Ga naar inhoud

Wie start er in september/oktober?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ACJ: toen wij dat gesprek hadden, konden we ook meteen beginnen. Die wachttijd is daar eenmalig, omdat die arts pas met je praat als hij je ook echt in behandeling kan nemen. En ik wou ook echt per se bij hem onder behandeling, dus dat had ik ervoor over. En ik ben nu pas 32, dus dat halve jaar maakt niet zoveel verschil. Na hooguit 4 pogingen houdt het voor mij waarschijnlijk toch op...

@eslief: ik begrijp je helemaal. Met die studie de vorige keer was het al zo'n achtbaan en nu weer. Je kan beter ingesteld staan op nog een maand wachten dan eerst blij te zijn met een dooie mus en dan alsnog een maand te moeten wachten... Hoe laat mag je bellen?

• Reacties 293
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, ik had er de dag erna al bijna geen last meer van. Het valt me ontzettend mee. En ik ben voorlopig van alle naalden af, dus ik voel me weer een stuk rustiger. Met 13 bevruchtingen hoef ik pas over een tijd weer te spuiten, gelukkig.

Geplaatst

Zoals verwacht niet goed.. op naar volgende maand.. weer een klap in mijn gezicht die ik niet zag aankomen..misschien moet ik maar gewoon kappen ben er ff klaar mee

Geplaatst

Korte protocol;) ik vind het wel chic klinken en zo staat heb op het behandelplan.. lijk ik nog een beetje chic tussen alle ellende door:)

Geplaatst

@Eslief, begrijp ik het nou goed dat je langer door moet met hormoon spuiten omdat je eierstokken te dik zijn? Sorry het is allemaal nieuw voor me, wist niet dat dat kon.. weet je al wanneer je een punctie krijgt?

Hoe lang heb jij moeten w88 tot de intake? Fijn om te lezen dat de artsen daar aardig zijn. Moest je na de intake al snel beginnen met hormoon spuiten?

Is het allemaal een beetje te combineren met jullie werk? Zwolle is voor ons 40 min rijden en ik werk parttime maar mijn vriend full time..

Geplaatst

Hai, . ik heb vorige maand een vroege miskraam gehad en mijn baarmoeder was onrustig en de waardes te hoog.. ik heb helaas bijna altijd problemen bij de eerste echo dat hoor je bijna nooit.. maar mijn lichaam is raar..nu starten met stimuleren zou niet handig zijn.. je legt met decapeptyl je cyclus stil.. het was dus de bedoeling dit een week te spuiten en de boel goed stil te leggen en dan te starten met stimuleren voor eitjes. maar dat gaat nu niet.. als je start met stimuleren heb je meestal met 2 weken de punctie.. bij mij altijd precies 2 weken.. donderdag beginnen en 2weken later de punctie.. en dan 3 dagen later weer de terugplaatsing.. zelf woon ik in zwolle dus voor mij heel handig:) na de intake werd ik meteen ingepland..eind okt intake en toen dec starten:) mijn man is eigen baas dus voor hem heel makelijk te doen maar je ziet vooral tijde a de metingen heel veel vrouwen alleen..

Geplaatst

Ah shit, wat balen Eslief! Het klonk zo mooi dat je alweer mocht gaan starten en nu die stomme tegenvaller. Tuurlijk mag je dan eventjes gillen!! Hopelijk ruimt je lichaam het nu allemaal zelf op en kan je straks echt vol goede moed beginnen. Sterkte!

ACJ, hier nog een Zwolle-ganger! Wat een rot nieuws om te krijgen he? Heb je al eerdere behandelingen gehad? Ik heb 2x iui in een ander ziekenhuis gehad en beide keren waren er te weinig goede zwemmers dus zijn nu ook naar Zwolle verwezen. Ik heb 23 oktober de intake en heb gevraagd hoe lang het ongeveer gaat duren voordat de behandeling kan gaan starten. Ze gaven toen aan dat er in november nog wel ruimte was. Dus ik hoop heel erg dat ik dan meteen kan gaan starten.

Maar om je een indicatie te geven.. 9 september heeft mijn gyn de verwijzing naar Zwolle gestuurd en 2 wk later ongeveer kreeg ik de uitnodiging voor de intake. Mijn man is vorige week al een keer geweest voor een semenanalyse, die willen ze sowieso zelf doen. De 23e gaan we dus samen voor de intake.

Nu woon ik ook zo'n 40 minuten van Zwolle af, dus ben wel benieuwd waar jij dan ergens woont ;) Qua werk, ik werk ook parttime en mijn man fulltime. Bij de Iui's is manlief alleen bij de inseminaties mee geweest, de rest ging ik alleen. Je man hoeft dus niet altijd mee hoor, maar mag uiteraard wel als je dat wil.

Geplaatst

Wat balen eslief positief blijven is dan erg moeilijk.

Wij moesten na onze miskraam 2 maanden wachten voor we de volgende ronde in mochten daarna 2x uitgeloot vanwege drukte.

Geplaatst

@diana poeh dat is ook pittig.. ik had me hellemaal gericht op volgende maand.. en dan gister opeens telefoo dat ik gelijk mag starten.. dan stel je je daar op in en dan ist weet een domper.. het gaat nu wel weer maar vanochtend stond het huilen me nader dan het lachen

Geplaatst

Als ik het goed begrijp zit jij dus al een poosje in het traject Eslief.Ik hoop dat het je lukt positief te blijven en je snel zwanger zal raken. @Cerah, dankjewel voor je reactie! Dan zullen wij met een week vast de oproep krijgen. Ik heb nog geen behandelingen gehad. Bij mn vriend is zijn bal gedraaid geweest voor een paar jaar terug en 6 uren daarna hieraan geopereerd. Dit moest binnen 4 uren. Hierdoor heeft zijn bal te lang weinig bloed doorstroming gehad waardoor dat waarschijnlijk de oorzaak is dat zijn sperma kwaliteit te laag is. In augustus moest hij sperma inleveren en toen hoorde we dat de uitslag laag was.

Geplaatst

Vervolg.. We kregen een folder mee over iui en in september moest hij nogmaals sperma inleveren want de lage uitslag kan ook te maken hebben dat mijn vriend grieperig is geweest. Hiervan kregen we vorige week de uitslag en dit was nog weer voor de helft lager, iui zou niet lukken. Dus werd vorige week nogal overvallen met ICSI. Totaal niet verwacht..

Geplaatst

Het probleem ligt ook bij mn man zn zwemmers zijn qua vorm niet goed en zijn erg traag en had bij de laatste telling 120.000 dit is uniek bij eerdere tellingen waren het er 20.000

Vandaar dat we isci krijgen

Geplaatst

Bij mn vriend waren een miljoen goed. Onze gynaecoloog ziet het positief in om met deze uitslag zwanger te raken. Hopelijk gaat dat ook lukken!

Geplaatst

Bij onze eerste iui ook 1 miljoen, de 2e keer maar 600.000 dus daarom ook verwijzing voor ivf/icsi. Ben jij ook onderzocht of is die stap overgeslagen? Hopelijk snel een uitnodiging op de mat! Fijn dat je gyn positief was.

Geplaatst

We zijn vanwege mij naar de gynaecoloog doorverwezen vorig jaar juli. Ik ben in oktober 2012 gestopt met de pil, in november ongesteld geworden en toen niet eerder dan in april. Na onderzoek bleek ik geen eisprong te krijgen. Uiteindelijk aan de clomid waardoor ik wel een eisprong kreeg. Maar doordat ik maar niet zwanger raakte is mijn vriend onderzocht en blijkt het bij hem ook niet helemaal goed zit..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden