Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik zie dat er weer positief nieuws vol hoop is. Dat is goed.

10eke, succes nog een paar dagen en dan kan je op de bank, niet voor niets bestelt hè :-)

wishful succes met je punctie, laat het maar gewoon over je heen komen. Iedereen ervaart dit anders.

mandy jij ook succes.

en natuurlijk iedereen die ik nu vergeten ben.

wij starten vrijdag met de bollen, in de hoop dat d innesteling goed gaat.

voor nu een fijne dag.

Liefs Hope&Faith

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo dames,

weer terug van weggeweest. Heb vakantie gehad en een mega waterlekkage :( Vandaar mijn afwezigheid.

Tussendoor wel alle onderzoeken gehad in Belgie en afgelopen zaterdag begonnen met puregon. Morgen eerste echo

Hier niet zo'n groen bankje :( Veel sterkte allemaal voor de teleurgestelde dames. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte...

En gefeliciteerd voor de dames die een wondertje mogen meemaken. Hoe dubbel is dit he. Tranen van geluk of van verdriet.

Geplaatst

@deedee bedankt voor de tip van het boek.. heel interesant.. moet hem denk ik wel nog een keer lezen als ik hem uit heb om het goed te snappen:)

Geplaatst

Ik heb het boek ook gekocht. Ook al begonnen met lezen. Dinsdag naar het ziekenhuis. Ben benieuwd. Nu al een maand geen behandeling. Menstruatie blijft uit. Ik hoop dat het dan nog kan maar ben bang van niet. Ook geen menstruatie pijntjes.

Geplaatst

Graag gedaan Eslief, hoop dat jij en Orchidee er iets aan hebben. Toen ik het boek net uit had dacht ik echt uhhmmm mag niks meer eten. Maar nu ik er aan gewent ben moet ik zeggen dat ik veel lekkerder en gevarieerder eet. Hou me er niet super streng aan, want af en toe een broodje kaas is ook gewoon lekker ;) Maar voel me iig beter, nagels groeien beter vorig jaar na de Lucrin is er veel haar uitgevallen en krijg nu nieuwe plukken terug. Dus iig persoonlijke voordelen door de extra vitamines en andere voeding.

Geplaatst

Streepje op onze test was vandaag bijna weg, helaas. Was er wel al bang voor. Morgen een gesprek met de arts. Nou wil ik eigenlijk nog een aantal extra onderzoeken. Omdat de cryo nu wel weer is blijven plakken en het weer zo vroeg mis gaat. Blijf toch het idee houden dat er iets met mijn lijf mis is. Wil iig vragen naar antistoffen. Misschien hebben jullie nog suggesties waar ik om kan vragen?

Geplaatst

Ahhh deedee nee toch shit zeg.. ik ben er ook wel van geschrokken dat er wel iets is gebeurd maar dan stopt.. als er gewoon niks gebeurd dan heb ik meer begrip.. wij gaan de volgende poging nog zo doen met extra vitamines etc. En als dat niet lukt dan stappen we zeer waarschijnlijk over naar belgie

Geplaatst

Dat heb ik dus ook. Toen ik donderdag die negatieve test had was ik teleurgesteld, maar had zoiets van tja gewoon mislukt. Je weet dat de kans op slagen vele malen kleiner is dan de kans op mislukken. Dus daar had ik wel snel vrede mee. Maar dat de volgende dag toch een positieve test gaf weer hoop. Er gebeurd telkens wel iets, maar gaat ook telkens fout. Omdat het bij mij altijd hele vroege miskramen zijn wordt het een beetje afgedaan als domme pech. Daar geloof ik na nu de 10e keer gewoon niet meer in. Inmiddels zelfs het gevoel dat we voor jan met de korte achternaam in het IVF traject zitten omdat het zwanger worden niet het probleem is maar het zwanger blijven wel.

Geplaatst

He meid wat rot :(

Heb geen idee waar ze op kunnen onderzoeken maar vele andere meiden wel denk ik!

Hier nog niks gerhoord. Zag net dat ze tot 16:30 kunnen bellen dus heb nog even :P

Geplaatst

@Deedee: 10 keer lijkt me ook echt geen toeval. Ik weet dat ze in Gent zich bezig houden met vroege en/of herhaalde miskramen. In Nederland gaan ze er inderdaad heel lang vanuit dat het pech is, in Belgie en Dusseldorf nemen ze dat probleem eerder serieus blijkbaar. Ik moet nog beginnen en spreek dus niet uit ervaring, maar ik heb er heel veel over gelezen toen ik me orienteerde op een behandeling in het buitenland.

Onderneem in ieder geval actie als je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden! Sterkte!

Geplaatst

Heey DeeDee, dat is niet leuk. Idd in Gent is dr de sutter daar volgens mij mee bezig.

mama in love gefeliciteerd, fijn nu weet je waar je aan toe bent en kun je gaan genieten.

ik gun iedereen zo zijn zwangerschap.

iedereen sterkte, wij gaan weer oefenen :-)

Liefs Hope&Faith

Geplaatst
@Deedee: 10 keer lijkt me ook echt geen toeval. Ik weet dat ze in Gent zich bezig houden met vroege en/of herhaalde miskramen. In Nederland gaan ze er inderdaad heel lang vanuit dat het pech is, in Belgie en Dusseldorf nemen ze dat probleem eerder serieus blijkbaar. Ik moet nog beginnen en spreek dus niet uit ervaring, maar ik heb er heel veel over gelezen toen ik me orienteerde op een behandeling in het buitenland.

Onderneem in ieder geval actie als je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden! Sterkte!

Nee inderdaad, is geen toeval. Ga morgen even proberen om een afspraak te maken bij een bepaalde arts. Hij is heel erg van het meedenken en als je vraagt om bepaalde testen krijg je die ook gewoon. Je zou toch denken dat ze in een academisch ziekenhuis toch ook de onderste steen boven willen hebben. En anders gaan we inderdaad naar België of Duitsland.

Geplaatst

Breek even in- DeeDee, je kan je bloed laten onderzoeken op immuun- en stollingsafwijkingen. Ik heb dat in Düsseldorf laten doen omdat ze dat in nl niet wilde doen. In het topic: prednison, vage streep niet zwanger, alan beer. Staat veel info hierover! Ik heb m even naar voren gehaald.

Sterkte verder!!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden