Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat is een mooie score, ik hoop ook op vijf bevruchte! Dank jullie wel!

Klinkt goed! Hopelijk ook allemaal met een eitje. Ik had er 10 en totaal geen rekening gehouden met lege follikels. Ik hoopte op 10 en dan de helft bevrucht. Nu waren t er 5 maar 4 bevrucht. Dus toch happy zeker vanwege de kwaliteit. Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Reacties 702
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik lag er om 22:00 al in... Moe!! Vd utrogestan denk ik... Sinds ik ze weer gebruik is het vroeg slapen. Alleen maar goed toch

Ik heb geen idee waarom, maar ik moet de 6e bloed laten prikken. Ik ben erover aant denken om ook gewoon niet zelf te testen... We'll see... Succes dames!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Ik heb vanmorgen de punctie gehad, ze hebben er 21 aangeprikt en 11 eicellen gevonden. Morgenvroeg hoor ik hoeveel er bevrucht zijn, en dan hopenlijk maamdag de tp.

Voor het lijstje: dit is mijn 2e ICSI voor een brusje.

Geplaatst

Zo net thuis van de punctie... ze hebben in totaal 14 follikels aangeprikt en daarvan zijn er 7 eicellen.

Morgen horen we hoe het is verlopen en waarschijnlijk maandag een terugplaatsing!!

Ik weet er helemaal niks meer van, er waren wat problemen met mijn zuurstof die daalde flink en dan

zaten ze maar Roxanne adem goed in .. en weer uit..

En moest ook een flinke hap lucht nemen en vasthouden en dan zou hij prikken, maar blijkbaar is

me dat niet gelukt!

Echt raar dat ik helemaal niets meer weet vanaf het moment dat ze zeiden we gaan je neerleggen.

Ergens wel lekker maar het klopt niet in je beleving.. nu duimen dat we morgen goed nieuws krijgen!!

Straks lekker op bed slapen heb de hele terugreis al geslapen :)

Geplaatst

# Wishfull Ik heb jouw stelling gebruikt in mijn mail naar de verzekering, hopelijk levert het nu meer op, dat verzoek om een coulance zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.

Ik heb over een paar dagen een afspraak met mijn arts en ik ga haar wel mijn teleurstelling duidelijk laten merken hoe het is gegaan en zeggen dat ik geen eerlijke kans heb gehad.

Dank je voor het meedenken #Dhana en #Hilly1980 !

@Deborah: je legt nu precies de vinger op de zere plek. Het "geslaagd" valt te betwisten. Ik zou zeker terugmailen en vragen wat daar onder verstaan wordt. Je vindt het vast niet leuk om te horen, maar deze poging telt hoogstwaarschijnlijk wel. De truc is om te proberen jouw verzekering een foutief antwoord zwart op wit te laten geven, met andere woorden: je hoopt gewoon dat een medewerker terugmailt dat het dan niet telt. Ik zou dus terugmailen met een stelling, namelijk: er zijn 0 eicellen gevonden bij de punctie. Ik beschouw deze punctie dus niet als geslaagd en ga ervan uit dat deze dus niet meetelt. Klopt dit?

Anders succes bij je gynaecoloog, maar ze zullen waarschijnlijk toch voor de punctie betaald willen krijgen...En ze kunnen niks indienen bij je zorgverzekering zonder te zeggen waarvoor ze precies betaald willen worden.

Mocht dit nou geen van beiden lukken en het komt tot een vierde poging, dan kun je wel verzoeken om coulance. De meeste verzekeringen hebben een potje voor als ze uitzonderingen op regels willen maken...

Sterkte!

Geplaatst

@Jessi en Roxanne: ik help jullie duimen voor veel bevruchtingen!

@Deborah: ik hoop echt dat het lukt. Echt ellendig dat je maar drie pogingen vergoed krijgt, zeker als het op deze manier afloopt...Je moet zeker ook de arts laten weten wat je ervan denkt. En ik zou vragen hoe dit kan en hoe groot de kans is dat het nog een keer gebeurt...Sterkte!

@Dhana: in sommige ziekenhuizen testen ze altijd met een bloedonderzoek. Dan weet jij de uitkomst in de week dat ik de punctie heb! Spannend!

Geplaatst

Ik voel me echt niet lekker... Alsof ik griep krijg.. Buikpijn en gevoel dat ik moet overgeven en last van mn darmen ofzo... En koud!!! Kan toch niet goed zijn..

Geplaatst

Dhana dat klinkt niet fijn. Wat is je temperatuur? Ik moet de komende week meteen bellen als ik meer dan 38.0 heb, vanwege kans op infecties aan de aangeprikte eitjes. Ook als dat 's nachts zou zijn. Wat staat er in je papieren? Goed op jezelf passen en als het nodig is echt bellen!

Ik begin nu ook flink buikpijn te krijgen, en had 37.8 dus heb een paracetamol genomen. Verder niks gedaan vandaag, behalve slapen in bed. Die pethidine werkt als een tierelier bij mij, ik kan me nauwelijks iets herinneren van de punctie. Hopenlijk voel ik me morgen iets beter, de hele dag op bed/bank is ook zo saai.

Geplaatst

Ik heb de punctie maandag gehad kan dat nu dan zo opspelen? Gaan zo naar huis dan temp. ik even

Geplaatst

Vervelend Dhana, hou het even goed in de gaten. Geen idee of dit nog van de punctie kan zijn maar ik zou zeker even koorts opnemen. Hopelijk is het alleen een griepje.

sterkte!

andere dames ik duim voor jullie op een goede bevruchting en nog wat cryo's.

Geplaatst

@Dhana, gelukkig geen koorts. Pfff er hangt hier wel een griepvirus in het zuiden van het land, dus wie weet zijn we de pineut. ..

Hier ook rare dingen. Mijn man ligt al 3 dagen met een trui aan in bed, heeft keelpijn en eet strepsils alsof het chocolaatjes zijn...

Zelf heb ik sinds 2 dagen tot aan de middag flink koorts gevoel in mijn wangen. Heb geen thermometer dus geen idee of ik koorts heb en ik nies wat vaak. Verder nergens last van. En krampjes ter hoogte van mijn baarmoeder en rechter eierstok. Had ik vorige keer ook, dus ik denk dat dat de utrogestan is.

Dus tja...griep, afstoot verschijnselen of gewoon zwanger? Wie zal het zeggen...(Hoop natuurlijk het laatste)

Geplaatst

Framboos beterschap voor jou en je man.

Ik ben net gebeld door het zh. Er waren 9 rijpe eicellen en daarvan zijn er 7 goed bevrucht. Zoveel emmy's heb ik nog nooit gehad! Maandagmiddag de terugplaatsing.

Geplaatst

Wow Jessi! Goeie score, dat belooft wat

Ah Framboos je kunt me een hand geven... Nu buik mwah last v mijn rug en hoofdpijn. Tis niet 1 specifiek ding maar voel me algemeen ellendig. Was gisteren bij mn ouders gaan eten. Zeg al tegen mn moeder als dat kind nu al zo dwars ligt, staat me nog wat te wachten

Geintje natuurlijk. Ik hoop van harte dat dit allemaal veroorzaakt wordt door het klompje cellen dat door mn buik buitelt... Fingers crossed for all of Us!

Geplaatst

Wow dat is een super score Jessi!! Ik ben zo benieuwd hoe het bij ons is.. we kunnen tussen 12 en 5 gebeld worden!

Ik heb vandaag wel wat pijn in mijn linkereierstok, en last van me onderrug.. hopelijk trekt dat weg!!

Als ik gebeld ben laat ik het weten..

Dhana ik zou nu al als moeder optreden en dat kind eens even flink toespreken.. hahaha

Geplaatst

Yeahh net gebeld van de 7 waren er vijf goede eicellen en ze zijn allemaal bevrucht!

Twee zitten er al in de vriezer en drie zijn er nu daar in Geertgen en maandag horen we meer!!

Ik ben blij met de score!!

Geplaatst

Ik heb net even de dienstdoende gyn gebeld omdat ik vanavond echt barstende hoofdpijn heb en me de hele dag al draaierig/duizelig/moe voel. Ik was al gewaarschuwd voor overstimulatie gister vanwege de 21 follikels, en moest echt bellen als ik me niet lekker voelde. Heb heel rustig aan gedaan vandaag, alleen maar op bed of bank gelegen en veel gedronken. Ik heb net 2 paracetamol genomen en als de hoofdpijn binnen een uur niet minder wordt moet ik terugbellen. Iemand ervaring met hoofdpijn na de punctie? Via google vind ik helemaal geen ervaringen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden