Ga naar inhoud

Wie start er in september/oktober?


Jessi79

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 293
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

In Leiderdorp zit Medisch Centrum Kinderwens. Dat heeft een hoog slagingspercentage, dus wat dat betreft zeker een aanrader. Ik zou daar zeker informatie inwinnen over een mogelijke behandeling in jullie situatie. Dat is voor jullie ook echt bereikbaar.

 

Mochten die jullie niet willen behandelen, dan kun je ook nog proberen een ziekenhuis bij jullie in de buurt te vinden dat bereid is de echo's te doen. Als dat lukt, hoef je een stuk minder vaak op en neer naar DD en kun je misschien iemand in je naaste omgeving vragen om mee te rijden naar DD?

 

Probeer je opties eens op een rijtje te zetten. Wat wil je, wat heb je ervoor over en welke problemen kom je tegen bij het bereiken van jouw doel? Welke van deze problemen kun je zelf oplossen en welke problemen zijn op te lossen met de hulp van een ander?

 

Probeer alsjeblieft niet meteen op te geven, omdat 1 ziekenhuis afhaakt op jullie. Probeer het rustig te bekijken en te overdenken met je man en hou de optie nog even open...

 

Als ik ergens mee kan helpen of iets voor je uit kan zoeken ofzo, laat het dan gerust weten!

 

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wishful Thinking, je bent een schat! De hele behandeling met 4 lege follikels, nu de lage amh waarde en dat ze ons niet meer willen helpen hebben wij gedaan bij Medisch Centrum Kinderwens.

Ik ga inderdaad kijken of het haalbaar is, ik voel me echt beter door jouw reactie en medeleven. Ik wil in deze zoektocht wel weten welke ziekenhuizen mij kunnen/willen behandelen. Ik heb het nog niet opgegeven, maar ben erg geschrokken van mijn amh waarde en het feit dat ze eerst zo veel moeite voor me deden en altijd voor me klaar stonden en nu de deur dichtdoen. :CYBER_HUGS:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hope en faithVoor jullie dus ook weer spannend.Ik zal voor jullie duimen!Wij zijn onder behandeling bij Nij Geertgen in Elsendorp, we hebben inmiddels 7x IUI gehad, ik was bij de 4e keer zwanger maar helaas een miskraam gekregen daarna dus nog 3x IUI gehad maar met slecht resultaat van de zaadcellen nu over op icsi.We hebben al een prachtige zoon van 2, toen ook IUI gehad en bij de 2e keer zwanger!Vind het best moeilijk om positief te blijven, ben gewoon bang dat het niet gaat lukken.Hoe staan jullie erin?Veel succes komende tijd.Liefs vrouwtje 32

 

Hoi deborah, ik herken wat je zegt.soms lastig om de moed erin te houden. De 26ste dacht ik t gaan menstrueren, dezelfde dag gestopt, steeds een beetje afscheiding, bruin achtig/geel. Gisteren dacht ik weer te gaan menstrueren, Nee Hoor weer gestopt inmiddels over 6 testen heen geplast, geeft aan niet zwanger.......woensdag afspraak gyn. In Woerden.

we hopen natuurlijk maar durven niet zo goed, hoop dat het snel woensdag is. Jullie ook heel veel succes XXX

 

@deborah dat is niet leuk om te horen, heel veel sterkte en duim voor jullie XXX

@wishfull fijn dat je de tp hebt gehad, hoe voel je je nu?

 

verder iedereen een dikke knuff van mij xx

 

Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah, misschien kun je dusseldorf of Gent eens bellen voor mogelijkheden. Volgens mij kun je ook bloedonderzoek via Düsseldorf doen. Je laat het hier afnemen en vervolgens naar Düsseldorf verzenden. Dan kun je telefonisch de uitslag bespreken? Als dan de AMH waardes het zelfde blijken weet je waar je aan toe bent en anders is er misschien nog hoop...en behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah: vragen staat vrij, dus benader ziekenhuizen en onderneem actie. Zorg in elk geval dat je later niet hoeft te denken "had ik nou maar...".

 

Begrijp ik goed dat je Medisch Centrum Kinderwens nu hebt benaderd? Of hebben die gezegd dat je niet te helpen bent?

 

@Hope: ik heb de terugplaatsing nog niet gehad hoor. Is komende dinsdag pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wisful thinking: Ja, dat vind ik ook. Ik heb eerst bloedonderzoeken en echo gehad in ZH Haarlem, daarna doorverwezen naar MKK, daar nog meer bloedonderzoeken en echos en het eerste IVF traject met mislukte punctie. Daarna AMH waarde gedaan die zeer laag was. Toen ik dat onderzoek ging doen vroeg ik nog of ik dan nog steeds de keus had om door te gaan ook al zou de uitkomst niet goed was en ze zei ja. Toen ik de uitslag kreeg, deed ze heel medelevend enz, maar ze zei dat ik hulp moest zoeken om mijn onvruchtbaarheid te verwerken en dat het leven nog steeds zinvol was etc, toen werd letterlijk en figuurlijk de deur dicht gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah: dat komt, omdat ze in Nederland geobsedeerd zijn door slagingspercentages. Die willen ze hoog houden, dus geven ze snel op. MCK en Radboud in Nijmegen staan daar sowieso bekend om. Die hebben ook de hoogste slagingspercentages, omdat ze de deur dichtgooien voor minder kansvolle patienten. Als blijkt dat een behandeling niet mogelijk is, is hulp zoeken om dit te verwerken misschien inderdaad een goed idee. Maar als je nu de hoop nog niet op wilt geven en het nog niet los kan laten, zou ik verder kijken. Wat rot om je zo te behandelen. Een standaardpreek en einde verhaal. Zij weet ook pas waar ze het over heeft als ze het zelf mee maakt, hoor. En helemaal vreemd dat ze je die preek geeft en in hetzelfde verhaal wel zegt dat je het nog maar met ovulatietesten moet proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@deborah40, je zou eens een gesprek kunnen vragen in het M.aasstad in Rotterdam. Zij kijken echt naar de patiënt vond ik en durven ook buiten de kaders te denken. Ik zou me niet zo snel neerleggen bij de afwijzing van een zkh.

En inderdaad gaat DD ook met lage AMH aan de slag. Ook mijn amh is laag helaas maar DD geeft het nog wel een kans. Je hoeft tijdens de behandeling maar twee keer te komen (punctie en tp) en de rest kan ook in NL gebeuren qua echo's en bloedonderzoek.

 

Succes!

Moes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah40,

Ik zou gewoon eens contact leggen met het M.aasstad en vragen om een gesprek bij dr. V.erhoef. Ik vond hem een prettige, eigenwijze, arts. Het zkh ligt gelijk aan het spoor, ook makkelijk.

En in DD is de kliniek ook te bereiken met het OV, duurt wat langer dan de auto maar niet ondoenlijk. Of je huurt een half dagje een auto?

 

Groetjes,

Moes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah: dat weet je pas als je het overal gevraagd hebt...Ik snap dat dat frustrerend is, maar het is niet anders. Van het M.aasstad weet ik niets. Maar Moes heeft veel ervaring, dus ik zou daar zeker eens informeren. En anders idd een manier verzinnen om naar DD te gaan, ook al heb je geen auto. Je kent vast mensen die jou kunnen/willen helpen....

 

We hebben het nu alleen over de praktische kant, maar hoe voel je je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat ik zo raar vind Deborah.. Dat ze wel zegt dat je zwanger kunt worden maar de kans is klein, waarom zou je dan geen kans hebben met ivf?

Geef nog niet op, op naar een ander ziekenhuis in Nederland of buitenland en als je creatief bent in het zoeken naar een oplossing qua vervoer dan komt het vast goed.

 

Neemt niet weg dat het een enorme rot uitslag is maar ik hoop dat je het er niet bij laat zitten, ze zijn in het buitenland ook verder qua technieken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah: ik heb inmiddels uitgevonden dat er op verschillende plekken ivf in de natuurlijke cyclus gedaan wordt. Je stimuleert dan niet met hormonen, maar laat je ene eitje dan kunstmatig bevruchten om de slagingskans te verhogen. Dit schijnt beter te zijn voor vrouwen met een laag amh. Het is ook een stuk goedkoper, je kan dan 6x voor de prijs van 1 gewone ivf. Door je lage amh reageer je waarschijnlijk zeer slecht op hormoonstimulatie, maar dat wil niet zeggen dat dat ene eitje niet bruikbaar is. Dus minder kans per ronde, want als de bevruchting niet lukt of het deelt niet heb je die ronde niks, maar ook een minder zware belasting en je raakt minder snel door je eitjes heen. Misschien is dat een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plien84: Precies! Toen ze zei dat we maar met ovulatietesten aan de slag moesten, zei ik: maar dan maken we toch meer kans met IVF en toen zei ze: Nee. Ja, er is veel gebeurd en gezegd wat tegenstrijdig en verwarrend is.

De enige verklaring is voor mij dat ik een moeilijk geval ben, die een risico vormt voor hun hoge slagingskansen, iets wat mij ook door meerdere mensen is gezegd op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah: in Nederland doen ze dit in Groningen, maar daar moet je onder de 35 zijn en een regelmatige cyclus hebben. Ik kom ook tegen dat ze dit in Jette en op andere plekken in Belgie doen, maar krijg zo snel niet teruggevonden waar ze dit doen voor mensen met een laag amh. Als je overweegt om in het buitenland onder behandeling te gaan, moet je sowieso een verzekering nemen met 200 procent buitenlanddekking, anders moet je zelf bij betalen. Nee, het is niet duurder dan gewone ivf, want je mag echt 6x voor de prijs van 1 gewone ivf. Ik denk dat dit komt, omdat je dan duizenden euro's aan medicijnkosten uitspaart. Je mag dus 18x voor je door je vergoede behandelingen heen bent. Ik zoek nog even door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breek even in. Heb zelf isci mnc (in eigen cyclus) gedaan in UMCG. Maar ons is destijds verteld dat je 6 voor de prijs van 1 krijgt. En dan 2 gestimuleerde pogingen krijgt. Dus 8 in totaal. De slagings kansen van "eigen cyclus" zijn net zo hoog (20%) als een gestimuleerde poging. Alleen zijn de bijwerkingen minder. Wel moet je vaker voor echo heen omdat ze de groei van de eicel goed in de gaten moeten houden. Ik ging dan per poging 8 of 9 X heen voor echo, punctie en terugplaatsing. Dit is wel een heel georganiseer. Verder wat hierboven al is verteld zijn er wel wat eisen waar je aan moet voldoen. Leeftijd, regelmatig cyclus, gewicht, etc.

Ik weet niet hoe het zit met amh waarde.

Er is ergens ook een toppic over isci eigen cyclus, je zou daar ook nog eens kunnen kijken.

 

Ik hoop dat je wat aan de info hebt, en dat je uiteindelijk resultaat zult hebben. Geef de moed nog niet op hoor! En anders even bellen naar UMCG voor info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deborah: wat ontzettend slecht wordt je weer eens behandelt in een NL ziekenhuis. Het is af en toe echt te gek voor woorden. Zoals iedereen al heeft gezegd, neem ff een pauze en ga op onderzoek uit bij de verschillende ziekenhuizen. Ik weet iemand die heeft 2 hele mooie kindjes en die is toen geholpen in Groningen. Dus geef de moed zeker niet op.

 

@Wishful: alvast heel veel sterkte morgen! Hopelijk blijft je kleine spruit lekker zitten.

 

Ik heb vanmorgen gebeld en mag volgende week voor de 1ste echo komen, als het dan goed gaat mss 17de wel 1ste een IUI poging. Ben echt heel erg benieuwd wat de telling dan is, want blijkbaar is dan na de vorige 2 testen niet goed genoteerd. Dus hebben we nu geen goede indicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden