Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Annemarie, mooie buik hoor! Ook staand vind ik hem bescheiden voor een tweelingbuik. Heftig dat je nu al tegen BI aanzit, je moet nog wel eventjes. Hoop dat je het met fysio een beetje onder controle kan houden.

Oh ja, plaatje. Was ik al weer vergeten voor ik op reageren klikte.

De kinderwagen uit 1975:

attachment.php?attachmentid=5922&stc=1

En mijn buik uit 2014 :happy: :

attachment.php?attachmentid=5923&stc=1

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik krijg veel te horen dat hij zo groot is. Zal wel anders op de foto zijn. Ben nu 19 weken zwanger, maar als ik naar plaatjes kijk op internet hoe dik hij nog kan worden! Pffff hahaha 😊

Tof zeg zo'n wagen! Wij hebben een bugaboo besteld. 5850c8acd4d72833daf9d6c06885d1f2.jpg

Geplaatst

@okaasan, mooie wagen hoor, ziet er echt nog goed uit!

@annemarie, balen dat je al zoveel last hebt van je bekken. Hopelijk lukt het met de fysio een beetje. Hoe is de GUO geweest?

Mooie buikjes hoor. Ik voeg zo ook weer even een buikfoto bij.

Gisteren in de Winter Efteling geweest, daar hadden we kaartjes voor gewonnen. Ik was gesloopt aan het eind van de dag. Heel veel last van mijn banden en rug, maar het was wel heel leuk geweest.

attachment.php?attachmentid=5927&stc=1

Geplaatst

Mooie buik Kim!

Wij zijn 1x in de efteling geweest 2 jaar geleden. Mijn zoon vond het geweldig!

Mijn GUO was goed, alleen moet ik vrijdag nog terug komen omdat ze van 1 mannetje zijn hartje niet goed zien. Hij ging steeds met zijn rug er naar toe liggen. Ik, mijn zoon hebben beide een wipneus. En we zagen op de echo zo duidelijk dat deze 2 ventjes ook gezegend zijn met een wipneusje ♡♡

Morgen gaan we met z'n 2 en weg. We gaan naar het concert van Bryan Adams en daarna naar een hotelletje. Hebben er heel veel zin in!

Geplaatst

Hoi! Hier een week vol mijlpalen! 26 weken zwanger, dus ons kindje is levensvatbaar! Maar ze blijft voorlopig mooi zitten hoor! En vandaag ook 6 maanden zwanger, dus het laatste trimester in...ongelofelijk!

Volgens mij gaat het goed in mijn buik. Haar bewegingen lijken steeds regelmatiger op een dag te komen. Het meest actief is ze 's ochtends, dan aan het begin van de avond weer en ze is ook nooit te beroerd om zich voor haar aanstaande vader uit te sloven en hem voor het slapengaan nog even welterusten te wensen. Heerlijk!

Hier een beetje drukker dan goed voor me is. Dat uit zich dan in flinke pijn in mijn rug en bekken. Op zich ben ik volgens mij met fysio op de goede weg, maar de rust om mijn oefeningen thuis te doen ontbreekt een beetje. Bovendien is op mijn rug liggen erg pijnlijk. Gisteren bij de fysio oefeningen gedaan op zo'n bal en dat voelt een stuk prettiger. Nu nog even zien dat ik zo'n ding in huis krijg.

wat een mooie buik- en kinderwagen foto's en wat een goed echonieuws weer!

Zal het voor jou de hele zwangerschap zo blijven dat kindje rechts kindje rechts blijft en kindje links kindje links, Annemarie?

Voor mijn 6 maanden heb ik volgens mij nog steeds een bescheiden buik. Ik moest wel weer concluderen dat mijn bh's die 3 cupmaten groter zijn dan normaal, weer te klein worden. De omvang van mijn buik is al maanden hetzelfde. Gelukkig groeit ie wel en kom ik ook wel keurig de pond in de week aan die er staat voor de tweede helft van de zwangerschap, maar ik wil toch wel graag van de verloskundige volgende week weer horen dat ik een prima buik heb. :-)

Ik ben inmiddels met magnesium begonnen, Kim. De verloskundige heb ik daar niet over gesproken, maar ze hadden het zelfs gewoon op de site staan. Ik moet zeggen dat ik al heel snel het idee had dat het hielp. Waarschijnlijk gewoon toeval.

Ben je geslaagd voor de suikertest, Okaasan?

Vandaag lekker dagje thuis. Vol wasjes, wc poetsen, administratie en studeren maar wel lekker in mijn eigen tempo!

Geplaatst

Hi meiden!

hier ook een berichtje van mij. Maaike yeah 3e trimester! Wat gaat de tijd toch hard he! wat vervelend de pijn die je hebt : ( nog eventje volhouden. pfff wat klinkt het simpel he wat ik zeg. Hoop dat je snel zo'n bal thuis hebt,

mooiw foto's van kinderwagens en buiken, en super goed echo nieuws!

Met mij gaat het eigenlijk supergoed. Afgelopen 4 wkn waren privé heel hectisch geweest. Daarnaast ook de baby en kinderkamer gesaust en gelakt, en alvast rolggordijn besteld. Over 2 weken komt de kamer van mijn zoontje binnen en dan schuift zijn 'oude' kamer op naar de babykamer. Als het af is zal ik foto's maken. Mijn zoontje is 5 dec 3 jr geworden wat was het een gezellige dag geweest en wat heeft hij veel cadeautjes gehad! Hebben jullie een leuke Sinterklaas gehad?

sinds vorige week, toen ik 21+5 dgn was, heeft mijn man ons zoontje vd buitenkant gevoeld. Wauw! Zo'n magisch en liefdevol moment weer! Steeds vaker voel ik hem de hele dag door. Maar met name savonds is hij erg actief. Ik geniet er zo van!

het enige waar ik erg last van heb is carpaal tunnelsyndroom in beide handen en vingers, maar vooral rechts. En laat ik nou rechtshandig zijn. Het doet geen pijn maar loop de hele dag met een dood, slapend en tintelend gevoel in mijn handen. Maar ach, als dat het enige is. Verde ben ik heel actief, veel wandelen en bezig zijn.

qua kilo's maak ik me lichtelijk zorgen. Ben bijna 23 wkn en ik ben nog geen 3,5 kg aangekomen!!! En qua cupmaat helemaal niets! Zo bizar zeg! Maarja, met het kindje gaat het geloof ik goed. Volgende week donderdag weer even naar ons hummeltje kijken : )) en met 30 wkn nog een GUO. Vind ik helemaal niet erg ; )

Geplaatst

@Maaike79, 26 weken! Wat gaat het snel hè. Lekker nog wat weken laten zitten hoor 😉

Ik heb er zo zin in om mijn zoon de bewegingen te laten zien en voelen van zijn broertjes! Hij ligt wel vaak even te luisteren met zijn oor er dicht tegen aan. Zo lief!

Ik denk dat ze wel zo blijven want in het ziekenhuis huis is de ene twin a en de andere twin b 😊 dat zal dan vast wel zo blijven. De 1 ligt veel hoger dan de andere. A ligt echt links onderin en voel ik veel trappelen en B zit boven tegen mijn maag aan en voel ik af en toe een plopje en kietelen.

Waarom gebruik je magnesium?

@hope wat fijn dat het zo goed met je gaat! En gefeliciteerd met je knulletje!

Wij hebben ook enorm genoten met Sinterklaas. I ♡ de decembermaand!

Oh wat gaaf dat je man de baby heeft gevoel

Geplaatst

Ik was nog bezig met typen! Hahaha 😃

Kun je niet wat krijgen voor je handen?

Is dat nu alleen zo met de zwangerschap?

Ik kom ook niet veel aan, maar de baby's groeien goed!

Mooi foto's!

Geplaatst

Hey dames.

Hier gaat het ook prima!

Zit vanaf morgen in week 28.

Heb nog steeds een bescheiden buikje en qua kilo's ook amper aangekomen. Met die enorme groei van borsten is de verhouding nog even zo als voorheen, dus valt het niet altijd even op dat ik al zo ver ben.

Geeft niet. Het meisje schopt en beweegt flink een slag in de rondte, dus ik maak me nergens druk over.

Soms wat te druk op het werk en dan hartkloppingen en harde buik. Ik probeer alert hierop te zijn en tussentijds zoveel mogelijk rust te nemen. Manlief helpt er goed bij, door alle huishoudelijke klussen op zich te nemen, de schat!

Ik werk nog tot de 23e en dan 2 week vrij en dan nog maar 5 week werken. Dat gaat snel ineens! Heerlijk!

Cursus Samen Bevallen is heel erg leuk. Heldere info en fijne ademhalingsoef die we samen doen.

Ergens rond de kerst komen de meubeltjes voor het prachtige kamertje. We zijn er bijna klaar voor!

Magnesium kan echt vanaf dag 1 al helpen hoor, dus geen 'tussen de oren' effect denk ik!

Ik heb verder weinig klachten gelukkig. Gewoon minder energie, maar ja... Lijf is ook druk met bouwen ;-)

Groetjes

Geplaatst

Leuk al die foto's!

Annemarie, ben je nu afgelopen vrijdag voor de tweede keer (en de tweede knul) geweest voorde GUO, of is dat morgen? Fijn dat het er tot dusver goed uitzag.

Je buik is gewoon hartstikke mooi, overduidelijk zwanger en als je me zou vragen of er 1 of 2 in zitten, zou ik 1 zeggen. Ik blijf hem bescheiden vinden. Niks van aantrekken allemaal, je buik is hartstikke mooi! En wat een mooie kleur is je wagen!

Kim, ook al zo'n mooie foto. Echt leuk om te zien bij iedereen en toch stiekem een beetje te vergelijken.

Maaike, gefeliciteerd met de mijlpalen, fijn he, om daar naar toe te leven. Alhoewel ik merk dat ik het op het moment veel minder heb dan in het begin.

Fijn dat de fysio helpt. Volgens mij kan je zo'n bal gewoon bij de Perrysport ofzo kopen. Meen dat ze een tientje kosten, alhoewel, dat was wel in 2006 toen ik er eentje kocht. Hahha, maar niet al te duur dus. Wel even een verloop nippeltje voor je fietspomp voor een voelbal erbij, anders krijg je hem echt niet vol.

Vervelend dat je borsten maar blijven groeien. Hier zijn ze (gelukkig) in stilstand en gelukkig niet meer zo gevoelig, hard en pijnlijk als eerst.

Hope, jullie dus ook al hard aan de slag met klussen. Fijn he om het zo mooi te zien worden. En nog gefeliciteerd met je zoontje.

Geen zorgen maken om je kilo's. En als je je wel zorgen maakt, gewoon bespreken met je gyn. Ik ben al een tijdje niet op de weegschaal gaan staan, maar ik ben bang dat ik me een ongeluk schrik. De laatste keer was er al 10 kilo bij en toen was ik halverwege. Het moet er ook allemaal weer af. En als je kindje goed groeit, lijkt mij dat er niets aan de hand is. En je hebt een schitterde buik, dus daar ligt het echt niet aan!

Waarom krijg je een tweede GUO met 30 weken? Wat kunnen ze dan zien wat er met de 20 weken niet te zien is?

Anita wat klinkt dat heerlijk, nog maar 5 weken werken.

Ik ben gelukkig geslaagd voor de suikertest, maar man, wat is dat goor! (niet verder lezen als je nog moet :-) Denk aan twee grote bekers lauwe, iets dikke 7up zonder prik. Echt smerig, ging er bijna van over mijn nek. En een uur na het drinken ging ik bijna van mijn stokje (schijnt veel vaker voor te komen). Pas een uur later durfde ik weer op te staan, maar ben het hele weekend nog een beetje wiebelig geweest. Wat een ranzig spul!

Mijn bloeddruk is ook weer laag, dus ook daardoor weer extra duizelig. Was net blij dat ik daar van af was. Maar baby Ties doet het er goed op, want hij was goed gegroeid. Vrijdag 5 december was ook de eerste groei echo. Tiesje zit nu op de P90-lijn, dus het wordt een flink kind. Maar wij zijn ook allebei 1,86 meter.

En we hebben hele mooie stof voor gordijntjes gevonden die echt heel mooi kleurt bij de stof waar ik het hemeltje van ga maken. Echt blij mee. Mijn man is nu hard aan het schilderen en het wordt echt heel mooi. Nog steeds niets aan het wiegje gedaan.

Hier ook nog steeds geen hikjes, maar wel steeds hardere schoppen. Eerst leken het meer een soort tikjes/zenuwtrekjes, maar nu zijn het echt flinke porren! Het is maar een wildebras daarbinnen. Ik kan mijn buik aan de buitenkant helemaal zien golven als Tiesje zo bezig is. Echt een bizar gezicht vind ik dat. Maar ik blijf het gek vinden hoor, een kindje in je buik, dat groeit en over een paar maanden al geboren wordt en dat we het dan in onze armen kunnen houden. Telkens bijna tranen als ik daaraan denk.

2015.png

Geplaatst

@oskaasan, ik ben blij dat ik nog geen mega buik heb! Wordt straks vast wel anders hahaha.

Waarom heb je een suikertest gehad? Moet je dat zelf aanvragen?

Ik moest vrijdag terug komen en nu konden we het hartje wel goed zien. Zoals het nu lijkt ziet het er goed uit. We moeten bij 30 weken zwangerschap wel een keer terug voor een extra GUO.

Hier is de ene boy voor drukker dan de andere. Dat verschil voel je echt duidelijk. Ook tijdens alle echo's Zag je daar al verschil in.

Ik heb nu 1x mijn buik zien golven met klein plopje. Zal wel niet zo lang meer duren voor het duidelijker wordt.

De kinderwagen is vrijdag in huis gekomen. Wat een prachtige wagen! Zo'n zin om er straks achter te lopen pronken!

Geplaatst

Annemarie helaas pindakaas kan ik niets aan dat dode gevoel in mijn handen doen. In je zwangerschap hou je veel vocht vast ook al zie je het niet. Het kan gaan ophopen in je polsen en zenuwen afknellen. Na je zwangerschap verdwijnt het vocht weer en ben je er vanaf.

wat grappig dat je het ene mannetje meer voelt dan de andere. Wie weet is de een rustiger dan de andere na de geboorte. En wat gaaf dat jij je buik zag golven. Dat heb ik nog niet meegemaakt, wel dat het wat omhoog komt met een fikse kick

: )))

Okaasan wij krijgen de extra GUO met 30 weken omdat ons 1e zoontje een urineafwijkinig heeft gehad die pas is ontstaan na 20 weken zwangerschap. En omdat het nu weer een menneke is willen we zeker weten dat het goed is. Zo niet kan ons zoontje gelijk geopereerd worden na de geboorte.

ik vind 10 kilo echt wel meevallen hoor! Meeste vrouwen komen rond de 15 kilo aan in de zwangerschap. Hoe gaaf het nu met je energie?

Oef Anita die boobs van jou zijn echt keihard gegroeid he! Achja gaat er ook weer vanaf. Volgens mij ben jij met Maaike de eerste die moeten bevallen he? En ook nog maar een paar weekjes werken, ja tijd vliegt heel hard voorbij.

hoe gaat het met de rest van jullie?

Gaan jullie trouwens borst of flesvoeding proberen? Ik ga absoluut borstvoeding proberen. Na een keizersnede is het moeilijker op te starten maar het schijnt na een 2e zwangerschap makkelijker te gaan. Met mijn zoontje hadden ze het zwaar verknald in het ziekenhuis.

Ik weet trouwens al de datum wanneer ik ga bevallen ; ) nu kan ik er rustig naar toe leven.

gisteren zijn mijn man en ik samen naar Oberhausen geweest voor onze trouwdag, naar die enorme shoppingmall en kerstmarkt. Wat hebben we genoten, ons zoontje bleef n nachtje bij mijn schoonouders slapen. Maar ook wel weer fijn om m'n mannetje vanmorgen weer te knuffelen.

zometten ga ik naar de bios met m'n mamsje, eerst ff langs de burger king, nomnomnom! Deze zwangerschap voel ik me zo goed! Echt bizar, gewoon eng eigenlijk. Bijzonder hoe verschillend een zw kan zijn.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Wat vervelend hope! Ik merk dat ik nu ook vocht ga vasthouden. Mijn gezicht wordt dikker en mijn ringen passen niet goed meer.

Ik had bedacht om geen borstvoeding te geven, maar begin toch te twijfelen. Bij mijn zoon heb ik 6 weken gekolfd. Aanleggen ging niet omdat hij de eerste weken in het ziekenhuis lag ivm zijn hartje. Ik had genoeg borstvoeding om wel 5 baby's te voeden, dus ga ervan uit dat het nu ook wel weer genoeg zou zijn en zeker voor deze 2 mannen.

Maar vond het zo'n gedoe! Het deed zeer en je bent zo afhankelijk van je borsten. Nu er 2 kindjes komen lijkt het mij fijn dat een ander ze ook even kan voeden...

Nou ja ben er nog niet over uit. Bij Yorick had ik ook besloten het niet te doen, totdat hij geboren was....

Oooh datum! Wil je die niet met ons delen? 😆

Welke film heb je gezien? Gooise vrouwen?

Ik ga straks boodschappen halen voor het kerstdiner op school. Ik zit in de OR en ben daar momenteel druk mee. Allemaal leuk, maar merk dat het toch wat zwaarder wordt.

Vrijdag gaat mijn mag de wiegjes halen die ik heb overgekocht van iemand van het tweelingen forum op Facebook. Haar baby's hebben er nog geen 2 weken in gelegen, dus zo goed al nieuw 😊

Geplaatst

Fijn om weer iets te lezen van de meesten van ons!

Hier kom ik langzaam weer in wat rustiger vaarwater. Onze dochter laat duidelijk merken dat ze dat prettig vindt. Als ik relaxter ben, is zij actiever.

De oefeningen van de fysio lijken hun vruchten af te werpen. Nu al ruim een week veel minder last. wel nieuw kwaaltje erbij waar ik wat onzeker van wordt, maar wat er vaak ook gewoon bij hoort: als er op mijn blaas getrapt of geport wordt, verlies ik zo nu en dan wat druppeltjes urine. Minimaal, maar toch...

Annemarie: mooi dat de hartjes van je jongens in orde lijken! Wist je van je zoon vooraf dat er problemen waren met zijn hart? En is dat inmiddels helemaal opgelost? Als het zo'n voetballer is vast wel...Ga je ook een foto posten van de wiegjes :-) Ik ben heel benieuwd of je straks na de geboorte ook dat temperamentverschil gaat merken. Je blijft ze straks toch ook wel Links-onder en Rechts-boven noemen, zodat wij het ook snappen?

Okaasan: wat ik me nog afvroeg: heb je het nog na kunnen vragen van die vele harde buiken? En is het inmiddels weer wat minder? Hier heb ik ze niet zo vaak. Eigenlijk alleen als ik weer eens veel te hard door de stad stamp ofzo...mijn buik zit echt nog niet in de weg, dus soms pas ik me nog wat te weinig aan.

En wauw...dat Ties al zo sterk is dat ie je buik laat golven! Dat heb ik hier nog niet meegemaakt. Al moet ik zeggen dat ik mijn buik ook niet zo vaak bloot heb. Leuk dat je de stofjes voor de babykamer bij elkaar hebt. Ik wil ook graag zelf aan de slag. We moeten hier nog even bakkeleien over wel/ niet een hemeltje. Vanwege de schuine kanten op onze bovenverdieping is het niet heel praktisch maar mijn hartje wil het kindje straks met de mooiste, liefste en zachtste stoffen omringen... Babykleertjes worden ook het meest beoordeeld op hun zachtheid...

Hope: ik vind het zo grappig om te lezen dat jij je zo goed voelt deze zwangerschap! En dat terwijl je toch lastige dingen als cystes, aambeien en een carpaal tunnel syndroom voor de kiezen krijgt. je lijkt er iedere keer toch weer heel snel bovenop te komen! Ik hoop van harte dat het je gaat lukken om straks na de keizersnede borstvoeding te geven. Ik wil het ook heel graag. Mijn man hoopt dat ik dan zo nu en dan ga kolven zodat hij ook eens een flesje kan geven, maar ik ben bang dat ik dat kolven verschrikkelijk ga vinden en tot een minimum zal gaan beperken. We zullen zien...

Anita: wat gaat de tijd snel hè! Fijn dat je man zo goed helpt en ook ontzettend knap dat jij het zo lekker uit handen kunt geven. Mooi dat je zo enthousiast bent over de cursus "samen bevallen". Het zal wel niet meer zo lang duren dat je de laatste bijeenkomst hebt? Ik heb ook een bescheiden buik. Ik denk dat het vooral komt omdat het onze eerste is. Het heeft ook zijn voordelen. Vanmiddag nog drie keer een tennisbal uit de vaart gevist...wie doet me dat na, 6 maanden zwanger...

En nu nog even proberen te doen wat ik eigenlijk vanavond zou doen...facturen schrijven....

Groetjes!

Geplaatst

Wiehoeeee, nog maar 100 dagen tot de uitgerekende datum. Door die intense moeheid kan ik wel stellen (en ik vind het erg om dat te zeggen, want ik heb hier jaaaaaren zo naar verlangd. Dus mijn excuses aan iedereen hier op het forum) dat zwanger zijn niet echt mijn hobby is. Maar nu is het echt aftellen.

De suikertest moest ik vanwege het Prednisolon gebruik, daardoor heb je een verhoogde kans op diabetes (en ik ben ook een beetje te zwaar). Omdat de baby ook aan de grote kant is, plus de twee voorgaande risicofactoren, maakte ik me wel een beetje zorgen. Maar gelukkig dus niets aan de hand.

Baby Ties was gisteravond zo wild dat het gewoon zeer deed. Echt ongelooflijk wat een kracht zo'n guppie al heeft.

Annemarie, wat fijn dat alles helemaal goed is. En een extra check-up bij 30 weken. Ik had er nog nooit van gehoord dat dat ook nog kan dat er met 30wk meer te zien is dan met 20wk. Maar lijkt me fijn geruststellend. Bij jou dus ook Hope.

En wat leuk dat de wiegjes er bijna zijn.

Hope, mijn energie is weer terug bij af. Maar ik merk nu dat het voor een grote deel aan het slechte slapen ligt. Afgelopen week een goede nacht gehad, en daarna ook een goede dag. Maar ja, dat is er maar eentje (was wel genieten hoor!). En als ik zo moe ben, ben ik ook direct weer extra duizelig. Toch nog op de weegschaal gaan staan en inmiddels 12 kilo erbij.

Hier ook een grote voorkeur voor borstvoeding. Ben benieuwd hoe dat is en gaat. Vind ik wel spannend of dat allemaal gaat lukken.

En wat spannend dat je al een datum hebt! Oehhhh echt aftellen dus bij jou.

Maaike, ik heb het gevraagd van die harde buiken. Maar dat weten ze niet. Het kan door blaasontsteking komen (had ik niet gelukkig), maar ook gewoon door de extreme groei van de baarmoeder. Hier helemaal geen bandenpijn, dus waarschijnlijk krijg ik daarom een extra dosis harde buiken :laugh: En dat snelle groeien kan wel kloppen hoor, want mijn baarmoeder was in twee weken van net boven de navel naar een heel eind boven de navel gegroeid. Ik merk dat het nu al weer minder is het aantal buiken, in elk geval niet meer bij iedere spreekwoordelijke scheet :happy: Waarschijnlijk dus een groeispurt waar ik op deze manier op reageerde.

En die buik die beweegt, zag ik doordat Ties vreselijk wild aan het doen was toen ik in bed lag. Hup deken even omlaag, omdat ik vermoedde dat dat wel aan de buitenkant te zien was. En ja hoor, ik had denk ik ook ogen als schoteltjes. Had nooit gedacht dat het al zo vroeg te zien zou zijn, dacht altijd dat dat meer iets voor de laatste weken was.

Hier ook overal schuin dak boven, maar er komt echt een hemeltje. Ik vind het heel lief eruit zien en het is ook fijn geborgen voor zo'n kleintje. Ook tocht kan minder makkelijk door het wiegje. Gewoon doen dus, desnoods met een iets lagere stok of het wiegje op een andere plek in de kamer, alhoewel ik ook merk dat het wel echt puzzelen is hoe alles neer te zetten met die schuine kanten. Kan jij zelf ook naaien? Omdat je het over al die mooie stofjes hebt?

Nog maar twee weken dames, en dan is het al 2015! Het jaar waarin onze babies geboren gaan worden!

2015.png

Geplaatst

Ik weet het zeker...dit is de hik!

Ik ben zo dankbaar en trots en zo aan het genieten...het wordt ook maar meer en meer....straks barst ik nog uit elkaar van geluk!

Geplaatst

Echt een gaaf gevoel he? Met deze zwangerschap nog niet meegemaakt, maar toen met m'n zoontje wel.

Morgen heb ik een 3/4D pretecho : ) 45 minuten naar ons zoontje kijken! Zoveel zin in!

Geplaatst

Leuk, Hope! veel plezier! Elke keer als ik die 3D plaatjes zie, vind ik ze zelf toch een beetje griezelig...dus wij slaan over. Maar het is vast super leuk om te zien wat hij zoal in je buik uitspookt en wat je er dan zelf wel en niet van voelt...

Geplaatst

Vandaag de 3/4D echo gehad. We zijn zoooo verliefd! Ons 2e kruimeltje! Hij ligt met z'n hoofdje beneden tegen mijn blaas (zou al dat plassen daar vandaan komen ; ) ), met zijn ruggetje links, (onder mijn linkerarm dus). Daarna komen z'n billetjes die zit tegen mijn maag aan. En dan met zijn beentjes omgeklapt naar beneden toe met z'n voetjes op mijn blaas. ( yep zeker dat al het gepies daar vandaan komt! ). Hij ligt dus als een soort van hoefijzer in mijn buikkie. Ik zit steeds zo vol en heb niet veel trek. Komt dus omdat ie met z'n billetjes mijn maag omhoog drukt en mij dus een vol gevoel geeft pfff! Verder alles opgemeten. Hoofdje is 24 wkn precies en ook de lengte van zijn beentje. Zijn buikje is 25 wkn 1 dag. En zijn voetje is 4,46 cm : ) Verder was hij erg eigenwijs, steeds met z'n armpjes, handjes en voetjes voor zijn gezichtje. Maarrrr we hebben nog een paar redelijk gelukte foto's. Ons moppie, wonder:

Geplaatst

En hier nog eentje, hij heeft z'n mondje open. Zooo verliefd. Heb wel eens getwijfeld voor dat ik zwanger raakte of je wel net zoveel kon houden en verliefd kon zijn op je tweede kindje. Maar ojaaaaa dat is echt zo : )

Geplaatst

Shit waarom komen mijn foto's altijd op de zijkant of op z'n kop??

Geplaatst

Hope: wat een bijzondere foto's! Wat heerlijk genieten zeg!

Hier gaat het met Pixel prima. Ze schopt en beweegt enorm en dat voelt heel fijn... Dat speciale van samen zijn. Zo dankbaar dat ik dit mag meemaken.

Morgen weer naar de verloskundige.

Helaas alweer 2 dagen enorme migraineaanvallen, dus languit in rust. Maar Pixeltje vind dat volgens mij juist wel fijn.

Volgende week komen de meubeltjes en dan zijn we er helemaal klaar voor!

We kregen vorige week een prachtig wiegje van schoonouders en schoonzusje/zwager. Echt lief!!

Voor jullie allemaal hele fijne feestdagen!

De laatste keer met zijn tweetjes... Bijzonder! We gaan er extra van genieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden