Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het gaat vandaag wel ietsje beter met mijn hoofd, maar heb er toch voor gekozen nog een dag thuis te blijven. Dapper van me :-)

Ik herken het van die kleine pijn met niezen of hard gapen. Haha... Bijzonder hoe alles met elkaar in verbinding staat.

Ik was zonet de periode van het zwangerschapsverlof aan het bekijken. Ik ben van plan er 4 weken aan vast te plakken. Dat houdt in van febr t/m juni!! 5 mnd. lang! Bizar heerlijk om zo lang thuis te mogen zijn.

Enne... Nog maar ruim 3 mnd werken dus. Dat klinkt al best kort zeg. Heb eind dec ook nog 1,5 week vrij. Voor deze immer workaholic klinkt al dat vrij ineens best wel heel fijn.

Ik merk dat ik zo huiselijk wordt... Hebben jullie dat ook?!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heey dames,

leuk om te lezen dat jullie zwangerschappen zo goed gaan, met de bijwerkingen is natuurljk niet zo fijn zoals migraine of een aambei, de meeste van jullie zijn al op de helft of bijna.

sterkte met de zwangerschapsverschijnselen en geniet vooral van jullie zwangerschap van jullie wondertje.

dikke knuffel van mij.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hi meiden!

met mij gaat alles weer prima! Geen pijn meer en een leuk weekend op centerparcs gehad.

Vanmorgen de GUO gehad en alles was prima in orde. Er is extra gekeken naar de nieren, urinewegen en de blaas en alles zag er keurig uit. Maar met 30 wkn krijg ik nog een keer de GUO om nog een keer extra naar de nieren, urinewegen en blaas te kijken. Dit omdat ons zoontje als baby een urinewegafwijking had gehad. Er wordt niet verwacht dat er dan nog afwijkingen zullen zijn, maar er is een zeer kleine kans dat misschien toch een afwijking is ontstaan. Omdat de nieren nog groter groeien. Maargoed het risico is even groot als bij elke zwangere onder ons. Verder zo fijn om te horen dat je kindje geen waterhoofd heeft, geen open ruggetje, hartafwijkingen, vochtophopingen, maag/darm ellende, hazelipje of klompvoetjes heeft. Wat een opluchting zeg!!! Pffff..... Oja tis nog steeds een jongetje ; ))) verder is het kindje qua groei precies de zw duur van vandaag 19+5. Gewicht is 305 gram

van het weekend gaan we de baby en kinderkamer verven. Veel zin in. Daarna dec een hele drukke maand. Mijn zoontje is op 5 dec jarig, Sinterklaas natuurlijk, onze trouwdag op 12 dec en 13-14 dec gaan we naar Düsseldorf. Op 18 dec consult WKZ, 20 dec pretecho 3/4 D. Op 23 dec wordt de kamer van ons zoontje bezorgd. Daarna kerst en oud en nieuw. Poeh wat vliegt de tijd!

verder geen kwaaltjes, hoop alleen dat ik de baby snel goed ga voelen. Dikke plak placenta voor. En nu ligt hij met z'n bolletje bij mijn navel en voetjes op mijn blaas. Heb het idee dat hij zo heel veel ligt. Tja, dan voel ik hem niet. Achja komt goed! Denk nog 3 weekjes wachten dat ik hem echt goed ga voelen.

hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier nog even een buikfoto van vorige week, grrr hij komt steeds ondersteboven maarja

[ATTACH=CONFIG]5906[/ATTACH]

Geplaatst

Fijn Hope, een goede GUO!

en wat een mooie buik! Mooi rond bolletje.

Die van mij is nu ook duidelijk een babybuik. Ineens realiseerde ik me dat ik nu die zwangere ben die de afgelopen jaren zo confronterend voor me is geweest. Dat ik nu andere vrouwen van slag breng...

Het gaat erg goed met me. Al de hele zwangerschap ben ik emotioneel een stuk stabieler dan ik de afgelopen jaren ben geweest. Mijn man is nog niet onredelijk door me uitgekafferd...ook weer fijn voor hem!

Verder heb ik stukken meer energie en houd ik de meeste dagen goed vol. En last but not least...ik geniet zo ontzettend van het leventje in mijn buik! Ik word er zo gelukkig van om haar de hele dag bij me te dragen!

Geplaatst

Anita, ongelooflijk he, hoe lang we 'vrij' hebben. Ik heb me er ook al over verbaasd. Het klinkt zo lang, maar kan me voorstellen dat de tijd ook vliegt met zo'n hummeltje in huis.

Wat zijn jullie eigenlijk van plan? 4 of 6 weken van te voren met verlof. Ik moet 6, omdat ik voor een groot deel al in de ziektewet zit door mijn beperkte energie. Maar dat vind ik geen enkel probleem, dat was ik toch al van plan.

Hope, wat ontzettend fijn dat de pijn zo snel over was. Dat had ik echt niet verwacht. Heerlijk kunnen genieten dus. Fijn hoor!

En gefeliciteerd met de goede GUO. Ook al zo'n opluchting. Voel je je kindje nog niet? omdat je schrijft dat je hoopt hem snel te gaan voelen? Mooie buik, ook al is hij op zijn kop. Knap hoor, dat je zo halverwege de zwangerschap nog op je handen kan staan, haha dat kon ik niet laten.

Maaike, wat je zegt, nu zijn wij die confronterende zwangeren. Ik heb me dat al vaak gerealiseerd, maar van de andere kant heb ik bijna het idee dat er op mijn voorhoofd staat getatoeëerd dat dit 5,5 jaar en 5 ICSI'sheeft geduurd. Dus dat 'ze' het me niet kwalijk nemen.

Maar ik ben van de week even op de ivf afdeling langs gelopen, omdat ik toch in het UMC was. Daar heb ik wel echt mijn dikke winterjas angstvallig dichtgehouden en mijn tas ervoor. Niets te zien. De echoscopiste sprong wel een gat in de lucht toen ze me zag. Ze weten daar niet dat ik zwanger ben (want dat is natuurlijk in Gent tot stand gekomen), dus dat ging ik even showen. Echt zo'n lieve reactie. heerlijk.

Fijn dat je je zo goed voelt en zo goed in je vel zit. Door mijn moeheid is dat hier soms nog wel anders, maar zoals je schrijft is dat leven in je, wel echt ongelooflijk fijn.

Hier wordt ik een beetje ingehaald door mijn eigen activiteit. Iets meer energie betekent dus echt niet dat ik iedere dag van alles moet gaan doen. Dat komt weer 10 keer zo hard bij me terug. Vandaag dus weer ouderwets moe en duizelig. Volgende week staat er niets op het programma. Erg fijn en ik ga proberen dat zo te houden.

Ik ben gisteren voor de jeuk die ik laatst had naar de dermatoloog geweest. Geen bultjes nu meer, lekker handig als je zo lang op een afspraak moet wachten. Maar waarschijnlijk zwangerschapsgerelateerd eczeem Niets ernstig dus.

Morgen alweer 22 weken en controle en wellicht weer even spieken naar Tiesje. Nog 4 maanden, en dan hebben we hier een klein hummeltje in huis! ONGELOOFLIJK!

Hoe is het met de rest van de dames? Alles goed met alles beebjes?

2015.png

Geplaatst

@hope, wat ontzettend fijn om te lezen dat je geen pijn meer hebt en toch nog een lekker weekend weg bent geweest. En natuurlijk super dat de GUO goed was! Jammer dat je de baby nog niet goed voelt, hopelijk komt dat snel. Veel plezier met het verven van de kamer dit weekend.

@okaasan, hopelijk vandaag weer een betere dag gehad?

Hier gaat het best goed. Sommige dagen wat last van banden/bekken, maar minder als twee weken geleden. Ik heb wel weer regelmatig last van krampen in mijn kuiten 's nachts, echt vervelend.

Komend weekend komen onze nichtjes logeren van 4 en 5 jaar, lekker druk dus.

En maandag hebben we de 20 weken echo. Weer lekker kijken naar onze ukkie, maar natuurlijk ook spannend of alles goed is.

Allemaal een fijn weekend!

Geplaatst

Hey dames,

Fijn dat het met de meesten zo goed gaat! En wat heerlijk dat veel van jullie je ukjes al kunnen voelen. Zo te lezen heeft iedereen een drukke maar ook gezellige decembermaand voor de boeg. Stel je eens voor... Volgend jaar vieren we de feestdagen met een hummel op de arm!

Wij hebben woensdag SEO gehad. Alles was goed met het kleintje!! Pff, toch wel weer even spannend hoor. We weten alleen nog niet zeker of het een jongen of meisje wordt, het kindje hield de beentjes stevig bij elkaar. :-) De echoscopiste dacht dat het een meisje is, maar met een heel grote slag om de arm. We willen het graag zekerder weten, al was het maar ivm het shoppen van nieuwe spulletjes. Alles van ons dochtertje is heel erg meisjesachtig, als het toch een jongen wordt moet er wel wat nieuws bijkomen... Binnenkort dus even een pretecho in de hoop op een duidelijker geslachtsbepaling.

Ik vind het prachtig om op jullie foto's al zulke mooie buikjes te zien. Bij mij valt er nog niks te showen, je ziet er met 19 weken nog nagenoeg niets van. Zo gek! Ik geloof dat dit bij mijn eerste zwangerschap wel anders was. Gelukkig was op de echo te zien dat het kindje uitstekend groeit, dus daar zit het 'm niet in. Ach, misschien groeit mijn buik straks met driedubbele snelheid.

Fijn weekend allemaal!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Simone ook gefeliciteerd met de goede 20wk echo. Super topic zijn we hier.

Kim maandag. Vind je het spannend?

Hier weer helemaal goed gekeurd gisteren, en nog een buik van mij. Ik vind mijn buik echt enorm op de foto. En ik weet het, het wordt alleen maar meer en groter.

[ATTACH]5916[/ATTACH]

2015.png

Geplaatst

Hallo meiden,

Het is idd goed om te lezen dat het eigenlijk met iedereen voorspoedig verloopt.

En kwaaltjes horen er nou eenmaal bij. Bij mij begint het maagzuur weer op te spelen (net als bij de 1e zwangerschap) maar verder voel ik me eigenlijk best goed. Rugpijn is nagenoeg verdwenen en de vermoeidheid ook. Mag ook wel want ook hier een drukke decembermaand en we zijn ook bezig met het uitzoeken van een nieuwe badkamer, die voordat t kleintje komt nog gerealiseerd moet zijn...

Afgelopen dinsdag hadden we een controle bij de gynaecoloog en een echo. Alles ziet er goed uit, hij is alleen erg beweeglijk en dat voel ik ook, zelfs met de placenta voor.

Wij hebben ook as maandag(middag) de 20 weken echo. Wij krijgen een hele uitgebreide ivm mijn diabetes, erg spannend en ben eigenlijk best een beetje zenuwachtig...

Geplaatst

Hallo meiden, wat gaat iedereen lekker! Hier gaat het ook goed hoor.

We zitten nu met vrienden op Schiermonnikoog. Heerlijk genieten. Vanmiddag was er nog de intocht van Sinterklaas. Ondanks dat Yorick weet dat hij niet echt is, geloofde hij volledig toen de beste man voor hem stond. Zo leuk!

Mijn bekken en banden doen wel echt vervelend. Komende week naar de fysiotherapeut.

5 december hebben wij de GUO. Spannend!

278378e423d76e0ae31061528fe3fb3c.jpg

Dit is mijn buik van afgelopen week. Als ik sta staat hij helemaal naar voren! #trots

Geplaatst

@annemarie, herkenbaar van bekken en banden. Hopelijk kan fysio je tips geven.

@seef, succes met de echo vanmiddag.

@Simone, fijn dat ook jouw echo goed was. Jammer dat je het geslacht nog niet zeker weet. Nu al een eigenwijsje dus.

Ik heb het drukke weekend met drie meiden overleefd. Gisteren nog met z'n allen naar de bios geweest, naar Maya de Bij.

Vanmorgen de 20 weken echo gehad en ons ZOONTJE is helemaal goed gekeurd! Er was geen twijfel over mogelijk dat het een jochie wordt.

Ook heb ik nog even nagevraagd over die pijn bij mijn navel. Dat kan gewoon te maken hebben gehad met het groeien van de baarmoeder. Ik heb het ook maar 1 dag gehad dus niks ergs.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[TD=align: center]jongen/meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[TD=align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]verrassing[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[TD=align: center]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]14 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[TD=align: center]2 jongens[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Okaasan: 5 dec - suikertest, groeiecho, verpleegkundige, consult

KIm: 22 dec - controle vk

Geplaatst

Wat fijn dat jullie echo's ook allemaal goed zijn!! En Kim een zoontje! WT leuk gefeliciteerd!!Het valt erg op: alle maart zwangeren krijgen een meiske en alle april zwangeren jongens! Geweldig!

Geplaatst

Hey meiden.

Wat een toeval zeg!? Geinig!!

Hier gaat alles goed. Meisje trapt gedurende de dag flink in de rondte en ik heb best plezier en energie.

De kinderkamer is nu behangen, geschilderd en gordijnen hangen. De meubeltjes komen vlak voor kerst.

Ik begin erg uit te kijken naar het verlof en alleen maar even mama zijn. Nog tien weken werken. Aankomende week sollicitatiegesprek met een mogelijk plaatsvervanger. Ook weer nieuwe stap... Brr...

Vandaag bevestiging dat mijn Zez uitkering als zelfstandige is goedgekeurd.

Het wordt echter en echter!!

f24767f8b92ff26060a4a515d9218e55.jpg

Geplaatst

@hope, ja dat viel mij ook al op dat alle maart dames meisjes krijgen en de april dames jongens. @anita, ziet er erg leuk uit jullie kamertje! Wij gaan eind december flink aan de klus. Maar komend weekend al verf enz. in huis halen. Ik ben er vandaag met de echo trouwens achter gekomen dat ik de placenta ook voor een stuk aan de voorkant heb liggen, maar toch voel ik de kleine elke dag regelmatig.

Geplaatst
Breek even in: Behalve Okaasan dan: Die is uitgerekend in maart en krijgt een jongen...! ;-) :evil6:

Liefs Noes,

-Breek weer uit

Hee Noes, je zou het niet verraden! ;-)

Nog maar vier maanden geduld.

2015.png

Geplaatst

Hallo meiden,

@Kim, wat fijn dat jullie zoontje helemaal is goedgekeurd met de 20 weken echo

@Anita, wat een superleuke kamer!

@Annemarie en Okaasan, mooie buikjes!

@Hope, fijn dat het weer beter met je gaat.

Wij hebben gisterenmiddag de uitgebreide 20 weken echo gehad en ook onze zoon is van top tot teen bekeken en helemaal goedgekeurd, toch opgelucht nu...

Wij moeten binnenkort ook aan de klus, tenminste eerst uitbesteden. Voor de kerst wordt onze grote slaapkamer (oorspronkelijk 2 kamers) weer in 2en verdeeld. Onze dochter gaat dan naar de nieuwe kamer en haar kamer wordt weer een babykamer. In februari wordt de badkamer vervangen en hopelijk is dan alles helemaal klaar voor mn verlof en kan ik eindelijk lekker badderen :-)

Ik heb momenteel trouwens energie voor 10, toch goed op blijven letten voordat ik mezelf voorbij loop (maar wel weer fijn om niet meer zo moe te zijn).

Het is nu nog 50/50 met de meisjes en jongens. En tja van Okaasan kan het een meisje zijn als ze in maart zou worden geboren, maar het kan net zo goed een april kindje worden en dan is het toch echt een jongen...spannend hoor :-)

Geplaatst

wat is dit toch een fijn topic om bij te horen! Allemaal goede 20 weken echo's! Jippie!

De maart/ april geslachtsverdeling is ook heel grappig...we wachten rustig af Okaasan...

En nog iets wat veel van ons gemeen hebben: die placenta voor...Ik hoop dat ieders uk zich daar nu lekker gewoon doorheen meldt.

Ik voelde ons uk vaak op dezelfde plekken, maar sinds een paar dagen tuimelt ze echt voelbaar de hele buik door. Vooral ook 's nachts. Mijn baarmoeder heeft zich lekker tussen mijn organen genesteld, dus het is best gek om haar zo diep van binnen te voelen.

Hebben jullie al hikjes gevoeld? Ik nog niet.

woensdag ben ik weer bij de verloskundige geweest. Uk en ik zijn weer helemaal goedgekeurd. Mijn bloeddruk is nog mooi laag. Ik was er een beetje bang voor dat dat anders was, omdat ik tegenwoordig bij warmte ( bij de houtkachel of op het podium in de lampen) aardig vocht vast kan gaan houden. Afgelopen zondag nog iets bijzonders meegemaakt: ik had een repetitie en een concert met een bekende Nederlandse bariton. Hij zag dat ik last van mijn rug had en zwanger ben. Hij vertelde dat zijn dochter het ook had en bijna was uitgerekend. Na afloop van het concert gingen zijn bloemen naar het kindje in mijn buik. Het was voor mij een hele fijne bevestiging. Er wordt weinig gezegd over mijn groeiende buik, terwijl ik zelf overloop van geluk en van de wetenschap hoe bijzonder het is dat wij het toch nog mogen meemaken.

Ik zie het helemaal voor me, Okaasan, die dikke winterjas en die tas voor je buik. En wat geweldig dat ze daar op die afdeling jouw blijdschap konden delen!

Ik was zelf altijd blij met verhalen over gelukte IVF's, maar in de wachtkamer tussen dikke buiken voelde ik me steeds wel heel erg leegbuiks...

Slik jij nog steeds Magnesium, Kim, tegen de spierkrampen? Ik word er ook 's nachts door geplaagd. Ik heb inmiddels magnesium gehaald, maar omdat er niks op het etiket staat over dosering bij zwangerschap, wil ik maandag toch eerst even contact hebben met de verloskundige voordat ik het ga slikken.

Ik had hier een beetje een domper met het uitrekenen van mijn zwangerschapsverlof. Er zitten ruim drie weken vakantie in die periode, en ik had gehoopt dat ik die er achteraan kon plakken. Helaas geldt dat alleen voor de zomervakantie. Als het kindje redelijk rond de uitgerekende datum geboren wordt, moet ik toch nog drie weken voor de zomervakantie weer aan de slag. En ben ik dan op grote afstand van ons kindje. Ik ken mezelf een beetje, ook door ervaringen met onze hondjes, en verwacht dat ik dat heel moeilijk ga vinden. Nu nog maar even geen problemen zoeken die er nog niet zijn....

Hier ligt de kinderkamer even stil. Na mijn laatste concert met kerst gaan we ons daar weer op storten. Wij willen het raam waar nog enkel glas inzit nog laten vervangen. Het is dus even wachten op de aannemer. Best gek voor ons: we hebben anderhalf jaar verbouwd in dit huis en alles zelf gedaan, nu besteden we het gewoon maar uit. De tijd samen is zo kostbaar. Mijn lief krijgt ook steeds maar moeilijk vrij. Het is zelf zo dat ik met kerst op Terschelling zit en hij niet mee kan omdat hij de dag erna geen vrij kan krijgen. Het was zo mooi geweest om er dan even samen uit te kunnen... nu nog maar even bedenken wie er wel met me mee kan. Alleen gaan voelt een beetje onverstandig.

Rijd jij al rondjes met je Joolz, Anita? Wij hebben de wagen ( Koelstra) ook binnen. Wederom tweedehands via Marktplaats. Even in elkaar gezet en uitgebreid besnuffeld door de hondjes, maar inmiddels staat hij op zolder. Ooit moet ik de hondjes wel gaan leren om daar netjes naast te lopen. Dat gaat nog wel wat geduld van me vragen, vrees ik...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

zo ontzettend leuk om te lezen dat het hier zo goed gaat. Kan niet wachten totdat we de geboortekaartjes zien.

nog een paar maanden voor jullie.

Liefs Hope&Faith xx

Geplaatst

Kim, Gefeliciteerd met de mooie echo en ook een april jongetje. Ongelooflijk dit topic met die verdeling van jongen/meisje (en ik moet stiekem gniffelen om al jullie speculaties over ons Tiesje).

Simone gefeliciteerd met de mooie 20wk echo. Super hoor! Haha, lees nu dat ik dat al gedaan had, maar twee keer is ook niet verkeerd natuurlijk.

Nu dus al een eigenwijsje. Heb je al een pretecho ingepland? Maar, aan het lijstje van ons topic te zien krijg je een jongetje. Geen echo voor nodig, scheelt weer geld. Hahaha.

Seef, fijn dat je je steeds beter voelt. En al een beetje eruit wat de badkamer betreft? Wij moeten ook nog ooit iets nieuws, maar dat gaat wel ergens gebeuren als Tiesje er is. Nu echt geen puf voor. En ook nog slaapkamers verbouwen. Poeh hee, jullie zijn wel erg actief.

En ook een goede 20 wk echo. Wat heerlijk meid. Geniet van het goed nieuws. Hopelijk vanaf nu een (vrijwel) zorgeloze zwangerschap voor jou!

Annemarie, leuk je buikfoto, en nog best bescheiden voor een tweeling toch?

Anita, jij gaat ook lekker hard met de babykamer. Fijn hoor als dat af is.

Maaike, leuk he dat door je buik heen tuimelen, hier ook echt een drukteschopper die erg goed voelbaar is ondanks de aan de hele voorkant liggende placenta. Ik zou wel een echo apparaat willen hebben om dan te kijken of Tiesje inderdaad dan andersom is gaan liggen. Hier ook nog geen hikjes. Wel echt een groeispurt geloof ik deze week (wellicht was ik daarom zo moe), want mijn baarmoeder kwam eerst net boven de navel uit en nu echt een heel eind. Ik blijf het raar en bijzonder tegelijkertijd vinden al die veranderingen.

Hier verder alles wel oké, behalve dat ik weer echt heel moe ben, daar door duizelig en op de koop toe onrustige benen als ik in bed lig. Zucht, daardoor gaat lekker doorslapen ook niet heel goed. Maar massage werkt dan best goed, dus ik kijk dan gewoon mijn man even lief aan. De volgende zwangerschap doet hij, hebben we afgesproken.

En mijn moeder heeft de hele kinderwagen opgepoest, dus die staat inmiddels ook hier. Hij is echt nog zo mooi, je zou echt niet denken dat er wel al 5 babietjes in gelegen hebben.

Vrijdag de suikertest, getver, echt zo geen zin in. Heeft iemand van jullie hem al gehad? Ik krijg hem vanwege mijn prednison gebruik (waar ik al mee gestopt ben) en mijn gewicht.

Oh ja en ik krijg echt van het minste of geringste harde buiken. Als ik opsta, als ik sta en ga lopen, als ik op mijn rug lig, gewoon telkens. Echt heel erg vervelend. Ga me er inmiddels ook een beetje zorgen om maken.

Hoe is het met de rest van de dames? Alles goed met alle beebjes?

2015.png

Geplaatst

@seef, yes bij jullie jochie ook alles goed! En wat gaan jullie nog veel klussen.

@maaike, ik slik nog steeds magnesium. Heb het deze keer niet gevraagd, maar bij mijn vorige zwangerschap heeft de vk zelf aangegeven dat ik dat mocht slikken. Heb jij het nog nagevraagd bij de vk? Ik heb nog geen hokjes gevoeld, maar voel ons jochie wel echt heel duidelijk elke dag. Fijn fat verder alles goed was bij de vk.

@okaasan, bah die suiikertest lijkt me ook geen pretje. Ik heb hem nog nooit gehad. Kunnen we en foto zien van die mooie kinderwagen?

Hier gaat alles zijn gangetje. Afgelopen weekend de verf en het laminaat voor de babykamer gehaald. Rond Kerst hebben we allebei twee weken vrij en dan gaan we klussen.

Geplaatst

Okaasan, ons kan je toch wel vertellen of je een jongen of meisje krijgt.. je kent ons toch niet in live 😜

Balen dat je zo moe bent! Ik ben alleen wat sneller moe dan anders, maar verder niet.

Goede afspraken maak jij met je man! Kon het maar hè 😁

Kim, wat fijn dat je de baby elke dag voelt! Bij mij begint het nu ook te komen. Vooral de baby die aan de linkerkant ligt. Rechts nog niks...

Hier gaat het op bekkenklachten na goed. Vandaag bij de fysiotherapeut geweest en ik zit tegen een bekken instabiliteit aan.... vrijdag mag ik weer terugkomen.

Vrijdag heb ik ook de GUO. Best spannend weer... Bij onze zoon is toen een hartafwijking gevonden.

Vandaag gebeld door de prenatal en onze kinderwagen is binnen. Die halen we volgende week op. We hebben ook de babaykamer en tweelingbox besteld.

Ik zal nog even een buik foto toevoegen als ik sta. Dan is ie groter 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden