Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Hier gaat het echt wel goed hoor. Natuurlijk even verdrietig en om dat weg te eten zijn we lekker met z'n 3-tjes een ijsje gaan eten!

Tis klote en iedere mislukte poging vraag ik me weer af wat ik anders moet doen....waar het aan ligt.....terwijl ik eigenlijk gewoon weet dat ik er niets extra's aan kan doen.

We gaan gewoon weer voor een hele nieuwe poging!

Ben me al aan het oriënteren op een andere verzekering. Bij UMC verzekering krijg je bij de duurste verzekering een 4de en 5de poging! Hoop dat dat ook in 2015 nog zo is want dan stap ik over.

Geplaatst

@Mandy:

Ik zeg DOEN. Wij zijn januari 2014 overgestapt naar de verzekering van het UMC voor de 4e en 5e poging. Dit was onze 5e keer.

Voor ons bleek het nieteens zoveel meer te kosten.

Verder wil ik jullie wat tips geven. Niet om wijs te doen maar gewoon omdat ik het met jullie wil delen en hoop dat jullie ook heel snel zwanger mogen worden.

Voor deze poging heb ik een osteopaat bezocht. Ik ging er zeer blanko in maar omdat er 5 behandelingen vergoed werden dacht ik "Dit moet ik gewoon proberen"

Ik ben maar 2 keer geweest...voor de datum van de punctie.

Het kan toeval zijn maar ik denk echt dat de osteopaat hier een aandeel in heeft, maar dit keer had ik veel meer bevruchtingen. (van de 7 eicellen, 5 bevrucht) Dat is wel eens anders geweest...zoals 11 eicellen 1 bevruchting of 8 eicellen, 3 bevruchtingen. De 2 embryos die ik terug kreeg waren allebei 7 cellig. Ik heb wel eens vaker 8 of 7 cellig gehad maar dan waren de andere embryo's matig.

Ook hebben nog nooit cryos gehad. Dit keer kreeg ik dus ook een telefoontje en had me er al op ingesteld dat ze zouden zeggen "helaas mevrouw het andere embryo kan niet ingevroren worden" Nou stond ik met mijn oren te klapperen want hij kon gewoon de vriezer in.

De eerste keer heeft de osteopaat blokkades weg genomen. Een soort baarmoeder/eierstok massage hahaha, klinkt raar :) Ik voelde precies wat hij mij vertelde. Verder heeft hij alles los gemaakt..armen, rug, benen. Heerlijk. Ik moest thuis ademhalingsoefeningen doen. Sowieso 2x per dag. Ik deed deze smorgens als ik nog in bed lag en savonds voor het slapen gaan. Heel bewust door je neus inademen, door je mond weer uit. Handen op je buik en bewust ademen 'met je buik'. Dit heb ik heel trouw gedaan.

De 2e behandeling heeft hij mijn schedel gemasseerd..nouja gemasseerd...heel lichtjes (achterhoofd en nek) dat schijnt het gebied te zijn dat de hormonen regelt. Voelde heerlijk ontspannen aan en ik ging er steeds met een heerlijk gevoel weg.

Na de punctie en terugplaatsing doet de osteopaat niks...dan moet de natuur zijn werk doen.

en natuurlijk zwangerschapsvitamines slikken. Ik had de Davitamon compleet. Mama Omega 3.

Dit keer ook veel granaatappelsap gedronken van Healthy People...goed voor de vruchtbaarheid, staat zelfs op het pak.

Oh ja en de Osteopaat raadde mij af om te sporten als ik een behandeling had. Doordat je sport ga je bepaalde gebieden weer vastzetten. Zoals je buikspieren, benen en dat hele gebied. Het is juist nodig dat je je buik zo soepel mogelijk houd. Ruimte geeft en toegankelijk maakt. Door te sporten zet je alles "vast".

Ik hoop dat jullie hier misschien iets aan hebben.

Ik wens jullie heel veel kracht, sterkte, en hoop en ik blijf jullie zeker volgen.

Met mij gaat alles goed al ben ik nog steeds erg onzeker en dringt het nog niet echt tot me door.

In tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap kan ik nu nog zeker niet genieten en vind ik het doodeng allemaal.

Maargoed beetje bij beetje word ik zekerder....eerst volgende week woensdag maar afwachten.

Lfs Colle

Geplaatst

Colle, je bent een schatje. Juist fijn dat je de moeite neemt om die info te delen. Ik heb nog geen osteopathie geprobeerd, wie weet in de toekomst.

Veel succes woensdag meid!

Geplaatst

Colle: bedankt voor jouw info!! Heel erg lief van je!

Ik zie dat jij in Gelderland woont....bij welke osteopaat ben jij geweest? Ik woon in Apeldoorn.....

Geplaatst

Ook ik heb elke dag 100 ml pom granaatappelsap gedronken vanaf de tp.

Niet gesport, erg warm gehouden. Klinkt gek maar ik heb het iedere zwangerschap gedaan van tp tot Nod. Kniekousen aan, extra legging onder broek, extra trui. Ik had het vaak bloedheet maar omdat ik steeds zwanger ben wil ik het gwoon op die manier blijven doen. Ook heb ik vanaf de dag voor de tp elke dag een kinderaspirine genomen tot de Nod.

Geplaatst
Hoi meiden!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Hier gaat het echt wel goed hoor. Natuurlijk even verdrietig en om dat weg te eten zijn we lekker met z'n 3-tjes een ijsje gaan eten!

Tis klote en iedere mislukte poging vraag ik me weer af wat ik anders moet doen....waar het aan ligt.....terwijl ik eigenlijk gewoon weet dat ik er niets extra's aan kan doen.

We gaan gewoon weer voor een hele nieuwe poging!

Ben me al aan het oriënteren op een andere verzekering. Bij UMC verzekering krijg je bij de duurste verzekering een 4de en 5de poging! Hoop dat dat ook in 2015 nog zo is want dan stap ik over.

Mandy, ontzettend ellendig dat het weer niet gelukt is!!

ik las dat je van verzekering gaat wisselen waarschijnlijk, omdat ik in jouw handtekening ook Duitsland zie staan reageer ik eventjes: ik weet niet of je een behandeling in Duitsland hebt gedaan of overweegt maar zo ja, UMC vergoed tot het Nederlandse tarief, bij behandeling in het buitenland moet je dan nog behoorlijk bijbetalen.

houd igv behandeling in het buitenland ook Pno zorg in gedachten.

in 2014 ben ik bij hun in verzekering gegaan en via hen onze 4de icsi gedaan, alles werd vergoed! Zij vergoeden met het meest uitgebreide pakket 4 pogingen.

even over waarom het niet lukt....je zoekt het bij jezelf maar niet doen, wellicht is het steeds toegepaste " recept" niet goed?

heb je bv weleens een 2nd opinion overwogen ?

Veel succes !

Geplaatst

Hoi Meiske,

Bedankt ook voor jouw reactie.

De eerste ivf in NL ben ik zwanger geworden. Dat was in 2010. In 2013 in NL begonnen met ivf voor een brusje. Deze poging is mislukt. Daarna hebben we twee verse pogingen gedaan in DL en 1 cryo-poging. Van alle 3 niet zwanger.

Altijd goede embryo's en mijn Amh is hoog. Ik geloof wel in de medicatie maar waar ze in DL minder/niet naar kijken is het bms. Voor de innesteling heb ik al wel prednisolon gebruikt maar dat mocht ook niet baten.

Ik ben nu overigens bij CZ verzekerd en daar krijg ik maar 75% van het Nederlandse tarief. We hebben dus flink bijbetaald. Vandaar ook de overstap straks naar UMC....2 pogingen extra en het Nederlandse tarief want das al meer dan we nu hebben.

De laatste poging onder deze verzekering gaan we weer in NL doen. We hebben Duitsland niet nodig voor de embryo's en de innesteling daar is gewoon weinig aan te doen. Ik gebruik trouwens ook kinderaspirine....

Tja....ik hoop gewoon dat wij nogmaals die 6 mogen gooien....

Volgende week vrijdag alweer een afspraak in het ziekenhuis. We hebben namelijk ook nog 1 cryo in Nijmegen.

Geplaatst

@Orchidee, mijn ervaringen met de IVF artsen zijn op zich allemaal wel goed. Geloof dat we nu alle artsen wel een keer hebben gezien. De reden dat ik nu specifiek naar deze arts heb gevraagd is omdat ik meer een klik met hem heb. Hij heeft vorig jaar bij mij de punctie en terugplaatsing gedaan. Toen het iets meer als een week na de positieve test mis ging, ben ik heel netjes behandeld op de ehbo van het Erasmus. Terwijl ik in het IJsseland heel vaak naar huis ben gestuurd met de mededeling miskraam u kunt gaan geen controle niks. Dus dat was ineens een wereld van verschil. Op de ehbo hadden ze aangegeven dat ik de volgende dag even zelf contact moest opnemen met de IVF afdeling, maar de arts belde toen vroeg in de ochtend zelf al, en ook gelijk met de mededeling dat hij graag aanvullende onderzoeken wilde laten doen. Daarom zijn mijn ervaringen met hem erg goed. Maar wellicht dat de andere artsen dat ook gewoon doen, daar heb ik geen ervaring mee. De keren dat ik die heb gezien was eigenlijk alleen voor controle echo's, maar ook allemaal wel als prettig ervaren. iig succes dinsdag!

@Hope en Faith hoe gaat het bij jullie? Kunnen jullie het al een beetje een plekje geven?

@Maaike hoe gaat het?

Meiden bedankt voor de tips, heb ze weer toegevoegd aan mijn lijstje ;)

Geplaatst
@Orchidee, mijn ervaringen met de IVF artsen zijn op zich allemaal wel goed. Geloof dat we nu alle artsen wel een keer hebben gezien. De reden dat ik nu specifiek naar deze arts heb gevraagd is omdat ik meer een klik met hem heb. Hij heeft vorig jaar bij mij de punctie en terugplaatsing gedaan. Toen het iets meer als een week na de positieve test mis ging, ben ik heel netjes behandeld op de ehbo van het Erasmus. Terwijl ik in het IJsseland heel vaak naar huis ben gestuurd met de mededeling miskraam u kunt gaan geen controle niks. Dus dat was ineens een wereld van verschil. Op de ehbo hadden ze aangegeven dat ik de volgende dag even zelf contact moest opnemen met de IVF afdeling, maar de arts belde toen vroeg in de ochtend zelf al, en ook gelijk met de mededeling dat hij graag aanvullende onderzoeken wilde laten doen. Daarom zijn mijn ervaringen met hem erg goed. Maar wellicht dat de andere artsen dat ook gewoon doen, daar heb ik geen ervaring mee. De keren dat ik die heb gezien was eigenlijk alleen voor controle echo's, maar ook allemaal wel als prettig ervaren. iig succes dinsdag!

@Hope en Faith hoe gaat het bij jullie? Kunnen jullie het al een beetje een plekje geven?

@Maaike hoe gaat het?

Meiden bedankt voor de tips, heb ze weer toegevoegd aan mijn lijstje ;)

Hi deedee,

fijn dat je een arts hebt gevonden die je echt serieus neemt.

Vanavond vertelde mijn mannetje dat hij nog een keer een poging wil dien, zo lief.

wanneer heb jij je eerstvolgende afspraak?

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Op naar t ziekenhuis. Gisteren bruiloft gehad maar na een uur of twee op een kruk kunnen gaan zitten... Steken en krampen bij mijn eierstokken. Hopelijk is alles oke...om 8 uur echo. Ik hoop echt dat het eruit mag... Keep you posted

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Op naar t ziekenhuis. Gisteren bruiloft gehad maar na een uur of twee op een kruk kunnen gaan zitten... Steken en krampen bij mijn eierstokken. Hopelijk is alles oke...om 8 uur echo. Ik hoop echt dat het eruit mag... Keep you posted

Ik hoop het voor je!! Spannend!

Geplaatst

Thnx mama in love

En ja alles was oké. 8 aan de ene kant en 2 aan de andere kant. Zo meteen nog 100 puregon en dan vanavond 20:30 de pregnyl. Maandag om 07:30 punctie!! Of pick-up zoals ze dat hier noemen yay!!!!

Geplaatst
Thnx mama in love

En ja alles was oké. 8 aan de ene kant en 2 aan de andere kant. Zo meteen nog 100 puregon en dan vanavond 20:30 de pregnyl. Maandag om 07:30 punctie!! Of pick-up zoals ze dat hier noemen yay!!!!

Wow! Mooi zeg!! Op naar maandag!!

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 620]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Traject:[/TD]

[TD]tp:[/TD]

[TD]Testen:[/TD]

[TD]Zwanger?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1979[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[TD]5 sept[/TD]

[TD]NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kaatje1[/TD]

[TD]3e IVF[/TD]

[TD]27 aug[/TD]

[TD]8 sept[/TD]

[TD]NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DeeDee[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]30 aug[/TD]

[TD]11 sept[/TD]

[TD]NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD]1e IVF [/TD]

[TD]30 aug[/TD]

[TD]12 sept[/TD]

[TD]NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]3e ICSI[/TD]

[TD]31 aug[/TD]

[TD]12 sept[/TD]

[TD]NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Colle[/TD]

[TD]5e ICSI[/TD]

[TD]1 sept[/TD]

[TD]12 sept[/TD]

[TD]JA[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]3 sept[/TD]

[TD]17 sept[/TD]

[TD]JA[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]7 sept[/TD]

[TD]21 sept[/TD]

[TD]NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mandy69[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]11 sept[/TD]

[TD]21 sept[/TD]

[TD]NEE[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
Thnx mama in love

dat is een mooie score Dhana, gefeliciteerd. Succes maandag xxxx

Liefs Hope&Faith

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden