Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim, wat goed dat het nu rustig blijft en wat Maaike schrijft is bij mij ook hoor. En ik denk bij iedereen wel. Aan het einde van de dag is het echt de ene harde buik na de andere. Als ik 's ochtends wakker word, dan moet ik echt voelen of mijn buik er nog is. Doordat ik dan heel ontspannen ben, voel ik helemaal niet dat er zo'n toeter aan zit. Maar ga ik 's avonds naar bed, dan krijg ik al een harde buik als ik lig en ik mijn benen een beetje verplaats. Er vervelend om dan een lekker lighouding te vinden.

Wat zeiden de VK en Gyn ervan?

Maaike, hoe was het bij de VK? Weer helemaal goed gekeurd? En heb je echt vanaf de 20wk echo geen andere echo meer gehad? Dat kan ik me echt niet voorstellen, wij hebben echt iedere twee weken een echo. Echt heel vaak dus en we hebben al een plakboek vol met foto's.

En hoe was je cursus?

Hier is ook die vieze smaak weer terug. Gelukkig niet de in het begin daarbij horende misselijkheid.

Grappig he dat je ukkie sterker en sterker wordt. Dat is hier ook goed te merken. Maar ook dat de ruimte krapper wordt. Eerst kon ik Ties wel opzij duwen als hij niet zo lekker lag, maar dat lukt nu echt niet meer, of hij geeft weer een flinke por terug. Hhaha, nu al een eigen willetje. Gisteravond draaide ik me op mijn andere zij en toen dacht ik dat ik ergens op was gaan liggen. Ik voelen in bed, niets. Bleek er gewoon een kind uit te steken en even opschuiven ho maar. Echt bizar dat dat dus voelde alsof ik ergens op lag.

Anita weer opgeknapt?

Dank jullie wel voor de wieg-complimentjes. En Maaike, ik moet om je lachen dat de stof niets over het geslacht zegt. Klopt hoor, maar anders had ik de foto ook niet gepost natuurlijk. We laten het blank hout. Mijn vader heeft ooit bloederig hard staan schuren om de jaren '70 groene verf eraf te krijgen, dus ik ga er niet opnieuw verf op doen. Mijn man heeft het weer heel mooi opgeschuurd, dus het voelt echt lekker glad en zacht aan. Dekentje ook besteld, maar heeft wel een lange levertijd. Daar krijg ik dan een beetje de kriebels van. Ik wil het gewoon NU! haha, toch een beetje nesteldrang geloof ik.

Oh Maaike, lees nu dat je verslagje van de VK (?) onder het lijstje. Hier precies hetzelfde. Ook al weken met het koppie naar beneden maar soms met het ruggetje links en dan weer rechts. Ik merk er niets van dat Tiesje dan om zijn as draait, maar voel het pas als er getrappeld wordt, dan zitten de voetjes opeens rechts ipv links. Maar meestal zitten ze links, en dan het ruggetje rechts. Is ook echt grappig, dat ik mijn buik heel ver in kan duwen aan de kant waar het ruggetje niet zit. Dus zelfs als er geen getrappel is, weet ik hoe Ties erbij ligt.

2015.png

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier geen frequente harde buiken meer gehad. Aan het eind van de dag heb ik ook wel vaker een harde buik, maar dat was die maandag en zaterdag dus niet pas aan het eind van de dag. Toen begon het echt al eind van de ochtend of begin van de middag. Bij vk en gyn was alles ok. Ik mag ook weer gaan werken en dan deze week even kijken hoe het gaat met halve dagen en als het goed gaat kan ik ook weer gewoon hele dagen aan het werk. Ik merk echt wel als dat te veel is.

@okaasan, ik herken dat gevoel alsof je ergens op ligt. Dan duwt er ineens iets in je matras, echt heel vreemd inderdaad.

@maaike, hoe was de bijeenkomst van samen bevallen?

Geplaatst

Kim, wat een goed bericht. Fijn dat het weer rustig is.

Hope, hoe is het bij jou? Is het nog vol te houden?

Hier nog 50 dagen tot de uitgerekende datum! Dat klinkt echt kort. Echt blij mee.

2015.png

Geplaatst

Hey meiden.

Soms in de ochtend nog wat spontaan gespuug als ik iets te druk het ochtend ritueel doorrace. Verder geen misselijkheid ofzo.

Nog 3 werkdagen!! En dan nog 4 weken tot DE datum. Spannend!!

Okaasan: herkenbaar dat je in de ochtend weinig voelt en in de avond flink getrap en harde buiken. Wordt in de ochtend soms wakker en denk dan: ben ik wel echt zwanger? Dan voel ik mijn buik en wens Pixel goedemorgen en dan de eerste beweging... Pfieuw... Ik ben echt zwanger!! Haha...

Ik geniet zo van dit laatste trimester. Na de 1e 4mnd overgeven en alle migraine en het enorme ziek zijn met kerst... Het was een hell of a ride, maar nu is het echt genieten!

Hopelijk blijft ze nog even fijn zitten en kan ik nog een paar weken rustig aan doen thuis.

Alles klaar en manlief over 3 weken ook een weekje vrij. Dus nog even genieten samen.

We kregen al het contract van de kinderopvang... Mamamia wat een bedrag per maand... Maar goed, dat hebben we er voor over.

Volgens mij ligt Pixel nog met hoofdje naar beneden en soms voel ik naar recht en links in de zij geduw/gestomp... Volgens mij nog steeds met rug tegen mijn buikwand aan.

Geplaatst

@anita, wat fijn dat je het laatste trimester zo kunt genieten. Hopelijk blijft ze dan nog even lekker zitten.

@okaasan, het komt echt dichtbij nu hè.

@ maaike, de schilderijtjes zijn inderdaad van stof.

Vandaag hebben we de gordijntjes opgehangen en het kamertje is nu helemaal af!

Het werken ging goed vorige week. Geen harde buiken meer gehad, maar wel veel last van mijn bekken, vooral donderdag. Dus ik denk dat ik er toch voor ga kiezen om nog maar halve dagen te werken, maar dan moet ik wel met 34 weken met verlof. Moeilijke beslissing, maar morgen moet ik de knoop doorhakken.

Geplaatst

VERLOF!!!

Yes! Lekker met de beentjes omhoog en genieten geblazen.

Vanochtend naar de verloskundige. Meisje ligt met kontje tegen ribbenboog en koppie in het bekken. Die ligt er al min of meer klaar voor. Bloeddruk is prima. Hoef in principe pas over 2 weken (dan al bijna 38 week!) terug te komen. Wat een relaxtheid.

Hoe is het met de andere ladies?

Geplaatst

Yes Anita, de eerste van ons clubje die, met verlof is. Heerlijk geniet ervan en neem nog lekker je rust, nu kan het nog.

Zo pas over twee weken weer naar de vk. Bij ons moet je vanaf 36 weken elke week komen.

Ik ga nog voor halve dagen werken. Vanmorgen de bedrijfsarts gesproken en die was het er mee eens. Dis voor mij nog 7 halve dagen en dan ook verlof.

Geplaatst

Kim wat een prachtige kamer! Heel mooi! En wat goed dat je halve dgn mag werken, echt aftellen nu he? Hoe gaat het met je harde buiken?

Anita whoop whoop verlof! Lekker genieten nu en rustig aan doen nu het nog kan, zometeen druk genoeg geloof me haha! Maar wel heel gezellig en leuk druk : ))

Okaasan wat is de wieg prachtig geworden! Ooooowww ben benieuwd hoor, jongen of toch een meiske ; )) Is het dekentje al binnen? hoe gaat het met je?

Maaike hoe was je cursus?

ik heb gelukkig niet veel last van die cyste meer. Maar dat komt vooral omdat ons kleine in een onvolkomen stuit ligt. Met z'n bolletje onder mijn borstbeen, ruggetje aan de rechterkant, 1 voet in mijn bekken en dus op mijn blaas en z'n andere been aan mijn linkerkant, soms met 2 benen links. Haha! Hij ligt al n tijdje zo. Verder alles goed met de kleine, over 2 weken weer een groei echo. Gewoon omdat ik het graag wilde, niet op indicatie ofzo. En over 5 weekjes krijgen we de datum van de keizersnede.

Verder hoest ik nu al 2 mnd!!! Ene keer 'vlamt' het op, daarna zakt het af. Nu sinds 2 wkn weer heel erg. Sinds 3 dgn hele erge hoofdpijn, dat heb ik nooit. Vanmorgen naar huisarts, hmmm toch een ontstoken luchtpijp, voorhoofdsholte en bijholteontsteking ontsteking. Maar echt ziek voel ik me gelukkig niet. Gewoon verstopte neus en koppijn en veeeeel hoesten. Nu een ab kuurtje gehad, het moet het maar eens overgaan.

afgelopen zaterdag naar babypark Kesteren geweest met mijn ouders en broer en zijn vriendin. Van mijn broertje hebben we een prachtige boxkleed gehad en een slaap muziek uiltje. En van mijn ouders een gave verzorgingstas, een pakje van noppies en een mandje van handed made. Nu zijn we helemaal klaar met de spulletjes aanschaffen.

we zijn ook in de schoonmaak modus. Nu nog even de commode, ledikant, box, bugaboo, en badkamer schrobben. Boven de ramen zemen. En mijn man moet nog 2 deuren schilderen.

gisteren intake kraamzorg gehad, dus dat is ook klaar, krijg ook extra kraamzorg ivm ks.

ik geniet zoveel van de bewegingen in mijn buik en kijk zoooooo naar de kleine uit. Wauw! 3 prachtige mannen in mijn leven, wat een rijkdom en liefde. Daar kan niets tegenop!

Geplaatst

Yaaaaaayyyy!!! Weer een mijlpaal bereikt, 32 weken zwanger en de longetjes moeten ongeveer werken : )) Volgende mijlpaal is 37 weken : )))

Geplaatst

Tijdje geleden dat ik iets heb gepost, maar heb wel meegeleefd vanaf een afstandje. Ja, ik heb ook verlof.. moet nog wel wennen aan het idee niks meer te hoeven.. lichaam gaf het al een beetje aan dat het nu wel klaar moest zijn, want ik hou de laatste week veel vocht vast. Heb olifantenpootjes en worstenvingertjes. Gisteren extra afspraak hiervoor bij vk maar niks om me zorgen over te maken. Bloeddruk nog steeds netjes. Eigenlijk is dit mijn eerste echte zwangerschaps kwaal zat ik me te bedenken. Ik moet vanaf nu ook elke week naar vk, volgende week komen ze zelfs thuis kijken. Nu wel in de ruststand gaan. Iedereen succes met de laatste weken!

Geplaatst

ook hier...verlof bereikt!

ik was nog niet van plan om met de benen omhoog op de bank te gaan zitten, maar wel om heerlijk relaxed babyvoorbereidende dingen te doen.

De laatste babywas hangt inmiddels op het droogrek. Zo ontzettend schattig! Ik kan me niet heugen dat ik de kleren van mijn man ooit zo vertederd gestreken heb :-)

Ik heb ook zoveel lieve cadeautjes gekregen... inmiddels raak ik aardig gewend aan uitpakken... Er ligt hier een cadeautje op de keukentafel voor een neefje en ondanks dat het niet voor mij is en ik weet wat erin zit, moet ik me zo beheersen...

Ik heb ook een uitnodiging gekregen voor mijn eigen babyshower, super lief!

Fijn om iets van je te lezen, wensmama! Ook hier werd het duidelijk dat het echt tijd werd om te stoppen. Sinds woensdag is het ook eindelijk duidelijk hoe mijn vervanging opgelost wordt. Alleen voor komende maandag is het niet geregeld. Er werd me gevraagd om nog één dag langer te werken. Hoewel ik er in mijn hoofd al een beetje rekening mee had gehouden, heb ik toch geweigerd...het is echt tijd om te stoppen! Ze kunnen de pot op!

Hier trouwens nog even een tegenvaller van praktische aard: de nieuwe kunststof kozijnen komen niet half februari, maar pas over 3 weken...juist ja...39 weken zwanger. Ik was gisterochtend wel even pissig. Helaas heeft de zwangerschap mij niet in een heks veranderd, dus ik heb niet blerend bij de aannemer op de stoep gestaan...maar pfff...balen doe ik wel. We hebben nu maar besloten om het kamertje gewoon af te maken en te stofferen en dan maar even te zien...mocht ze er al zijn dan is het lekker hun beurt om te wachten tot wij er weer aan toe zijn en als ze nog lekker in mijn buik zit, hoop ik maar gewoon dat niet juist die dag de weeën beginnen en dat er geen onverwachtse tegenvallers zullen zijn...

De cursus is absoluut nuttig! Instelling is: bevallen kan een feestje zijn en daar kan je samen veel aan doen. Met een verhaal over endofine en oxitocine die beginnen vrij te komen bij zo'n 4 cm ontsluiting en dat de man een heleboel kan doen om te voorkomen dat ik in een circel belandt waarin er juist adrealine gaat vrijkomen..." want dan gaan de weeën goed pijn doen".

Vooraf aan de eerste bijeenkomst had ik gedacht het meest ver te zullen zijn, maar dat valt mee: uiteindelijk zitten we maar een maximaal een week uit elkaar. Ik had ook heel erg gehoopt dat wij niet het oudste stel zouden zijn....maar helaas....dat zijn we dus wel...

Op dit moment zie ik nog niet zo op tegen de bevalling. We bereiden ons maar zo goed mogelijk voor en dan zien we wel... De plaats ligt ook nog niet vast. Sinds de voorlichtingsavond van het ziekenhuis ben ik zo aan het twijfelen... ook omdat de zwangerschap medisch gezien zo ontzettend goed gaat. De vluchtkoffer staat in ieder geval nagenoeg klaar ( met zoals Okaasan ook al zei: een enorme lijst erbovenop met alles wat er op het laatste moment nog in moet) en we zien wel wat we beslissen als de weeën om de vijf minuten komen...

Fijn Hope, dat de cyste jou minder plaagt! En dit soort mijlpalen is super!

Zet hem op met je laaste weekje, Kim.

het betekent dus definitief 2 weken ingeleverd na de bevalling? Dat was vast even slikken, maar wie dan leeft...

Mooi dat jullie meisje al nagenoeg startklaar ligt, Anita! Ik ben ook heel nieuwsgierig of je de eerste van ons gaat zijn...

Hier vanaf 36 weken ook elke week naar de verloskundige. Volgende week woensdag krijgen wij een liggingsecho ( ja, Okaasan....echt waar: dan pas hebben we weer een kijkje in mijn buik sinds de 20 wekenecho...) en de laatste instructies. Ik ben benieuwd hoe ze ligt. Volgens mij ligt ze nog niet vast. Ook omdat ik nog veel maagzuur heb, benauwd ben en eigenlijk alleen super rechtop kan zitten, denk ik dat ze nog niet volledig is ingedaald. Hoeft ook nog niet. Ik hoef ook niet extreem vaak te plassen, behalve wanneer ze aan het blaasknuffelen is... dan maakt ze het toch wel even spannend voor mij :-)

Hoe is het eigenlijk met jullie navels? Ik denk al bijna 2 weken dat ie ieder ogenblik naar buiten kan ploppen, maar dat doet ie nog niet...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hey all,

even n korte vraag, hebben jullie dat ook? Het gevoel van buiten adem zijn? Niet echt benauwd gevoel, maar meer het gevoel dat je weinig zuurstof inademt?

heb dat nu 2 dgn, alleen al als ik de trap oploop ben ik buiten adem, heel gek! Verder nergens pijn ofzo, of ziek, alleen zuurstof te kort gevoel..

Geplaatst

@hope, yes ik ben vandaag ook 32 weken, inderdaad weer een mijlpaal. Fijn dat je niet meer zo veel last hebt van die cyste. Hopelijk gaat dat hoesten nu snel weg met de al kuur. Het benauwde gevoel herken ik wel. Meestal als de kleine echt heel hoog ligt, dan kan ik zelfs benauwd worden als ik gewoon op de bank zit. Je longen zitten ook in de verdrukking.

@wensmama, fijn om te lezen dat alles goed gaat.

@maaike, yes jij ook verlof. Ik moet nog twee weekjes, werk maar drie dagen in de week normaal. Balen zeg van die kozijnen, hoop dat het allemasl op zijn pootjes terecht komt nog. Mijn navel puilt al uit vanaf 20 weken of zo.

Ik heb vandaag echt een baaldag. Heel veel last van mijn banden/bekken. Loop echt als een oud vrouwtje door het huis soms. Daarbij is mijn man ook nog ziek en kunnen we dus beide niet echt spelen met ons dochtertje en daar voel ik me dan weer schuldig over. Hoop dat die pijn morgen weer minder is, want als ik zo nog 8 weken moet dan worden het hele zware weken. Door die pijn ook weer wat harde buiken gehad vandaag.

Geplaatst

Jeeeej Kim jij ook 32 wkn : ) maar wel shit dat je zoveel pijn heb zeg! Logisch dat je harde buiken krijgt bah! Heb je nog fysio? En dan ook nog je man ziek. Er zijn zoveel mensen ziek zeg niet normaal! Hoe oud is jouw dochtertje? Ons zoontje is 3 jr 3 mnd en hoe dichterbij de bevalling komt, hoe aanhankelijker hij wordt, steeds bij me zitten, kusjes geven, knuffelen, alleen met mij willen spelen. Best vermoeiend af en toe, maar aan de andere kant ook gezellig.

Yoepie Maaike ook verlof! En wat leuk, een babyshower! Enorm genieten! Wel enorm vervelend van die kozijnen, ik zou er ook de kriebels van krijgen. Hmmm komt vast goed. Twijfel je tussen thuis/ bevallen of in het zh? Als je daartussen zo twijfelt zou ik het lekker op me af laten komen. Op het moment dat je bevalling begint weet je wel wat je moet doen. Oja, mijn navel is nog niet eruit gefloept, maar wel bijna verstreken met de rest van mijn buik.

wensmama jij ook succes met de laatste weekjes!

Geplaatst

Hai meisjes,

Wat gaat het ineens snel bij iedereen zeg!

Ik ben a.s. dinsdag 32 weken. Afgelopen weken halve dagen gewerkt en na overleg met de bedrijfsarts vanaf maandag volledig verlof. Ik ga met 38 weken zoiezo bevallen dus nog 6 weken te gaan. Hier zitten we nog midden in de badkamerverbouwing...ze hebben wat te stellen met me, net als vriendlief :hypocrite:. De badkamer moet eind volgende week klaar zijn. Dan het hele huis stofvrij maken, babykamer behangen en dan pas kleertjes wassen enzo want dat heeft nu geen enkele zin.

a.s. Maandag weer een echo en controle bij de gynaecoloog. Kleintje ligt nog precies hetzelfde dus ga vragen of we al een datum kunnen prikken voor de keizersnede. Ik ben trouwens ook snel buiten adem, heb regelmatig hartkloppingen en het maagzuur begint erg vervelend te worden dus ga toch maandag maar iets ervoor vragen.

Succes meisjes, het gaat niet lang meer duren voordat 't eerste kleintje geboren gaat worden!

Geplaatst

Wow, wat gaan we hier opeens allemaal hard. Opeens gaat er allemaal verlof in. Knap hoor dat jullie tot je verlof hebben doorgewerkt. Bij mij ook vanaf vandaag verlof, maar ik zit al een paar maanden thuis.

Anita, nog maar een paar dagen en dan al 37 weken, dan mag je meisje al komen. Wow, dat klinkt echt heel dichtbij.

Kim, wat goed dat je toch halve dagen gaat werken. Nu volledig doorwerken en dan afgepeigerd je verlof in gaan, lijkt me ook niet de bedoeling. Zeker niet nu je pijnklachten toch toenemen. Goed hoor, dat je toch voor jou en je uk gekozen hebt! En niet schuldig voelen naar je dochtertje toe, kinderen snappen wat dat betreft vaak veel meer dan je denkt en doorhebt. En rustig een boekje lezen op de bank is toch ook quality-time samen?

Hope, wat is die cyste toch een wonderlijk ding. Op het ene moment ga je door de hel van de pijn en nu bijna niets meer. Fijn hoor, want elke dag moeten denken dat het wel eens de laatste dag van deze zwangerschap zou kunnen worden, lijkt me echt heel naar. Maar super dat je al zo'n mooie termijn hebt bereikt!

Nog steeds in stuit dus, maar goed, je krijgt toch een KS. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken ;-)

Hier ook compleet buiten adem hoor, maar dat is echt al tijden zo. De trap op, het lijkt de Himalaya wel. Sokken en schoenen aan doen, het lijkt wel een half uur sit-ups doen. En inderdaad ook soms gewoon in rust dat het opeens heel ademloos word, maar dat ligt er echt aan hoe Tiesje zich nu weer tegen mijn longen aangevlijd heeft.

Wensmama, leuk weer een update van jou. Kom je je nu weer wat vaker melden? Anders worden we veel te nieuwsgierig of je kleine al geboren is :-) Vervelend van het vocht vast houden. Veel drinken, om het weer af te voeren. Vind ik altijd zo tegenstrijdig klinken, maar het werkt wel. En wat een luxe dat de VK bij je thuis komt. Dat zie ik het WKZ nog niet doen. Haha.

Maaike, ook verlof. En ik moet om je lachen, vertederd de was van je man strijken, hahaha.

Wat goed dat je geweigerd hebt om een dag meer te werken. Ze wisten lang genoeg van te voren dat je zwanger bent en wanneer je verlof in zou gaan. Dus groot gelijk!

Oh en wat stom van de kozijnen. Niet te veel om stressen. En ik weet het; makkelijk gezegd, ik zou er zelf ook op zijn zachts gezegd niet blij mee zijn.

Hier nog geen geplopte navel hoor. Ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Ik heb echt een hele diepe navel (hahhaha, wat een intieme details allemaal hier) en met de kijkoperatie voor de BBZ leek hij nog iets dieper geworden. Het litteken dat ik daarvan heb is inmiddels wel helemaal mijn navel uitgekomen. Kan ik ook eens zien hoe lelijk ze dat gehecht hebben, onder het motto, ach dat zie je toch nooit. Ik vind het soms naar, want nu word ik elke dag herinnert aan die operatie. Maar goed, wel omdat er een heel lief kindje tegenaan zit te duwen, dus dat maakt het wel weer goed. Ook nog geen striae trouwens. Hoe is dat bij jullie? Maar ik vind mijn buik wel groot, gewoon omdat hij er normaal niet zo zit, maar hij is volgens mij best bescheiden.

Seef ook al met verlof. Weliswaar iets eerder dan gepland, maar dat geeft toch niets? Ik vind dat je het lang vol hebt gehouden! Fijn dat je dan alles lekker op je gemakje af kunt maken. Poeh, de badkamer nog niet klaar. Hoop dat de planning inderdaad klopt en je volgende week weer heerlijk kunt badderen in je eigen huis.

Hier gisteren ook weer in het WKZ geweest en weer goed gekeurd. Door alle Roosvicee en abrikozen en heel af en toe een ijzerpil is mijn HB netjes hetzelfde gebleven. Blij mee dus. Ook info gehad over wanneer bellen en naar het WKZ komen. Dat zal in mijn geval iets eerder zijn dan normaal, vanwege de bloedverdunners. Volgende week twee keer naar het UMC, omdat ze een echo van mijn hart willen maken. Bij mijn stollingsafwijking heb je een hele kleine kans op een bepaalde hartafwijking. Maak me er echt geen zorgen om, maar het zkh wilde wel erg graag dat ik langs zou komen. En dan de week daarna al weer een groei-echo.

Geplaatst

Pfff dames... Hier weer de nodige migraine aanvallen te verstouwen. Wat super oneerlijk dat het zelfs nu nog moet plaats vinden.

De huisarts vertelde dat hij nieuwe opties weet ter behandeling, maar dat dit niet kan in combi met zwangerschap. Nog even doorbijten dus.

Tussen alle pijn en tranen door is mijn meisje enorm aan het schoppen en bewegen en dat geeft zo'n fijn intens gevoel van liefde.

Heb zo zin haar te ontmoeten!

Nog maar een drietal weken of ietsje langer. Het komt zo dichtbij!!! Het wordt nu echt spannend!

Hoe zal de bevalling gaan... Hoe ziet ze eruit? Gaat manlief het doorstaan? Haha... Nou ja gewoon... Hoe zal het zijn?

Weet wel dat ik nu al heel veel van haar hou. Klets vaak tegen haar en voel al zoveel liefde voor haar.

Herkenbaar??

We gaan deze week het definitieve kaartje kiezen. Wat een keuzes! Moeilijk hoor. Maar we zitten gelukkig op één lijn.

Geplaatst

Anita, weet de verloskundige of t ziekenhuis ook van je migraine? Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik bij ongeveer 35 weken ook migraine en ben toen opgenomen omdat t missch zwangerschapsvergiftiging kon zijn. Ook kreeg ik medcijnen die ze normaal niet zouden geven, maar iets anders hielp niet. Gelukkig mocht ik na 4 dagen weer naar huis.

Geplaatst

Ja, beiden weten van de migraine. Dank voor het meedenken Seef!

Het is helaas iets wat ik al mijn hele leven heb en het patroon is nu ook niet anders. Dus ik denk niet dat het zwangerschapsvergiftiging is hoor. Vandaag is de donderwolk ook goddank weer overgetrokken en kan ik weer vrijuit bewegen en genieten.

Ik heb mijzelf op een paar prachtige films van de bieb getrakteerd: de kite surfer, toscaanse bruiloft en it's complicated. Lekker chillen op de bank dus!

Geplaatst

@seef, hoe is de controle en de echo geweest. Is er al een datum gepland.

@okaasan, jij en ties ook weer goedgekeurd, super. Fijn dat je HB weer op peil is. Het was voor mij best een moeilijke keuze inderdaad de halve dagen werken, maar ik merk dat ik een hele dag echt niet meer trek. Vandaag is mijn dochtertje logeren bij haar peettante en twee nichtjes van 4 en 5 jaar, dus die amuseert zich wel. En ik heb het lekker rustig zo.

@hope, ik heb geen fysio op het moment. Mijn dochtertje wordt 3 maart 4 jaar, dus die gaat dan naar de basisschool, ook weer een nieuwe fase.

@anita, enorm balen zeg die migraine, maat voor jou echt de laatste loodjes.

Ik ben net weer bij de vk geweest en heb een groeiecho gehad. Alles was weer goed. De kleine ligt alleen helemaal tegen mijn ribben aan en dat doet soms echt pijn. Ik hoop dat ie snel wat wil gaan indalen.

Geplaatst

@anita: ja ik denk ik meld het toch even. Ik dacht al wel dat ik eerder had gelezen dat je altijd al migraine hebt. Vervelend zeg en nu helemaal. Goed bedacht van je: leuke films kijken en ondertussen relaxen!

Ik heb normaal zelf ook veel last van hoofdpijn. Bij de eerste zwangerschap was dat helemaal verdwenen totdat ik migraine kreeg in 1 van de laatste weken. Bij deze zwangerschap heb ik wel weer regelmatig wat hoofdpijn, maar heeft ook veel met stress te maken...en te druk zijn/doen.

@kim: Fijn dat de echo weer goed was. En halve dagen werken is ook beter. Lekker dat je dochtertje even uit logeren is, kan je toch weer ff beter rusten.

De controle was goed. Kleintje zit nog wel steeds iets onder t gemiddelde qua groei. Helaas nog geen datum gepland, dat doen ze pas met 36 weken dus nog even afwachten.

Eerst lag ie met zn hoofd rechts en zn beentjes beneden maar gisteren bij de echo ineens helemaal bovenin met zn hoofdje. Heb de laatste dagen ook last van mn ribben dus hij drukt er aardig op. Daardoor ben ik erg kortademig. Heb vanmorgen het laatste werk overgedragen aan een collega die maandag terug was gekomen van vakantie. Vanmiddag geslapen maar voel me nu ook niet echt prettig door die kortademigheid.

Ben trouwens gisteren lekker een dagje naar Spa Zuiver in Amsterdam geweest. Helemaal ontspannen was het niet want buik zit toch al aardig in de weg maar goed het was een lekker dagje.

Geplaatst

Zo...dat was week 1 van mijn verlof.... voorbij gevlogen! Vandaag 37 weken zwanger en huis is nu klaar voor een evt. thuisbevalling. Ik ben nog lang niet uitgepoetst, maar de belangrijkste ruimtes zijn schoon en opgeruimd. Het bed staat op klossen. Iedere keer als ik onze slaapkamer binnenloop, denk ik dat ik voor de gek word gehouden...wat een hoogte!

De liggingsecho van vorige week was meteen een groeiecho. Ons dametje doet het heel gemiddeld, als ze rond de 40 weken geboren wordt, zal ze zo'n 7 pond zijn.

Gisteren was de babyshower. Erg gezellig en ook weer een heleboel gekregen. De wasmachine draait dus inmiddels weer babywasjes. Er is een pool gemaakt voor de verwachtte geboortedatum...ik ben heel benieuwd!

Vorige week weer geplaagd door griep. Nu met name nog heel erg verkouden. Ik hoop toch erg dat het nog even opknapt voordat ik weeën mag gaan opvangen... vanavond de laatste cursusavond van "samen bevallen". Gelukkig, want ik ben 's avonds erg moe. Vorige week heeft ze in het laatste kwartiertje nog even het persen uitgelegd. Daar is dus niets van blijven hangen...

Het kindje ligt startklaar. We hebben de laatste instructies gehad... we mogen vooral niet te vroeg bellen :-)

Hoe was jullie groeiecho, Okaasan?

Ik hoop dat je verdere migraine bespaard blijft, Anita!

Heb jij inmiddels al het werkvolk de deur uitgewerkt, Seef?

Wat jij schrijft over je zoontje, Hope, hebben wij hier met de hondjes...ze volgen me het liefst de hele dag en willen graag op schoot. Terwijl ze niet echt het formaat van een schoothondje hebben...

Geplaatst
Okaasan, nog even en je bent mama, super!

Dank je wel Melis. Lief om te merken dat je me nog steeds volgt. Ik hoop dat het inderdaad nog maar even duurt, want inmiddels ben ik het zwanger zijn wel een beetje zat [bloos] Bij jou en je jongens alles goed?

Oh Anita wat ga je super hard zeg! Al bijna 38 weken. Jeetje mina zeg. Heb je al je films al gekeken?

Hebben jullie het kaartje al uitgekozen? Wij hebben het wel af en dat maakt het wel echt heel erg echt. Ook al een proefdruk laten maken in twee verschillende kleuren en nog een paar kleine dingen aangepast. De kleur hebben we gekozen en, nee, dat was geen keuze tussen blauw en roze :happy: Het liefst zou ik het kaartje de hele dag hier in de woonkamer op tafel laten staan, maar ja....

Kim, is de kleine al een beetje ingedaald zodat de ribben weer wat ruimte hebben? Hier heb ik het idee dat Ties ietsje aan het zakken is, omdat er ietsje minder in mijn maag getrappeld wordt. Maar misschien lijkt het maar en is Ties een beetje gedraaid? Hij ligt wel al weken met het koppie naar beneden en de rug rechts in mijn buik.

Seef is de kleine weer een beetje gedraaid naar een comfortabeler positie?

Maaike, ook al 37 weken! Echt zo ongelooflijk he dat de babies hier zometeen aan de lopende band geboren gaan worden. Wat een mooi gewicht hebben ze gemeten bij de groei echo. Was er reden om de echo te doen, of is dat standaard?

Wij hebben komende vrijdag weer een groei echo, maar vorige keer, was Tiesje een P95-er. Poehhh, ik hoop dat hij nu iets je minder hard gegroeid is, maar aan mijn buik te voelen ben ik bang van niets. Nog even en ik moet er een peuter uitwerken :happy: Ik ben in elk geval erg benieuwd wat de groei echo ons laat weten en of Tiesje al een beetje vast ligt in mijn bekken.

Vorige week nog de hartecho gehad en dat was gelukkig allemaal goed. Geen gekke dingen te zien die er eventueel zouden kunnen zijn door de stollingsafwijking die ik heb. Wel opgelucht over, want dat betekent dat er niet nog meer gekke capriolen uitgehaald moeten worden voor/tijdens de bevalling.

Slapen jullie ook zo slecht? Iedere keer als ik me om wil draaien, word ik wakker. Erg onhandig.

Het kaartje is hier dus af en ik ben er redelijk tevreden mee. Wel moeilijk hoor, om zo voor jezelf iets te ontwerpen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat mensen meer verwachten van ons kaartje, dan dat het nu is. Het is namelijk best heel eenvoudig en rustig. Hoe bedoel je onzeker...

Ik ben wel benieuwd naar jullie kaartjes. Wij hebben een hele subtiele MMM-verwijzing op ons kaartje, en als je het niet weet, dan denk je gewoon dat het het ontwerp is. Haha, lekker cryptisch. Ik was er eerst niet zo zeker van of ik het wilde, maar nu voelt het toch als een goede afsluiting van al die jaren ellende. En mijn man is er ook heel blij mee. Dus is het goed zo.

Einde van de week halen we de commode op, kunnen alle kleertje er in en dan is het echt helemaal klaar. Laat die Ties maar komen, ik ben klaar met zwanger zijn.

Hoe is het met de rest van de babies en dames? En Annemarie, zitten jouw jongens nog veilig binnen?

2015.png

Geplaatst

Ooooow Maaike wat n super lieve foto van jullie woef! Tja mijn zoontje is zo ook ongeveer haha! Heel erg knuffelig en steeds zeggen: mama hou van jou. Smelt!!! Wat leuk een babyshower! Hebben jullie nog van die gekke spelletjes gedaan zoals babyvoedsel raden? Yak! Tja die klossen! Wij hebben met de kraam afgesproken, (zelfde kraamverzorgster als van mijn zoontje), dat wij ze er niet onder hoeven te zetten. Dat is zo onmogelijk met ons bed. Toen met de geboorte van ons zoontje, net dus een keizersnede gehad, viel het bed terwijl ik erin lag keihard omlaag. Auw! En ik met m'n 1,61 lengte kwam ik er moeilijk in of uit, en zeker na zo'n keizersnede.

Okaasan niet zo onzeker zijn over jullie kaartje! Hij is vast en zeker prachtig! Wat kan jou het schelen hoe de rest vd wereld erover denkt? Als het maar voor jullie perfect is toch? Ik heb as woensdag een groei echo, en het tegenover gestelde gevoel van jou. Ben nog maar 6,5 kg aangekomen. En heb het idee dat het kindje iets achterloopt. Terwijl met de GUO van 30 wkn het kindje gemiddeld was. We zullen het zien. Ja ik slaap ook zoooooo slecht. Standaard 4x pn eruit om te plassen, en ik kan alleen op mijn rechterzijde slapen omdat links de cyste zit. Dus mijn rechterschouder doet pijn nu. Achja...

anita jij schiet idd al echt op he! Ben je zenuwachtig? Hoe gaat het nu met de migraine? Ben je nog aan het spugen?

Seef is jullie badkamer al klaar? En heb je al een datum voor de ks?

Kim hoe gaat het?

hier alles op zich okay qua zwangerschap, cyste doet geen pijn maar dat komt omdat de kleine in een onvolkomen stuit ligt. Wel vervelend is dat hij niet indaalt dan. Dus hij ligt met z'n bolletje tegen mijn rechterkant van m'n ribben aan, au! En met z'n ene voetje stampt hij op m'n blaas. Maar ik geniet de hele dag door van zijn bewegingen : )

qua gezondheid om mij heen..... Zucht........ Mijn schoonmoeder vorige week de hele week in zh gelegen met virale longontsteking waardoor haar copd is getriggerd, en de onsteking was afgezakt naar haar hart. Ook het dochtertje (10 mnd oud), van mijn broertje vorige week aantal dgn in zh gelegen, aan de zuurstof, met virale longontsteking. Mijn man nu met een griepje thuis. En wat is hij dan ineens zielig! Wat irriteer ik me aan hem zeg! Zielenpoot! Heb 2 mnd zo gelopen en nooit geklaagd, gewoon doorgaan omdat het moet. Maar hij....pffff..... En door hem dus nu mijn zoontje wéér strontverkouden en koorts! Grrrrmblll

Maargoed, ik ga even kippensoep maken. Fijne avond meiden : )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden