Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015


Gast AnitaN78

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

De meeste miskramen voor de 12 weken zijn ma omdat bij een natuurlijke zwangerschap pas met 11/12 weken een eerste echo is. In de mmm is de eerste echo al veel eerder en weet je ook veel eerder of er een vruchtje is of niet. Oftewel: grote kans dat het goed gaat!

 

Okaasan, je bent zo lang bezig geweest met zwanger worden dat de schakeling naar zwanger zijn even wat tijd nodig heeft. Ik denk dat ik daar pas met 24 weken was ️. Maar neem er vooral de tijd voor. En op internet kan je behoorlijk wat websites vinden waar je kan lezen wat er van week tot week gebeurt in je buik en wat je moet gaan regelen enzo. (Ga vooral niet te veel googlen, want dan kom je te veel doemverhalen tegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er hier weer een boel gebeurd! En we gaan allemaal goed! Hoe wonderlijk is dat! Veel succes bij je echo vandaag Okaasan!

Hier de eerste werkdag gehad. Op stap met een grote tas met allemaal kleine hapjes en veel fruit. Op mijn werk en in de auto ( 2x 1,5 uur reistijd) ging het goed, maar thuis voor het slapengaan moesten alle vitamines van die avond er toch weer uitgegooid worden. gelukkig niet bij mijn leerlingen of onderweg!

Ben je blij met je misselijkheid Hope? Ik moet steeds wel grinniken dat jij op de dagen na een slechte nacht naar de Ikea gaat...dat zou voor mij de laatste plek zijn waar je mij zou zien.

2 september hebben wij de intake bij de VK. We zijn inmiddels wel bezig het nieuws een beetje te verspreien. Soms lijken anderen wel bijna blijer dan wijzelf. We realiseren onszelf nog steeds maar al te goed hoe bijzonder maar vooral ook hoe kwetsbaar het is.

De gynaecoloog grapte dat wij dan over een aantal jaar maar moeten zien hoe we ons kind vertellen dat het uit de diepvries komt...dat zette me aan het denken. Zijn er überhaupt prentenboeken om een kind te vertellen over IVF? En wat vertellen jullie de kinderen die er al zijn? Jouw zoontje Hope krijgt er vast wel wat van mee? Het is dat ik niet kan tekenen anders ging ik meteen aan de slag voor een prentenboek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieve meiden.

 

Wat weer een hoop (positieve) berichtjes.

We komen net vd vk vandaan. Hele fijn praktijk met huiselijke sfeer en alle tijd. Lieve dames en uitgebreid van alles besproken.

 

Op 1 sept gaan we hartje luisteren.

Op 15 sept weer een uitgebreide afspraak.

 

Voel me de laatste dagen goed en energiek. Emotioneel wat wiebelend en slaap wel tien uur per nacht. Gekkenwerk!

Werk gaat goed. Veel afleiding en drukte. Merk dat er daarnaast geen enkele energie meer overblijft.

 

Leuke tip zo'n boekje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een ego berichtje: vanochtend weer een echo gehad en zag er goed uit! Precies 8w4d en een kloppend hartje van meer dan 170! Heel blij!! En hij/zij bewoog zelfs even!!!

@Okaasan: ik ben zo hard aan het hopen dat jij ook een goeie echo hebt want wij lopen samen precies op! (Voel toch een kleine verbintenis)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Minime, wat ontzettend fijn en gefeliciteerd. Maar waarom sta jij nog niet op het lijstje? Nu konden we je geen succes wensen.

 

Wij stappen zo in de auto voor echo en aansluitend consult en intake bij de gyn. Ik begin nu wel echt zenuwachtig te worden. Maar voel me zo belabberd, het moet nog wel goed zijn.

Tot vanmiddag/vanavond, ik zal zo snel mogelijk laten weten hoe het was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike wat ontzettend fijn dat je eerste werkdag en reistijd goed ging! Tja ik moet helaas doorgaan na een vreselijke kotsmisselijke nacht. Het helpt mij dan het beste om erop uit te gaan en niet bij de misselijkheid stil te staan. Bovendien kan ik dat mijn zoontje niet aan doen om de hele dag bank te hangen. Ook al zou ik dat heeeeel graag willen. Ons zoontje weet wel dat mama en papa naar het zh gaan en dat er een baby in mama's buik zit en ik daarom niet kan tillen. Hij zegt dan: mama biebie in buik, mama niet tijjen. Aaaaahhh! Wat betreft jouw vraagt hij krijgt daar nog niets van mee. We zien wel hoe het loopt, maar wat niet weet, wat niet deert. Waarschijnlijk vertellen we het in de pubertijd.

 

Anita wat heerlijk dat de verloskundige ern fijn mens is, en de sfeer ook goed is. Geeft dan echt n goed gevoel he! Trouwens, ik ben jaloers wil ook 10 u p/n slapen. Slaap gemiddeld 6 u en dan nog 3x eruit om te plassen grrr.

 

Minime wat top dat alles goed is!! Lekker genieten weer! Was er niet een baker praatje ofzo? Een hartslag boven de 140 wordt een meisje? ; ) ik denk echt dat ik zwanger ben van meisje : ))

 

Okaasan jij hebt vast en zeker een top echo! Komt goed!

 

Hope&Faith succes hoop dat het gelijk raak is!

 

ik heb afgelopen nacht goed geslapen, eindelijk weer. Vandaag geen enkel kwaaltje, niet misselijk, geen pijnlijke boobs. En dat maakt me gelijk onzeker. Wel zit er een soort patroon in, om de 3-4 dgn kei beroerd. Valt samen als het hcg verhoogd. Ik kijk uit naar dinsdag, en die week daarop, en die week daarop. Dan krijgen we de echo's. Dan ben ik al bijna 10 weken en proberen we de angelsounds. Oef wat zal dat veel rust geven. Trouwens nog bedankt voor de reacties op mijn vraag van gisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaaaaaa weer een mooi kloppend hartje en gegroeid naar ruim 21mm. Ongelooflijk, twee weken geleden nog maar 3,7 mm.

Een heleboel info gekregen, arts in de steigers vanwege de prednisolon, 10 buisjes bloed achtergelaten. En nu een gaar hoofd dat tolt van de info.

Eerst maar weer eens richting huis. Wat het was een lange zit in het zkh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeloof heerst hier.. we snappen er allemaal niets van.. maar we zijn toch ZWANGER!!

 

Volgende week woensdag of donderdag terug naar het ziekenhuis voor een echo hopelijk met

hart activiteit en waarschijnlijk ook bloed prikken om te kijken of het gestegen is!

 

Wat een wonder.. zo bijzonder! Dolgelukkig en blij..

 

[ATTACH=CONFIG]5753[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden