Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@deedee wat vervelend geen bloedtest.. flauw he! Op naar een mooie donkere test woensdag.. bedankt voor het boek ik heb hem besteld via bol.com hij is inderdaad niet goedkoop! Die van hope&faith spreekt me niet zo aan deze wel:)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat boekje heb ik ook hope&faith. Ik denk daar regelmatig aan terug, heeft me andere inzichten gegeven.

Maar voor nu is het gedaan voor mij op dit wachtbankje. En kan er een dikke NEE achter mijn naam in het lijstje. BMS is te dun en bloeding is gewoon menstruatie, maar door de utrogestan zet het gewoon niet echt door. Flink de balen erin... Vanmiddag maar vakantie boeken voor een strandbedje ipv de loungebank...

Ik blijf jullie wel volgen, maar neem een beetje afstand.

Dikke knuffel!

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 620]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Traject:[/TD]

[TD]1e afspraak[/TD]

[TD]tp:[/TD]

[TD]Testen:[/TD]

[TD]Zwanger?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1979[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[TD]5 sept[/TD]

[TD=align: center]NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kaatje1[/TD]

[TD]3e IVF[/TD]

[TD][/TD]

[TD]27 aug[/TD]

[TD]8 sept[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DeeDee[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]30 aug[/TD]

[TD]11 sept[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD]1e IVF [/TD]

[TD][/TD]

[TD]30 aug[/TD]

[TD]12 sept[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]3e ICSI[/TD]

[TD][/TD]

[TD]31 aug[/TD]

[TD]12 sept[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Colle[/TD]

[TD]5e ICSI[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 sept[/TD]

[TD]12 sept[/TD]

[TD=align: center]JA[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]3 sept[/TD]

[TD]17 sept[/TD]

[TD=align: center]JA[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 sept[/TD]

[TD]21 sept[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike77[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD][/TD]

[TD]10 sept[/TD]

[TD]22 sept[/TD]

[TD=align: center]JA/NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mandy69[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]11 sept[/TD]

[TD]21 sept[/TD]

[TD=align: center] JA/NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Deborah40[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD=align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wishful Thinking[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]22 sept uitgangsecho[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
Ja dat boekje heb ik ook hope&faith. Ik denk daar regelmatig aan terug, heeft me andere inzichten gegeven.

Maar voor nu is het gedaan voor mij op dit wachtbankje. En kan er een dikke NEE achter mijn naam in het lijstje. BMS is te dun en bloeding is gewoon menstruatie, maar door de utrogestan zet het gewoon niet echt door. Flink de balen erin... Vanmiddag maar vakantie boeken voor een strandbedje ipv de loungebank...

Ik blijf jullie wel volgen, maar neem een beetje afstand.

Dikke knuffel!

OW vlindermama wat een verdrietig nieuws, sterkte en doe waar jij jezelf goed bij voelt.

dikke knuff van mij XXXXXX

Geplaatst
Die titel klinkt niet heel gezellig Hope&Faith, waar gaat het over.

Misschien is het nog wat voor je om het boek Innesteling, zwanger worden en zwanger blijven te lezen. Het heeft voor mij erg inzichtelijk gemaakt wat welke vitamine en mineralen doen m.b.t. vruchtbaarheid en zwangerschap. Het is wel een duur boek, maar ik vond het zeker de moeite waard.

En nope geen bloedtest, was ik al een beetje bang voor. Werd gefeliciteerd met mijn zwangerschap en een datum gepland voor de eerste echo. Moet woensdag voor de zekerheid nog een test doen, nou was ik dat al van plan. Als die hetzelfde is of donkerder hoef ik me geen zorgen te maken, als die lichter is of wit moet ik bellen. Ik ga vandaag maar hard aan het werk in de hoop dat vandaag en morgen omvliegen, en dan woensdag nog een testje doen.

Nou fijn dat het voor jou wel goed gaat, woensdag ook hoor lieverd.

Ik vind het een mooi boekje, het gaat over een zieltje dat graag voor de eerste keer naar de aarde wil.

ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde en dat we meer bewust mogen zijn van onze innerlijke stem.

ik had in mijn baarmoeder twee myomen en 3 cystes voordat we hier aan begonnen, ruime een jaar geleden.

wij hebben gekozen om voor Sjamaanse healing te gaan. Dit hadden wij, wanneer ik er behoefte aan had, totaal nu 7x

afgelopen juli had ik een hysteroscopie, wat het UMC nooit heeft gedaan, in Woerden wel, was voorwaarde om te kunnen starten in Gent.

wonder boven wonder is mijn baarmoeder helemaal schoon, er zit wel een myoom in de baarmoederwand.

Dat andere boek, heb je daar ook en isbn nummer van? En wat kost dat?

iedereen heel veel sterkte en geniet van jullie vakanties, eigenlijk van alles waar je nu mee bezig bent.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Ach lieve vlindermama wat onwijs balen zeg vind t zo verdrietig :-( hoe weet je dat je bms te dus is dan?

want dan hadden ze je nooit voor de punctie in kunnen sturen toch?

Volgende keer wellicht de tarwekiem olie capsules erbij slikken.

Stekte meid!

Geplaatst

Onze vakantie net geboekt; morgen vliegen we naar Bonaire!!! Even weg van alles...

Dikke knuffel voor jullie allemaal en zet hem op, op welke manier dan ook! Er komt een tijd...

Geplaatst

:confused::confused:Ik heb me onlangs hier aangemeld. Heb mijn 1e IVF poging gehad. Donderdags had ik 5 follikels en zondag had ik de punctie. Tijdens de punctie had de gyno het over 4 follikels. Punctie zelf veel erg mee en was niet echt pijnlijk gelukkig. Later kwam mijn gyno vertellen dat er in de 4 follikels geen eiblaasjes waren gevonden, ze was zelf ook verbaasd en zei dat het bijna nooit voorkomt dat alle follikels leeg waren. Ik was in shock en reageerde amper ik zei alleen: ''en nu?" Ze zei misschien zijn er eiblaasjes achtergebleven en kunnen we nog insimineren, maar later zei ze nee dat gaan we niet doen, de risicos zijn te groot. Ik mocht me aankleden en wachten tot ik opgeroepen werd. Ze zij dat ik andere medicijnen zou krijgen en dat ik over drie weken moest terugkomen en ze wilden zo snel mogelijk doorgaan met een volgende poging.

Ik ben nog steeds in shock, had hier geen rekening mee gehouden. Wat ik me nu afvraag is: kan dit de volgende keer weer gebeuren? Hoe kan dit? Waarom gebeurt dit? En telt dit als een ivf poging voor de verzekering?

Geplaatst

Ai dat is vervelend nieuws! Eerst was mij verteld dat een poging telt na de punctie. Maar nu is het zo dat als er een succes volle punctie is geweest met eicellen die bevrucht kunnen worden. Dus naar mijn weten is dit geen tellende poging! Sterkte met dit nieuws!Bonaire man man lekker zeg en ik ben onderweg naar center parcs.. maarrr ook met goed weer!:)

Geplaatst

Aah getsie wat een enorme domper. Je houd met een hoop rekening maar niet met dit! Wat heb ik met je te doen zeg.

Mij is altijd verteld dat zodra de punctie geweest is dat 1 poging is ongeacht wat er uit komt.

Wellicht even je zorg verzekering bellen dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Sterkte!

Geplaatst

Vlindermama wat #@#(/;! Dat je menstruatie door is gebroken. Kop op meid! En morgen naar Bonaire??? Bofkont!! Lekker genieten en even alles van jullie af proberen te zetten. Ontspan en relaxed...altijd goed voor de volgende poging.

Deedee...Spannend hè. Ik duim voor een mooie test woensdag, maar dat zal vast wel goed komen

Volgende week heb ik de eerste echo. Dit was mij test van vanmorgen.

Geplaatst

Oh dit voelt ergens helemaal niet goed. De een zit in spanning de ander krijgt een bloeding en ik stuur een foto van mijn test. Sorry weet niet zo goed om te gaan met deze situatie. Als jullie maar weten dat ik met jullie meeleef en aan jullie denk. Vind het zelf ook allemaal nog zo spannend.

Geplaatst

Colle ik snap je gevoel maar je deelt hier lief en leed. Het is juist fijn om tussen alle (helaas) negatieve verhalen ook positieve berichten te horen!

Van harte gefeliciteerd meis! Kom je ook naar het uitgerekend in mei/juni topic?

Geplaatst

Colle gefeliciteerd!!!! Heerlijk om te zien:)

Deborah ik zou de verzekering ff bellen.. mij is verteld na de punctir maar laatst was er iemand bij wie de poging niet telde omdat er geen eicellen waren gevonden.. wat een rotsituatie

Geplaatst

Deborah,

Ik had bij mijn eerste poging dat er 7 waren aangeprikt en er maar 1 eicel was die niet bevrucht werd. Maar de tweede keer hadden ze er weer 7 aangeprikt en 7 eicellen gevonden en er waren er 3 bevrucht. Dus de volgende poging kan heel anders verlopen.

Of het als poging telt zou je aan de verzekering moeten vragen en anders aan je arts. Die weten dat wel.

Colle gefeliciteerd!!!!

Dames waarbij het niet gelukt is heel veel sterkte..

En wachtende dames heel veel succes!!!

1412805600.jpg

Geplaatst

Vindermama: veel plezier!

Colle: gefeliciteerd!!

Deborah: echt balen... wat een enorme tegenvaller. Ik zou de verzekering mailen ipv bellen, zodat je het antwoord zwart op wit hebt. Dan kun je daarop terugvallen als ze nu zeggen dat deze poging niet mee telt, maar toch dwars liggen bij de rekeningen voor de vierde. Sterkte!

Geplaatst

Thanks meiden voor de informatie, steun en interesse!

# Lisselotje, Jouw verhaal geeft me weer hoop, wat zou het mooi zijn als het bij mij ook zo zou gaan. Ik zie dat jij al bijna gaat bevallen!

# Colle, ik heb juist behoefte aan hoopvol en goed nieuws. Wil je alsjeblieft gewoon genieten? Als het aan mij ligt, wordt iedere kinderwens hier vervuld met een prachtig gezond kind.

Elke positieve zwangerschapstest is weer één zonnestraal. Van Harte Colle en Mama in love :thmbup:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden