Ga naar inhoud

Wie start er in september/oktober?


Jessi79

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 293
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Lekker rustig aan doen nu Jessi even bijkomen en dan het spannende wachten of ze goed gaan delen!

 

Lees dat er hier meer zijn zonder zwemdiploma haha. Gelukkig kunnen ze het als nog gaan halen met een beetje hulp van de medische wereld. Nu krijgen ze zwembandjes en zwemvliezen. Wij zeiden met de IUI dat er maar 1 Peter van de Hoogeveen nodig is of 1 Ranomi Kromowidjojo. Wij hopen dat er op steeds 1 van hun tussen zit en dat ze niet allemaal gezonken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu met iedereen?

Jessi: alles goed gegaan met het delen? Of heb je al een emmy bij je?

Wishful: Hoe gaat het met spuiten?

Dhana: gelukkig veel lol met de arts en assistent, scheelt weer een hoop zenuwen haha

 

Tja wij zitten nog steeds te wachten op de 1ste afspraak. Gaat nu toch wel lang duren eigenlijk, maar goed we zien wel. Gelukkig nog hoop leuke dingen op te programma staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spuiten gaat me goed af en dat terwijl ik bang ben voor naalden. Zet ze zelf en was er de eerste keer echt trots op! Donderdag eerste fm. Ben heel benieuwd...

 

Ik weet hoe je je voelt. Wij hebben 5 maanden moeten wachten op de afspraak in DD en een half jaar als je telt vanaf de dag van de diagnose...Dat wachten is moeilijker dan de behandeling zelf volgens mij....

Link naar reactie
Delen op andere sites

#Wisfull De verzekering belde me gisteren en zei dat het klopt, dat de punctie niet geslaagd is en niet meetelt. Ze zei ik adviseer je om onze e-mail uit te printen en aan je arts te laten zien.

Ze bracht het alsof ik moest zorgen dat de arts ook met zelfde conclusie moest komen. Ik moet morgen naar mijn gyn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed wishfull! Zelf prikken en dan ook nog bang zijn voor naalden. Al vast iets om trots op te zijn.

Ook benieuwd morgen hoe het gegaan is en of er een mooie groei in zit.

 

@Deborah: Fijne dat het nu geregeld is met de verzekering, weer een zorg minder.

 

Kan eindelijkzeggen deze maand de afspraak haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook echt trots op mezelf. De eerste keer wilde ik zo graag de naald eruit hebben dat ik de dosis niet had gespoten. Heb mezelf toen 4x moeten prikken om die pen leeg te krijgen. Als ik paniek, nek ik mezelf daar ook echt mee. Maar toen ik die 4x achter elkaar gedaan had, was ik er ook echt helemaal overheen. Dus vanaf dag 2 helemaal geen problemen meer mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

spannend voor iedereen weer, andere zaken hadden ook mijn prioriteit vandaar dat ik even niet actief was.

Zie nieuwe namen, welkom.

hoop dat iedereen met het gewenste resultaat op het wachtbankje terecht komt.

en daarna natuurlijk in het uitgerekende topic.

Liefs Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah: wat heeft je gynaecoloog gezegd?

 

Ik heb vandaag mijn eerste fm gehad. Al 16 follikels. Punctie is maandag of dinsdag al!

 

Hai #Wishfull thinking, lief dat je het niet vergeten bent.

 

Ik had verwacht meer duidelijk te krijgen, maar niets is minder waar.

Tijdens mijn afspraak zei mijn gyn dat ze het nog gaat bespreken in het teamoverleg en kijken of het bij andere ziekenhuizen al is gebeurd. Ik had gehoopt dat ze dat al had gedaan, maar nee.

Ze zei dat ze niet wist wat ze moest doen om te voorkomen dat het nog een keer zou gebeuren en dat ze niet wist welke medicijnen ze moest geven. Ze vroeg of ik me exact aan het plan had gehouden met de spuiten en of ik de triptofem en ovitrelle had gedaan op het exacte tijdstip. Ze begon allerlei oorzaken op te noemen, dat mijn eisprong eerder of later was, het cystes waren, dat ik in de overgang kwam, etc. Ik zei dat het wel heel toevallig was, dat ik dan 5 cystes had en daar was ze het ook mee eens, en in de overgang terwijl ik regelmatige cyclussen heb. Ik heb uiteindelijk een bloedonderzoek gedaan om te bepalen wat de kwaliteit van mijn eicellen en eilleiders is. Ze zei dat ze met de uitslag de lege follikels beter kan duiden en het dan duidelijker word wat mijn kansen zijn voor een volgende IVF. Ik vroeg of ik ongeacht de uitslag nog steeds de keuze heb om een volgende IVF te doen en ze zei ja, maar dan kan je je eventueel voorbereiden op een teleurstelling en dan weet ik welke medicijnen ik je moet geven.Ik ben weggegaan zonder mijn vraag te stellen of het meetelt als een IVF poging, ik was te verward en te onzeker door alles.

Ik heb mijn vraag uiteindelijk per mail gesteld hieronder hun antwoord: volgens mij ben ik nu gewoon 1 poging kwijt. Ik zal weer gaan mailen met mijn verzekering, het voelt wel een beetje van het kastje naar de muur. Welja, kan er ook nog wel bij, begin een beetje te twijfelen aan dit ziekenhuis. De uitslag hoor ik over 3 weken, ze zei dat mijn bloed naar Rotterdam gaat en dat de uitslag pas over 2 tot 3 weken bij hun binnenkomt.

P.S. gefeliciteerd met je 16 follikels!

 

Normaal gesproken telt een IVF-behandeling als poging mee als er een punctie heeft plaatsgevonden.

Wij hebben niet eerder gehoord dat dit niet zo zou zijn.

Waarschijnlijk heeft u (helaas) iemand bij uw verzekeraar gesproken die niet goed op de hoogte is van de regelgeving.

Wij adviseren u om opnieuw contact op te nemen en te verzoeken om deze toezegging via een brief of e-mail te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah: echt heel rot voor je. Inderdaad wordt telefonisch vaak verkeerde informatie verstrekt, vandaar ook mijn tip om een antwoord zwart op wit te krijgen. Ik denk ook dat dit als een poging telt. Wat je wel kunt proberen als het tot een vierde poging komt en je een beroep wilt doen op coulance, is als argument voor de uitzondering aanvoeren dat jouw verzekering nu ook de laboratoriumkosten voor bevruchting en opkweken niet heeft hoeven betalen. Je kan ze dus vragen je voor die kosten tegemoet te komen bij een zelfbetaalde poging.

 

Ik denk dat ze je bloed naar Rotterdam hebben gestuurd, omdat ze daar ook AMH waardes bepalen. Aan de hand van die uitslag kunnen ze dan bepalen hoe groot je eicelvoorraad nog is. Wat ontzettend balen dat je nou ook nog drie weken op die uitslag moet wachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

# Wisfull Ik hou het allemaal in mijn achterhoofd over de coulance. Ik ga mijn verzekering nog een keer mailen, hopelijk levert dat iets op.

Mijn gyn stelde voor het bloedonderzoek meteen te doen, omdat het 3 weken zou duren en dat we dan waarschijnlijk niet met mijn volgende cyclus konden beginnen, maar dat ze sowieso de cyclus daarna wilde beginnen om dat het beter was om goed te herstellen. Dus als het tot een tweede IVF komt wordt het november/december pas.

Over een paar dagen heb je de punctie, .:support:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden