Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@annemarie, nog een nachtje voor jou. Succes morgen!

@minime, ik hoop dat het strippen geholpen heeft en je je kleintje nu lekker knuffelt.

@seef, fijn dat het zo goed gaat en nog even lekker genieten van de extra dagen kraamhulp. Ik ga ook flesvoeding geven en zie ook wel op tegen de stuwing. Ik begreep dat ze de pilletjes om de borstvoeding te stoppen namelijk niet snel meer geven.

Ik ben vandaag weer even naar het zh geweest. Had de kleine weer bijna niet gevoeld vandaag. Gelukkig was alles goed. Morgenvroeg nog weer terug voor ctg, is standaard. Verder ben ik echt klaar met het zwanger zijn. Heb dus nu die vaginale schimmelinfectie en ik voel de volgende kaakholteontsteking al weer opkomen. Sorry voor mijn gezeur.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ik vergeet helemaal Annemarie succes te wensen, sorry. Heel veel succes en morgen zijn je jongens er, zo spannend en bijzonder!

Kim, het heeft bij mij 1 dag geduurd dat ik echt dacht: dit doet meer pijn dan mn wond van de keizersnede... Een goede stevige bh zonder beugels en ijscompressen helpen een heel eind. Die pilletjes schijnen allerlei bijwerkingen te hebben dus daarom geven ze die niet zo snel meer. Vervelend al die ontstekingen erbij, snap dat je er klaar mee bent...maar kan nu niet lang meer duren toch!

Gast AnitaN78
Geplaatst

@annemarie: goed slapen en heel veel suc6 morgen. Spannend!

@Kim: lekker zeuren hoor! Daarom zijn wij er ;-) Al die ontstekingen zijn ook dikke prut.

@stuwing: volgens mij ben ik langs die kwaal gefietst. Is je toch iets bespaard gebleven ;-)

@seef: fijn dat je nog even langer een kraamhulp mag hebben! Neem het rusten er nog even flink van!

Zo benieuwd wanneer de andere ukjes zich aandienen. Nog even en deze club is compleet!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Oh Annemarie... Duimen maken overuren hier?!

En hoe is het met de andere wachtenden??

Geplaatst

Helaas pindakaas! Ze konden mijn vliezen nog niet breken en nu heb ik een ballonnetje gekregen. Heb wel veel harde buiken. Hopen dat we morgen onze mannetjes mogen begroeten!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Sterkte vannacht!

Is het druk op de verloskamers??

Bij ons lag alles vol.

Geplaatst

@annemarie, o wat balen zeg. Ik hoop dat het vandaag wel gaat lukken, succes.

@minime, hoe is het nu met jou. Heeft het strippen effect gehad?

Vanochtend weer bij vk geweest en ze heeft mij gestript. Nu hopen dat het wat in gang gaat zetten. Heb ook aangegeven dat ik het niet meer trek op het moment, vanwege de bekkenklachten en weer de kaakholteontsteking. Vrijdag heb ik nu een afspraak bij de gyn. om te bespreken of ik wellicht begin volgende week kan worden ingeleid.

Geplaatst

Sorry, korte update van mij: nee strippen heeft helaas niet geholpen Maar lig nu wel in ziekenhuis met ballonnetje. Hopen dat die snel uitvalt en ik kan worden ingeleid...! Een dezer dagen dus..!!

Succes Annemarie en Kim!!

Geplaatst

Dag lieve dames,

Veel hier gebeurd. Gefeliciteerd met alle nieuwe baby’s en veel succes voor de dames die nu aan het bevallen zijn.

Sorry voor mijn radiostilte, maar na een prachtige bevalling, werd het hier erg hectisch met tal van ziekenhuisbezoeken. Toen ons gupje 16 dagen was, was hij 6 keer op stap geweest; 1x prikpoli, 1x huisarts en 4 keer zkh (en had ik ook nog drie keer uitgebreid contact gehad met de huisartsenpost). Allemaal voor mij. Terwijl ik zo had gehoopt, na een niet zo fijne zwangerschap, dat alles na de bevalling in wat normaler vaarwater zou komen :-(

Mijn verhaal: Na een vlotte bevalling werd ons guppie op woensdag 18 maart geboren.

Mijn vliezen waren maandag op dinsdag nacht al gebroken, dus moest ik me dinsdagmiddag melden voor een plan de campagne. Nog geen weeën en alle onderzoeken waren goed, dus mocht ik weer naar huis. Maximaal 72 uur na de gebroken vliezen zou ik ingeleid worden. Inmiddels dus gestopt met de bloedverdunners. 's Avonds om 19 uur werd ik gebeld dat het plan toch anders werd en ik me de volgende ochtend om 9 uur moest melden om ingeleid te worden.

's Nachts een heel klein beetje weeën die, gelukkig, weer afzakten, waardoor ik nog een aantal uur heb kunnen slapen.

's Ochtends dus richting WKZ en nadat we geïnstalleerd waren in de verloskamer en alle infusen aangesloten waren, kreeg ik om 10.30-11 uur de eerste weeën. Gelukkig had ik al een beetje ontsluiting, dus konden er gelijk met weeopwekkers gestart worden. De weeën kwamen gelijk goed op gang, direct lang genoeg en met zo'n 2 minuten tussentijd. Ik vond ze erg goed op te vangen tot 5 cm, daarna werd het lastiger. Eerst kon het opvangen heel goed in mijn eigen coconnetje, onder het laken liggend op mijn zij, maar daarna werden ze heftiger en kwamen nog sneller. Zittend op de rand van het bed, hard zwiepend met mijn benen ging het het beste. Nog geen uur later waren de weeën echt niet meer weg te zuchten en bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Na een uur persen werd ons mooie mannetje geboren. Zo snel, in ongeveer 5 uur van eerste wee naar op mijn buik. Echt ongelooflijk!

Ik kijk echt met een erg goed gevoel op de bevalling terug en had echt niet van mezelf verwacht dat ik het zo goed zo doen. En zo snel had ik nog niet eens van durven dromen.

Omdat mijn vliezen langdurig gebroken waren, moesten we 24-uur blijven, om te checken of guppie geen infectie had gekregen. Alles goed, dus donderdagmiddag naar huis. Helaas met een katheter, want ik kon niet plassen. De volgende dag dus terug en na een halve dag in het wkz nog steeds niet gelukt. Dus weer een katheter en op zaterdag weer hetzelfde riedeltje. Gelukkig lukte het toen wel (maar met moeite) en konden we weer naar huis met z’n drieën.

Helaas kreeg ik toen nog opeenvolgend een aderontsteking (en dus weer veel overleg met het halve UMC en een dag daar om echo’s te maken ivm trombose), elke dag koorts, een blaasontsteking en als klap op de vuurpijl werd ik afgelopen weekend met ambu plus sirene naar het zkh afgevoerd met een flinke nabloeding. Met Pasen dus in het zkh, want we moesten gelijk een nachtje blijven.

Absoluut dus niet de kraamtijd die je je zou wensen. Maar ons mooie mannetje is echt geweldig, maakt best wel veel goed van al deze ellende, maar de tranen blijven wel hoog zitten. Vandaag ervaar ik echt als allereerste normale dag (en gup is al 3wk1d). We zitten nu met zijn drieën in de tuin, kopje thee erbij, trekken af en toe wat onkruid, genieten van de zon en vooral van het zorgeloos samen zijn. Poeh, daar waren we wel aan toe na de afgelopen drie weken.

Ik hoop dat ik nu weer iets vaker hier te vinden ben, omdat alles thuis wat normaler wordt/blijft.

En iedereen nog heel erg bedankt voor alle PBs. Die heb ik ook niet kunnen beantwoorden. Maar ik hoop dat ik dat met deze uitgebreide post, een beetje goed maak :-)

Oh en nog een fotootje van ons cryootje:

19 maart:

attachment.php?attachmentid=6051&stc=1

27 maart:

attachment.php?attachmentid=6052&stc=1

Geplaatst

@minime en annemarie, hoe is het nu met jullie. Ik hoop dat jullie nu toch beide wel zijn bevallen.

@okaasan, zo wat een heftige tijd zeg. Kan me voorstellen dat je je dat heel anders had voorgesteld. Gelukkig gaat het met de kleine wel allemaal goed en met jou nu hopelijk ook.

Hier heeft het strippen ook niet geholpen helaas. Ik voel me sinds gisteren ook een beetje vreemd. Weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Mijn darmen zijn steeds aan het rommelen en ik heb bijna geen eetlust meer. Ben benieuwd wat de gyn vanmiddag gaat zeggen.

Geplaatst

Vanmiddag bij de gyn geweest en daar heb ik uitgelegd dat ik er helemaal doorheen zit wat betreft mijn bekkenklachten en ook de ontstekingen en infecties. De gyn heeft weer alle controles uitgevoerd en inwendig onderzoek gedaan. Ik blijk al 2-3 cm ontsluiting te hebben en voor de rest was alles goed. Als onze uk zich dit weekend niet spontaan meldt dan word ik maandag ingeleid.

Geplaatst

Dames ik breek even in,

Okaasan jeetje zeg wat heb jij een ontzettend nare periode als kersverse mama achter de rug, ik hoop dat het vanaf nu echt alleen maar onbezorgd genieten zal zijn enne wat een erg mooi mannetje zeg! 😍

Kim fijn dat je nu een datum hebt, heel veel succes alvast!!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wow Okaasan, wat een verhaal meid! Logisch dat jij niet altijd een roze wolk ervaart. Zelfs in de ambu retour... Brr...Hopelijk vanaf nu meer kans op genieten!

Kim: spannend weekend voor jou. Hopelijk zet de ontsluiting nu door en mag jij je ukje gauw in de armen sluiten.

Minime en Annemarie... Duimen draaien nog steeds!

Met mij en Norah gaat het goed. Meisje was weer 150 gr aangekomen in de afgelopen week. Elke dag flinke poep en plasluiers. Borstvoeding loopt goed. Ze huilt nog wel vrij veel ivm krampjes, maar het lijkt iets te verminderen.

Mijn stemming is al wat beter. Blijf me soms wel opgejaagd voelen en moeite met de dag opstarten - in de ochtend wat somber wel. Woensdag weer naar de psycholoog. Heb wel vertrouwen dat het goed komt met mij.

Geplaatst

Tuurlijk Anita, tuurlijk komt het goed met jou. Het is ook niet niks wat we hier aan voortraject gehad hebben. En met je meisje gaat het nu goed, dus ga jij vast en zeker ook snel de goede kant weer op. Ik vind het knap dat je al zo snel hulp hebt gezocht! Alleen dat geeft al aan dat je op de goede weg bent!

Och Kim, wat een gedoe zeg. Enne, met 2-3 cm kwam ik ook in het zkh (en konden ze gelijk beginnen met weeopeekkers) en daarna ging het razendsnel. Jij hebt dus ook snel een ukje op je buik, ipv in je buik. Fijn dat je serieus genomen wordt en je uk er zeker maandag is. Spannend weekend dus nog voor de boeg.

Minime, hoe is het bij jou? Raar idee hoor, we waren nagenoeg gelijk uitgerekend en mijn guppie is al ruim drie weken. Ik hoop dat het een beetje vlot gaat bij je.

En Annemarie ook al een balonnetje, maar wel al een paar dagen geleden, dus ik hoop dat je jongens er al lang en breed zijn.

Hier weer een heerlijk dagje gehad. Heerlijk met guppie op een bankje onder de kersenbloesem in het speeltuintje gezeten bij ons voor de deur. We hadden kraambezoek met kind, dus moesten we naar de speeltuin. Ongelooflijk als ik mezelf dan zo zie zitten: ik met een kind in het speeltuintje, heerlijk in de zon, tussen de andere kinderen en moeders. Dat blijft toch nog steeds iets wat ik niet kan geloven dat dit mij overkomt.

ticker.png

Geplaatst

Fijn om van je te lezen, Okaasan! Poeh... wat ben jij op de proef gesteld zeg...

Ik duim dat je nu alles gehad hebt!

Weet je ook waarom je die nabloeding kreeg?

Fijn dat je zoontje het wel goed doet! Ik ben nog steeds benieuwd hoe zwaar hij nu was... :-)

Heb je in alle malaise wel de borstvoeding door kunnen zetten?

Raar hè, om nu je eigen droombeeld te zijn... vrouw met kind...

Minime en Annemarie... geen tijd voor het forum, ik hoop dat het goede tekens zijn!

Kim, nu echt de laatste loodjes! superfijn dat de gyn je serieus genomen heeft!

Wel fijn dat je al een stukje ontsluiting hebt! zover was ik na zeven uur weeën, dus dat scheelt al weer!

Anita, neem alle tijd van de wereld!

Hier een meisje op schoot, wat druk geluidjes maakt. Vandaag komt ze om de 1,5 a 2 uur, dus we zijn samen lekker bezig :-)

Hoe gaat het met Hope en haar mannen?

Geplaatst

Lieve Okasaan, Gefeliciteerd met jullie prachtige Gup. Wat een mooi mannetje!!!

Pittig na je bevalleng zeg! Bah, hier zit je niet op te wachten. Maar gelukkig begrijp ik dat het nu goed gaat allemaal. En dat je heerlijk aan het genieten bent :)

Wat is het toch bijzonder allemaal he? Na alle ellende en verdriet die je mee moest maken, nu mama van een prachtig ventje. Ik ben TROTS op je....

Heel veel liefs Annemarie

PS, geef je Gup een kusje van me :)

Geplaatst

Daan en Noud zijn geboren!

Had ik gisteren mijn hele verhaal ingetypt en wilde ik een foto erbij plaatsen, ging het mis!

Ik had echt geen zin en tijd om het nogmaals in te typen, maar nu het even rustig is probeer ik het nogmaals.

Woensdag middag rond 3u zijn de beide jongens na heel wat weeën alsnog met een keizersnede geboren.

Woensdag morgen had ik 2cm ontsluiting dus werden gelijk mijn vliezen gebroken en werd ik aan de weeën opwekkers gelegd. Ging prima, en ik kon ze goed opvangen. Rond kwart over 2 viel opeens Noud zijn hartslag weg en was en wat paniek ik de kamer. Ik was helemaal de draad kwijt, kon me niet meer focussen en raakte bij elke wee in paniek. Ik herkende me zelf niet meer terug! Het bleek dat Noud gedraaid was en opeens dwars was gaan liggen achter Daan. De gynaecoloog vertelde dat als Daan geboren zou worden dat Noud hoogstwaarschijnlijk toch via een keizersnede gehaald moest worden. Daar kwam bij dat de weeën enorm heftig waren en ik op dat moment nog steeds op 2cm zat. Ik zou sowieso een ruggenprik nodig zijn om tot rust te komen. Het ging allemaal zo snel, voor ik het door had rende de artsen met mij op bed door het ziekenhuis op weg naar de ok. Daar op de ok plank nog wat weeën weg moeten puffen en toen eindelijk de rust van de ruggenprik. In mom van tijd werd als eerste Daan geboren. Wat was hij klein! Hij werd gelijk bij mij op mijn borst gelegd en een minuut daarna was ook Noud daar. Wauw wat een ervaring!

Vandaag ben ik thuis gekomen en wat doen onze kleine mannetjes het goed! Melden zich netjes om de 3u.

Ik heb ontzettend last van naweeën en wat ben ik beurs van binnen!

Maar ook zo ontzettend gelukkig met alle mannen om mij heen! Yorick is een trotse grote broer en erg lief.

Ik zal later weer op jullie verhalen reageren hoor!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Yeah Annemarie!

Dubbel gefeliciflapstaart met je mooie mannen!!

Poeh poeh... Dat was me ook een ervaring voor je zeg.

Nu maar rustig bijkomen met zijn allen.

Gast AnitaN78
Geplaatst

wie hoeveelste uitgerekend jongen/meisje geboren

Anita 1e kindje 2e verse tp 11 maart 2015 meisje Norah

Leeuw 2e kindje 3e (tese) icsi 12 maart 2015 meisje Noor

Wensmama 1e kindje 3e verse tp 13 maart 2015 meisje Elma

Maaike 1e kindje cryo tp 2e ivf 16 maart 2015 meisje Jenthe

Femmie 2e kindje spontaan 23 maart 2015

Okaasan 1e kindje 5e icsi/20e tp 27 maart 2015 verrassing Merlijn

Minime 1e kindje 4e verse tp Icsi (1e keer) 29 maart 2015 meisje Kiki

Hope 2e kindje cryo tp 10 april 2015 jongen Colin Armèn

Kim 2e kindje cryo tp 11 april 2015 jongen

Simone 2e kindje cryo tp 16 april 2015

Seef 2e kindje cryo tp 14 april 2015 jongen

DvdW 1e kindje 1e IVF verse tp 22 april 2015

Annemarie 2e & 3e kindje verse tp ivf 26 april 2015 2 jongens Daan en Noud

Gast AnitaN78
Geplaatst

Nog 5 te gaan.... Alhoewel Minime mogelijk de bevalling ook achter de rug heeft?!

Geplaatst

Lieve allemaal, heel kort berichtje van mij: na een heftige bevalling (wat een hel!) is vrijdag ochtend heel vroeg onze dochter Kiki geboren! Nu eerste nachtje thuis.....

Gast AnitaN78
Geplaatst

Welkom lieve Kiki!!

Och meid, ook al een heftige bevalling. Het mag bij ons ook niet makkelijk gaan.

Hopelijk mag nu het g genieten beginnen!

Nu nog 4 te gaan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden