Jump to content

Wie start er in september/oktober?

Recommended Posts

Posted

Het is al weer september, dus tijd voor een nieuw topic! Wie doet er deze maand met me mee?

Ik heb vandaag de eerste spuit deca gezet voor een brusje. Onze dochter (uit Icsi1) is nu 26 maanden. Dit voorjaar is de nieuwe Icsi1 niks geworden, en ook de drie cryo terugplaatsingen daarna zijn niet geslaagd. Nu dis vol goede moed begonnen aan Icsi2.Ik heb erst vier weken de pil geslikt, en nu dus een lang protocol met deca, Gonal-F en Pregnyl. Precies hetzelfde als de vorige keren, dus ik weet wat ik kan verwachten en dat ik nauwelijks last heb van de hormonen. Die stomme botte deca naalden blijven het vervelendst...

• Replies 293
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Het is al weer september, dus tijd voor een nieuw topic! Wie doet er deze maand met me mee?

Ik heb vandaag de eerste spuit deca gezet voor een brusje. Onze dochter (uit Icsi1) is nu 26 maanden. Dit voorjaar is de nieuwe Icsi1 niks geworden, en ook de drie cryo terugplaatsingen daarna zijn niet geslaagd. Nu dis vol goede moed begonnen aan Icsi2.Ik heb erst vier weken de pil geslikt, en nu dus een lang protocol met deca, Gonal-F en Pregnyl. Precies hetzelfde als de vorige keren, dus ik weet wat ik kan verwachten en dat ik nauwelijks last heb van de hormonen. Die stomme botte deca naalden blijven het vervelendst...

Succes en heel veel geluk, kracht en liefde.

liefs Hope&Faith

Posted

Hi jessi,

ook ik ga vandaag beginnen met de 1e deca spuit.. Donderdag 1e echo en dan beginnen met de gonal-f.

Veel succes!

liefs bianca

Posted

Ik ga morgen mijn eerste decapeptyl weer spuiten. Ik heb in 2010 twee mislukte pogingen gedaan, en dit wordt onze laatste mogelijkheid. Ontzettend spannend dus!

Ik heb meteen een vraagje aan jullie:

Ik moet 15 september voor de eerste controle echo naar het ziekenhuis, en ik ben aan het twijfelen of ik me vanaf die tijd ziek zal melden op mijn werk.

Ik merk nu al aan mezelf dat ik erg gespannen ben over alles, en vooral over het feit dat dit onze laatste kans is. Ik wil achteraf niet mezelf kwalijk nemen dat ik er niet alles aan gedaan heb, en ik denk dat als ik thuis ben, ik veel meer rust in mijn hoofd zal hebben.

Wat denken jullie hiervan?

Groetjes Deb

Posted

Tja debieke, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik heb er net 6 weken vakantie opzitten en werd juist super gespannen van het thuis zitten. Ik was er 24/7 mee bezig en ik kan je zeggen; dat was niet gezellig. Nu ben ik weer sinds 3 dagen aan het werk, heerlijk. Ik heb geen tijd om er mee bezig te zijn en de dagen gaan veel sneller om!

Succes!

Posted

Hoe gaat het bianca en debbieke? Merken jullie al iets van de deca? Bianca was je echo goed?

Debbieke ik zou me persoonlijk niet ziekmelden, werken kan juist een fijne afleiding zijn. Als je echt niet wil werken zou ik vakantiedagen opnemen. Echt ziek ben je namelijk niet. Sterkte de komende tijd.

Ik merk de effecten van de deca wel. Gelukkig geen last van hormonale buien, maar ik ben wel erg moe en ik slaap onrustig. Nog een weekje doorbijten en dan mag de gonal-f erbij. Dinsdag heb ik de 1e echo.

Posted

Hallo allemaal,

Wij zijn nog niet helemaal begonnen, maar gaan waarschijnlijk in oktober beginnen.

Even de voorgeschiedenis : wiu hebben een zoon van bij aan 5 jr, die is geboren via 1 iui behandeling. Bij mij waren geen bijzondere derden gevonden, maar de zaadkwaliteit bij me man was erg slecht. Nu wilden we voor een brusje, maar helaas is de kwaliteit of verder achteruit gegaan en komen wel nu in aanmerking voor icsi. Ik heb dus helemaal geen ervaring met het spuiten of de hormonen, vorige keer is alles in de natuurlijke cyclus gedaan.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de ervaringen van iedereen. Maar ook is het de moeite waard omdat wel al een gezonde zoon hebben?

Wij moeten nu wachten op een vragenlijst die terug naar het zo, de kunnen wel de afspraak gaan plannen en het behandel plan maken.

Iedereen alvast succes!

Posted

Jessie de echo was goed gelukkig! Volgende week kijken of de eitjes een beetje willen groeien :-)) ik heb totaal geen last van de hormonen, alleen na het zetten van de spuit even pijn, maar dat trekt snel genoeg weg.. Hoe gaat het bij jou??

Debbieke ik zou me ook niet ziekmelden, heerlijk juist even op het werk, goede afleiding, anders maak je je alleen maar druk/ongerust lijkt me als je heel de dag thuis bent..

Posted

Tammy welkom hier! Hopenlijk kunnen jullie snel starten.

Bianca en Debbieke hoe voelen jullie je?

Hier gaat het wel goed. De uitgangsecho was dinsdag weer heel mooi dus ik mocht vandaag met de gonal-f beginnen. Ik spuit 150eh, net als de vorige twee keer. Hoop dat de vermoeidheid komende week wat minder wordt. Vrijdag heb ik de 1e fm.

Is er verder niemand met een poging bezig deze maand?

Posted

Fijn orchidee dat je op gesprek kan komen.. Hopelijk is er niet zo'n lange wachttijd.

Hoe was je 1fm jessie?

Ik spuit ook 150 gonal-f en decapeptyl.. Mijn eitjes waren vandaag 17mm dus schiet al aardig op :-))

ben alleen echt heel erg moe van de spuiten.

hoe gaat het debbieke?

Posted

Hallo allemaal,

beetje late reactie, sorry, maar erg druk geweest.

Ik heb gisteren mijn start echo gehad. Alles zag er goed uit, dus morgen beginnen met Gonal-F, 100 eenheden.

Ik vind het zo spannend...

Bianc, jij gaat al goed met je eitjes, fijn!

Jessi79, heb je je fm al gehad?

Posted

Hallo allemaal,

Ik ga ook binnenkort beginnen en wil me graag even voorstellen. Wij wisten eind februari dat we alleen via ICSI een kind kunnen krijgen. Ik heb vervolgens in DD op de wachtlijst gestaan, want ik wilde per se daar behandeld worden. Ik heb aankomende maandag de uitgangsecho en begin die week ook met spuiten.

Iedereen veel succes gewenst!

Posted

Welkom wishful thinking! Veel succes alvast.

Wij hebben vandaag de brief gekregen van het zh en we hebben 21-10 de eerste kennismaking en verdere uitleg over icsi. Het is gelukkig nog steeds dezelfde gyn als bij onze zoon. Dus geheel onbekend is het niet.

Ik ben wel heel ergoed benieuwd wat ze allemaal gaat zeggen over het vervolg.

Hoe is het nu Bianc en Jessi79?

En succes Debbeike erg spannend allemaal.

Posted

Hallo dames,

Ik ga me even aansluiten bij dit topic.

Afgelopen maand zijn we begonnen met ICSI ronde 2 in Belgie. Eerste ronde in Maastricht gedaan. 1 emmy en 1 cryo tp, maar helaas zonder succes.

Nu dus naar Belgie. Binnen 2 weken waren alle onderzoeken gedaan en mocht ik meteen beginnen met spuiten. Een traject wat in Maastricht in totaal een half jaar heeft geduurd is hier gepiept in een maand. Echt ongelofelijk.. Had ik dat eerder geweten... In nl spoot ik 75 gonal (eerst pil en toen decapeptyl en toen gonal) met als resultaat 4 eitjes, terwijl ik met mijn pcos meer dan 30 eiblaasjes heb...

Nu in Belgie mag ik 150 puregon spuiten - wat een verschil! Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met spuiten en heb morgenvroeg de eerste echo. Ben benieuwd hoe het gaat daarbinnen in mn buik :)

Dan moet ik waarschijnlijk Puregon met orgalutran gaan spuiten en hoop ik ergens volgende week al een punctie te hebben.

In Genk krijg ik een roesje. In Maastricht een spuit in mn bil. Daar was ik trouwens zo high van dat ik ook niks gevoeld heb. Hier dus nog geen horrorverhalen whatsoever.

Het valt me allemaal wel mee. Alleen de wachtweken vind ik niet relaxed...

10eke wat spannend!!! Morgen dus een grote dag voor jullie. Hopelijk ontwaken julli eskimootjes goed en is maandag een succesvolle terugplaatsing. Misschien gaan we dan toch nog een beetje gelijk oplopen.

Als we beiden zwanger is gaan we meeten he!! Lunchen ofzo :) Lijkt mij iig wel heel gezellig :)

Succes allemaal dames!! Op een hele vruchtbare maand!

OW.. kan iemand mss weer zo'n mooi lijstje maken?

Posted

Hoi dames,

Ik kom hier ook weer even meekijken.

Maandag heb ik de tp in Düsseldorf.

@ Dhana, je gooit twee topics Door elkaar. Die mooie lijstjes zijn bij het wachtbankje van september, daar kan ik nog net even op gaan zitten (mits de cryos goed ontdooien natuurlijk).

Dat zou wat zijn! Dan nemen we een hele grote non alcoholische cocktail met een parapluutje on the side! Hihi, goed plan!!

Voor iedereen heel veel succes met alles, moge het een babyboom worden hier!

Posted

Bij mij ook idd de 1ste isci behandeling. Vorige keer was het na 1 iui in mijn normale cyclus meteen raak. Ik heb dus ook nog nooit iets gespoten, behalve pregnyl.

We hebben eerst de afspraak en dan zien we wel verder. Dus geen idee wat ze gaat zeggen/ voorstellen.

Dhana: zorg in België is helaas een heel stuk beter dan bij ons. Ik werd veel met belgen en hoor het iedere keer weer hoor. Gelukkig hebben wij nog een uitwijk mogelijkheid naar omze zuider buren.

10eke: spannend weekend voor je! Hopelijk blijven ze atraks goed zitten.

Posted

Hier vooral moe maar verder prima. Ik begin sinds vandaag te voelen dat mijn buik voller is, hurken voelt wat anders aan. Ik spuit trouwens 150eh gonal-f. Vrijdag heb ik de eerste fm, dan ben ik precies een week aan het stimuleren. De vorige keer duurde het lang voordat de eitjes groot waren, toen heb ik 14 dagen gonal-f gespoten.

Ben moe en typ op de foon, dus even geen puf voor reacties op jullie berichtjes, sorry?

Posted

@Tammy: gewoon afwachten dus.. Ben benieuwd, ik vond zelf al het afwachten tot we eindelijk konden beginnen best tegenvallen. Na een half jaar wachten vind ik het ook een heel raar idee dat we volgende week echt gaan beginnen...We zijn echt aan het aftellen

Posted

Vandaag de eerste echo gehad. Een stuk of 10 follikels zijn onderweg. Heb nu wel behoorlijke buikpijn :( dosis verhoogd naar 200 puregon en vanaf vandaag komt er de orgalutran bij. Zaterdagochtend een nieuwe echo.

Sent from my iPhone using Tapatalk