Ga naar inhoud

Wie start er in september/oktober?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja vorige keer spoot ik 75 ipv 150 ( en nu dus 200) en had ik op woensdag echt helemaal niks en op vrijdag 4 follikels klaar voor een punctie dus ik ben echt heel erg benieuwd zaterdag...

Ik weet niet waar het van is.. Ik had ook wat last tijdens de echo en de buikpijn kwam erna en ik spuit 's avonds dus ik denk toch vd echo? Ik hoop echt dat ze alle 10 de punctie halen. Fijn om wat cryo's te kunnen hebben..

Thnx voor de reacties

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 293
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat super Dhana. Hopelijk blijven ze alle 10 lekker groeien en kunnen ze mooie cyro's worden.

Opzich ben ik er nog niet heel erg mee bezig iig niet aan het aftellen ofzo, maar het meeste erge vind ik (net als vorige keer), dat het lijkt of iedereen weer zwanger is. Dat vind ik wel heel erg moeilijk. Daarbij heb ik nog steeds contact met 3 anderen van de zwangerschapgym en 2 hebben al 2 kinderen. En nu is de 3de ook zwanger. Dat soort dingen maken mij dan wel erg boos en verdrietig.

De andere spanningen zullen straks vast wel weer komen hoor. Vooral die wachtweken haha, die zijn zoooo vreselijk ;-)

Groeten Tammy via mobiel

Geplaatst

@Dhana: ik heb tijdens de vooronderzoeken ook een keer last gehad van buikpijn na de echo! Daar kan het dus wel van komen! Dacht dat ik me maar wat inbeeldde...

@Tammy: ik heb zelf nog helemaal geen kinderen, maar heb er geen moeite mee dat anderen wel gewoon zwanger zijn en worden. Fijn dat niet iedereen met deze ellende te maken krijgt! Ik vind het aan dit traject voornamelijk moeilijk dat je zo afhankelijk bent van anderen om een kind te krijgen. Het is niet bepaald meer iets wat je samen doet, maar een kil, klinisch gebeuren waar je man aan de zijlijn bij staat te kijken en zonder garantie dat het gaat lukken. Maar ja...het is de enige manier om samen kinderen te krijgen.

Geplaatst

Whish full thinking: dat is woord voor woord exact zoals ik er ook in sta.

Tammy, dat bedoel ik niet vervelend naar jou toe meid. Ik kan jou gevoel ook heel goed begrijpen. Jullie zijn in dat groepje een hele tijd gelijk opgetrokken en nu lijk je ineens aan de zijlijn te staan (als ik dat zo mag verwoorden)

Iedereen ervaart dit op zijn manier en daar is niks mis mee.

Ik vind dit forum zo fijn!

Geplaatst

Hoi dames, veel nieuwe namen voor mij.

@10eke fijn dat de tp maandag is.

wishfull jij hebt de uitgangsecho van de week?

dhana dat is een mooi aantal wel 10 wow.

tammy het is een loterij en een rollercoaster, veel hoop en ook een beetje geluk. Hoop dat jij er dd volgende keer ook bij zit.

ik ben vandaag begonnen met utrogestan, zal wel weer leuk worden met wat ik allemaal weer ga meemaken. Lichtkopjes zoeken etc.

iedereen heel veel geluk, liefde, hoop en kracht.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

@10eke: fijn om te weten dat ik niet de enige ben die het zo ervaart. Misschien zie ik je maandag in DD wel!

@Hope: ja, ik heb de uitgangsecho maandag. Ook zaadonderzoek voor mijn man en behandelplan bespreken met de arts. En later in de week beginnen met spuiten. Er gaat eindelijk iets gebeuren!

Geplaatst

Tnx voor de support ladies☺! Daarom ben ik hier weer gaan rondkijken, hier snappen we elkaar tenminste.

Het is gewoon zo vreselijk frustrerend dat je inderdaad niet "normaal" zwanger kan worden. Daar baal ik vaak gewoon van en vooral ook een beetje omdat ik er niks aan kan doen. Behalve dan dat ik zo graag een busje wil haha. Bij ons ligt het echt helemaal aan mn man, totaal van 50 actieve zwemmers. 5 jaar geleden waren dat er 850000 bij de iui.

Grappig dat wishfull en 10eke beiden in DE zitten, gaan jullie samen kopje thee drinken tijdens het wachten

Geplaatst

@10eke: Wij zijn er om 10:15 uur voor het zaadonderzoek en hebben de afspraak met de arts om 11:00 uur. Hoe laat ben jij er?

Ik zou het sowieso leuk vinden om een keer "live" met iemand die ook in dit traject zit te praten....

Geplaatst

@Tammy: bij ons ligt het ook helemaal aan mijn man. Voelt die van jou zich ook rot omdat jij hormonen moet spuiten en met de controles en punctie zit, terwijl hij eigenlijk het probleem is? Die van mij is kwaad, omdat er geen onderzoek wordt gedaan naar de oplossing van het "echte" probleem. Hij vindt dat de medici zich er gemakkelijk vanaf maken door het lapmiddel, namelijk ivf, steeds te verbeteren en daar onderzoek naar te doen, waardoor altijd de vrouw de dupe van het vruchtbaarheidsprobleem is, ook als de oorzaak bij de man ligt.

Geplaatst

Ja, echt jammer! Dan ben ik inderdaad allang weer thuis, voor ons is het maar een uur en een kwartier rijden. Ik vroeg me inderdaad de vorige keer ook af of die vrouw ook op het forum zat! Vond het ook leuk om de vissen in de wachtkamer en de "theaterzaal" in het echt te zien...

Geplaatst

Ahhhh spannend dames! Maandag dus naar DD voor jullie. Doe de vissen de groeten van me.....wie weet zien ze mij ooit nog terug... En 10eke, ik hoop dat je de theaterzaal krijgt en niet de bezemkast. Ik ga voor jullie duimen!

Wat is het DD topic uitgestorven...;(

Liefs Moes

Geplaatst

Toevallig wishful dat het bij jou ook bij de man ligt. Dat was ik hier nog niet tegen gekomen. Hij vindt het ook erg vreemd dat er bij hem ook helemaal geen onderzoek verder wordt gedaan. Niet naar de oorzaak of wat je eraan zou kunnen doen. Ik blijf het ook raar vinden dat er ook geen middel is om het bij mannen te stimuleren.

Hij baalt er voornamelijk van dat er weer iemand bij moet komen helpen om zwanger te worden, het idee over dat moet spuiten etc houdt hij zich iet zoveel mee bezig. Maakt zich vooral zorgen over de bijwerkingen.

Zelf zie ik het meest op tegen de punctie. Daar hoor je zoveel verschillende verhalen over. Zit er iemand toevallig ook bij het Erasmus in Rotterdam?

Het verhaal van de wachtkamer ken ik nog wel ja, of bij de spuit instructies. Daar zat ik ook echt te bedenken.....zit er iemand op t forum? Ik heb van vorige keer wel een aantal mensen op Facebook en dat is wel erg leuk. Vooral omdat de kinderen beetje dezelfde leeftijd hebben.

Weer heel verhaal haha. Ga maar weer eens aan t werk, nog paar uurtjes en dan lekker weekend

Geplaatst

@Tammy: mijn man maakt zich zorgen om de belasting van de behandeling in zijn geheel. Dus ook de bijwerkingen. Bij mijn man is verder ook geen onderzoek gedaan, maar we weten wel de oorzaak.

Als jullie dat niet weten, zou ik toch eens bij de arts aangeven dat jullie je afvragen waarom hij niet onderzocht wordt...

Ik maak me niet druk om de punctie. Ik ben bang naalden en in DD onder behandeling gegaan vanwege de narcose ( en enkele andere redenen). Mijn man is bang dat ik daarna pijn heb, maar denk dat dat wel goed komt.

Geplaatst

We gaan de 21ste wel eens vragen wat een oorzaak kunnen zijn dat het in die paar jaar zo slecht in geworden. Want vind het wel raar eigenlijk. Maar goed nog even geduld hebben en dan kunnen wel alles vragen.

Spannend voor jullie komend weekend, maandag eindelijk iets gebeuren.

Voor jou spannend 10eke, veel succes meiden

Geplaatst

Hier ligt het ook aan de man. Hier is onderzocht waardoor het komt. Maar verder geen onderzoek om het te verbeteren. Nu aan de kruiden van de acupunctuur. Dit schijnt wel de beweeglijkheid te kunnen verbeteren. We hopen dat dit beter is dan bij de vorige pogingen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat ik nu toch weer meemaak!

Op mijn werk ben ik open geweest over mijn ivf traject ook naar ouders en de kinderen toe.

Nu roddelen ouders over mij en hebben klachten richting mijn baas, over mijn ivf traject, ik zou een bitch zijn, kinderen uitschelden etc.

met mezelf in de knoop zitten, terwijl de ouders die dit doen niet naar mij toekomen.

wat zijn mensen gemeen en kortzichtig bah.

binnenkort een ouderavond, nou sta er mooi boven, zal ze wel op mijn manier laten weten wat ik hier van vind.

alsof het al niet verdrietig genoeg is.

zo moest ik ff kwijt en kan op dit forum.

mijn mannetje verraste me met een mooie bos rozen, dat heeft hij goed gedaan.

iedereen een fijn weekend.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

@hope&faith, bah wat naar! Ik hoop dat niet alle geruchten kloppen. Laat het van je afglijden voor zover dat lukt. Totaal respectloos. Loop dan gewoon even aan om te vragen hoe dingen in elkaar steken, stom.

Zo leer je de mensheid weer van een andere kant kennen...

Liefs Moes

Geplaatst

@orchidee30: vaak kunnen ze bij mannen ook niks oplossen. Alleen verstopte of deels verstopte zaadleiders oid, maar de kwaliteit verbeteren kunnen ze niet echt. Mijn man is op zijn 5e geopereerd voor niet ingedaalde ballen. Hij heeft te weinig goede, ongeveer 100 000. Bevruchtend vermogen valt niet te voorspellen.

Geplaatst
Nou ja zeg!!! Goed zo er boven staan!!! En wat lief van je mannetje. Kan mijn man niet in de leer bij de jouwe haha.

Hi orchidee,

mijn mannetje is bovenal practisch ingesteld, dus een echte verrassing. Hihi

en on top geeft hij aan nog 1 x ivf te willen, maar dan in november ff rust en kunnen we nog sparen.

weer vol hoop en vertrouwen de toekomst in aan het kijken.

en jullie heel veel succes met jullie traject. Lijkt me ook moeilijk voor je man.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Mensen snappen het soms echt totaal niet watvoor emotionele rollercoaster de trajecten zijn. Gewoon heel ver boven gaan staan, mensen hebben al heel snel een oordeel klaar. Maar direct vragen of iets zeggen is er niet bij.

Wel heel erg lief van je mannetje hoor! Precies het juiste moment voor een bos rozen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden