Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames,

iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Spannend wat iedereen doormaakt, @ hope laat je ons weten hoe je echo is gegaan? @ leeuw idd ff schrikken, gelukkig dat je nu geen bloedverlies meer hebt.

iedereen een hele fijne zwangerschap.

liefs Hope&Faith

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Kloppend hartje!!!!!!!!!!!!!!! En het kindje ligt prima op schema. Volgende week dinsdag weer een echo, dan ook de dinsdag daarop, 2 sept dus, en als alles goed gaat worden we ontslagen en gaan we naar het verloskundig centrum onder begeleiding vd gyn in Amersfoort

Geplaatst

Joepie hope wat een goed nieuws! Ik zei t je toch :p!

Dit keer komt t goed meid.

Fijn al die echo s hadden wij ook! Fijn om daar naar toe te leven. Nu proberen een klein beetje te genieten!

Geplaatst

Yes yes yes! Zie je wel Hope: en nu dat vertrouwen in een goede afloop vasthouden!

Geniet er van meid!

Leeuw: wat schrikken zeg, maar fijn dat alles goed gaat!

Hier de eerste werkdag! Zag er vreselijk tegen op, maar merk dat de gezelligheid van collega's en de afleiding van de patiënten heel fijn is.

Op wat avondmisselijkheid na gaat het ook best goed hier.

Geplaatst

Thanks meiden!!! We zitten hier voortdurend met een big big smile, yeah! Vanmiddag samen even geluncht om het te vieren.

Maaike R U okay??

Geplaatst

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim: 2e kindje via cryo tp

Maaike,:1e kindje via cryo tp

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

Seef74: 2e kindje cryo tp

Simone77: 2e kindje via cryo tpo

Uitgerekend:

Anita: 11 maart 2015

Maaike: 18 maart 2015

Wensmama: 13 maart 2015

Femmie: 23 Maart

Okaasan: 27 maart 2015

Hope: 10 april 2015

Kim: ? 11 april 2015

Seef74: 17 april 2015

Simone77: 16 april 2015

Echo's en afspraken:

Maaike: 19 augustus 1e echo

Femmie: 20 augustus 1e afspraak vk en 26 Augustus 1e echo

Okaasan: 21 aug 2e echo en intake (8+5)

Hope: 26 augustus 2e echo

Kim: 2 september 1e echo

Hope: 2 september 3e echo

Seef74: 1 september 1e echo

Simone77: 2 september 1e echo

Hope: 9 september intake gynae + 4e echo

Eventjes het lijstje bijgewerkt : )))

Geplaatst

Super Hope! Gefeliciteerd! Ik hoop zo dat je een beetje kunt gaan ontspannen.

hier ook een mooi kloppend hartje en op de groei 2 dagen vooruit gezet.

Bloed geprikt alvast voor de 12 weken screening. Bloeddruk was prima en geen andere redenen om bij de gyn te blijven, dus ik ben ontslagen en nu een gewone, gezonde, zwangere vrouw.

Het was heel raar om weer in het ziekenhuis te zijn. Inmiddels zitten we in zo'n andere fase dan tijdens de behandelingen...

Geplaatst

Yes Maaike! Ook voor jou een felicitatie!

Ik snap wat je bedoeld.

Toen wij voor de 8 weken echo gingen en daar zo blij zaten in het ziekenhuis, voelde het bijna alsof we daar niet hoorden... Tussen de hopende of verdrietige blikken...

Wij hebben donderdag intake bij de vk. Zin aan!

We gaan ws ook de cursus Samen Bevallen doen. Lijkt me leuk om dat een aantal weken samen te doen. Onze tijd met Pixel!

Geplaatst

Oh Maaike jij ook al een mooi kloppend hartje. Super gefeliciteerd.

Morgen Femmie, en dan overmorgen ik. Ik sterf nu al 1000 doden voor die echo. Pffffff.

Oh en ik houd echt heel veel vocht vast. Heb echt heel veel gedronken, maar nog niets geplast. Maak me een beetje zorgen met al die meds die ik neem. Komt vast daardoor. Maar ja, door welke?

Geplaatst

Wat fijn 2 mooie berichten vandaag :-)

Ik heb volgende week pas m'n echo , morgen alleen intake bij de verloskundige. Echo's worden bij een ander bedrijf gedaan .. Dus ik mag nog een weekje in spanning zitten. Pff...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Yoepieeee Maaike!!! Gefeliciteerd!! Fijn he? Pfffff

Femmie ik hoop dat de week voorbij vliegt!

Hope & Faith, mooie namen : ) bedankt en veel succes jullie!!

Ooow Leeuw wat was dat schrikken zeg! Gelukkig alles goed met je kindje, en dat eens maar nooit meer gebeurd, pffff

Anita wat fijn de je een eerste gezellige werkdag hebt gehad. Heb je het al aan je collega's verteld? Wat leuk dat jullie samen een cursus gaan doen. Bij mijn 1e zwangerschap had ik zwangerschapsyoga gedaan. Hmmmm, uiteindelijk was het voor mij totaal niets, en ik had er ook totaal niets aan tijdens mijn bevalling. Het liep zo anders allemaal. Deze keer doe ik niets en we zien we wat er gebeurd ; )

Ti's bijna 00:50 uur en zit beneden. Misselijk, bleghhhh. En ben zooooo moehoehoehoe en wil slapen. Maar kan niet liggen omdat ik dan het gevoel krijg van kotsen en ik haat dat. En morgen om 07:00 is mijn zoontje gewoon wakker. Hoe overleef ik morgen de dag? Hmmmm, s'Ochtends naar de Ikea, daarna in de middag ff slapen, en namiddag boodschappen doen. Moehoehoe booooeeeehhhhh

Geplaatst

Oh bleggghhh Femmie, dat was waar ook. Helemaal vergeten. Maar dan ben ik de volgende. Brrrrrrr.

Dapper dat jullie allemaal al aan cursussen denken. Dat durf ik echt nog niet. We leven hier nu echt van dag tot dag. Echt iedere avond als ik naar bed ga ben ik weer blij dat er geen gekke dingen gebeurd zijn (zoals bloedverlies, daarmee ging het vorige keren telkens mis, alhoewel ik die termijn allang voorbij ben).

Eerst maar eens donderdag, en ik heb besloten dat als het dan goed is, dat ik dan niet meer zo mutsig en onzeker mag doen. Ben benieuwd of dat zo werkt. Haha.

Er komt hier gewoon een Angelsound, zodat ik zelf telkens het hartje kan horen, want anders moet ik echt vaak een echo, anders overleef ik het echt niet. En ik weet niet hoe scheutig ze daarmee zijn in het WKZ.

Pffff wat een gedoe zo'n zwangerschap. Ik dacht dat zwanger worden ingewikkeld was....

Geplaatst

Okaasan, ik heb met mijn eerste zw van mijn zoontje in 2011 in het WKZ gelopen. In een woord: fantastisch. Als je een goede vk zoekt: Rita. Zij heeft zooooveel ervaring, is ook hoofd vd vk afd. Ze vreselijk lief, je hoeft maar te bellen en je mag komen. Ik voelde bijv amper kindsbewegingen en mocht elke dag een ctg, op het laatst werd ik thuis gemonitoord. Als er wat was hoefde ik maar te bellen en mocht al komen. Ik heb ook een angelsounds, en met 10 weken ga ik het al gebruiken. Vorige keer ook elke dag gebruikt tot ik de de kleine voelde. Die bevestiging is heerlijk.

uiteindelijk vannacht 2 uurtjes geslapen. Zo vreselijk misselijk, en nog. Ik dacht nog hoe overleef ik de dag met m'n zoontje alleen. Maar toen kwam hij zojuist beneden met mijn man en wat een energie geeft hij me. We gaan er een leuke dag van maken terwijl ik de rest vd dag op sultana's knaag en fruit eet.

Geplaatst

Jeetje hope, wat balen dat je zo misselijk bent!! Maar wat ongelofelijk fijn dat je een mooie echo had, daar doe je het dan allemaal voor! Sterkte vandaag, ook deze dag gaat weer voorbij :)

Maaike, jij ook gefeliciteerd met de mooie echo.

Ik heb vandaag de officiele termijnecho, Ben al bijna 11 weken dus schiet op gelukkig. Bloeden nu helemaal weg.

Dan jij volgende week okaasan. Maar gaat gewoon helemaal goed komen joh! Je hebt al een kloppend hart gezien, dat zegt heel veel! Ik heb er alle vertrouwen in!

Geplaatst

Oh hope, dank je wel voor de tip. Maar ik weet niet zeker of ik er iets aan heb, ik snap namelijk nog niet helemaal hoe het werkt in het WKZ qua verschillende teams. Ik moet onderbegeleiding van een gyn, dus ik denk dat ik helemaal nooit een vk te zien krijg. Maar ik weet het het niet zeker. Ik merk het morgen wel.

En ook er fijn en geruststellend dat je altijd langs mag komen. Dat is al van te voren een fijne geruststelling om te weten.

En toch een echo vandaag. Veel plezier Leeuw. Je had een paar dagen geleden een mooie echo (dat was jij toch), dus nu vast en zeker ook. Maar ik verbaas me er telkens over dat er een termijnecho wordt gedaan bij ivf/ICSI. Dat is toch helemaal niet nodig? W weten precies wanneer wat gebeurd is. Bij mij is het morgen ook een termijnecho, althans zo noemde de telefoniste het. Ik zal eens vragen hoe of wat, nadat de echo gemaakt is. Want zo meteen zeggen ze inderdaad dat het niet nodig is. Hahah, ik laat me geen echo door me neus boren.

Geplaatst

Okaasan.

Je krijgt gewoon je termijn echo s hoor!.officieel in ons ziekenhuis waar we de icisi deden kreeg je met 6.2 weken een echo en tussen de 10 en de 12 weken.

Maar door mijn angst en de eerste miskraam mocht ik bij de laatste 2 zwangerschappen 1x in de 2 weken komen. Dat moet je gewoon aanvragen hoor! Beetje eissen natuurlijk.

En ik was dezr zwangerschap helemaal erg want ben de weken dat k niet naar t zh ging naar de verloskundige gegaan terwijl jk daar niet onder controle sta. Ze wisten mn verleden en vonden t geen probleem. Volgens hun had je immers recht op 3 echos tot 12 weken bij de vk!

Hoelaat heb je morgen de echo?

Geplaatst

Ze kijken met de termijnecho ook of het kind gewoon groeit zoals het hoort. Als de groei dan bijv flink achter loopt kan dat een eerste teken zijn dat er iets niet goed is, bijv een chromosoomafwijking.

Maar gelukkig liep die van ons helemaal op schema. Kan het nog steeds moeilijk bevatten, dat t gelukt is. Maar na deze echo durf ik er een beetje van te gaan genieten!

Geplaatst

Leeuw wat fijn dat alles goed is! Geniet! : ))

weet iemand hoe groot de kans op een miskraam nog is als het hartje al klopt?

Geplaatst

Aha, dank voor jullie uitleg. Ik weet alles van zwanger worden, maar op het gebied van zwanger zijn blijk ik maar een leek te zijn. Klinkt heel logisch wat jullie zeggen, had ik ook wel zelf kunnen bedenken. Maar termijnecho klinkt zo in mijn oren als het bepalen van hoe lang je zwanger bent en dus wanneer je uitgerekend bent. Haha, lekker dozig van mij.

Net weer terug van de hematoloog en een plan gemaakt voor het afbouwen van de prednisolon. Fijn iemand die zo met je meedenkt en niet gelijk in de aanval gaat als je het over prednisolon en zwangerschap hebt. Over een ruim maand wee terug (en dan roept er telkens een geniepig stemmetje in mijn hoofd "als het dan nog goed is" Pffffff. Dat stemmetje mag wel eens ophouden.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden