Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden.

Alles nog rustig hier! Spanning loopt wel iets op hoor. Heb vlinders in de buik als ik denk aan wat er gaat komen. Ben zo nieuwsgierig naar ons meisje. Heb veel gehoord en gelezen over weeën, maar heb er toch ook weer niet echt een voorstelling van... Kortom: gezonde spanning!

Met name in de ochtend en avond bij teveel bewegen of eten spuug ik snel. Gek, want voor de zwangerschap heb ik wellicht 10x in mijn hele leven overgegeven. Nou, heb dat gemiddelde wel opgekrikt nu.

Qua migraine is het even rustig. Er zit meestal zo'n 4 weken tussen. Laat aub het niet toevallig net tegelijk met de bevalling er zijn... Alhoewel, twee heftige pijnen tegelijkertijd kan wellicht ook niet... Afwachten maar...

Slapen gaat best prima. Meestal eenmaal eruit voor plassen en ook het liggen wil best goed. Wel soms rare heftige dromen.

Ik heb volgens mij veel minder controles dan jullie. Na de 20 weken echo geen echo's meer gehad en pas woe weer controle vk (zit 2 week tussen nu). Ben er ook relaxed onder hoor, hoeft niet meer, maar klinkt als zo'n verschil met jullie.

Fijne dag dames!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@seef, dat van die ribben en kortademigheid herken ik heel goed. Het doet soms echt pijn bij mijn ribben. Jammer dat er nog geen datum gepland is, nog even afwachten dus.

@maaike, het bed op klossen is inderdaad echt hoog. Wij hebben poten die we onder ons bed kunnen zetten en dan is het precies hoog genoeg. Ik hoef dus geen klossen te halen. En ik heb hier een kat die niet bij me weg te slaan is op het moment.

@Okaasan, fijn dat je hartecho goed was, toch weer een opluchting lijkt me. Ik word ook elke keer wakker als ik moet draaien en het draaien doet ook zo'n pijn aan mijn bekken. Maar gelukkig slaap ik wel weer redelijk snel in. Hier nog geen ingedaalde baby. Volgens de vk kan het bij een tweede ook langer duren dan bij een eerste :-(

@Hope, wat een zieke om je heen zeg. En ja mannen en griep, dan zijn ze echt zielig he.

@Anita, ben heel benieuwd wanneer jouw bevalling zich gaat aandienen. Wel fijn dat je nog goed slaapt.

Dit is mijn laatste werkweek, dat houdt in nog twee halve dagen werken en dan heb ik verlof. En o wat ben ik daar blij mee. Ik heb echt heel veel last van rug/bekken/banden. Hopelijk gaat het straks beter als ik meer rust kan nemen. Ook omdat mijn dochtertje vanaf volgende week dus naar school gaat.

Geplaatst

Hi all!

Vandaag weer een groei echo gehad. Ben nu 33 wkn 5 dgn en de omtrek van zijn hoofdje en buikje, en lengte bovenbeentjes kwamen allemaal op 34 wkn of 34.1 zwangerschap uit. Precies op het gemiddelde, en ook op de middellijn van de curve. Zijn gewicht is nu 2200 gram en zijn geboortegewicht wordt geschat op 3200 gram. Mijn eerste was 3185 gram. En paste met gemak maatje 50. Dit kindje dus ook : ) ik blij want had toch het eea van maat 50 gekocht.

Verder is hij gedraaid en ligt met zijn hoofdje in mijn bekken, ruggetje links, billetjes tegen m'n maag en beentjes rechts. Bloeddruk goed 65/130.

Tja en dan nog 1 dingetje, m'n blaf hoest is weer helemaal terug. Opnieuw luchtpijp ontsteking en astma erbij. Nu inhaler gehad, en codeine. Zodra ik weer groene slijm ( jak, sorry), ophoest krijg ik weer n ab kuurtje. Achjaaaa.... Nog 5 weekjes ; ) alles komt goed!

hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

Hallo meiden,

Oh wat gaat het hier spannend worden...de eerste babies zouden al geboren kunnen/mogen worden.

Hier sinds afgelopen weekend weer ontzettend veel vocht in mn benen, enkels en voeten, in ieder geval mn rechtervoet...ben blij dat ik makkelijke gympies heb gekocht voor de laatste weken. Vorige zwangerschap was in de zomer en was het eerder en nog erger maar nu ik niet zomaar op mn slippertjes en in een lange zomerjurk naar buiten kan is dit toch wel lastiger. Dinsdag ook eindelijk medicijnen van de gynaecoloog voor mn maagzuur gekregen. Jeetje waarom heb ik dat niet weken eerder gedaan, wat een opluchting zeg.

Verder heb ik een beetje dezelfde dingen als jullie, 's nachts slecht slapen, elke keer wakker met omdraaien, eruit om te plassen, met mn benen op 2 kussens wat al niet erg comfortabel ligt en dan daarbij nog mn diabetes...voel me een wandelend insulinemonster blehhh want heb nu zoveel insuline nodig.

En vandaag zijn ze eindelijk de badkamer aan het afmonteren en kunnen we, keep my fingers crossed, als het goed is vanavond weer douchen. Maandag dan nog de laatst kleine afwerkdingetjes. Dinsdag gaat vriendlief met zn vader behangen in de babykamer. Ik hoop morgen langzaam aan te kunnen beginnen met schoonmaken en kleertjes uitzoeken en wassen

...aan de ene kant fijn maar aan de andere kant begint het nu wel weer echt heel echt te worden. Hebben jullie dat ook, dat je er ineens zo tegen op ziet, dat het ineens ook zo spannend wordt en dat je je afvraagt of je het allemaal wel kan en of de baby wel "leuk" is of ie wel gezond is of onze kleine meid t allemaal trekt en al dat soort dingen??? Af en toe vliegt het me echt aan namelijk...:shocking::shocking::shocking::shocking::shocking::shocking::shocking:

Geplaatst

Jippie hier is het verlof ook begonnen! Komend weekend wordt wel nog een druk weekend, want dan vieren we de 4e verjaardag van ons dochtertje.

@hope, fijn dat de groeiecho goed was. Ik heb trouwens ook genoeg kleertjes in maat 50. Onze dochter was 3160 gram bij de geboorte, dus ga ervan uit dat deze niet ineens heel groot zal zijn. Hopelijk heb je geen AB nodig voor de hoest en het slijm.

@seef, fijn zijn die medicijnen voor het maagzuur. Heb je ook Omeprazol? En kun je al weer douchen? Ik heb er juist erg veel zin in om ons jochie over een aantal weken te gaan ontmoeten. Bij de eerste was ik ook erg onzeker, maar merk dat ik dat nu eigenlijk helemaal niet meer heb. Maar het komt vast allemaal goed.

Geplaatst

Goh meiden het wordt spannend! Bijna iedereen met verlof lijkt het, en hier ook nog maar 13 dagen voor de uitgerekende datum. Ik moet echt een balans zoeken tussen rusten en dingen doen, want het energiepeil is niet meer wat het geweest is. Ook het vocht wordt er niet minder op.. Gisteren check bij vk en alles is ok, ze is zelfs al aan het I dalen. Tegen mijn verwachting in, want mijn buik zit nog erg hoog. Bloeddruk was iets hoger maar nog niet om me zorgen over te maken. Ik moet zeggen dat ik erg tegen de bevalling opzie, aan de andere kant ook heel nieuwsgierig naar ons meisje! Iedereen succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

Dag lieve dames! Ik durf bijna niet te schrijven omdat ik zo lang niks van me heb laten horen... Maar ik heb wel veel meegelezen en ben zo blij dat, ondanks de fysieke ongemakken, iedereen binnenkort haar kleintje in haar armen heeft...!

Ik ook net met verlof, jeejj!! Nog 4 weekjes!

Hebben afgelopen week ons meisje laten draaien want ze lag met haar eigenwijze bol boven. Het is gelukt!

Nu kan het echte genieten beginnen!!

(Hoewel, nachten zijn ook minder fijn Okaasan! Pfff draaien! Drama! Zou t liefst elke keer een zetje willen maar kan moeilijk vriendlief elke keer wakker maken)

Maaike: ik heb ook zo'n viervoeter die inmiddels m'n schaduw is geworden! Zelfs naar de wc volgt ze me

Nou lieve dames, geniet van jullie 'vrije' dagen!

Xx

Geplaatst

Hallo lieve (bijna) mama's, hier net als minime24 durf ik al bijna niet te schrijven.... af en toe ben ik wel ingelogd om met jullie mee te lezen hoor. Nog even en de eerste baby's worden geboren! Wie zal er als eerste gaan?

Mijn jongens komen door middel van een keizersnede, omdat 1 dwars ligt en de ander volledig in stuit. De gynaecoloog verwacht niet dat ze nog gaan draaien.

Wat een andere zwangerschap is dit! Het is echt zwaar met 2 in je buik. Mijn ribben zijn zo'n beetje gekneusd, mijn bekken worden met de dag pijnlijker, maagzuur, slapen is echt bijna niet meer te doen dus dat doe ik in etappes 😉 en ik heb zwangerschaps diabetes erbij gekregen. Moet 4x per dag mijn bloedwaardes meten en dat is redelijk stabiel.

Maar ik geniet ook verschrikkelijk van de 2 druktemakers in mijn buik. Heb soms echt contact met ze. Zo leuk! Ik ben zo benieuwd hoe het straks zal gaan... De baby's werden 2 week terug op beide 1500gr geschat, al beste jongens dus!

Ik zal nog even een 3d foto toevoegen van 1 van de boys 😍

[ATTACH]6038[/ATTACH]

Geplaatst

Oh Hope, wat een drama zo'n instortend bed. Kan me voorstellen dat de kraam zich dat nog kan herinneren en niet nogmaals op haar geweten wil hebben.

Is iedereen weer een beetje opgeknapt rond om je?Je schoonmoeder weer uit het zkh?

En wat fijn dat je gevoel het helemaal mis had wat betreft de groei van je ukkie. Mooi zoals het hoort dus. Weer een beetje gerustgesteld? En zelfs omgedraaid zonder dat je het merkte. Misschien dacht je daarom dat er weinig gegroeid was, als een kindje anders ligt, dan kan he took heel anders voelen.

OEhhhhhhh, Anita, nog maar iets meer dan een week tot je uitgerekende datum. Superspannend! Hoe gaat het? Rommelt er al iets?

Kim jij heb nu ook echt verlof. Fijn! En nog gefeliciteerd met je dochter. Fijne verjaardag gehad?

Seef, hoe is het met het vocht. Gelukkig wordt het volgende week wat warmer, kun je toch je slippertjes nog aan :laugh:

En al lekker kunnen douchen in je nieuwe badkamer?

En je gevoel van "o jee, help, straks is de baby er", herken ik zeker. Van de ene kant kan hij niet snel genoeg geboren worden (want zwanger zijn is niet echt mijn hobby), van de andere kant vind ik het ook echt rete-, maar dan ook echt rete-spannend. Er zijn echt momenten dat ik me alleen maar kan voorstellen dat ik dat kind bij mijn man in de armen duw en ik ergens heel diep onder een deken ga liggen. Bizar hoor, want dit wil ik toch al zo lang. Pfffffff, komt vast wel goed allemaal, want ik kijk er wel echt heel erg naar uit dat Ties geboren is.

Wensmama, al in aan het dalen. Merk je daar dan niets van? Ik dacht soms ook dat Ties aan het zakken was, want ik heb echt minder last van mijn maag. Maar volgens de echo van afgelopen vrijdag was dat niet zo. Ik ben echt benieuwd of je dat indalen dus nog voelt of niet.

Minime, wat fijn om een berichtje te lezen! Wat spannend dat jullie haar hebben laten draaien en wat goed dat het gelukt is! Hahha, moet echt lachen om je zetje om om te draaien in bed.

Annemarie, wat een mooi plaatje! En wat fijn om te lezen dat je jongens nog lekker binnen zitten. Super! Hebben jullie ook al een datum voor de ks, of komt dat later?

Hier alles goed, maar het wordt wel echt zwaarder merk ik. De ruimte binnen wordt ook echt beperkter, want het geschopt en geduw wordt steeds pijnlijker. Dan spreek ik Ties streng toe en vertel hem waar de uitgang is. Hahaha. Ties is inmiddels erg groot, het is zeker geen Tiesje meer, want vrijdag was ik 36 weken zwanger, maar had Ties al het formaat van 40-41 weken. Met 32 weken was hij 2200 gram en nu al 3275 gram! Ruim een kilo erbij in 4 weken. Poeh, ik hoop dus echt dat hij eerder komt, want anders word echt een grote baby, als de metingen kloppen. Hij was nog niet ingedaald, want hij ligt een beetje scheef met zijn koppie boven mijn bekken, dus dan past het niet. Verder waren mijn ouders mee naar de echo (want daarna gingen we met hun auto de commode halen) en uitgerekend nu lag Ties met zijn arm voor het gezicht. Niets te zien dus. Eigenwijs kind! Maar we konden wel heel mooi zien dat hij zuigebewegingen aan het oefenen was. Echt SUPERschattig.

Deze week gestopt met de Ascal, en ik had gedacht dat ik dat heel spannend zou vinden. Maar dat is eigenlijk heel geruisloos gegaan.

Het kamertje is ook klaar, ik hoef alleen nog maar alle kleertjes uit te zoeken en in de commode te stoppen. En ik moet eindelijk mijn zkh-koffertje eens af maken. Dus hoppa, kind klaar, kamer klaar, en van mij mag het komen. Hoppa!

Ik ga het lijstje eens opzoeken, want dat is geloof ik al diep weggezakt.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[TD=align: center]jongen/meisje[/TD]

[TD]geboren[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]meisje[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[TD=align: center][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]verrassing[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[TD=align: center]jongen[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]14 april 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[TD=align: center]2 jongens[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@oskaasan, dat is al een enorme ties! Jij mag ipv maat 50 wel maat 56 klaarleggen hahaha! Ik heb nog geen datum, ligt ook een beetje aan mijn suikers. Als die goed onder controle zijn dan mogen ze wat langer blijven zitten. Stiekem hoop ik dat ze rond de 37 weken komen, want de pijn in mijn ribben zijn nu al heel vervelend.

Vandaag had ik een extra controle voor de hartjes. Helemaal goed gekeurd! Zo fijn dat er straks 2 gezonde mannetjes komen. Bij de geboorte van onze zoon was er zoveel stress en onzekerheid.

Ik had trouwens bij de echo ook wat geks. Ik lag op mijn rug en op een gegeven moment gingen mijn ogen suizen en voelde me helemaal niet goed worden. Ben toen op mijn zij gaan liggen, dat ging beter. De baby's sloten mijn bloed toevoer naar mijn hoofd af... iemand hier bekent mee?

Geplaatst

Oh wat fijn Annemarie. Dat ook weer uitgesloten. Ik blijf het bijzonder vinden dat ze al zoveel kunnen zien via echo bij die babies van ons.

Zo naar wen dizzy worden had ik afgelopen echo dus ook. Ik had het nog nooit op deze manier gehad, maar het is een heel bekend verschijnsel in de zwangerschap. Door het gewicht van je baarmoeder wordt er inderdaad een ader afgekneld. Ik denk dat het aan de wat hardere onderzoeksbank ligt, waar de echo gemaakt wordt. Want in bed heb ik het echt niet. Gelukkig verdwijnt het weer direct als je op je zij gaat liggen. Maar ik kan me goed voorstellen dat je er van schrikt als je niet weet dat het kan gebeuren.

2015.png

Geplaatst

Ze vroeg wel een paar keer of het ging. En dat ging ook wel, maar op eens vloog het mij aan! Op bed lig ik niet graag op mijn rug, maar zo erg als vanmiddag heb ik indd op bed niet.

Ik ben wel heel benieuwd naar buik foto's! Iemand die hem delen wil?

Geplaatst
Ik ben wel heel benieuwd naar buik foto's! Iemand die hem delen wil?

Dan moet jij natuurlijk eerst :-)

Ik wil wel hoor, maar dan moet ik even een nieuwe foto maken. Als ik er aan denk vandaag, dan komt ie.

2015.png

Geplaatst

Hier ook weer een berichtje van mij...

superfijn om van jullie te horen, Annemarie en Minime! Helemaal omdat het eigenlijk ook wel goed nieuws is wat jullie laten weten.

ik blijf het bijzonder vinden dat we allemaal zo goed gaan!

Het gaat hier ook nog steeds goed. Ik ben het zwanger zijn nog niet zat en ben ergens een beetje bang dat ik het heel erg zal vinden als dat zomaar ineens over is. Aan de andere kant...het kindje valt er waarschijnlijk niet "zomaar ineens" uit, dus zo'n bevalling is vast een goede voorbereiding op einde zwangerschap- begin ouderschap... Ik kijk niet echt op naar de bevalling of het ouderschap. Het voelt ook allemaal nog best ver weg. Die dikke buik is inmiddels wel vertrouwd, en dat er iets levends inzit ook wel...maar dat hier straks een kindje in huis is, voelt nog erg onwerkelijk. Ondanks alle spulletjes die er al zijn.

Inmiddels ben ik er vrij zeker van dat ik gewoon ga proberen om thuis te bevallen. Alles is er hier wel ongeveer klaar voor. Het huis is nog niet superschoon, omdat ik nog steeds mijn best doe om alle administratitie af te ronden. Het einde is nu echt in zicht en het is superfijn om te merken dat mijn lijstjes nu echt oplossen. In het werkend leven kwam er steeds weer van alles onderaan bij.

Ook hier kwaaltjes en wat minder energie, maar nog steeds in staat om elke dag een flink stuk met de hondjes te lopen. Ik had erg gehoopt dat het maagzuur minder zou worden bij het indalen, maar helaas pindakaas.... dat blijft erg vervelend. Omdat ik elk moment zou kunnen bevallen en er gelukkig 's nachts nauwelijks last van heb, wil ik er eigenlijk geen medicijnen voor slikken.

Mooi dat de hartjes van jullie zoontjes prima in orde lijken, Annemarie! En wat een duidelijke 3D echo!

Super dat de draaipoging gelukt is, Minime! En wat knap dat ze dat kunnen. Ik heb zelf een superstrakke buik. Ik snap al steeds niet dat de verloskundige daar iets in kan voelen, laat staan dat daar een kindje verplaatst kan worden.

Hope: wonderlijk dat jullie zoontje zich toch ook gedraaid heeft. Verandert dat nog iets aan het keizersnede vooruitzicht? Of is dat zowiezo omdat er meteen van alles verwijderd gaat worden? Een vraag waar je waarschijnlijk nu helemaal niet mee bezig bent, maar.... betekent dat ook dat jij straks meteen in de overgang gaat komen?

Okaasan: ik krijg de indruk dat het inpakken van het ziekenhuiskoffertje bij jou al net zo'n langlopend project is als hier... ik vind het maar gek van mezelf. De babykleertjes liggen al weken klaar, een toilettas inpakken ging ook nog wel en de papieren liggen er sinds dit weekend ook op, maar helemaal afronden....dat lukt dus niet echt.

Ik ben heel benieuwd naar je MMM verwijzing op de kaart. Ik begrijp dat jouw verwijzing grafisch is? We hebben zelf een gedichtje wat verwijst naar "lang wachten". Ik heb ontzettend gehuild bij het lezen van de gedichtjes met die ondertoon, maar het hoort bij ons en het hoort bij de manier waarop we ons kindje straks in ons leven verwelkomen... daar kon ik niet omheen.

Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie grote meid, Kim! wat zal dat verschil straks enorm zijn! Is zij een beetje een poppenmoeder? Dat betekent straks na de kraamtijd meteen mee in het schoolritme...

En Seef, jouw twijfels en angsten lijken me heel gezond hoor! Ik hoop dat ze straks als sneeuw voor de zon verdwijnen. Iedereen krijgt straks een ander plekje in het gezin, maar dat je het al een keer eerder hebt mogen meemaken scheelt misschien straks ook heel veel onzekerheid?

Geplaatst

Maaike, fijn, van jou ook allemaal goede berichten. En inderdaad dat koffertje, de helft zit erin, maar nu nog even alles af. Stom he dat dat zo'n drempel heeft.

Klopt dat de MMM-verwijzing grafisch is. Ik ben heel benieuwd naar jullie MMM-tekst. Als je helpt herinneren, dan kan ik een kaartjes sturen per PB, want ik ga hem niet hier neerzetten.

Nou Annemarie, waar blijft je foto? :happy:

Ik was even vergeten dat wij vrijdag een foto gemaakt hebben, dus deze is van een halve week geleden. Komt ie:

attachment.php?attachmentid=6039&stc=1

Poeh, zo lijkt die buik toch wel weer erg groot. In het echt vind ik het wel meevallen, zeker van voren gezien.

Geplaatst

Mooi buikje! Mooi naar voren ook!

Ik denk wel vergelijkbaar met de mijne. Hij wordt in ieder geval ook steeds in het zwart ingepakt. :-) Wij vergeten hier steeds foto's te maken. Ik ben zelf ( gewend aan het bovenaanzicht) steeds heel verbaasd als ik mijn buik van opzij in de spiegel zie. Zoveel groter als dat ik zelf ervaar... De afgelopen dagen heb ik de gekke gewaarwording dat mijn buik kleiner lijkt te worden. Maar dat zal wel komen omdat hij zakt. Niet iedere verloskundige gebruikt hier de CM, maar als het opgemeten wordt heb ik iedere keer een buik volgens het boekje.

Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met PB berichten via deze site, maar het is een goed idee om straks op die manier de kaartjes uit te wisselen.

Sta je op de foto naast jullie commode?

Geplaatst

Alle dames, bedankt voor de felicitaties voor mijn dochter. Ja ze is echt al een grote meid, vanaf morgen gaat ze echt elke dag naar school, zal een hele verandering worden. Maar het voordeel is wel dat ik nu in mijn verlof wel echt mijn rust kan nemen.

@okaasan, mooie buik hoor. Aan de buik zou je toch niet zeggen dat Ties al zo'n grote jongen is.

@minime, fijn om wat van je te lezen en gelukkig gaat alles ook goed.

@annemarie, dat vervelende gevoel bij op de rug liggen heb ik gehad bij mijn ctg toen ik met 29 weken in het ziekenhuis lag. Ik ging helemaal zweten, hoorde bijna niks meer en zag sterretjes. Komt inderdaad doordat er een ader wordt dichtgedrukt. In bed kan ik ook echt niet op mijn rug liggen.

@maaike, fijn dat je het zwanger zijn nog niet zat bent. En zelfs nog elke dag met de hondjes wandelen, heerlijk. Dat trekt mijn lijf echt niet meer helaas.

Iemand vroeg nog iets over het indalen. Dat kun je voelen, maar hoeft niet. Bij mijn dochter heb ik wel een dag indalingsweeen gehad.

Ik ga morgen weer naar de vk, gewoon normale controle.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hey ladies.

Alles nog rustig hier!

Wat spannend nu zeg. Weer vol vertrouwen, maar ook met enige nerveusiteit... Kan gewoon elk moment gaan gebeuren hier.

Morgen weer controle vk.

Vanaf zondag had meisje ineens ander ritme te pakken. In de ochtend beetje beweging, in de middag amper tot niet en vanaf 5uur flink aan schoppen en trappen. Maar wist ik dat... Dus ik in de stress, maar wilde ook niet dat laten blijken. Keek ik met manlief een een humorfilm en toen moest ik ineens huilen... Manlief verbaasd: vind je dit zielig??

Nou, toch maar verteld en toen hing hij hartje luisteren en hebben we haar wakker gedrukt en toen de eerste schop tegen de ribben... Woehoe! Ik was zo blij! Wat een schrik. Zag het al gebeuren... Jaren ellende en dan nu in de laatste weken dat het mis gaat... Maar nee, gelukkig alles goed. En nu in vol vertrouwen weer door tot de finish!

Zal ook nog even een buikfoto plaatsen.

Heb vandaag 100 roze hartjes uitgeknipt. We gaan op beide werkplekken cupcakes trakteren met daarop een roze hart op stokje met naam en geb.datum erop. Leuk, maar nu lamme hand ;-)

Wat trakteren jullie?

We laten een collega van mijn man ook een prachtige taart maken, zij kan echt prachtige tekeningen maken met glazuur en figuren enzo. Ze baseert deze op de geboortekaart en kamertje van onze Pixel. We gaan die taart eten met mijn schoonouders en 2 vriendenstellen die soort familie van ons zijn. Als bedankje voor alle steun en liefde in de afgelopen jaren. Dat is zo hard nodig tijdens dit proces.

51075a5e44fea1e192f26159d361a8e3.jpg

181052fae8121cc7d2410aac9797a1ca.jpg

Geplaatst

Hi meiden!

wat een prachtige foto's allemaal! Annemarie die 3D foto van jouw mannetje is zo mooi gelukt! En voor sommige komt het echt al heel dichtbij!

Okaasan, ook ik zie het echt niet aan je buik dat jullie hummeltje groot is. En 3200 gr met 36 wkn is toch okay? Hij/zij komt ongeveer nog 150-200 gr p/w aan. Dus dan is jullie kindje ongeveer 4 kg. Prima toch? Meeste kindjes zijn tussen de 3-4 kg

maaike vroeg jij nou of ik in de overgang zou komen? Sowieso wordt het trouwens een ks, maar ik kom niet gelijk in de overgang. Ik heb nog 1 eierstok. Wel ga ik 2 jr eerder in de overgang.

Kim nog van harte meid jullie grote kleine meid! Heeft ze nog eerst wendagen of gaat ze gelijk beginnen?

Seef, mij vliegt het soms ook aan hoor. Maar meer in de zin van: hoe ga ik dat allemaal doen met 2 kindjes? En, vind ik wel snel werk? En hoe gaat het dan, Kdv, Psz, en in januari basisschool. Maar natuurlijk vind jij je ukkie leuk! Je zal weer opslag verliefd zijn!

Anita wat gaaf die hartjes zeg! Heel leuk. En ook een mooi idee met die taart. Het is ook zo speciaal.

ik kan ook niet op mijn rug liggen. Het voelt als een enorme druk en het voelt dan verstikkend.

Vandaag een echte off-day. Baby trapt al 24 u keihard in mijn maag en ribben. Au! Qben gewoon misselijk daarvan en kan maar slecht eten. Slapen word ook steeds vervelender. Maar ach, nog 4,5 week. Zojuist de ks foto's van mijn zoontje bekeken. Wat is dat toch mooi, pffff heb zo'n zin dat de kleine komt. Heb dan gewoon 3 mannen! En ik kijk er ook naar uit om na 8 jr eindelijk het boek dicht te doen. En door te gaan met ons leven. Uiteindelijk heeft het ons zoveel ellende gekost, en 3 banen. Maargoed, als in die mmm zit verleg je echt je grenzen, en geef je zo ongeveer alles op. Maar wat krijg toch zo iets fantastisch ervoor terug he? Een lang gekoesterde droom, een wens, een wonder...

hier nog een buikfoto van moi, 34.4 wkn

attachment.php?attachmentid=6041&stc=1

Geplaatst

@hope, onze meid heeft de afgelopen drie weken al een aantal dagen gewend en nu dus voor het echie naar school. Vervelend als die kleine in je maag en ribben trapt. Ik herken het maar al te goed.

@anita, kan me voorstellen dat je even in paniek raakt als je meisje normaal op bepaalde tijden actief is en dan ineens niet meer. Gelukkig niks aan de hand. En ijverig bezig geweest met die hartjes. Kan me voorstellen dat je een lamme hand had. Wel een erg leuk idee trouwens.

Ik ben net weer bij de vk geweest. Bloeddruk was weer prima. Ik krijg wel volgende week een extra groeiecho, want bij het opmeten van de buik leek het alsof de klein wat minder was gegroeid. Het is alleen zo dat ik dus een praktijk heb met 5 verschillende verloskundigen en tot nu toe heeft iedere keer een andere vk de buik opgemeten en iedereen meet natuurlijk weer wat anders. De vk heeft natuurlijk ook gevoeld naar de grootte en ligging van het kindje en dat voelde wel goed, als dat ook niet goed was had ze me nog voor deze week naar het zh gestuurd namelijk, dus ik maak me geen zorgen. Gewoon volgende week nog een keer extra gluren naar onze uk. Hij was nu ook al een beetje aan het indalen gelukkig en dat merk ik ook wel. Ik word iets minder vaak tegen mijn ribben getrapt :-)

Gast AnitaN78
Geplaatst

Net bij de verloskundige geweest en alles prima en relaxed. Beiden een goede hartslag en meisje is voldoende ingedaald. Over een week weer controle.

Ze vinden ons zo relaxed en dat klopt ook wel. Het vertrouwen in een goede afloop is ook groot en de laatste tijd zo weinig klachten, dat het ook goed te doen is.

@Hope: leuke jurk! heb ik ook! Zit lekker hè?!

Nou, ik ga weer in de chill en afwachtmodus!

Geplaatst

Maaike, fijn hè dat iedereen het zo goed doet! Succesvolle maanden :)

Ik weet nog na de zwangerschap van mijn zoon ik het getrappel en dikke buik best miste! Dus geniet er nog maar even van...

Jij gaat voor thuis bevallen? Heerlijk lijkt me dat!

@oskaasan ook hier een verwijzing op het geboortekaartje dat alles niet vanzelfsprekend is... bij onze zoon hadden we ook een gedichtje die daarover ging.

"Soms wordt een kindje zomaar geboren, soms komt een kindje precies gepland. Wij mochten hier niet bij horen, wij hebben er achteraan gerent "

Mooie foto! Ik zie nu dat je je gezicht hebt afgeschermd, had ik ook even kunnen doen hahaha!

@kim1980 alsnog gefeliciteerd en hoe ging haar eerste dag op school? Spannend hè? Ik weet dag nog zo goed! Inmiddels zit mijn zoon in groep 3 😊

Was de controle bij de verloskundige goed?

Oei maaike jij gaat snel hoor! Mooie buik heb je.. nog even en dan mag je eindelijk knuffelen ☺

@AnitaN78 spannend allemaal! Hoe was het bij de verloskundige? Die onzekerheid herken ik zo! Als ik ook maar even te lang niks gevoeld heb, gaan mijn hormonen zo op de loop! Fijn dat jullie het hartje kunnen luisteren dan...

Mijn zoon gaat op negerzoenen trakteren op school. We strooien dan erboven op blauwe muisjes 😄 keer wat anders dan beschuit met muisjes.

Prachtig ook jouw buikfoto!

@Hope33

Ik krijg ook een keizersnede. Hier in het ziekenhuis noemen ze het een natuurlijke keizersnede omdat het doek naar beneden gaat als de baby's eruit gehaald worden en gelijk bij je neergelegd. Is dat bij jou ook zo?

Jij ook al zo'n mooie foto!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden