog een keer hcg te prikken, t ziekenhuis heeft daar ook niks over gezegd...

Hmm als ik zo lees wat jij hebt, heb ik daar ook wel wat van. Voel van alles in mn buik, zweet me een ongeluk (dacht dat het door het benauwde weer kwam) en ben wel wat vermoeider. Als ik thuis ben en S.elah slaapt smiddags dan ga ik zoiezo ook altijd even liggen en dat voelt nu meer als ik 'moet' ook echt even gaan liggen. Ik weet wel dat het nu een stuk zwaarder wordt, met al een kleintje die in de rondte loopt. Ze is dinsdag jarig, dan wordt ze alweer 2...wat gaat de tijd toch snel...

En wat betreft mn diabtes, ja dat is best heel lastig en ook al ben ik vrij strict in meten en spuiten, het moet nu nog beter dus dat kost ook energie (ook als mn suikers schommelen). Dat wordt weer veel controle bij gynaecoloog, internist en diabtesverpleegkundige. Na de eerste echo in het AMC gaan we verder bij ons eigen ziekenhuis, dat is vlakbij en veel praktiser met bloedprikken en alle controles.

Jullie hebben toch een jongetje van dezelfde leeftijd als S.elah? Merk jij verschil tussen de 1e keer zwanger zijn en nu met een kleintje die al rondloopt?

Geplaatst

Jazeker! Ons zoontje wordt 5 december alweer 3 jaar. Überhaupt een enorm verschil want van mijn eerste zwangerschap was ik kots en kots en kotsziek tot 18 weken, daarna hele lage bloeddruk en rugpijn om vervolgens polyhydramnion te krijgen en mijn zoontje nooit te voelen, was 41 weken ziek. Nu helemaal niet. Maar nu vraagt mijn zoontje natuurlijk non stop mijn aandacht en ik ben heel blij dat hij nog smiddags slaapt, heb echt even die 2 uur rust nodig poeh! Vind het wel pittig met een kleuter in de pubertijd! Ik zit thuis omdat ik mijn baan afgelopen 1 november ben verloren.

Groot feest dinsdag : ))) alweer 2 gaat hard he!!!

Geplaatst

Jeetje Hope, dat klinkt heftig zeg. Ik hoop van harte dat deze zwangerschap een stuk fijner verloopt voor je.

En al een tijd zonder werk, heeft z'n nadelen en z'n voordelen denk ik, zeker tijdens een zwangerschap.

Ik werk 32 uur per week (heb nu nog tot half febr. 4 uur ouderschapsverlof per week) omdat het niet anders kan qua de financien, dus dat is best pittig. Vriend werkt in de horeca, dus we wisselen elkaar af qua thuis zijn. Dat heeft t voordeel dat we geen kinderopvang hoeven te betalen, maar we staan er eigenlijk allebei een beetje alleen voor op de tijden dat we thuis zijn.

Geplaatst

@seef, ik heb ook niet heel veel kwaaltjes. Bij mijn eerste zwangerschap ook niet gehad. Ik ben soms wat weeïg en heb wat steken in borsten en buik en vroeg moe.

@hope, zo wat een heftige dingen in jouw eerste zwangerschap. Wat is polyhydramnion als ik vragen mag.

Geplaatst

Kim, polyhydramnion is dat je extreem veel vruchtwater aanmaakt. Daardoor had ik met 25 weken al een buik voor iemand met 40 wkn zw en is daarna ook niet echt meer verder gegroeid. Soms wordt er water afgetapt maar de kans op vroeggeboorte is groot. Doordat ik zoveel vruchtwater had, en de placenta voor had, voelde ik mijn zoontje amper. Er is meestal een oorzaak voor polyhydramnion. Bij mij hadden ze die met de 20 wkn echo gemist. Mijn zoontje had een urinewegafwijking, en plaste daardoor niet goed waardoor er meer en meer vruchtwater werd aangemaakt.

Geplaatst

Poeh Seef 32 uur in de week is echt veel! Lijkt me ook erg pittig wisselde diensten samen met jouw vriend! Petje af!

Geplaatst

'klachtjes' genoeg, maar er overheerst een gelukzaligmakend gevoel van genieten.

Maar om op de klachtjes in te gaan: elke dag minimaal eenmaal overgeven, beremoe, gevoelige tepels, veel opboeren, super sterke neus, geen broek die meer fatsoenlijk past (nu al!), snel warm hebben en veel dorst hebben.

Nou, dat was het voor nu wel ;-)

Idd vraag ik me af hoe jullie het doen met al een kleine die rondloopt... Pfff... Ben blij dat ik even alleen mijzelf te managen heb.

Vandaag gaan we een dagje naar de sauna. Heerlijk verder relaxen. Zal wel voornamelijk zwemmen, dutten en eten worden... Want lang in de hitte is niet goed nu en trek ik ook vast niet!

En qua werken (nu nog eerst vakantie!), maar als zzp verpleegkundige werk ik zo'n 18uur en bij een huisarts in loondienst voor 23uur. Ben benieuwd hoe lang ik dat volhou!

Vervanging voor zzp werk heb ik al bijna rond, dat voelt rustig.

Fijn weekend ladies! En hopelijk alleen zorgeloos!

Geplaatst

Minime, hoe gaat het nu? Ik las dat je de eerste echo bij de verloskundige had. Zou je daar ook je echo van morgen hebben? Of is die bij de fertiliteitsafdeling en gaat die morgen alsnog door?

Volgens het boekje van Isala Zwolle, waar wij lopen i.s.m. Meppel, blijf ik daar tot 12 weken onder controle. En als alles goed is, kan ik daarna naar de verloskundige. Ik zit me steeds af te vragen of ik me nu al bij een verloskundige moet aanmelden of dat dat ook best nog wel kan met 12 weken.

Voorlopig ben ik wel blij om niet al te veel afspraken te hebben. Ik moet steeds zo'n moed verzamelen om de deur uit te gaan. Zo ook nu omdat we echt boodschappen nodig hebben. Laatste keer overgeven van vandaag is nu 2 uur geleden en er zitten weer nieuwe creakers in. Dus we gaan het zo maar eens proberen.

Genoeg drinken vind ik heel lastig nu, net als voldoende voedingstoffen binnenkrijgen. Ik ga ervanuit dat ik nog wel een reserve tankje heb, maar ga zo toch ook maar een mama-vitaminepil halen.

Over anderhalve week is mijn vakantie voorbij en moet ik weer aan de slag. Ik was tot nu toe zo blij dat ik vakantie heb en mijn eigen tempo kon bepalen. En die ligt laag, erg laag... We zullen zien hoe het straks zal gaan. Op zich ben ik blij met mijn kwaaltjes, daardoor bespaar ik mezelf een hoop onzekerheid. Hoewel het natuurlijk helemaal geen garantie is.

Geplaatst

Hey Maaike... Herkenbaar wat ie schrijft over straks weer moeten werken. Ook hier ligt het energiepeil en de actie zo laag, dat mijn man net al lachend zei: ik zie jou straks niet hele dagen woest werken :-) Maar goed... In het 2e trimester schijnt het vaak beter te gaan... Tumbs up for that!

Geplaatst

@hope, zo dat klinkt echt heftig zeg. Hopelijk nu een fijnere zwangerschap en dat je de kleine goed kunt voelen, want dat is zo bijzonder.

@anita, en lekker relaxed vandaag? Zo nu al geen passende broeken meer, dat belooft nog wat.

@maaike, je hoeft je nu nog niet bij de vk aan te melden hoor, kan ook nog met 12 weken. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik me met 11 weken aangemeld toen had ik ook twee echo's gehad in het zh. Wellicht dat ik medezeggenschap keer al na de eerste echo aanmeld. Heftig trouwens dat je zo misselijk bent.

Dames even een ander vraagje en wellicht te privé, maar hoe doen jullie het nu met seks. Ik vind het toch een beetje eng, terwijl ik eigenlijk wel weet dat het niet schadelijk is.

Geplaatst

Oh oh dames... Hier ziekte en pijn aan de hand... Aan de buik beter gezegd...

Sinds vannacht enorme buikpijn, met name links. Kon eerst niet naar de wc. Nu diarree en flinke stekende pijn.

Ik heb het idee dat er niets met Pixel mis is, maar wat wel?

Hopelijk een buikgriepje en morgen weer stuk beter.

En anders maar de verloskundige bellen? Of toch de huisarts?

Aaaahhh... Bah! Beetje stress dus..

Geplaatst

Hmm Anita, niet leuk. Maar kan natuurlijk gewoon zijn dat je last hebt van je darmen. Heb ik nl. ook een beetje, terwijl ik normaal gesproken "stalen" darmen heb en nooit last heb. Ik voel ook vanalles in mn buiks...maar is idd wel een beetje stress.

Ik ben trouwens gisteren de hele dag misselijk geweest (vorige zwangerschap geen moment). 'T begon 's morgens al toen ik mn schildklier tabletjes nam en heeft de hele dag geduurd. Vandaag gelukkig niet, wel wel een beetje weeig...

Geplaatst

Anita wat rot zeg die pijn! Maar idd wat Seef zegt, je darmen kunnen best van slag zijn. Ik had vorige week diarree. Gaat het ondertussen wat beter?

Kim, ik heb echt wel zin in sex, maar ik wacht tot de 3 mnd voorbij zijn. Het zit tussen mijn oren ik weet het, maar toch. Mijn man is bang dat ie iets 'kapot' maakt haha

maaike wat naar zo misselijk! Heb je emesafene tabletten of zetpillen al geprobeerd?

Dit is mijn 3e dag zonder kwaaltjes, en maakt me zo zenuwachtig en in de stress zucht..morgen voor 3e x hcg prikken

Geplaatst

Vervelend Anita! Ik hoop dat het snel beter gaat. Ik denk dat ook dat er bij kan horen. Bij mij werkt de misselijkheid in ieder geval wel twee kanten op. Sinds de positieve test geen normale ontlasting meer gehad. Nu is mijn eetpatroon ook verre van normaal, dus dat zou kunnen samenhangen.

Hope: dank voor je emesafene tip. Ik was het al vaker tegengekomen. Ik vind het lastig...vier jaar lang op een paracetamolletje na niks genomen ( medische malle molen medicijnen natuurlijk uitgesloten) en dan ben ik zwanger...ga ik toch wat gebruiken terwijl ik "gezond ziek" ben. Maar goed: ik weet dat het er is en als werken straks lastig wordt, kan ik het nog gaan proberen. Voorlopig weet ik gewoon dat rust houden ook maakt dat ik me minder misselijk voel. Beetje rust heeft mijn lijf ook wel verdient. Onze hondjes snappen er alleen helemaal niets van.

Kim: wat de sex betreft wil ik graag eerlijk zijn maar voel ik me toch een beetje geremd dat iedereen die niet ingelogd toch ook onze gesprekken kan zien. Wij kregen na de terugplaatsing het advies om drie dagen geen gemeenschap te hebben. Daarna mocht alles weer. Als er een innesteling is geweest zit het embryo toch veilig verzonken in het baarmoederslijmvlies. We hebben wat langer gewacht, maar we vrijen weer. één keer heb ik daar zelfs een beetje van gevloeid, nog voordat ik wist dat ik zwanger was. Daarna gelukkig niet meer. Ik heb geen andere informatie kunnen vinden dan dat je met vrijen geen miskraam kunt veroorzaken, maar dat je wel een beetje zou kunnen vloeien. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Geplaatst

Dank voor de harten onder de riem. Stelt wel wat gerust. Heb de middag wat geslapen tussen de pijn door, maar nog niet echt veel beter. Voel mijn baarmoeder al wel aardig boven het schaambeen en besef me ook wel dat het een ruimte innemend proces is, nog los van alle hormonen enzo :-)

Het vrijen gebeurt hier wat weinig nu. Mijn man vond het toch wat een vreemd idee (heeft er hilarische beelden over en dat helpt niet echt mee ;-)). Daarnaast is mijn moeheid en misselijkheid ook niet echt een aanwaaier. Het staat even op een laaf pitje, maar dat geeft ook niet, wat ons betreft. Komt wel weer.

Geplaatst

@anita, die buikpijn herken ik wel. Ik heb sinds vanavond ook buikkrampen, maar het zijn echt mijn darmen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste weken ook veel last gehad van mijn darmen en ontlasting. Ik had vaak last van verstopping en heb toen Roosvicee Laxo genomen.

Dames bedankt voor jullie antwoorden op mijn privé vraag.

Geplaatst

Anita hoe gast het nu met je? Beetje kunnen slapen vannacht?

ik totaal niet, heb het half 2 zien worden. Draaien, woelen, piekeren. Zo weer hcg prikken, vanmiddag de uitslag. Hoe goed het ook vorige week was, zo erg heb ik het gevoel dat het mis is : ( hetzelfde gevoel als bij de missed arbortion afgelopen maart

Geplaatst

Het slapen ging redelijk vannacht, ondanks de prachtige super full moon!

Maar vanochtend werd ik wakker met knallende hoofdpijn en een instant gevoel dat het niet goed is. Borsten doen amper zeer.

Na een half uurtje woelen kreeg ik weer diarree en meteen daarna flink overgeven met een lege maag... Auaua...

Wordt heen en weer geslingerd tussen verschillende emoties.

Voor het eerst echt onzeker of het wel goed komt. Volgens mijn man positief blijven en er vanuit gaan dat het wel goed komt.

Ik wilde eerst de vk bellen, maar wacht toch maar de echo van vrijdag af.

Pfff... Wat een heftigheid zo op de vroege ochtend...

Spannend Hope! Ik duim voor je!

Geplaatst

@hope, toch weer spannend vandaag. Hopelijk gewoon een mooie stijging.

@Anita, balen dat je je zo slecht voelt. Mijn buikpijn is nu wel over gelukkig, maar ik heb ook slecht geslapen daardoor.

Geplaatst

Heb toch maar gebeld.

Echt super lieve vk. Stelde me helemaal gerust.

Klachten kunnen juist heel goed horen bij deze periode in zwangerschap (schommeling hormonen wat kan zorgen voor tijdelijk extra migraine, darmen die door groei baarmoeder in de knel komen te zitten en zeer doen/ verstopping of juist diarree geven).

Ze zei dat zij zich pas zorgen maakt bij bloedverlies of wee-achtige krampen.

Moet wel even huilen nu zeg... Pfff... Voelt wel even als opluchting... Sjonge, heftig dit!

Geplaatst

Hope: heel veel sterkte voor vandaag! Hoe laat ben je weer wat wijzer?

Je eigen intuitie is heel waardevol, maar ik hoop zo dat die het ditmaal mis heeft!

Geplaatst

Anita wat goed dat je hebt gebeld, en ook gerust bent gesteld! Zijn echt je darmen. Heb ik ook last van.

Kim fijn dat jouw buikpijn weg is!

Maaike hoe is het vandaag met jouw misselijkheid?

ik heb ook goed nieuws:

whaaaaaaaaaaaaa!!! Mijn hcg is gestegen tot 20.294!!!!! Precies verdubbelt zoals het zou moeten. Afgelopen donderdag, was het 5100, nu dus 4x verdubbelt, pfffff zo opgelucht. Ik denk dat angst de overhand heeft op mijn gevoel en ik nu niet meer mijn intuïtie goed kan volgen. Nu ga ik even lekker genieten : )))

Geplaatst

Goed nieuws Hope!! Heerlijk!

Ik spuug me rot vandaag. Pfff...

Durf in mijn omgeving amper te klagen. Vul voor anderen in dat ik al blij mag zijn eindelijk zwanger te zijn en dat ik nu niet mag klagen. Dat is niet zo en vinden anderen ook niet, maar is mijn duiveltje op mijn schouder... Herkenbaar?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden